Menossa Tjäreborgin matkalle ja lennolla jaetaan maihintulokortti ja viisumihakemus.Onko jossain mallia, mitä siinä kysytään???
Viisumin täyttö
20
1617
Vastaukset
- Egyptr
Puhumme siis vain viisumista. Ei ole mitään erillistä "maihintulokorttia". Meillä viisumihakemus jaettiin lentokoneessa. Hakemus on englanninkielinen. Siinä kysytään lennon numeroa ja lentokenttää, josta lähditte. Sen jälkeen normaalisti henkilötiedot. Passin numero ja myöntämispäivä/paikka. Koneessa voi kysyä apua lentoemänniltä, jos viisumin täyttäminen tuntuu hankalalta.
- EgyptFun
...jaetaan Maihintulokortti ! Joka täytettynä annetaan passintarkastajalle ja henkilö kirjataan sillä maahantulleeksi.
Viisumia vastaa pari leimamerkkiä (postim kokoista) jotka jakaa paikallisopas liimattavaksi passiin ennen passintarkastusta. - ????
EgyptFun kirjoitti:
...jaetaan Maihintulokortti ! Joka täytettynä annetaan passintarkastajalle ja henkilö kirjataan sillä maahantulleeksi.
Viisumia vastaa pari leimamerkkiä (postim kokoista) jotka jakaa paikallisopas liimattavaksi passiin ennen passintarkastusta.mistä sen viisumin saa jos se pitää saada jo ennen passintarkastusta ?
- EgyptFun
???? kirjoitti:
mistä sen viisumin saa jos se pitää saada jo ennen passintarkastusta ?
"Viisumia vastaa pari leimamerkkiä (postim kokoista) jotka jakaa paikallisopas liimattavaksi passiin ennen passintarkastusta."
Paikallisopas, engl kielinen egyptiläinen on matkaseuruetta vastassa, kun tulette saap terminaalin aulaan!
Kuljette vain matkaseurueen mukana - kyllä se siitä...
Kun olette bongannut matkalaukkunne mukaan passintarkastuksen jälkeen, niin terminaalin ulkopuolella on suomenkielinen oppaanne vastassa ja ohjaavat teidät oikeaan bussiin.
- 3+13
Pienikin kirjoitusvirhe voi evätä maahan pääsysi. Ne on tosi tarkkoja siellä.
- EgyptFun
Vapaita Maahantulo-kortteja on pöydät täynnä ennen passintarkastusta.
Senku täyttää uuden, jos ensimmäisen täyttäminen on ihan "mennyt metsään" :) mutta joutuu jonottamaan uudelleen sitten passintarkastukseen.
Siis passintarkastukseen annetaan oikeilla tiedoilla täytetty Maahantulo-kortti ja passi, jonka tyhjälle sivulle nuo leimamerkit on liimattu. Täts it! Ei ongelmaa eurooppalaisille. - windyeer83
EgyptFun kirjoitti:
Vapaita Maahantulo-kortteja on pöydät täynnä ennen passintarkastusta.
Senku täyttää uuden, jos ensimmäisen täyttäminen on ihan "mennyt metsään" :) mutta joutuu jonottamaan uudelleen sitten passintarkastukseen.
