Parketissa naarmu, saako vuokranantaja hiouttaa koko parketin?

Vuokralainen_______

Olemme irtisanoutuneet vuokra-asunnosta vuokranantajan pyynnöstä, koska hän on myymässä asuntoa.

Noin muuten olemme eläneet erittäin siististi (vain yksi naula seinässä, ei naarmuja lattiassa tms.), mutta valitettavasti parketissa on yksi n. 30 senttiä pitkä naarmu, joka on tullut nojatuolin siirrosta.

Voisimme ihan mielellämme maksaa naarmun peittämisen / hiomisen kulut, mutta emme haluaisi maksaa koko asunnon parketin hiomista. Onko tämä kuitenkin välttämätöntä? Ymmärrän, että hiominen vain pieneltä alueelta on kai mahdotonta (?), mutta mielestäni ei ole reilua maksaa koko lattiasta yhden naarmun takia.

Mitä mieltä olette?

5

2626

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eihätää

Hyvän vuokratavan mukaan vuokralainen ei ole vastuussa pienehköistä naarmuista, kolhuista tai muista vastaavista tavanomaisesta kulumisesta aiheutuvista korjauskustannuksista.

Jos naarmun voi määritellä pienehköksi, ette ole korvausvelvollisia. Koko lattian hiomista ei missään tapauksessa tarvitse korvata yhden naarmun takia.

Kuva ois kiva...

• Vuokralainen________

Kyllä naarmu valitettavasti on aika iso, 30 senttiä ja vielä aika pahassa paikassa. Jos itse olisin vuokranantaja, niin haluaisin kyllä jotain korvausta tuosta. Toki on vähän siinä ja siinä, onko naarmu tullut "normaalista elämästä" vai huolimattomuudesta.

Anyway, mitenköhän vuokranantajan kanssa asiasta voisi lähteä neuvottelemaan ja mitä hänelle voisi tuosta tarjota?

• Ja pinkaise pakoon.
        Vuokralainen________ kirjoitti:

Kyllä naarmu valitettavasti on aika iso, 30 senttiä ja vielä aika pahassa paikassa. Jos itse olisin vuokranantaja, niin haluaisin kyllä jotain korvausta tuosta. Toki on vähän siinä ja siinä, onko naarmu tullut "normaalista elämästä" vai huolimattomuudesta.

Anyway, mitenköhän vuokranantajan kanssa asiasta voisi lähteä neuvottelemaan ja mitä hänelle voisi tuosta tarjota?

Sen juotuaan vuokrananja ei nää,eikä muista enää koko naarmua. :D

• NeuvotteluunVaan

Mielestäni tuo on sopimusasia. Jos olisin tilanteessasi ja itsekkin rehellisyyden nimissä myöntäisin itselleni
      että naarmu on aika häiritsevä ja ei ehkä voi kuitenkaan laittaa normaalin kulumisen piikkiin, niin koittaisin tarjota vain pientä korvausta (100-200e?) ja toivoa että siihen tartuttaisiin. Vuokranantaja sitten päättää että antaako vain olla sellaisenaan vuokraten taas uudelle ehdokkaalle hioen joskus vuosien päästä lattian uudestaan vai koittaako jotenkin peitellä (paikallis fixaus alan ammattilaisen kera) vahinkoa.

Tärkeintä on varmasti neuvottelu taidot ja kannattaa olla aika nöyränä kun asiaa esität, niin vuokranantajankin on varmaan helpompaa tulla silloin vastaan ongelmassa...

• no olette tekin

"Olemme irtisanoutuneet vuokra-asunnosta vuokranantajan pyynnöstä, koska hän on myymässä asuntoa."

???? Siis vuokranataja pyysi teitä irtisanutuman ja te teittä niin? Olettekos vähän tyhmiä, vai halusitteko muutenkin muuttaa? Vuokranantajahan ei olisi voinut irtisanoa teitä tuolla syyllä, joten olisitte saaneet asua siihen asti että asunnon ostaja irtisanoo teidät ja irtisanomisaika olisi ollut 6kk.

Jos olette asuneet vuosia ja lattiaan on tullut yksi naarmu, niin kyllä se on normaalia kulumista josta ei kuulu vaatia mitään erillistä korvausta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      39
      5308
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      85
      3792
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      50
      3190
    4. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      11
      3065
    5. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      62
      3055
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      58
      2409
    7. Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?

Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai
      Sinkut
      148
      1912
    8. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      42
      1889
    9. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1845
    10. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1751
    Aihe