Mikä koira olisi hyvä lapsiperheeseen jossa on 2 allergista, kun talo olisi suuri kaksikerroksinen?? Haluaisin:
1. Pomeranian
2. Japaninpystykorva
3. Kultaisen noutajan
Mutta tarvitsisimme koiran joka ei allergisoi paljoa. Auttakaas jotka tajuu!!! Mun sisko ja äiti on allergisia. Tai ei sisko paljoo mut äiti on vähä... Meil on ollu hoidossa beagle (pienessä talossa) mut äitille tuli flunssaoireet.
Allerginen perhe.. :(
17
970
Vastaukset
- TarjaKaarina3
Jos allergisia perheessä, niin silloin ei sovi mikään koira!
Selllaista koiraa EI OLE, joka ei allergisoi! Niin kyllä voi joku koiran myyjä väittää, koska haluaa rahasi.
Koirassa nimenomaan hilse aiheuttaa allergiaa ja sitä on JOKA KOIRASSA!- Anonyymi
Kääpiö villa koira ei kuolaa ei hilseile ei lähde karvaa
- saj.
se äiteen flunssa sattui vaan samaan aikaan kun biigeli oli hoidossa? Äitisi huomasi mikä vaiva siitä on huoltaa koiraa ja keksi tekosyyn... Hyvän keksikin... Mutta no, sellaista sattuu.
Mutta asiaan, coton de tulearista sanotaan että moni allergikko pystyy elämään samassa huushollissa sen kanssa.- koiralle allerginen.
Coton de tulearia yms mainostetaan "allergikon rotuina" koska niistä ei tipu karvaa vaan turkki kasvaa kunnes se trimmataan. Mutta on yleinen väärinkäsitys, että koiran karvat aiheuttaisi allergian. Allergian aiheuttaa koiran hilse ja sitä coton de tuleariltakin tulee. Jotkut rodut kyllä allergisoivat vähemmän kuin toiset, mutta täysin allergisoimatonta rotua EI OLE.
Toki jos allergia ei ole paha niin koira voisi toimia hyvin siedätyshoitona ja sitten allergia kadota kokonaan. Tai, allergia voisi pahentua.
Itse olen koko ikäni kasvanut perheessä jossa koiria. Sain vasta vähän aikaa sitten tietää että olen niille lievästi allerginen. Jos meillä ei olisi koskaan ollut koiria olisin varmasti paljon pahemmin allerginen kuten esim tätini on. Mutta koska olen pienesti asti ollut koiraperheessä ne ovat toimineet "siedätyshoitona" ja siksi en oireile koirien seurassa millään tavoin. Tämän totesi myös lääkäri minulle.
Kannattaa käydä ensin allergiatesteissä. Ei kannata ensin hankkia koiranpentua ja sitten joutua palauttamaan sitä, että no tulikin allergia, eli ei pidä käyttää koiraa ns. testausvälineenä. - hmn hnbrtsbrt
koiralle allerginen. kirjoitti:
Coton de tulearia yms mainostetaan "allergikon rotuina" koska niistä ei tipu karvaa vaan turkki kasvaa kunnes se trimmataan. Mutta on yleinen väärinkäsitys, että koiran karvat aiheuttaisi allergian. Allergian aiheuttaa koiran hilse ja sitä coton de tuleariltakin tulee. Jotkut rodut kyllä allergisoivat vähemmän kuin toiset, mutta täysin allergisoimatonta rotua EI OLE.
Toki jos allergia ei ole paha niin koira voisi toimia hyvin siedätyshoitona ja sitten allergia kadota kokonaan. Tai, allergia voisi pahentua.
Itse olen koko ikäni kasvanut perheessä jossa koiria. Sain vasta vähän aikaa sitten tietää että olen niille lievästi allerginen. Jos meillä ei olisi koskaan ollut koiria olisin varmasti paljon pahemmin allerginen kuten esim tätini on. Mutta koska olen pienesti asti ollut koiraperheessä ne ovat toimineet "siedätyshoitona" ja siksi en oireile koirien seurassa millään tavoin. Tämän totesi myös lääkäri minulle.
