Kauhakuormaaja James 65

James 65

Kyseessä Valmet 700 MK II/ 4,2 vm.71.
Tässä on edessä rankka, James 65 kauhakuormaaja. Kuormaaja toimii ok, mutta kauha ei jaksa pysyä suorassa vaan laskee melko nopeasti kauhan lerpalleen?

Yritin kahlata nettiä läpi mutta en löytänyt samaa ongelmaa tai tähän ratkaisua. Kertokaa jos olette saman ongelman kanssa painineet?
Mistä alkaisin ensimmäiseksi etsimään?
Jos roskia jossakin karassa niin olisiko se kahvan vivustoissa ja mitä näistä uskaltaa purkaa? Kaksi vipuinen käyttö,kauhalle ja koko kuormaimelle.
Voin laitella kuvia jos tarvetta. Kysykää lisää...

11

4245

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hemmo Haittaeläin

      Sulla saattaa vuotaa sylinterin tiivisteetkin, kun on sentään jo vanhempi laite. Nekin saa kyllä vaihdettua. Tuolla asiaa muista vaihtoehdoista. Vaikka puhutaan enemmän tuollaisesta puutavarakuormaimesta, niin samoja venttiilipöytiä on niissäkin:

      http://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=20251.0

      Mulla on omassa vähän uudemmassa Jameksessa samaa ongelmaa, että kauha laskee satunnaisesti. Kuormaaja on irroitettava, joten venttiilipöydän ja sylinterien välillä on pikaliittimet. Kun otin liittimet auki, kauha ei laskenut. Joten vuoto näyttäisi olevan venttiilipöydässä, mutta en ole vielä tutkinut enempää. Siinä sylintereille lähtevien letkujen vieressä on ilmeisesti jotkut varoventtiilit paineiskujen varalta, vuoto voi olla niissä. Voi olla myös, että kara ei palaudu keskelle ja vuotaa sen takia. Kyllä noita voi ihan purkaa kokonaankin.

    • James 65

      kiitokset Hemmolle, sain hyvää tietoa. lisäkokemuksia kaivataan..
      Kauhakuormaaja James 65 /lisätietoja varsinaiseen kysymykseen. Ulospäin ei siis näkyvissä öljy vuotoja, eikös tämä kerro että sisäisessä mekanismissa vikaa. Ehkä alan purkamaan vivun sylinterin ja sitä kautta poistamaan järjestyksessä eri vaihtoehtoja.

      • ukko james

        Joko ongelma on ratkennut vai onko tilanne näin pakkasella telakalla .Laitappa kuormaajan valmiste n:o
        niin koitan selvittää minkä tyyppiset sylinterit ko. koneessa on.(siis on ollut uutena)


      • Tied. kiitollinen
        ukko james kirjoitti:

        Joko ongelma on ratkennut vai onko tilanne näin pakkasella telakalla .Laitappa kuormaajan valmiste n:o
        niin koitan selvittää minkä tyyppiset sylinterit ko. koneessa on.(siis on ollut uutena)

        Etukuormain James 65
        Kuormain valm. nro: 71121255

        Kuormain on asennettu Valmet 700 vm.1971 (todennäköisesti alkuperäisasennus)


      • Ukko James
        Tied. kiitollinen kirjoitti:

        Etukuormain James 65
        Kuormain valm. nro: 71121255

        Kuormain on asennettu Valmet 700 vm.1971 (todennäköisesti alkuperäisasennus)

        Kuormaaja on valmistettu joulukuu 71. Koitan huomenna katsoa hiukan historiaa.


      • ukko james
        Tied. kiitollinen kirjoitti:

        Etukuormain James 65
        Kuormain valm. nro: 71121255

        Kuormain on asennettu Valmet 700 vm.1971 (todennäköisesti alkuperäisasennus)

        Kone on luovutettu 3.12.71 TVL:N Hämeen piiri. Täyd. valmistenumero 71121255 NS
        Kirjaimet kertoo sylinterien malleista. Kauhasylinterit 70/40 ja Nostosylinteri 65/50 Jos ne on alkupereiset, männät on yksiosaiset valurautaiset( HUOM pidätinruuvi 1/4") avatessa huomioi kuusiokoloavain myos tuuma mitoituksella.Jos männät on myöhemmin uusittu varaosina ne on todennäköisesti vaihdettu kolmiosaisiin (männänrunko männänpääty liukurengas malliin) näissä pid.ruuvvessa milli kierteet. Olisko posti nimimerkillä tai muu paikka johon voisin toimitta hiukan kuvia.


      • Kauhakuormaaja James
        ukko james kirjoitti:

        Kone on luovutettu 3.12.71 TVL:N Hämeen piiri. Täyd. valmistenumero 71121255 NS
        Kirjaimet kertoo sylinterien malleista. Kauhasylinterit 70/40 ja Nostosylinteri 65/50 Jos ne on alkupereiset, männät on yksiosaiset valurautaiset( HUOM pidätinruuvi 1/4") avatessa huomioi kuusiokoloavain myos tuuma mitoituksella.Jos männät on myöhemmin uusittu varaosina ne on todennäköisesti vaihdettu kolmiosaisiin (männänrunko männänpääty liukurengas malliin) näissä pid.ruuvvessa milli kierteet. Olisko posti nimimerkillä tai muu paikka johon voisin toimitta hiukan kuvia.