Siis passintarkastukseen annetaan oikeilla tiedoilla täytetty Maahantulo-kortti ja passi, jonka tyhjälle sivulle nuo leimamerkit on liimattu. Täts it! Ei ongelmaa eurooppalaisille.Lentokoneessa jaetaan lentoemäntien toimiste maahantulokortit, ne pahviset pinkin sävyiset pikku läpyskät. Tämän takia on hyvä laittaa lentolaukkuun kynä! Kortissa kysytään muistaakseni lähtöpaikka ja tulopaikka (tai ainoastaan tulopaikka..) siis tulopaikkana esim. Sharm el Sheikh tai SSH (lentokentän tunnus), koko nimi, kansalaisuus, passinnumero ja tyyppi (tyyppi esim P, lukee kyllä passissa), käynnin syy johon ruksataan Tourism. Jos mukanasi on lapsia, jotka ovat samassa passissa kanssasi, merkataan heidät pahviläpyskän toiselle puolelle. Muut kanssamatkustajat omilla passeillaan saavat omat korttinsa. Lentoemännät tosiaan neuvovat kyllä tarvittaessa. Kortin täytön jälkeen olet valmis odottamaan laskeutumista. Säilö kortti passin väliin. Lentokentällä saat paikallisoppaalta viisumin, joka on nykyään itseliimautuva tarra (ei nuoltava postimerkki), jossa lukee ENTRY VISA. Liimaa se passiisi tyhjälle sivulle, EI maahantulokorttiin. Maahantulokortti jää Egyptin viranomaisille, kun he leimaavat passiisi tuloleiman viisumin päälle. Leima kertoo arabialaisin numeroin ja kirjaimin milloin olet tullut maahan. Tätä voit käyttää hyödyksesi verovapaassa myymälässä, johon sinulla on oikeus vierailla 48 tuntia maahan saapumisesta. Riippuen hieman myymälästä ja sinun viehätysvoimastasi, ei leimoilla ole merkitystä..
Mainittakoon lopuksi: viisumia ei ole pakko ostaa pakettimatkan mukana vaan sen voi ostaa myös lentokentiltä itse. Se maksaa 15 dollaria, tai about 12 euroa. Aurinkomatkoilla viisumi maksaa 15 euroa, joten ottaisin sen kyllä itse sitä kautta. Toiset firmat maksattaa teillä esim 25 euroa viisumista, joilloin itse voisin harkita ottavani sen kentän pankista säästääkseni muutaman roposen. '
Sharm el Sheikhiin matkatessasi tarvitset viisumia vain jos haluat retkeillä Kairossa, Ras Mohamedin luonnonpuistossa, Dahabissa, Nuweibassa tai ylipäätään lähteä kauemmas, mutta jos pysyttelet loman ajan vain rannalla Sharmissa ei viisumia välttämättä tarvita. - nups
windyeer83 kirjoitti:
Lentokoneessa jaetaan lentoemäntien toimiste maahantulokortit, ne pahviset pinkin sävyiset pikku läpyskät. Tämän takia on hyvä laittaa lentolaukkuun kynä! Kortissa kysytään muistaakseni lähtöpaikka ja tulopaikka (tai ainoastaan tulopaikka..) siis tulopaikkana esim. Sharm el Sheikh tai SSH (lentokentän tunnus), koko nimi, kansalaisuus, passinnumero ja tyyppi (tyyppi esim P, lukee kyllä passissa), käynnin syy johon ruksataan Tourism. Jos mukanasi on lapsia, jotka ovat samassa passissa kanssasi, merkataan heidät pahviläpyskän toiselle puolelle. Muut kanssamatkustajat omilla passeillaan saavat omat korttinsa. Lentoemännät tosiaan neuvovat kyllä tarvittaessa. Kortin täytön jälkeen olet valmis odottamaan laskeutumista. Säilö kortti passin väliin. Lentokentällä saat paikallisoppaalta viisumin, joka on nykyään itseliimautuva tarra (ei nuoltava postimerkki), jossa lukee ENTRY VISA. Liimaa se passiisi tyhjälle sivulle, EI maahantulokorttiin. Maahantulokortti jää Egyptin viranomaisille, kun he leimaavat passiisi tuloleiman viisumin päälle. Leima kertoo arabialaisin numeroin ja kirjaimin milloin olet tullut maahan. Tätä voit käyttää hyödyksesi verovapaassa myymälässä, johon sinulla on oikeus vierailla 48 tuntia maahan saapumisesta. Riippuen hieman myymälästä ja sinun viehätysvoimastasi, ei leimoilla ole merkitystä..