Kannattaa käydä ensin allergiatesteissä. Ei kannata ensin hankkia koiranpentua ja sitten joutua palauttamaan sitä, että no tulikin allergia, eli ei pidä käyttää koiraa ns. testausvälineenä.ihopölyä tulee aina ja koira ei ole lelu otettavaksi ja sitten annettavaksi pois, kun äiti ei enää jaksakkaan.
ota pehmolelu, älä leiki elävällä olennolla. - täytyy yrittää
hmn hnbrtsbrt kirjoitti:
ihopölyä tulee aina ja koira ei ole lelu otettavaksi ja sitten annettavaksi pois, kun äiti ei enää jaksakkaan.
ota pehmolelu, älä leiki elävällä olennolla.Jos henkilö itse on valmis vartoamaan koiran tuomia allergiaoireita, niin miksi ei saisi yrittää ? Koiriin yleensä ajan kanssa tottuukin, varsinkin sellaiseen, jonka kanssa on paljon tekemisissä, vaikka kovaa flunssaa saattaa välissä ilmetä. Ei saa noin vain tuomita ihmistä elämään ilman koiraa. Mieti jos itse et ikinä olisi voinut ottaa koiraa ...
Beagle taitaa olla allergisoivimpia koirarotuja, mutta coton ei yhtä paljon. Aina viimeinen ratkaisu on kumminkin siedätyshoito. - algeria
täytyy yrittää kirjoitti:
Jos henkilö itse on valmis vartoamaan koiran tuomia allergiaoireita, niin miksi ei saisi yrittää ? Koiriin yleensä ajan kanssa tottuukin, varsinkin sellaiseen, jonka kanssa on paljon tekemisissä, vaikka kovaa flunssaa saattaa välissä ilmetä. Ei saa noin vain tuomita ihmistä elämään ilman koiraa. Mieti jos itse et ikinä olisi voinut ottaa koiraa ...
Beagle taitaa olla allergisoivimpia koirarotuja, mutta coton ei yhtä paljon. Aina viimeinen ratkaisu on kumminkin siedätyshoito.Valitettavasti ei mitään koiraa allergiseen perheeseen.Kaikista ikävin tilanne on se,että hankit koiran , johon kaikki kiintyy ja esim.puolenvuoden-vuoden kuluttua joudutaan siitä luopumaan allegisten oireiden takia.Ei ole olemassa mitään rotua,josta ei hilsettä lähtisi.Odota kunnes pääset omaan kotiin, jolloin voi koiran hankkia.
- kuka on itsekäs
täytyy yrittää kirjoitti:
Jos henkilö itse on valmis vartoamaan koiran tuomia allergiaoireita, niin miksi ei saisi yrittää ? Koiriin yleensä ajan kanssa tottuukin, varsinkin sellaiseen, jonka kanssa on paljon tekemisissä, vaikka kovaa flunssaa saattaa välissä ilmetä. Ei saa noin vain tuomita ihmistä elämään ilman koiraa. Mieti jos itse et ikinä olisi voinut ottaa koiraa ...
Beagle taitaa olla allergisoivimpia koirarotuja, mutta coton ei yhtä paljon. Aina viimeinen ratkaisu on kumminkin siedätyshoito.Henkilö voi olla valmis yrittämään pärjätä allergiansa kanssa - mutta entäpä jos hän ei kuitenkaan pärjää? Kuinka moni siitä huolimatta sinnittelee ottamansa koiran kanssa, kun tuli otettua, vai onko todennäköisempää, että koira joutuu kuitenkin kiertoon?
Elämässä ei kukaan voi saada kaikkea haluamaansa. Kuinka paljon mielestäsi allergiset saavat kokeilla koirien kustannuksella, etteivät vahingossa tulisi tuominneeksi itseään tai perheenjäseniään "elämään ilman koiraa"? Ihminen voi valita, koira ei. Ihmisen pitäisi osata olla vastuullinen, mutta liian moni vaan tahtoo... eikä sille sitten vaan mitään voinut, kun ei pärjättykään koiran ja allergian kanssa, eihän?
- n01t4
Riippuu, kuinka paha allergia on. Esimerkiksi bichon frise sopii ihmiselle, joka ei ole kovin vakavasti allerginen koirille, koska sen turkki on tiheä, ja sitä pitää pestä ja puunata paljon, joten eläin hilsettä ei tule niin paljoa. Mutta tämä EI tarkoita sitä, että tälle rodulle EI VOISI OLLA ALLERGINEN, MUTTA tarkoitan sitä, että se ei aiheuta eläinpölyä yhtä paljon kuin jokin toinen rotu.
