HERMO MENEE!!

pinnakireällä---

Mikä oikeus pikkukoirien omistajilla on tuoda omat pikkukoiransa isojen koirien puolelle koirapuistossa?? Mikseivät voi käydä siinä vieressa pienille koirille tarkoitetussa aitauksessa!? Oman koirani kanssa käydään siis isojen koirien puolella niinkuin meidän kuuluukin ja siellä on aina joku pikkukoira, jotka hyvin usein yrittävät käydä omani päälle! Oma koirani on tosin hyvin paljon nopeampi ja juoksee karkuun, MUTTA mitäpä jos omalla koirallani meneekin joskus hermot siihen, että toiset tulee siihen ilman syytä räksyttämään ja riehumaan naaman eteen, kyllä mielestäni siinä vaiheessa on omalla koirallanikin oikeus puolustautua. Ja aivan varmaan jos näin joskus kävisi, olisivat pikkukoirien omistajan kauhuissaan kuinka hullu koirani on! Että ottaa päähän se, että pikkukoirat saavat käyttäytyä miten haluavat ja heti jos iso käyttäyttyisi samalla tavalla niin olisi varmaan jossain lehden otsikoissa! Oma koirani meni kerran haistelemaan erään vanhemman naishenkilön pikkukoiraa, joka ensinnäkin istui naisen sylissä koirapuistossa koko ajan ja heti nainen alkoi vinkumaan että hyi kun tuo sinun koirasi on raju.. voi jessus sentään, mitäs tulee sinne isojen koirien puolelle oman noin 4 kiloisen koiransa kanssa

20

940

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suorat sanat

      Sano suoraan vaan, että tämä on isojen aitaus ja että sinä haluat että oma iso koirasi saa juosta siellä aruhassa pelkäämättä hysteerisiä pikkukoiria, joille on oma aitaus. Pidä pintasi!

      • suorat sanat

        "aruhassa" piti tietenkin olla "rauhassa". Painovirnepaholainen livahti tekstiin..


      • ytuyuo
        suorat sanat kirjoitti:

        "aruhassa" piti tietenkin olla "rauhassa". Painovirnepaholainen livahti tekstiin..

        ja varmaan ei pitänyt kirjoittaa myöskään hysteerisiä..asenne näkyy ikävästi. Asiallisuus kannattaa aina ja kantaa hedelmää.


    • ....................

      Oikeassa olet, tuo on raivostuttavaa kun pikkukoirille ei pidetä sääntöjä. Rohkeasti kertomaan asias pikkukoirien omistajille! Siitä ei kellää oo lupaa loukkaantua :) Meillä kaksi isoa ja kaksi pientä, kaikilla samat säännöt.

    • isotkiltitkoirat

      ..hoitaa tonttinsa. Jos sellanen pikkukoira on käymässä sen päälle niin kyllä se puolustautuu. Siinäpä sitten pikku siisseli on neljänä kilon palasena.

      • mosey

        asia mihin todella tormää koirapuitoissa on tämä pikkukoirien (eli neljän kilon pikku siisselien) syrjintä! aivan kuin ne eivät koiria olisikaan. ainut päätelmä, mitä tästä voi tehdä on että isojen koirien omistajat eivät luota koiriinsa pienten suhteen.

        tietenkään pieniä ei tuoda isojen puolelle, ja mikäli joku kuitenkin tuo on mahdolliset vahingot hänen vastuullaan. ja tiedoksi, että kyllä niitä isoja myös eksyy usein tänne pienten puolelle, mutta silloin voi asiallisesti huomauttaa, että huomasitkos tuolla on myös ihan oma puoli isoille.

        aikaisemmin olen omistanut aina isoja koiria, ja nyt näiden pienten kanssa (4kg & 7kg) olen törmännyt sellaisiin ennakkoluuloihin, mitä en aiemmin osannut edes kuvitella! pikkukoirat mielletään hysteerisiksi räyhääjiksi,joille ei pidetä mitään kuria, kuten teidänkin kommenteista käy ilmi. jos lenkkipolulla isompi koira rähisee koirilleni, on syy automattisesti minun ärsyttävien pikku rottieni.mitäs ovat niin pieniä.ja jatkuvia kommentteja onko toi kissa vai mikä, näitä juttuja kuulee viikoittain!eikä koirani ole edes pienimmästä päästä.ihan ihme touhua.

        ylipäätänsä toivoisi kaikilta enemmän suvaitsevaitsevaisuutta. minäkään en tuomitse kenenkään koiria ensinäkemältä hulluiksi shääffereiksi tai tappajakoira staffeiksi!