        Suuret kiitokset tiedoista!
        Vähäsen venyi tämä vastaaminen, toivottavasti tietoja vielä saatavilla.
        Sinulla näyttää olevan ihan oikeaa tietoa, hienoa. Tiedot piti paikkansa!
        Kysyit osoitetta minne voisi lähettää kuvia:
        [email protected]

        Kiitokset vielä, kerron kokemukset kun homma tehtynä.


      • ukko james
        Kauhakuormaaja James kirjoitti:

        Suuret kiitokset tiedoista!
        Vähäsen venyi tämä vastaaminen, toivottavasti tietoja vielä saatavilla.
        Sinulla näyttää olevan ihan oikeaa tietoa, hienoa. Tiedot piti paikkansa!
        Kysyit osoitetta minne voisi lähettää kuvia:
        [email protected]

        Kiitokset vielä, kerron kokemukset kun homma tehtynä.

        Vähän se venyi minultaki, koitan etsiä kuvat jostain.Kyllä ne jossai arkistossa on. Tässä on vähän ohjelmaa, kun on Rompepäivät mutta palataan.


      • James 65
        ukko james kirjoitti:

        Vähän se venyi minultaki, koitan etsiä kuvat jostain.Kyllä ne jossai arkistossa on. Tässä on vähän ohjelmaa, kun on Rompepäivät mutta palataan.

        Sain laitettuauudet sylinterin tiivisteet. Vanhat oli täysin palasina ja kuluneina. Oli alkuperäiset sylinterit. Taas pelaa moitteetta. Kiitos kaikista tiedoista!


      • kari 3
        ukko james kirjoitti:

        Vähän se venyi minultaki, koitan etsiä kuvat jostain.Kyllä ne jossai arkistossa on. Tässä on vähän ohjelmaa, kun on Rompepäivät mutta palataan.

        moi,, meillä on tollanen james 65 kuormaaja, ensi as. zetorissa ja isäntä irroittanut kuormaaajan se on jotakin 80 vm. laitettiin ursukseen, osat sopi melkein heittämällä, mitä nyt jäähdyttimen alaosa jouduttiin rälläköimään ja puol.etupäätä muutenkin. Mutta homma toimi ensin, sitten sellainen huuto kuin sikaa t

        apettaisiin kirveellä..... otettiin pumppu pois ja purettiin siellä oli paskoa, koko imuaukko niinku tukossa, pumpunkehä oli aika surkea, päätettiin laittaa traktorin pumpulla toimivaksi. vaikeuksia venttiilin tyyppikilpi kadonnut hydrauliikka mies pyysi valokuvia venttiilistä että saatais oikea kytkentä, eihän se oikeen mitään tienny, nyt laitettiin siten että traktorin paine laitettiin siihen johon tuli wikkersiltä paine, ja alkuperäinen 1" paluun paikalle letku joka meni ennen traktorin pumpulta suoraan " nostolaitekanteen", siis venttiili vaan paineletkun väliin. ainakin koeajossa tuntu pelittävän, mutta "puskapojat" kerto juttuja et venttiili halkee ja pumppu räjähtää ym. jos letkut on väärissä paikoissa.
        Kun kyseeessä on 30 vuotta vanha venttiili ei sellaista tietäjää ole vielä vastaan tullu täällä Salo- Turun suunnassa joka sanois miten oikeesti ne pitääis laittaa, kun kuulemma pitäis tulla 3 letkua paine tulo, paine lähtö,nostolaitekanteen ja vapaapaluu, ennen ei tarvittu paine lähtöä kun oli se suljettukierto, osaisitko neuvoa, kun noista edellisistä jutuista päätellen olet asiantuntija , oletko ollu Lankisella töissä? tms. mun sähköposti osoite on [email protected]


    • Hemmo Haittaeläin

      Joo siis sylinterin tiivisteillä tarkoitin männän tiivistettä, jonka vuotaessa sylinteri antaa periksi, vaikka ulospäin ei ole vuotoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään

      Kaikkosen erityis­avustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po
      Maailman menoa
      122
      6049
    2. Halaisin sua mies

      Jos voisin 💗
      Ikävä
      29
      2130
    3. Onkohan meillä kummallakin joku pakkomielle toisiimme

      Vähän luulen että on..
      Ikävä
      177
      1962
    4. Mitä tämä on

      Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut
      Tunteet
      10
      1133
    5. Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?

      gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.
      Maailman menoa
      66
      1114
    6. Hyvää yötä kaivatulleni

      En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä
      Tunteet
      24
      1007
    7. Olen valmis

      Kohtaamaan sinut tänä kesänä, jos sellainen sattuma osuu kohdalleni.
      Ikävä
      73
      997
    8. Nyt on konstit vähänä.

      Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,
      Kiuruvesi
      24
      902
    9. Tilinpäätösvaltuusto 27.5

      Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty
      Pyhäjärvi
      42
      897
    10. Hevoset ajoteillä Karhulanvaaralla

      Minkä ihmeen takia osaamattomat ihmiset tuovat hevosia ajoteille ja pyöräteille? Eilen oli kolari lähellä tämän takia. I
      Suomussalmi
      12
      765
    Aihe