Kertokaas vähän esimerkkikysymyksiä, millaisia on ollut Metropolian hoitotyön pääsykokeissa (sekä anatomian että etiikan osalta)!
Niin ja millaisista aiheista olette jutelleet ryhmähaastatteluissa?
Kitoooos :)
Metropolia HOITOTYÖN PÄÄSYKOE
22
2212
Vastaukset
- tyttötanssiivaan
Tai siis esimerkkiVÄITTÄMIÄ, koska eihän siinä taida varsinaisia kysymyksiä olla. Anyone?
- y
Lue molemmat pari kertaa läpi, ja käytä niitä tulevan hoitajan aivojasi ja mieti mitä itse kysyisit.
- 35
Osa tosi helppoja, kuten "Ionilla ei ole sähkövarausta".
Osa sit aivan hepreaa ja etenkin etiikan kirjasta sellaisia, joihin ei mielestäni annettu kirjassakaan kovin yksiselitteistä vastausta...
- vkslagtn
Ite luin vaan puolet etiikkakirjasta, muun osuuden tein ihan lukiopohjalta ja pääsin sisään . Enemmän tais olla etiikkakysymyksiä, ja tosiaan osa oli muotoiltu todella vaikeiksi. Kirjan mukasessa järjestyksessä ne kuitenki tuli eli seuras aika hyvin kaavaa..
- y
Etiikan kirja vasta aluilla, alkaa pian iskeä pieni rimakauhu että ehtiikö omaksua kaikki 500 sivua tässä reilussa parissa viikossa~
- tyttötanssiivaan
y kirjoitti:
Etiikan kirja vasta aluilla, alkaa pian iskeä pieni rimakauhu että ehtiikö omaksua kaikki 500 sivua tässä reilussa parissa viikossa~
Kertoilkaahan, kun saatte kutsuja! :)
- CN
tyttötanssiivaan kirjoitti:
Kertoilkaahan, kun saatte kutsuja! :)
Sain kutsun maanantaina, yllätyin suuresti että edes pääsin kokeisiin, olin menettänyt toivon jo. Nooh näköjään olin "kiintiö" amislainen, hyvä näin! =D
Miten metropoliassa kysytään noita kirjoja siinä kokeessa, ovatko tasapuolisesti molemmista? Kyselläänkö esm ihon eri kerroksista tms vastaavaa tarkkaa nippelitietoa?
Jos saisi edes pieniä vinkkejä, olisin erittäin kiitollinen! =) - CN
CN kirjoitti:
Sain kutsun maanantaina, yllätyin suuresti että edes pääsin kokeisiin, olin menettänyt toivon jo. Nooh näköjään olin "kiintiö" amislainen, hyvä näin! =D
Miten metropoliassa kysytään noita kirjoja siinä kokeessa, ovatko tasapuolisesti molemmista? Kyselläänkö esm ihon eri kerroksista tms vastaavaa tarkkaa nippelitietoa?
Jos saisi edes pieniä vinkkejä, olisin erittäin kiitollinen! =)Niin ja vielä kyselisin minkälaisia ryhmäkeskustelu aiheita noissa on? Alaan liittyvää vai ihan mitä vain?
- z
CN kirjoitti:
Niin ja vielä kyselisin minkälaisia ryhmäkeskustelu aiheita noissa on? Alaan liittyvää vai ihan mitä vain?
CN, itsekin menossa sinne ja amispohja :)
Koekysymykset ovat väittämiä, eli laitat kyllä tai ei. Esim. "Ihon alin kerros on nimeltään subcutaani: k vai e?"
Ryhmäkesksutelu taitaa olla jokin ajankohtainen aihe, varmaankin alaan liittyvä. - Laiskako
z kirjoitti:
CN, itsekin menossa sinne ja amispohja :)
Koekysymykset ovat väittämiä, eli laitat kyllä tai ei. Esim. "Ihon alin kerros on nimeltään subcutaani: k vai e?"
Ryhmäkesksutelu taitaa olla jokin ajankohtainen aihe, varmaankin alaan liittyvä.minä pääsin kanssa ja oon ihan lähihoitaja vain.. ainut että olin niin urpo ja itseasiassa unohdin että ne pääsykoekirjat luki netissä ja aloitin lukemisen siis vasta tänään (kirjoja ei saanut aikasemmin mistään, ei edes toiselta paikkakunnalta)
onko muita jotka ei oo kauheena panostanut tähän lukemiseen? :D Niin ja tosiaan ne valintakokeet on jo ens maanantaina. - ll
Laiskako kirjoitti:
minä pääsin kanssa ja oon ihan lähihoitaja vain.. ainut että olin niin urpo ja itseasiassa unohdin että ne pääsykoekirjat luki netissä ja aloitin lukemisen siis vasta tänään (kirjoja ei saanut aikasemmin mistään, ei edes toiselta paikkakunnalta)
onko muita jotka ei oo kauheena panostanut tähän lukemiseen? :D Niin ja tosiaan ne valintakokeet on jo ens maanantaina.Kutsu tuli :) Etiikkakirjan oon lukenu kaks kertaa ja fysiologia ja anatomia kirjan kolme kertaa. Jälkimmäinen kirja oli huomattavasti vaikeampi, ja vasta kolmannen lukukerran jälkeen tuntuu et ymmärrän ne asiat... Eri juttu niillä, jotka hallitsee bilsan ja kemman hyvin. Itsellä lukiosta sen verran pitkä aika...
Vähän myöhäinen aika aloittaa lukeminen, jos haluaa sisäistää noi asiat... Voihan niitä ulkoakin opetella, jos on hyvä muisti :) Niin ja kyllä niihin pieniin yksityiskohtiinkin kannattaa keskittyä esim. vuosilukuja ovat kysyneet aikaisemminkin. - z
ll kirjoitti:
Kutsu tuli :) Etiikkakirjan oon lukenu kaks kertaa ja fysiologia ja anatomia kirjan kolme kertaa. Jälkimmäinen kirja oli huomattavasti vaikeampi, ja vasta kolmannen lukukerran jälkeen tuntuu et ymmärrän ne asiat... Eri juttu niillä, jotka hallitsee bilsan ja kemman hyvin. Itsellä lukiosta sen verran pitkä aika...
Vähän myöhäinen aika aloittaa lukeminen, jos haluaa sisäistää noi asiat... Voihan niitä ulkoakin opetella, jos on hyvä muisti :) Niin ja kyllä niihin pieniin yksityiskohtiinkin kannattaa keskittyä esim. vuosilukuja ovat kysyneet aikaisemminkin.Itsellä oli aikaa lukea useampi kuukausi, mutta tuli aina siirrettyä "myöhemmäksi" ja pian aikaa olikin enää se 20 pv.
- CN
z kirjoitti:
Itsellä oli aikaa lukea useampi kuukausi, mutta tuli aina siirrettyä "myöhemmäksi" ja pian aikaa olikin enää se 20 pv.
Mulla myös hieman pidempi aika viimesimmistä opiskeluista, peräti 11 vuotta..
Itsellä oli tosi vaikea tuo etikka-kirja, alku oli aikamoista puuroa mutta rupesi pikku hiljaa aukeamaan. Fysiologia on helpompaa, jopa kemia, mikä oli TODELLA vaikeeta sillo ku sitä on viimeeksi joutunu opiskelemaan ja silloinkin mentiin rimaa hipoen läpi just ja just.. No ehkä vaikuttanut osin sekin ettei silloin erityisemmin kiinnostanu mikään kemia jne..
Mutta toivotaan sormet kyynärpäitä myöten ristissä että läpi mennään! =) - CN
CN kirjoitti:
Mulla myös hieman pidempi aika viimesimmistä opiskeluista, peräti 11 vuotta..
Itsellä oli tosi vaikea tuo etikka-kirja, alku oli aikamoista puuroa mutta rupesi pikku hiljaa aukeamaan. Fysiologia on helpompaa, jopa kemia, mikä oli TODELLA vaikeeta sillo ku sitä on viimeeksi joutunu opiskelemaan ja silloinkin mentiin rimaa hipoen läpi just ja just.. No ehkä vaikuttanut osin sekin ettei silloin erityisemmin kiinnostanu mikään kemia jne..
Mutta toivotaan sormet kyynärpäitä myöten ristissä että läpi mennään! =)Tulipa muuten mieleeni, onko noissa metropolian kokeissa matikkaa ollenkaan, vai pelkästään nuo 2 kirjaa?
- tirlittantiiiii
CN kirjoitti:
Tulipa muuten mieleeni, onko noissa metropolian kokeissa matikkaa ollenkaan, vai pelkästään nuo 2 kirjaa?
Ei oo matikkaa :)
Noniin tänään on ilmeisesti ensimmäisellä joukkiolla ollut hoitotyön pääsykoe Metropoliassa!? Mitäs ryhmätilanteissa keskusteltiin? Oliko paha koe? ;) Huomenna samaan koitokseen, *glups*! - tretyttö
tirlittantiiiii kirjoitti:
Ei oo matikkaa :)
Noniin tänään on ilmeisesti ensimmäisellä joukkiolla ollut hoitotyön pääsykoe Metropoliassa!? Mitäs ryhmätilanteissa keskusteltiin? Oliko paha koe? ;) Huomenna samaan koitokseen, *glups*!Mistäpäin mahdat olla? Huomenna mullakin myös samainen koe ja Tampereelta aamulla lähtö. Täytyy toivoo, että VR pysyy aikatauluissaan.