      • ei taasko..?!
        mosey kirjoitti:

        asia mihin todella tormää koirapuitoissa on tämä pikkukoirien (eli neljän kilon pikku siisselien) syrjintä! aivan kuin ne eivät koiria olisikaan. ainut päätelmä, mitä tästä voi tehdä on että isojen koirien omistajat eivät luota koiriinsa pienten suhteen.

        tietenkään pieniä ei tuoda isojen puolelle, ja mikäli joku kuitenkin tuo on mahdolliset vahingot hänen vastuullaan. ja tiedoksi, että kyllä niitä isoja myös eksyy usein tänne pienten puolelle, mutta silloin voi asiallisesti huomauttaa, että huomasitkos tuolla on myös ihan oma puoli isoille.

        aikaisemmin olen omistanut aina isoja koiria, ja nyt näiden pienten kanssa (4kg & 7kg) olen törmännyt sellaisiin ennakkoluuloihin, mitä en aiemmin osannut edes kuvitella! pikkukoirat mielletään hysteerisiksi räyhääjiksi,joille ei pidetä mitään kuria, kuten teidänkin kommenteista käy ilmi. jos lenkkipolulla isompi koira rähisee koirilleni, on syy automattisesti minun ärsyttävien pikku rottieni.mitäs ovat niin pieniä.ja jatkuvia kommentteja onko toi kissa vai mikä, näitä juttuja kuulee viikoittain!eikä koirani ole edes pienimmästä päästä.ihan ihme touhua.

        ylipäätänsä toivoisi kaikilta enemmän suvaitsevaitsevaisuutta. minäkään en tuomitse kenenkään koiria ensinäkemältä hulluiksi shääffereiksi tai tappajakoira staffeiksi!

        Taas joku hysteerinen pikkukoiranomistaja täällä huutelemassa. Jos joku mainitsee, että vastaan tuli räyhäävä pikkukoira, niin aina on joku hemmetin täti huutamassa, et ei meidän sesse ainakaan se on maaliman ihanin!
        Anna olla! Jos sun koirasi osaa olla räksyttämättä, niin hyvä juttu, mut tiedokses vaan, USEIMMAT pikkukoirat ovat kaameita räksyttäviä hermokimppuja, joita ei ole koulutettu.


      • Ettätervevaan__
        ei taasko..?! kirjoitti:

        Taas joku hysteerinen pikkukoiranomistaja täällä huutelemassa. Jos joku mainitsee, että vastaan tuli räyhäävä pikkukoira, niin aina on joku hemmetin täti huutamassa, et ei meidän sesse ainakaan se on maaliman ihanin!
        Anna olla! Jos sun koirasi osaa olla räksyttämättä, niin hyvä juttu, mut tiedokses vaan, USEIMMAT pikkukoirat ovat kaameita räksyttäviä hermokimppuja, joita ei ole koulutettu.

        Täällä kyl huomaa selkeesti että koiran koko ei liity millään tavalla siihen onko omistajalla päässä vikaa, tai höyryykö ihan turhaa :D


      • pikkuräksyt v**uun
        ei taasko..?! kirjoitti:

        Taas joku hysteerinen pikkukoiranomistaja täällä huutelemassa. Jos joku mainitsee, että vastaan tuli räyhäävä pikkukoira, niin aina on joku hemmetin täti huutamassa, et ei meidän sesse ainakaan se on maaliman ihanin!
        Anna olla! Jos sun koirasi osaa olla räksyttämättä, niin hyvä juttu, mut tiedokses vaan, USEIMMAT pikkukoirat ovat kaameita räksyttäviä hermokimppuja, joita ei ole koulutettu.

        Minun rotikka ottaa niitä niskasta kiinni ja ravistaa. Ja minä olen muka vihainen koiralleni mutta sehän näkee minun läpi ja tietää että vaan kannustan sitä, jopa palkitsen! Mokomatkin pikku rotat, pikkukoirat.


      • Kees
        pikkuräksyt v**uun kirjoitti:

        Minun rotikka ottaa niitä niskasta kiinni ja ravistaa. Ja minä olen muka vihainen koiralleni mutta sehän näkee minun läpi ja tietää että vaan kannustan sitä, jopa palkitsen! Mokomatkin pikku rotat, pikkukoirat.

        Onhan se harmi, että ihmiset, joilla on päällä printtipaita, ei osaa lukea. Pikkukoirille pikkukoirien aitaus, isoille koirille isojen koirien aitaus? Onko vaikeaa? Ja joo, lenkillä jos näen pikkukoiran joka ei räkytä murise, sinkoile, muistan välillä myös kehaista miten hienosti koiraansa pitää!

