on myönnetty rakennusoikeutta 20 neliötä,niin lasketaanko avokuisti , joka on noin 6 neliötä mukaan tähän 20 neliön rakennusoikeuteen?
Vastaukset 4
- eieieieieieiie
.ei lasketa mutta joissain rantakaavoissa on määritelty avoterassille maximikoko, esim 8m2. Eli tarkista kaavapaprut.
- mökin suunnittelija
Rankentamislupa on saatu poikkeamisluvalla elyltä.Mökille rakennusoikeus 40 neliötä ja rantasaunalle 20neliötä,joita hainkin,varmaan olisi saanut enempikin neliöitäkun hehtaan rantatontti.Siis avoterassia ei laketa,joten mökin pohja-ala saa olla 28 nelötä,josta terassia 8 neliötä?Itse suunnittelen!
- mökinrakentanut44a
mökin suunnittelija kirjoitti:
Rankentamislupa on saatu poikkeamisluvalla elyltä.Mökille rakennusoikeus 40 neliötä ja rantasaunalle 20neliötä,joita hainkin,varmaan olisi saanut enempikin neliöitäkun hehtaan rantatontti.Siis avoterassia ei laketa,joten mökin pohja-ala saa olla 28 nelötä,josta terassia 8 neliötä?Itse suunnittelen!
Kunnan rakennusjärjestys kertoo sallitut avoterassineliöt jos ei kaavaa. Usein saunalle avoterassin maksimi sallittu koko 10 m2 tai 50% saunan sallitusta maksimikerrosalasta ja mökille ei välttämättä avoterassin koolle neliörajoitusta.
- Saarimökiltä
mökinrakentanut44a kirjoitti:
Kunnan rakennusjärjestys kertoo sallitut avoterassineliöt jos ei kaavaa. Usein saunalle avoterassin maksimi sallittu koko 10 m2 tai 50% saunan sallitusta maksimikerrosalasta ja mökille ei välttämättä avoterassin koolle neliörajoitusta.
Miten lasitus vaikuttaa asiaan? Meillä noin 6 m3 avoterassi, joka aina sateen jälkeen märkä. Tekisi mieli lasittaa, mutta sallitut neliöt ylittyisivät silloin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi3551075- 71738
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et37686- 49580
- 41578
- 63533
SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht320496- 75471
Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri19471kasariperjantai 2026
Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle22459