- tirlittantiiiii
tretyttö kirjoitti:
Mistäpäin mahdat olla? Huomenna mullakin myös samainen koe ja Tampereelta aamulla lähtö. Täytyy toivoo, että VR pysyy aikatauluissaan.
Hämeenlinnasta tuun :) Alkuperäinen idea oli mullakin tulla junalla, mutta oon niin skeptinen VR:n toiminnan suhteen varsinkin nyt, kun on luvattu lunta. Tuun siis bussilla. Tsemppiä kokeeseen! :)
- CN
tirlittantiiiii kirjoitti:
Hämeenlinnasta tuun :) Alkuperäinen idea oli mullakin tulla junalla, mutta oon niin skeptinen VR:n toiminnan suhteen varsinkin nyt, kun on luvattu lunta. Tuun siis bussilla. Tsemppiä kokeeseen! :)
ohhoh, tulipas nyt tuokin koettua. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta..
Hirmuisasti oli porukkaa pois, toivottavati parempi meille sitten =)
Kompia oli kysymyksissä reippaasti.
Mitä mielä muut koko hommasta? - z
CN kirjoitti:
Mitä mielä muut koko hommasta?Koe oli helppo, mutta keskustelu meni kaikilta vähän metsään, kiitos erään naishenkilön joka ei tahtonut antaa muille suunvuoroa :/
- CN
z kirjoitti:
Koe oli helppo, mutta keskustelu meni kaikilta vähän metsään, kiitos erään naishenkilön joka ei tahtonut antaa muille suunvuoroa :/
Harvemmin nuo tuollaiset on saanut hyviä pisteitä ryhmätehtävästä (siis mitä on lukenut foorumeilta), koska tuossahan katsotaan sitä miten toimii ryhmässä, ottaako muut huomioon jne.
Oli kyllä hauska seurata ihmisiä, jotkut oli niiin sairaanhoitajan näköisiä ja jotkut näytti et olisivat eksyneet väärään taloon, tietotekniikan pääsykokeet tuonne päin -> .. =)
Ei jaksais millään oottaa niitä tuloksia.. - tirlittantiiiii
CN kirjoitti:
Mitä mielä muut koko hommasta?Molemmat (tentti ja ryhmätilanne) meni ihan hyvin. Tai en tiedä, mutta kummastakin jäi itselle hyvä fiilis :)
Nyt sit vain odotellaan! Tsemiä kaikille! Nähdään tammikuussa! ;) - 20
z kirjoitti:
Koe oli helppo, mutta keskustelu meni kaikilta vähän metsään, kiitos erään naishenkilön joka ei tahtonut antaa muille suunvuoroa :/
"Koe oli helppo, mutta keskustelu meni kaikilta vähän metsään, kiitos erään naishenkilön joka ei tahtonut antaa muille suunvuoroa :/ "
No mutta sehän on vain plussaa teille muille!
Meidänkin keskusteluryhmässä kevään pääsykokeissa oli tommonen höpsö tyyppi, joka puhui muiden päälle ja tuntui tietävän asioista NIIN PALJON ja siitä ryhmästä suurin osa muista ilmaantui nyt syksyllä tonne kouluun, mutta tuo höpöttäjä ei :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan
Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla753056Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana
Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "642633SE TAPAHTUI - Pekka Aittakumpu: Avioero
Perussuomalaisten kansanedusta Pekka Aittakumpu käy parhaillaan avioero prosessia. Aittakumpu on siviiliammatiltaan past1312538Anita ei saanut Heikkiä pihalle
Kemijärven kaupunginvaltuusto ei tehnyt tietoisesti laitonta päätöstä. Heikki johtaa kaupunginhallitusta yhäkin.901510Martina Aitolehden rinnalla nähty Matias Petäistö yllättää - Uusi aluevaltaus TV:ssä!
Matias Petäistö on tuttu Erikoisjoukot-realityn tiukkana kouluttajana. Hän on myös tuttu näky Martina Aitolehden parina,341316Drone-epäily Uudellamaalla
Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html1021043Emotionalisuuden puute.
Joillain ihmisillä ei vain ole sitä "jotain". Heille kaikki täytyisi "vääntää" rautalangasta. Mutta heistä ei vaan o1931004Sait mut mies heikoksi
Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m86974Huulitäytteet ja tekotisssit
Kylillä kulkiissa olen huomannut että tässäkin tuppukylässä on hameväki alkanut muokkaamaan ulkonäköään huulitäytteillä76909Sofia Belorf esittelee Dubain kotinsa
Lääniä on kattohuoneistossa. https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000011999877.html158899