        Valitettavasti 89% alueen pienikokoisista koirista (kettarit, pari cairnia, papillonit, bisonit, sheltti, muut miniterrierit ja yks saatana russeli) on just näitä perkeleen räkyttäjiä. Eikä omistajalla ole aikomustakaan ojentaa koiraansa, kun vastaan lenkillä tulee, pikkukoira on yhtä narufleksiä, tingeltangelivaljasta ja mieletön mekkala ja rimpuilu..... Ihan siinä ilma pilaantuu!

        Ja ei se sen koiran vika ole, kuitenkaan, vaan sen hihnan yläpään, joka ei koiralleen ole opettanut, miten sen kuuluu käyttäytyä. Ihan avoimesti mulkkaan kyllä tämmöstä taluttajaa!

        Ja voi voi, kun ne sitten tulevat sinne puistoon, niin pistän omani kiinni ja häivyn helvettiin sieltä, kun ne vääntyvät sen mamin pikku provoilijan kanssa sinne isojen puolelle..

        "kun se on niin rohkea, ja kyllä se pärjää, ja pistää kuriin isommatkin..." Voi V*!#!¤"&&!!! just joo.


      • ihme urputusta
        Kees kirjoitti:

        Onhan se harmi, että ihmiset, joilla on päällä printtipaita, ei osaa lukea. Pikkukoirille pikkukoirien aitaus, isoille koirille isojen koirien aitaus? Onko vaikeaa? Ja joo, lenkillä jos näen pikkukoiran joka ei räkytä murise, sinkoile, muistan välillä myös kehaista miten hienosti koiraansa pitää!

        Valitettavasti 89% alueen pienikokoisista koirista (kettarit, pari cairnia, papillonit, bisonit, sheltti, muut miniterrierit ja yks saatana russeli) on just näitä perkeleen räkyttäjiä. Eikä omistajalla ole aikomustakaan ojentaa koiraansa, kun vastaan lenkillä tulee, pikkukoira on yhtä narufleksiä, tingeltangelivaljasta ja mieletön mekkala ja rimpuilu..... Ihan siinä ilma pilaantuu!

        Ja ei se sen koiran vika ole, kuitenkaan, vaan sen hihnan yläpään, joka ei koiralleen ole opettanut, miten sen kuuluu käyttäytyä. Ihan avoimesti mulkkaan kyllä tämmöstä taluttajaa!

        Ja voi voi, kun ne sitten tulevat sinne puistoon, niin pistän omani kiinni ja häivyn helvettiin sieltä, kun ne vääntyvät sen mamin pikku provoilijan kanssa sinne isojen puolelle..

        "kun se on niin rohkea, ja kyllä se pärjää, ja pistää kuriin isommatkin..." Voi V*!#!¤"&&!!! just joo.

        "Pieni koira voi ulkoilla suurten koirien kanssa ulkoiluttajansa vastuulla"

        Oma koirani leikkii mielellään isompienkin kanssa. Ei siis "pistä kuriin" (kuten ei muidenkaan koirapuistoissa pitäisi) vaan tulee hyvin toimeen kaiken kokoisten koirien kanssa.

        Mutta jos haluatte häipyä paikalta kun tulemme puistoon käymään niin sopiihan sekin minulle.


      • Kees
        ihme urputusta kirjoitti:

        "Pieni koira voi ulkoilla suurten koirien kanssa ulkoiluttajansa vastuulla"

        Oma koirani leikkii mielellään isompienkin kanssa. Ei siis "pistä kuriin" (kuten ei muidenkaan koirapuistoissa pitäisi) vaan tulee hyvin toimeen kaiken kokoisten koirien kanssa.

        Mutta jos haluatte häipyä paikalta kun tulemme puistoon käymään niin sopiihan sekin minulle.

        No, mutta nimenomaan, good 4 u! Hienoa, jos oot kouluttanu sun koirasta kunnon koirakansalaisen, joka osaa olla ja elää muiden ihmisten ja koirien kanssa, se on ihan loistavaa! Todella nostan hattua sinulle, ja toivon, että asutaan lähekkäin, koska joka kerta, kun vastaan kävelee pikkuruinen koiruus, joka ei hillu hysteerisenä, vaan kävelee rennosti ohi, saa hymyn mun huulille!
        Ja mitä koirapuistoon tulee, niin sama homma, parasta ulkoilua on kunnon juoksut hyvinkoulutetun kettarin kanssa, kun ne jaksaa tehdä sitä loputtomiin, eikä leikkimielisessä pikku painissa jää ollenkaan kakkoseksi! :)


      • Kees
        Kees kirjoitti:

        No, mutta nimenomaan, good 4 u! Hienoa, jos oot kouluttanu sun koirasta kunnon koirakansalaisen, joka osaa olla ja elää muiden ihmisten ja koirien kanssa, se on ihan loistavaa! Todella nostan hattua sinulle, ja toivon, että asutaan lähekkäin, koska joka kerta, kun vastaan kävelee pikkuruinen koiruus, joka ei hillu hysteerisenä, vaan kävelee rennosti ohi, saa hymyn mun huulille!
        Ja mitä koirapuistoon tulee, niin sama homma, parasta ulkoilua on kunnon juoksut hyvinkoulutetun kettarin kanssa, kun ne jaksaa tehdä sitä loputtomiin, eikä leikkimielisessä pikku painissa jää ollenkaan kakkoseksi! :)

        Mutta vie hyvämies se pikkukoiras sinne pienten puolelle, jos se jää isojen jalkoihi...


      • ja toimii!
        pikkuräksyt v**uun kirjoitti:

        Minun rotikka ottaa niitä niskasta kiinni ja ravistaa. Ja minä olen muka vihainen koiralleni mutta sehän näkee minun läpi ja tietää että vaan kannustan sitä, jopa palkitsen! Mokomatkin pikku rotat, pikkukoirat.

        Näin meillä myös XD


      • viiia35

        ja onko se koiran vika jos isäntä ei huolehdi siitä?


      • veijo55
        ei taasko..?! kirjoitti:

        Taas joku hysteerinen pikkukoiranomistaja täällä huutelemassa. Jos joku mainitsee, että vastaan tuli räyhäävä pikkukoira, niin aina on joku hemmetin täti huutamassa, et ei meidän sesse ainakaan se on maaliman ihanin!
        Anna olla! Jos sun koirasi osaa olla räksyttämättä, niin hyvä juttu, mut tiedokses vaan, USEIMMAT pikkukoirat ovat kaameita räksyttäviä hermokimppuja, joita ei ole koulutettu.

        Mikä ihme sitä on että ollaan heti moittimassa pikkukoiria ja kyllä jokainen älähtää jos syyttä haukutaan ja yleistetään. Samoinhan se käy jos isoja koiria ja keskikokoisia haukutaan tappajakoiriksi..

        ihme tappelua pienet versus isot


      • guioppiup
        Kees kirjoitti:

        Onhan se harmi, että ihmiset, joilla on päällä printtipaita, ei osaa lukea. Pikkukoirille pikkukoirien aitaus, isoille koirille isojen koirien aitaus? Onko vaikeaa? Ja joo, lenkillä jos näen pikkukoiran joka ei räkytä murise, sinkoile, muistan välillä myös kehaista miten hienosti koiraansa pitää!

        Valitettavasti 89% alueen pienikokoisista koirista (kettarit, pari cairnia, papillonit, bisonit, sheltti, muut miniterrierit ja yks saatana russeli) on just näitä perkeleen räkyttäjiä. Eikä omistajalla ole aikomustakaan ojentaa koiraansa, kun vastaan lenkillä tulee, pikkukoira on yhtä narufleksiä, tingeltangelivaljasta ja mieletön mekkala ja rimpuilu..... Ihan siinä ilma pilaantuu!

        Ja ei se sen koiran vika ole, kuitenkaan, vaan sen hihnan yläpään, joka ei koiralleen ole opettanut, miten sen kuuluu käyttäytyä. Ihan avoimesti mulkkaan kyllä tämmöstä taluttajaa!

        Ja voi voi, kun ne sitten tulevat sinne puistoon, niin pistän omani kiinni ja häivyn helvettiin sieltä, kun ne vääntyvät sen mamin pikku provoilijan kanssa sinne isojen puolelle..

        "kun se on niin rohkea, ja kyllä se pärjää, ja pistää kuriin isommatkin..." Voi V*!#!¤"&&!!! just joo.

        Heh pitäisikö minunkin aina kehaista jos iso käyttäytyy hyvin vastavuoroisesti?

        Ei ole tullut mieleen. Itse omaan hyvin käyttäytyvän koiran ja kyllä niitä on sekä isoja että pieniä jotka ei osaa käyttäytyä hyvin. Omistajasta ja sen taidoista kiinni.

