Kysymyksessä on SonyEricssonin K600i Jumiutuksen purku,en enään jaksa kustantaa huoltoliikkeiden
rahastusta. Itse olen yrittänyt kaikki keinot jopa purkamalla koko puhelimen ja näytössä vaan lukee,että
odota.Taitaa olla paras päivittää seinään,jos ei onnistu saamaan jostain ehjää koneistoa.
Ei taida löytyä puhelin neroja !
3
897
Vastaukset
- Anonyymi
Näköjään huoltoliikkeiden palvelun tasossa on isoja eroja !
Maifonin huolto yleensä hoiti hommat asiallisesti, eli siis ei valittamisen aihetta.
Ikävä kyllä Maifon ja MF-puhelimet Oy molemmat ovat ajautuneet konkurssiin.
Onko siis asioiden hoitaminen kunnolla kannattamatonta liiketoimintaa ?
k600i:n kanssa ei ollut koskaan jumiutumisongelmaa, mutta kylläkin muu ongelma: laite väitti näytöllä "SonyEricsson - optimoitu lataus" - vaikka laturi ei ollut edes kytkettynä.
Soitin Ericsson / SonyEricsson tekniseen asiakaspalveluun, ja sieltä kerrottiin, että mahdollisesti sähköä johtava lika piirilevyllä voi johtaa tuollaiseen käyttäytymiseen.
Otin akun pois, avasin puhelimen, ja puhdistin sen sisäosat 100% isopropyylialkoholilla (myydään apteekeissa), ja muutaman minuutin annoin olla avonaisena pöydällä, että loppukin isopropanoli ehtii haihtua, ja kasasin puhelimen takaisin alkuperäiseen asuunsa. Häiriökäytös loppui, ja puhelin toimi tuon jälkeen ongelmitta.
Mutta muissa asioissa olen asioinut Maifonin huollossa mm. R320s ja k600i -puhelinten osalta, ja siellä puhelin on huollettu asianmukaiseen kuntoon.
Harmi, että osa huoltoliikkeistä ei hoida hommiaan vaan pyrkivät vain rahastamaan asiakkaita mutta puhelin ei huollonkaan jälkeen tule asianmukaiseen kuntoon! - Anonyymi
Palauttamalla luuri tehdasasetukseen tekee sittä kuin uuden.
- Anonyymi
"Palauttamalla luuri tehdasasetukseen tekee sittä kuin uuden."
Jos kyseessä on ohjelmistovian aiheuttama sekoilu, silloin tuo saattaa auttaakin (tosin tuokaan ei korjaa sitä ohjelmistovikaa, eli hoitaa vain oireita, mutta ei itse syytä).
Jos taas puhelmiessa on laitevika, niin viallista mikropiiriä tai säröä piirilevyssä ei tuokaan korjaa.
Jos puhelin putoaa, niin se saattaa hajota fyysisestikin.
Älypuhelimissa useimmiten hajoaa näyttö, mutta toki piirilevyllekin voi putoaminen (tai kastuminen) aiheuttaa vikoja.
Vanhoissa ulkoisen antennin puhelimissa:
Jos puhelin sattuu putoamaan antenni edellä, niin antenni oikein välittää mekaanisen iskun voiman puhelimen sisäosiin - niin että varmasti hajoaa !
Itselläni toimi K600i vuodesta 2006 vuoteen 2014, jolloin ulkomaanmatkalla (maassa, jossa lähes 100% ilman suhteellinen kosteus on yleistä) laitteen pohjaliitin sai myrkynvihreän kuorrutuksen erittäin kosteassa ilmassa oleskelun jälkeen.
Eli Suomen olosuhteissa kestää lähes ikuisesti, kunhan et jätä puhelinta ulos, tai talvella lämmittämättömälle mökille tai autoon.
Vaikka autossa puhelin onkin sateelta suojattuna, niin ulos pysäköidyssä autossa ilmankosteus voi nousta hyvinkin korkeaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192460- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292132Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201674Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871583Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2771388
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131369- 1301346