Kandeeko vaihtaa öljyt syksyllä jos ne on edellissyksynä vaihdettu suodattimineen ja ajettu vain 3000km? Öljynä on synteettinen motuli.
Öljynvaihto
3
663
Vastaukset
- Vaihtaisin
Kannattaa vähintään kerran vuodessa vaihtaa,ja itse vaihdellut juuri syksyisin kerran vuoteen,itsellä kesäkuussa vaihdettu ja ajettu 1300km,tosin en kyllä itse vaihda talveksi uusia vaikkakin joku kyllä sitäkin mieltä on jotta pitäisi mutta menee jo mielestäni liioitteluksi monella tuo öljynvaihto mania,hoidetaan konetta kun sairasta lasta...
- kylmässäseisottaja
kandee vaihtaa jos yhtään arvostaa pyöräänsä/haluaa että moottori kestää pidempään.
Vaikka öljyillä olisi ajettu vain 1000km niin siinä ajassa kertyy jo niin paljon epäpuhtauksia mikä tekee hallaa kaikille liikkuville osille.
Mutta ehkä tärkein on varmistaa jäähdytin nesteen Pakkaskestävyys,tulee meinaan iso lasku jos pääsee nesteet jäätymään.
Viime talvena meni itsellä kyllä todella lähellä ettei nesteet jäätyny. - MP harrastaja.
Vaihda öljy tuoreeseen, ei noin paljon ajettua öljyä kannata koneessa pitää seisonnan aikana.
Siksi öljyt kannattaa sysksyllä vaihtaa koska noin paljon ajettuun öljyyn kertyy vettä ja muita epäpuhtauksia jolloin on riskinä rikkihapon syntyminen.
Lisäksi olen saanut nähdä omin silmin kuinka siinä käy kun paljon ajettua öljyä ei ole vaihdettu seisonnan ajaksi. Ulkoisia merkkejä et välttämättä havaitse lainkaan mutta kun aukaiset moottorin ja tutkit osia niin kyllä silloin yllätyksiä voi hyvinkin löytyä. Ne eivät sitten kovinkaan mukavan näköisiä ole kuten esimerkiksi ruostetta nokka akseleissa tai sisäpuolelta ruostunut sylinterin kansi.
Eri asia jos öljyllä olisi ajettu 500km, tällöin olisi öljynvaihto turhaa.
Kun vaihdat syksyllä öljyn. Ei tarvitse sitten vaihtaa öljyä keväällä ennen ajokauden alkua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä431805Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1641637Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701378Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2391333Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2071238- 1281145
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3321137- 781086
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3141057Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271057