kuivat silmät!

iisa91

tästä on muodostunut oikeasti jo ongelma kun ei voi keskittyä yliopiston luennoillakaan mihinkään muuhun kuin siihen, että silmiä kaihertaa, tuntuu kuin olisi hiekkaa ja koko aika menee siihen kun tuntuu niin ilkeältä.

olen käynyt silmälääkärillä tämän asian vuoksi, siellä tehtiin testit joissa ilmeni etät minulla silmien kosteus on aivan normaali. tungettiin sellaiset laputkin tuohon alauomen sisään ja otettiin aikaa, kuinka kauan menee että ne kostuvat ja eipä siihen mennyt kuin ihan hetki. lääkärillä kymmenien vuosien kokemus mutta en ymmärrä miksi hän ei osannut sanoa mikä sitten vaivaa, kun nämä oireet ovat silti vaikka silmieni kosteudessa ei ole mitään vikaa?

olen kokeillut erilaisia silmätippoja, mutta vain silloin tällöin niitä silmiini laittanut. siksi mietinkin, että jos jollain muulla on esiintynyt tällaista samanlaista ongelmaa ettei edes hetken tipan tiputtaminen silmään auta, niin täytyykö tästä todella muodostaa se ns. "tapa", eli säännöllisesti päivän mittaan tippoja silmiin ja sitten kun niitä on käyttänyt viikon-pari niin vasta sitten ne alkavat tehoamaan?

lopuksi vielä se että näitä kuivan (?) silmät oireita minulla on ollut jo yli vuoden. välillä joskus päivällä tuntuu ettei silmät ole ollenkaan kuivat eli eivät oireile, koulussa ja kaupoissa se on pahin. olen miettinyt sitäkin että kuivuvatko nämä vain tietyissä tilanteissa mutta eivät, välillä ei kuivu koulussakaan ja välillä kuivuu, välillä kotona välillä ei, koneella ei, televisiota katsoessa ei.

helpointa on ilman meikkiä, mutta koska olen käyttänyt parin eri merkin meikkituotteita jo vuosia niin en usko että niistäkään voi olla kyse että antavat kuivan tunteen silmille koska eivät ennenkään ole antaneet? mutta jos joku tietää niin onko olemassa jotain erityisiä tuotteita mitkä eivät kuivuta silmiä (jos itse olet todennut ne hyviksi kuiville silmille)?

toivottavasti joku osaa auttaa :( olisin todella kiitollinen vastauksista koska ei tunnu että kukaan osaa oikein auttaa..

5

804

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -----------

laseja minulla ei ole ja silmäni ovat muutenkin täysin terveet näön ja muun puolesta.

• Ratkaisu tämäkin?

Minulla ilmaantui kuivasilmäisyyden oireita ihan yhtäkkiä. Tipat toivat lyhytaikaista helpotusta. Kun löytyi (onneksi) kyynelpussin tulehdus, siihen saamani antibioottikuuri poisti (tai helpotti) kuivasilmäisyysongelman.
        Toinen epäilemäni vaikuttaja oli se, että hankimme uuden vuodesohvan juuri ongelman ilmaantumisen aikaan. Sen kangas haisi voimakkaasti, syynä jokin torjuntamyrkky, joita valmistajamaissa käytetään aika surutta. Nokoset sillä sohvalla loppuivat, ja niin myös vaivani. Olisiko sinulla vastaavaa aiheuttajaa? Uusi huonekalu tai epäilyttäviä tekstiilejä?

• Suzu32
        Ratkaisu tämäkin? kirjoitti:

Minulla ilmaantui kuivasilmäisyyden oireita ihan yhtäkkiä. Tipat toivat lyhytaikaista helpotusta. Kun löytyi (onneksi) kyynelpussin tulehdus, siihen saamani antibioottikuuri poisti (tai helpotti) kuivasilmäisyysongelman.
        Toinen epäilemäni vaikuttaja oli se, että hankimme uuden vuodesohvan juuri ongelman ilmaantumisen aikaan. Sen kangas haisi voimakkaasti, syynä jokin torjuntamyrkky, joita valmistajamaissa käytetään aika surutta. Nokoset sillä sohvalla loppuivat, ja niin myös vaivani. Olisiko sinulla vastaavaa aiheuttajaa? Uusi huonekalu tai epäilyttäviä tekstiilejä?

Minulla alkoivat oireet myös ihan yhtäkkiä äskettäin. Tajusin oireiden yhtälön kuiviin silmiin vasta pari viikkoa sitten, kun aloin googlata asiaa. Yritän tällä hetkellä löytää sopivaa tippaa, jos vaikka siten saisin ongelman kuriin. Onko joitain hyviä tippoja, mitä kannattaisi kokeilla? Olen kokeillut Bepanthen Eye:tä, mutta toivoisin löytäväni jotain vähän havempaa.

• siiiilmäää
        Ratkaisu tämäkin? kirjoitti:

Sama homma kävi itsellä. Kuivasilmäisyys alkoi pikkuhuljaa, yritin sitä pari kk lääkitä jos jonkinsortin kostutustipoilla, mutta eivät auttaneet. No eivät kai, kun sitten mennessäni silmälääkäriin arveli, että kysessä on kroonistunut silmätulehdus. Ei edes olleet silmät punaiset, että olisin osannut tulehdusta mitenkään veikata. Vaan oli, koskapa lääkärin ennuste siitä, että jo samana iltana alkaa kaiherrus ja kuivasilmäisyys loppua - näin kävi :)

• 13+1
        Suzu32 kirjoitti:

Minulla alkoivat oireet myös ihan yhtäkkiä äskettäin. Tajusin oireiden yhtälön kuiviin silmiin vasta pari viikkoa sitten, kun aloin googlata asiaa. Yritän tällä hetkellä löytää sopivaa tippaa, jos vaikka siten saisin ongelman kuriin. Onko joitain hyviä tippoja, mitä kannattaisi kokeilla? Olen kokeillut Bepanthen Eye:tä, mutta toivoisin löytäväni jotain vähän havempaa.

Liquifilm Tears, muistaakseni 3.52 euroa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      49
      3202
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      28
      2919
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2336
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1442
    5. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1346
    6. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1336
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1088
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      989
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      922
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      802
    Aihe