Voi perse nyt kyrsii -.-

phuaah

Terve oon 15v poika. En oo omasta mielestä mitenkään vaativainen nuori...En ostele mitaan turhia, en tupakoi, en kule kylillä ryyppäämässä, en harrasta mitään joten siihenkään ei mene rahaa -.-, mutta kun kerrankin haluaisin jotakin "harrastukseksi" niin vastaus on äidin puoleltä et: jaa... vai niin ois.... .... .... ja isän puolelta en oo kysyny kun ei asuta ennää samassa talossa.

Eli tarkotuksena mulla ois ollu laittaa käytettynä tommonen http://www.nettimoto.com/bse/-/1025925 pyörä jolla ois voinu pellolla ajella ja sillain. Niin ei.Ja kokemustakin olis ajamisesta eli en usko että teloisin itteni, oon ajanu melkeen vastaavaisella kaverilla monta monituista kertaa ja mulla on mopokin :P suzuki pv jota sitäkin oon pitäny ku kukkaa kämmelellä (makso 450e) sain sen kolme vuotta sitten, tein siihen oikein remontinkin että pysyis hyvvässä kunnossa, purin sen atomeiksi maalasin kaikki uudelleen, laitoin uusia kuluvia osia, mutta nyt kun oisin kokeillu jtn vähän parempaa niin -.-

Ja tommosta crossia (tosin pienempää) oisin halunnu jo silloin kolme vuotta sitten mutta silloin tuli kritiikkiä et: "No kuka sitä korjais kun se menis rikki" no nyt se ongelma on ainakin hoidossa. Jätin sen crossin sit äidin mieliksi sikseen kun se oli niin vastahakonen. Muta ku ihmeen kaupala sain pv:n

Mutta kuitenki lasketaas vähän että jos tyttö harrastaa ratsastusta niin se maksaa abaut 100e kk 10h/kk!!! siitä mut nyt kun poika ois laittanu jtn vähän kalliimpaa josta se pitää niin ei. Tai siis ei mulla siskoja ole mutta nyt yleensä. Monet tuntemani tytöt ratsastaa ja kommenttia satelee et: "isi maksaa" tai "Äiti maksaa" ja oisin vielä omalla rahalla sen ostanu niin jo on perkele -.-

Juu pistäkähän nyt mut vanhemmat vähä kommenttia siis isät että äidit. Kiitos kun luitte :)

4

811

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täti47

      ...kuiteskin se pelko että loukkaanut siinä hommassa pahastikkin?
      Koska jos olisit sen omalla rahalla ostanut niin sen puoleen en keksi oikein muuta.

      Voiskos se olla sitä että kun te nyt asutte äidin kanssa kahden niin äitis pelkää sitäkin enemmän että jos sulle sattuu jotakin niin hän jää yksi,tai hän joutuis hoitaan sua loukkaantuneena?. Kun kerran isä muutti pois niin äitis voi olla vähän ylisuojeleva.

      Pystytkö juttelemaan hänen kanssaan ihan rauhallisesti ja kysymään syytä.Sillai,ettei me huutamiseksi?

      Onkos sulla esim sitten ajovarusteetkin hankinnassa,eli kypärät ja suojat? Siitäkin äiti näkis että ainakin poika ajattelee turvallisuutta.
      Toivottavasti homma etenee ja pääset sopuun asiassa.

      Vaikutat nimittäin ihan fiksulta pojalta ;)

    • äitiliini34

      Itselläni on vasta ala-asteikäinen lapsi mutta iän karttuessa on meno kovempaa ja harrastukset hurjempia,ainakin näin äidin näkökulmasta. Lapseni harrastaa taistelulajeja ym ja aloitti motocrossailun vuosi sitten isän toimesta,erottu ollaan siis mekin. Kyllähän minua hirvittää ja omasta puolestani voin sanoa,että minä en olisi sitä hankkinut. Isä tosin osti pyörän edes mainitsematta asiasta minulle ja eikä ole hankkinut asiallisia vakuutuksiakaan :/

      Kysele äidiltäsi onko teillä vakutuukset kunnossa ja mielestäni olet sen ikäinen että hyvinkin tuollasen voisit hankkia kun omillasi kuitenkin haluat sen maksaa. Sinun kannattaa mainita myös äidillesikin tuo ettet hurvittele niin kuin moni ikäisesi,ehkä se laittaa hänet miettimään että olisko parempi pitää lapsi tyytyväisenä kivalla harrastuksella kuin se että aikaa tuhlattaisiin kylillä ryyppäämällä.

    • alottaja56695

      on mula kyllä kypärrä ja sitä kyllä aattelin pitää jos alan ajeleen, katellaan nyt miten käy
      ei mulla muita ajovarusteita oo,enkä laita :D liian kalliit

      Kiitos vastauksista ja lisää saa laittaa (=

    • Jonttu Tre

      On vaikuttavaa, että olet purkanut pyörän osiin ja koonnut, ja ajokokemusta entuudestaan. Yksi juttu vaan hämää. Sun ikäisellä ei ole minkäänlaista itsesuojeluvaistoa / tietoisuutta kuolevaisuudesta ja haavoittuvuudesta. Ei tarvi kuin se yksi ainoa mutteri jäädä pyörää takaisin kasaan laittaessa löysälle, tai yksi ainoa virhe tehdä, niin pysyvä haaveri on tapahtunut. Ketju on yhtä heikko kuin se sen heikoin lenkki. Hienoa jos osaat vakuuttaa vanhempasi 99%sti, mutta se ei riitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1991
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1475
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1153
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe