Lentoemännän koulutuksesta

yireuikgtolrf

Haaveissani olisi lentoemännän ammatti. Minulla ei ole mitään muuta kysyttävää kuin: pääsenkö esim. Finnairin lentoemäntä-koulutukseen, kun olen käynyt vain ammattikoulun? Finnairin nettisivuilla lukee lentoemännän koulutuksesta näin: Koulutus: ylioppilas, tai muu keskiasteen tutkinto (laajuus vähintään 180 opintopistettä) Mitä ovat opintopisteet? Onko ne sama asia kuin opintoviikot, joilla meidän ammattikoulussa niitä kutsuttiin? Olen käynyt ainakin 180 opintoVIIKKOA. Minun käsitykseni mukaan ammattikorkeakoulussa on käytössä opintopisteet, mutta en ole varma. Kävin ammattikouluni pari vuotta sitten loppuun, valmistuin matkailualalta, joten kielet ja asiakaspalvelu minulla on hyvin hallussa :)

Onko täällä lentoemäntiä/stuertteja, jotka ovat käyneet vain ammattikoulun ja päässeet lentoemännäksi? Tai onko täällä muita ihmisiä, jotka tietävät, että pääsenkö koulutuksestani (se ammattikoulu siis edelleen ja 180 opintoVIIKKOA) johtuen lentoemoksi?

Tuhannet kiitokset mahdollisille vastaajille jo etukäteen!

5

2111

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • //%

Opettajakoulutuksessa ainakin 60 op = 35 ov. Eli ton pitäis olla kondiksessa. Ammattikoulu saattaisi olla nykyään keskiastetta koska ammattikorkeakoulu on luultavasti ala-korkea-astetta. Mutta varma tästä ei voi tällä puheella vielä olla. Revi Finskin sivuilta joku meiliosoite uhriksi ja meilaa sille ja kysy mitä niitten mielestä on keskiaste.

• Koul.ltk:n jäsen

Lukio ja ammatillinen koulutus on keskiasteen koulutusta. AMK antaa alempaa korkeakoulutusta ja yliopistot ja korkeakoulut ylempää korkeakoulutusta. Tämä näin lyhyen kaavan mukaan ilmaistuna.

• ryr
    • Jos sinulla on kielitaitoa, myös maailmalla on lentoyhtiötä, jotka hakevat lentoemäntiä, kuten Lufthansa ja jos saksankieli ei suju, niin Emirates hakee myös.
      Molemmat ovat myös voitollisia yhtiöitä, eli työt eivät ole loppumassa.

• Stuertti11

Jos sinulla 3v kestänyt ammatillinen tutkinto niin se riittää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7383
    2. 78
      4903
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4799
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4218
    5. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      8
      2998
    6. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2629
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      40
      2531
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      46
      2176
    9. Törkeää toimintaa

Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2171
    10. Suudeltiin unessa viime yönä

Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit
      Ikävä
      21
      1810
    Aihe