Mainittakoon lopuksi: viisumia ei ole pakko ostaa pakettimatkan mukana vaan sen voi ostaa myös lentokentiltä itse. Se maksaa 15 dollaria, tai about 12 euroa. Aurinkomatkoilla viisumi maksaa 15 euroa, joten ottaisin sen kyllä itse sitä kautta. Toiset firmat maksattaa teillä esim 25 euroa viisumista, joilloin itse voisin harkita ottavani sen kentän pankista säästääkseni muutaman roposen. '
Sharm el Sheikhiin matkatessasi tarvitset viisumia vain jos haluat retkeillä Kairossa, Ras Mohamedin luonnonpuistossa, Dahabissa, Nuweibassa tai ylipäätään lähteä kauemmas, mutta jos pysyttelet loman ajan vain rannalla Sharmissa ei viisumia välttämättä tarvita.Onko todellakin näin, että viisumi ei ole pakollinen maahan pääsemiseksi?
Koskeeko tämä vain Sharm el Sheikiä? Hurghadassa kaikilta tarkistetaan viisumitarra, joten ei ole tullut mieleenkään, että se voisi olla vapaaehtoista.
Joku tuolla aiemmin mainitsi, että pitää ITSE liimata viisumitarra passin tyhjälle sivulle. Minä en ole koskaan liimannut tuota itse, vaan se on liimattu sen henkilön toimesta, joka viisumitarran antaa siellä lentokentällä. Olen aina ottanut viisumin matkatoimiston kautta. Onkohan sillä merkitystä? - windyeer83
nups kirjoitti:
Onko todellakin näin, että viisumi ei ole pakollinen maahan pääsemiseksi?
Koskeeko tämä vain Sharm el Sheikiä? Hurghadassa kaikilta tarkistetaan viisumitarra, joten ei ole tullut mieleenkään, että se voisi olla vapaaehtoista.
Joku tuolla aiemmin mainitsi, että pitää ITSE liimata viisumitarra passin tyhjälle sivulle. Minä en ole koskaan liimannut tuota itse, vaan se on liimattu sen henkilön toimesta, joka viisumitarran antaa siellä lentokentällä. Olen aina ottanut viisumin matkatoimiston kautta. Onkohan sillä merkitystä?Totta se on. Viisumin tarvitset siis vain jos lähdet Sharm el Sheikhin kaupungin ulkopuolelle esim retkille, mutta jos olet vaan alueelle koko loman niin et tarvitse. Suosittelen kuitenkin ottamaan pakettimatkan mukana sen, jos vaikka kesken loman tuleekin tunne että haluaa lähteä käymään jossain muuallakin katsastelemassa paikkoja. Hurghadan käytännöstä en tiedä mitään. Tämä tieto vain Sharmin osalta!
Sama kai tuo liimaako tarran itse vai tekeekö sen ystävällishenkinen paikasllisopas, eipähän tuo paljon ranteita kuluta jos ite liimaat. - Nups
windyeer83 kirjoitti:
Totta se on. Viisumin tarvitset siis vain jos lähdet Sharm el Sheikhin kaupungin ulkopuolelle esim retkille, mutta jos olet vaan alueelle koko loman niin et tarvitse. Suosittelen kuitenkin ottamaan pakettimatkan mukana sen, jos vaikka kesken loman tuleekin tunne että haluaa lähteä käymään jossain muuallakin katsastelemassa paikkoja. Hurghadan käytännöstä en tiedä mitään. Tämä tieto vain Sharmin osalta!
Sama kai tuo liimaako tarran itse vai tekeekö sen ystävällishenkinen paikasllisopas, eipähän tuo paljon ranteita kuluta jos ite liimaat.Ei kuluta ranteita, ei. Aattelin vaan just sitä riskiä, että joku tietämätön liimaa sen tarran just sinne minne ei pitäis ;-)
- Pravda.
Nups kirjoitti:
Ei kuluta ranteita, ei. Aattelin vaan just sitä riskiä, että joku tietämätön liimaa sen tarran just sinne minne ei pitäis ;-)
Toimi kuten sanotaan.
Viisumi on verran hieno asia, että sinähän et sitä liimaile. Sen tekee virkailija.
Eikö sulla todellakaan ole oikeita ongelmia, koska niitä täytyy keksimällä keksiä. - cuti7ygoublkn
Pravda. kirjoitti:
Toimi kuten sanotaan.
Viisumi on verran hieno asia, että sinähän et sitä liimaile. Sen tekee virkailija.
Eikö sulla todellakaan ole oikeita ongelmia, koska niitä täytyy keksimällä keksiä.äläkä vittuile täällä.
