Mistä kannataa nostaa käteistä, meneekö jotain välityspalkkiota yms. ?
Rahan nosto/vaihto Alanyassa?
6
3518
Vastaukset
- ++00++
Rahaa kannattaa nostaa VAIN KAMERALLISISSA automaateissa, joita ovat esim Dennis, TEB, HSCB, Garanti pankkien automaatit. Jos nostat rahaa normaalista automaatista, joka ei ole pankin yhteydessä, vilkaise että katossa on sininen pallo, joka on kamera. Älä koskaan nosta rahaa kamerattomasta automaatista!
Rahaa kannattaa vaihtaa rahanvaihto pisteestä. Hotellien kurssit ovat aina huonommat. Samoin maksa ostoksesi aina liiroina ravintolassa jne. Kaupoissa ja ravintoloissa on aina huonommat kurssit ostaessasi euroilla. Hyvää matkaa! - varma tieto
Ei ainakaan Euroopassa missään vaihdeta tuota turkin leikkirahaa.
- jaakkoolavi
jakavat pelkästään liiroja, joistakin saa myös muita valuuttoja esim. euroja. Itse olen suosinut liiroja, on maku- ja tottumiskysymys. Automaattinostoista menee pankkisi palkkio ja se selviää pankin hinnastosta netistä tai kysymällä. Rahanvaihtopisteitä on Alanyassa useita ja kurssit vaihtelevat hieman, sovellettava kurssi on yleensä hyvin näkyvillä. Turkin liira on noteerattu valuutta, mm. tekstiTV:n sivulta saat osviittaa asiassa eli mitään leikkirahaa se ei ole, liiroja saa suomalaisistakin pankeista - itse vaihtaisin kuitenkin perillä. Näin se suurinpiirtein menee.
- Alanyaan!!
Nostimme rahaa mistä milloinkin, missä lähin automaatti sattui olemaan. Otat vaan kuitin talteen jotta on Suomessa sitten todiste paljonko oot nostanu jos sattuukin rahaa lähtemään enempi kuin sait. Ite nostimme monet kerrat ja oikein oli veloitettu kaikki. Visa kortilla nostin ja välityspalkkiota meni 2€ per nosto oliko 1,5-2% noston määrästä (tuo prosentti on sama mitä Suomessakin menee kun nostat visalla automaatista,en sitä prosenttia nyt tarkasti muista) muttta siinä mielessä kannattaa kerralla nostaa paljon koska tuo 2€ menee jokaisesta nostosta siis. Vaihtotoimistoja on joka paikassa ja lukee change office, niissä myös näkyy meneekö palkkiota vai ei, kannattaa tietysti valita sellainen mistä ei mene koska niitä on siellä vaikka millä mitalla.
- bama63
Joko turkissa on herätty kortin Debit käyttöön vai onko kaikki hoidettava luottokortin (Master/visa) kautta?
- 1706
bama63 kirjoitti:
Joko turkissa on herätty kortin Debit käyttöön vai onko kaikki hoidettava luottokortin (Master/visa) kautta?
Ainakin useissa automaateissa voi käyttää debit-puolta.Käyn itse niillä automaateilla,joissa voi nostaa myös euroja.Tämä vain sen vuoksi,että pysyn itse kärryillä paremmin,paljonko olen nostanut milloinkin.Hyvin ovat toimineet ja koskaan ei ole ollut mitään epäselvää nostojen suhteen jälkikäteen.Parikymmentä kertaa olen Turkissa käynyt ja aina nosto-automaatteja käyttänyt missä milloinkin olen liikkunut ja hyvin ovat pelittäneet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1212384
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten4292203Sinun ja kaipaamasi törmääminen
Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?981200Ammuskelua Eliaksenkadulla
Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?141013- 45859
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!16837Olen pahoillani jos kärsit.
Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.34800Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi109796Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.238748Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte167737