Mutta jos allergia on paha, ei kannata harkitakkaan mitään koiraa, siitä tulee vaan paha mieli kun ottaa koiran ja sen joutuu antamaan myöhemmin pois allergia oireiden takia.- eeeeeeeeeeeiiiiiiiii
Vastuuntuntoiset kasvattajat eivät myy allergiaperheeseen.
Aivan liian usein koira laitetaan allergia syyllä kiertoon, kukaan ei toivo sellaista kasvateilleen.
Ottakaa esim akvaario tms. - pystykorvainen
eeeeeeeeeeeiiiiiiiii kirjoitti:
Vastuuntuntoiset kasvattajat eivät myy allergiaperheeseen.
Aivan liian usein koira laitetaan allergia syyllä kiertoon, kukaan ei toivo sellaista kasvateilleen.
Ottakaa esim akvaario tms.kokeiluun ja sellaisen, joka tulee erilaisten ihmisten kanssa toimeen.
Ensin tietenkin tutustutaan kunnolla ja jos vielä innostusta on ja halua ottaa koira viikoksi tai kahdeksi.
Kyllähän sylki ja muutkin eritteet aiheuttavat allergisia reaktioita, vaikka ei olis kovin yliherkkä
koiralle.
Etkö vois kokeilla karvatonta koiraa, vai pitääkö olla hyvin karvallinen versio.
Jos haluaa karvakoiraa, niin pitää sitten miettiä, että kestääkö koiran turkki jatkuvaa pesemistä ja puunaamista ja onko sillä hoitajalla jatkuvaan pesemiseen intoa.
Niin, miksi ne karvakoira eivät ole kotioloissa jatkuvasti laitettuna? Kyllä luulis ne olevan pyntättynä, kun näyttelyssä niitä sukitaan ja leikellään turkkeja, vaikka ois hyvää aikaa kotonakin se osuus tehdä,
kun sielläkin voi olla allerginen henkilö esittämässä omaa koiraansa tai tutustumassa
eri rotuihin. - kaikkea sitä...
pystykorvainen kirjoitti:
kokeiluun ja sellaisen, joka tulee erilaisten ihmisten kanssa toimeen.
Ensin tietenkin tutustutaan kunnolla ja jos vielä innostusta on ja halua ottaa koira viikoksi tai kahdeksi.
Kyllähän sylki ja muutkin eritteet aiheuttavat allergisia reaktioita, vaikka ei olis kovin yliherkkä
koiralle.
Etkö vois kokeilla karvatonta koiraa, vai pitääkö olla hyvin karvallinen versio.
Jos haluaa karvakoiraa, niin pitää sitten miettiä, että kestääkö koiran turkki jatkuvaa pesemistä ja puunaamista ja onko sillä hoitajalla jatkuvaan pesemiseen intoa.
Niin, miksi ne karvakoira eivät ole kotioloissa jatkuvasti laitettuna? Kyllä luulis ne olevan pyntättynä, kun näyttelyssä niitä sukitaan ja leikellään turkkeja, vaikka ois hyvää aikaa kotonakin se osuus tehdä,
kun sielläkin voi olla allerginen henkilö esittämässä omaa koiraansa tai tutustumassa
eri rotuihin.Allergiseen kotiin ei todellakaan kannata koiraa, tai muutakaan eläintä, ottaa. Kaikista eläimistä irtoaa hilsetta, se on luonnollista ihon uusiutumista. Bichon friseen puunaaminen vain lisäisi sen ihon hilseilyä, joten lopettakaan nyt, hyvät ihmiset, noiden harhaluulojen viljely. Ei ole olemassakaan koiraa, jolta ei hilsettä irtoaisi.
Suurinta itsekkyyttä olisi koiran ottaminen, siitä mahdollisesti joutuisi kuitenkin luopumaan ja koira joutuisi vaihtamaan kotia. Enkä ymmärrä miksi joku koira-parka otettaisiin "kokeiluun". Koira on laumaeläin, joka leimautuu vahvasti omaan perheeseensä. Joutuessaan yllättäen kokeilukoiraksi allergisen perheeseen, ei se todellakaan yhtään ymmärtäisi, miksi se on erotettu perheestään ja joutunut vieraiden ihmisten keskelle. Älkää leikkikö elävillä olennoilla!