- PRAVDA.
cuti7ygoublkn kirjoitti:
äläkä vittuile täällä.
MIKÄ TUOSSA OLI PAIKKANSA PITÄMÄTÖNTÄ
- windyeer83
Nups kirjoitti:
Ei kuluta ranteita, ei. Aattelin vaan just sitä riskiä, että joku tietämätön liimaa sen tarran just sinne minne ei pitäis ;-)
Eikähän se ole niin, että pakettimatkojen mukana kun menee niin paikallisoppaat saattavat viisumin sinulle laittaa ystävällisyyttään. Mutta jos matkustat itsenäisesti esim. pelkillä lennoilla niin sitten se lankeaa sinun tehtäväksesi.
Ei siinä nyt hirvittävästi erehtymisen vaaraa ole, kun laittaa tai katsoo että se laitetaan passiin ihan mille vaan tyhjistä sivuista :) - Harkintaa
windyeer83 kirjoitti:
Totta se on. Viisumin tarvitset siis vain jos lähdet Sharm el Sheikhin kaupungin ulkopuolelle esim retkille, mutta jos olet vaan alueelle koko loman niin et tarvitse. Suosittelen kuitenkin ottamaan pakettimatkan mukana sen, jos vaikka kesken loman tuleekin tunne että haluaa lähteä käymään jossain muuallakin katsastelemassa paikkoja. Hurghadan käytännöstä en tiedä mitään. Tämä tieto vain Sharmin osalta!
Sama kai tuo liimaako tarran itse vai tekeekö sen ystävällishenkinen paikasllisopas, eipähän tuo paljon ranteita kuluta jos ite liimaat.http://www.iltasanomat.fi/matkailu/t/egypti/
-
"Olemme kokeneet matkanjärjestäjän kannalta parhaaksi, että kaikilla sinne matkustavilla on viisumi. Siinaillakin on joitain kohteita, jonne päästäkseen tarvitsee viisumin. Voi tulla vaikkapa sellainen tilanne, että matkustaja joutuu lähtemään sairaalaan Kairoon, hän sanoo."
- Pravda.
jaetaan, niin kyllä sen täyttö myös opastetaan. Kas jos joku jää siihen viisumipisteeseen, ei bussi pääse lähtemään.
Sitä viisumia sitten tarvitaan aina retkillä.
Herra jestas, eikö sinulla ole oikeita ongelmia, kun niitä täytyy yrittää tehdä väkisin selvistä asioista!- Hoh-hoijaaa
Sä MELKEIN vastasit asiallisesti.
Jätä kuule jatkossa vastaamatta ! - Pravda.
Hoh-hoijaaa kirjoitti:
Sä MELKEIN vastasit asiallisesti.
Jätä kuule jatkossa vastaamatta !kohtaa meni asiattomuuden puolelle.
Silkkaa totuutta joka sana. - darfi
Pravda. kirjoitti:
kohtaa meni asiattomuuden puolelle.
Silkkaa totuutta joka sana.viisumitarroja itse laiteta passiin,virkailijat sen tekee!! Jos tulee esim.Siinain (esim.Sharmista) puolelta Kairoon ja Hurghadaan,tarvitaan viisumi "rajanylitykseen"
- Pravda.
darfi kirjoitti:
viisumitarroja itse laiteta passiin,virkailijat sen tekee!! Jos tulee esim.Siinain (esim.Sharmista) puolelta Kairoon ja Hurghadaan,tarvitaan viisumi "rajanylitykseen"
kuten sanoin, sitä viisumia todellakin tarvitaan joka paikassa. Se sivu pitää passista näyttää, muusta ei Egyptin sisällä matkatessa välitetä.
Eikä siitä tarvitse edes noin pitkiä matkoja tehdä. Jos tiellä on tarkistuspiste, niin se viisumihan näytetään, vaikka matkaa olisi vain alle kilometri. Bussiretkillä siis passi on aina mukana ja kannattaa ottaa myös taksilla matkattaessa. Niin kaikki sujuu paljon nopeammin ja helpommin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406653
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495729- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434480Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523892- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522956Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242402- 422270
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197