        Pahiten käyttäytyviä on olleet belggarit(omistaja sitoi kiinni puuhun kun ei saanut hallittua kun menin ohi ja koirat senkun räksytti hysteerisenä) ja sakemanni(kuusi kertaa muiden kimppuun käynyt koirapuistossa- isäntä haistattaa vain kaikille)berhardilainen purematapauksia-kuusi tikkiä lapseen, sakemannit pihassa räksyttävät joka kerran kun menen talon ohi ja ovat saaneet valituksia asiasta mutta ei näy mitään tapahtuvan jne. Ja sitten yleiset tappajakoira mainetta niittäneet kovemmat apaukset. Näitähän piisaa..


    • viiiia35

      Olen seurannut samaa ja en myös pidä siitä että pieniä viedään isojen puolelle. Ja kyllä omaan myös pienen koiran. Ja minulle on naureskeltu kun "en uskalla" viedä isojen puolelle. Aiemmin veinkin kun ei ollut puistossa vielä jaettu kahteen osaan. nyt kun on niin hyvä juttu.

      pienet ei pärjää isojen kanssa niin hyvin kokonsa puolesta..leikit voi olla liian rajuja ja usein omistajat ei huomaa että koiransa ei pärjääkään eli se alkaa rähisemään helpolla koska on varautunut jo valmiiksi.

      En ymmärrä ettei ihmiset tajua jos vastassa on pikkukoira about 5kg-7kg ja sitä runttaa lumeen 40kg rotikka että miten siinä on pikkukoiralla kroppa vaarassa ja siihen sattuu ihan oikeasti. Minun koiralleni kävi näin ja kun sanoin että ota nyt se koirasi pois ettei koirani kestä tuollaista niin ei kuulemma hätää kyllä terrierit kestää.

      itsekin olen kolonnut nyt polveni pariin otteesen kun isot rynninyt laumassa ja törmännyt polveni muljauttaen.

      en anna pikkukoirani olla kuin sellaisten kanssa jotka ei rynni päälle..ja on erittäin sosiaalinen ei provosoi eikä provosoidu. Hetken oli varautunut sen jälkeen kun rotikka rynni sen päälle tavallisessa puistossa. En tavannut noita enään ja tilanne normalisoitui

      ja olen kerran katsonut kun ranskis ei todellakaan halunnut isojen luo mutta ei kun emäntä vaan vei kun se on kuulemma aiemmin tullut siellä hyvin toimeen..voi haloo katsoisivat koiriensa elekieltä

      täytyisi laittaa kehään sumopainijan kanssa nuo jotka ei tajua koko ja painoeroa. ja että koira voi loukkaantua ihan fyysisesti!
      Ja jos tulee tappelu on pikkukoira aina altavastaaja

      • viiia35

        lisään vielä että tuo mainitsemani ranskis oli tuolloin nuori ja innokas eikä tajunnut omaa parastaan vasta kun tultuaan aikuisemmaksi ja oli selvästi kolonnut itsensä koska rohkeus oli tiessään ja yritti pienten luo pienten puolelle mieluummin. Pentujen perään pitää katsoa eikä laittaa niitä pärjäämään ihan missä sattuu.


      • ???
        viiia35 kirjoitti:

        lisään vielä että tuo mainitsemani ranskis oli tuolloin nuori ja innokas eikä tajunnut omaa parastaan vasta kun tultuaan aikuisemmaksi ja oli selvästi kolonnut itsensä koska rohkeus oli tiessään ja yritti pienten luo pienten puolelle mieluummin. Pentujen perään pitää katsoa eikä laittaa niitä pärjäämään ihan missä sattuu.

        Miksi sinne on tehty erikseen pienten koirien puoli? Aina (3 kertaa) kun olen siellä käynyt,
        pienet koirat pyörii isojen puolella, ja omistajat kauhistelevat "isoa ja rajua(?)" koiraani.
        Ei auta kehoitukset mennä pienten puolelle, mulkoilevat vaan, tai vastaus on että "me oltiin
        täällä ensin" Todella ärsyttävä paikka.
        Lepolan puistossa olen nähnyt täysin välinpitämättömiä, ikävä kyllä useimmiten nuorehkoja
        koiranomistajia, jotka tuovat koiransa "leikkimään" (lue; rähisemään) siksi aikaa, kun he itse vaihtavat
        uusimmat kuulumiset toistensa kanssa... Lepolan puistossa kuitenkin toimii isojen ja pienten puoli,
        ja suurin osa
        käyttäjistä kuitenkin vastuullisia, koiransa hallitsevia ja koirastaan välittäviä yksilöitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5424
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2406
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1937
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      47
      1638
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1581
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1378
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1259
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe