Puoskaroiko "tohtori" Yulan niu hyvin

Seppo Laakso

vai onko koulutuksen puutteesta haittaa, olisi parempi jos olisi ihan oikea kiinalaisen lääketieteen tohtori?

6

3506

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Seppo Laakso
    • potilaskolleega

itse tri Niulta. Hänen vastaanotollaan on tosin tunkua ja voit joutua odottamaan vuoroasi, mutta mikäli hänen oppiarvonsa sinua jotenkin erityisesti häiritsee, kannattaa kysyä asianomaiselta rohkeasti ihan suoraan. Niulla on ollut Helsingissä vastaanotto n. 20v, joten älä pelkää, saat vastauksen suomenkielellä.

Suomessa toimii useita kiinalaisen lääkäritutkinnon suorittaneita, yksityisvastaanottoa pitäviä lääkäreitä. Yulan Niu heistä ehkä vanhimpia alalla olevia.

Kliinisen potilastyön lisäksi hän on toiminut kotimaassaan myös yliopiston apteekkilääkärinä. Ehkä tästä johtuen myös Lääkelaitos konsultoi Niuta Suomessa käytössä olevien kiinalaisten rohdosvalmisteiden suhteen.

• Seppo Laakso

sairas, enkä halua tulla. Olisi kiva nähdä näiden Suomessa toimivien todisteita kiinalaisen lääketieteen tohtorin arvostaan. :D :D :D

• IreneB
        Seppo Laakso kirjoitti:

sairas, enkä halua tulla. Olisi kiva nähdä näiden Suomessa toimivien todisteita kiinalaisen lääketieteen tohtorin arvostaan. :D :D :D

Olisi mukava tietää, miksi olet aloittanut kampanjoinnin tri Yulania vastaan? Onko sinulla huonoja kokemuksia hänestä vai mikä sinua häiritsee hänen toiminnassaan?

• yllättynyt

TOHTORI:
      Määritelmät

1. korkein akateeminen oppiarvo, joka myönnetään henkilölle, joka on suorittanut itsenäistä tieteellistä tutkimusta ja puolustanut väitöskirjaansa julkisessa väitöstilaisuudessa. Ansioituneelle henkilölle voidaan ilman akateemisia meriittejä myöntää myös kunniatohtorin arvo.
      2. (arkikieli) lääkäri (myös ilman akateemista oppiarvoa)

Suomessa tohtori-sanaa käytetään siis arkikielessä virheellisesti (????) myös lääkäreistä, vaikkei heillä tohtorin tutkintoa olekaan. Tämä "virhe" ei siis ole ainoastaan Yulanin kohdalla, vaan yleisesti kielessemme esiintyvä sana. Yulanilla on kolme lääketieteen korkeakoulututkintoa, joista hän kertoo verkkosivullaan.

* perinteisen kiinalaisen lääketieteen tutkinto 1976
      * yrttilääketieteen tutkinto 1982
      * akupunktiolääkärin tutkinto 1985

Tämähän siis tarkoittaa "vain" korkeakoulututkintoa... Kukaan ei ole verkkosivulla maininnut tohtoriksi väittelystä.

Toivon että tämä selvitti sinulle sen, että Yulanilta löytyy opintoja enemmän kuin suurimmalta osalta suomalaisista lääkäreistämme. Ja lisäksi tiedoksesi, koska myös kiinalaisen lääketieteen tohtorin (väitelleen) satun tuntemaan, hän ei anna lainkaan hoitoja, vaan keskittyy opettamiseen, kouluttamiseen sekä tutkimuseen, joten voi olla vaikea löytää ns. "oikeaa tohtoria" ihan maallikkoa hoitamaan. Onneksi minulla on se onni, että ystäväpiiristä löytyy näitä taitajia enemmänkin. :)

Lisäksi vielä semmoinen kysymys... miksi sinua kiinnostaa täysin tuntemattoman ihmisen ammattitaito, jos et edes ole kiinnostunut hänen hoidoistaan? Jokaisella meillä toki on mielenkiinnonkohteemme, en sillä kysele. Mutta olen hoita-alan ammattilaisena huolissani kaltaisistasi ihmisistä, jotka jaksavat välittää enemmän muiden ihmisten maineen kyseenalaistamisesta, kuin omasta hyvinvoinnistaan. Jos tosiaan toisen menestys tuo sinulle niin paljon pahaa oloa, että siitä pitää tulla nettiin aloittamaan keskusteluketju, niin sinuna hakisin tässä vaiheessa ammattiapua, että tulet pärjäämään tässä maailmassa. Kilpailu on kova, ja varmasti tulet törmäämään vielä moneen ammattitaitoisempaan ihmiseen kuin itse olet, kukaan meistä kun ei ole täydellinen, joten sinun tulisi oppia hyväksymään se. Tsemppiä itseopiskeluun!

• Anonyymi

Olen käynyt Yulanin luona aina välillä, vuosikymmeniä, kun olen tarvinnut apua, enkä ole saannut sitä tavalliselta lääkäriltä. Yulanilla on korkea ammattitaito ja joka kerta on hän auttanut minua erilaisissa kivuissani. Kun sain kasvohermohalvauksen, ei edes Uudenmaan läänissä sijaitsevan sairaalan erikoislääkärit voineet auttaa helpottaakseen kipuani. Lähettivät kotiin kipuineni ja päivineen selittämättä mitään ylipäänsä kasvohermohalvauksesta.
      Tulen aina muistamaan ne kaksi nais-erikoislääkäriä, jotka keskenään totesivat, että minulla oli kasvohermohalvaus, mutta eivät auttaneet mitenkään.
      Kivut olivat kovat enkä pystynyt nukkumaan kun kova särky valvotti.
      Kun olin kärsinyt kivuista kaksi kuukautta, hakeuduin Yulanin luo. Hän lohdutti ja sanoi, ole ihan rauhallinen, me olemme Kiinassa hoitaneet tällaisia tapauksia jo 2000 vuotta ja onnistuneesti. Kiinassa ja 2000 vuotta! Miksi ei länsilääkärit ota oppia siitä kun eivät itse osaa auttaa? Yulan suunnitteli ruokavalion ja antoi hyvät hoito-ohjeet. Sain akupunktiohoitoa. Kun olin kotimatkalla, 30 min hoidon jälkeen, niin yhtä äkkiä kipu katosi. Se katosi, eikä enää tullut takaisin. Itkin loppumatkan helpotuksesta. Pystyin jopa syömään normaalisti ja sain pitkästä aikaa nukuttua hyvin. Tuhannet kiitokset Yulanille!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      22
      2347
    2. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      91
      1478
    3. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      116
      1238
    4. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      75
      1120
    5. Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?

HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      18
      939
    6. Kirjallinen varoitus

On annettu eräälle henkilölle. hyssytellään kuitenkin asiasta
      Äänekoski
      52
      842
    7. Julkisuuden henkilön päiväin päätös

Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa
      Sinkut
      249
      841
    8. MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil
      Kajaani
      209
      830
    9. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      18
      821
    10. Mun tuli yhtäkkiä

Ikävä sua❤️...
      Ikävä
      34
      785
    Aihe