Itse koirille hyvin allergisena en voisi kuvitella ottavani omaa koiraa. Omalla kohdallani allergia koirille on kehittynyt vuosien saatossa - vaikken koiran hilseelle ollut niin altistunutkaan. Mutta en anna allergiani häiritä koirien kanssa oloa (siskolla 3 koiraa), vaan käytän kortisoninenäsumutetta ja se pitää minut oireettomana. Ja kyllä, luuhaan siskolla joka arkipäivä 2-3 tuntia ja viikonloppuisin 6-7 tuntia. Tunnen omat rajani ja tiedän milloin on parempi poistua kotiin lepäämään. Näiden, elimistölleni "tuttujen" koirien kanssa pärjään hyvin, mutta jos joukkoon liittyy yksikin "ylimääräinen" koira, saattavat allergiset oireet (nenän ja silmien vuotaminen, yskä, todella voimakas väsymys) olla hyvin voimakkaina päällä.
- havelikko
Meillä on 10 kk vanha coton de tulear ja alkuun päästiin ilman karvan lähtöä. Nyt varmaan pari kuukautta koirasta lähtenyt karvaa aivan tukkoina ja pienempinäkin. Koira rapsuttaa usein itseään. Oisko sillä joku tauti tai allergia? Vai lähteekö siltä pentuturkki??
Matoilta saa kerätä jatkuvasti karvatukkoja. - emma s.c.
havelikko kirjoitti:
Meillä on 10 kk vanha coton de tulear ja alkuun päästiin ilman karvan lähtöä. Nyt varmaan pari kuukautta koirasta lähtenyt karvaa aivan tukkoina ja pienempinäkin. Koira rapsuttaa usein itseään. Oisko sillä joku tauti tai allergia? Vai lähteekö siltä pentuturkki??
Matoilta saa kerätä jatkuvasti karvatukkoja.Koirilla on kahdesti vuodessa karvanlähtöaika, jolloin karvaa tosiaan lähtee paljon. Iho varmaan kutisee sen takia, kannattaa siis hellävaraisesti harjata/kammata koiranne turkki päivittäin, se helpottaa sen oloa. Asunnon lämmitys voi kuivattaa koiran ihoa ja se voi aiheuttaa kutinaa. Siihen hoidoksi pari rkl hyvälaatuista kylmäpuristettua ruokaöljyä päivittäin ruoan seassa tai voi hoitaa ihoa öljyhoidolla, mutta näin talvella se voi olla ulkoillessa haitaksi. Onhan koirallanne talvitakki pakkasilla? Pakkanenkin kuivattaa ihoa.
Myös pieni lisä eläinrasvoja ruoassa näin talvella auttaa. - Havelikko
emma s.c. kirjoitti:
Koirilla on kahdesti vuodessa karvanlähtöaika, jolloin karvaa tosiaan lähtee paljon. Iho varmaan kutisee sen takia, kannattaa siis hellävaraisesti harjata/kammata koiranne turkki päivittäin, se helpottaa sen oloa. Asunnon lämmitys voi kuivattaa koiran ihoa ja se voi aiheuttaa kutinaa. Siihen hoidoksi pari rkl hyvälaatuista kylmäpuristettua ruokaöljyä päivittäin ruoan seassa tai voi hoitaa ihoa öljyhoidolla, mutta näin talvella se voi olla ulkoillessa haitaksi. Onhan koirallanne talvitakki pakkasilla? Pakkanenkin kuivattaa ihoa.
Myös pieni lisä eläinrasvoja ruoassa näin talvella auttaa.Kiitos vastauksesta!
Eipä ole talvitakkia pidetty..pitänee hankkia.
- 6+1
ei mikää, kasva aikuiseksi ja muuta pois kotoa.
Siten saat koiran.
Ei oo olemassa koirarotua mikä ei allergisoi, tajutkaa hyvät ihmiset se jo!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2571848- 391676
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!991577Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊631389Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?791264- 781244
Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031213- 551057
Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per2001051Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?160942