Windowsin oma palomuuri ja portit 23 ja 80

Marcus-setä kyselee

ShieldsUp-testin mukaan Windowsin palomuuri pitää portit 23 ja 80 levällään maailmalle.
Miten suljen ne?

16

1429

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marcus-setä kyselee

      Jäi tuo olennainen tieto pois = XP SP3

    • 12

      Telnet kuuntelee porttia 23. Sulje Telnet-ohjelma.
      Portti 80 on selaimen käyttämä, jota tarvitset surffaukseen. Sulje selain.

      • zikmn

        80 on normaali weppiserverin portti. Koneessa on toiminnassa jokin weppiserveri. Selain odottelee vastauksia jossain muussa portissa.


      • 12
        zikmn kirjoitti:

        80 on normaali weppiserverin portti. Koneessa on toiminnassa jokin weppiserveri. Selain odottelee vastauksia jossain muussa portissa.

        Portti 80, TCP UDP, HTTP. Selaimelle pitää olla portti uloskin.


      • zikmn
        12 kirjoitti:

        Portti 80, TCP UDP, HTTP. Selaimelle pitää olla portti uloskin.

        Selain odottaa vastausta jossain satunnaisessa portissa, joka on suurempi kuin 1024. Tiedon portista selain lähettää veppiserverille yhteydenavauspyynnön mukana. Sama toistuu sitten kaikissa ip-paketeissa.


      • 12
        zikmn kirjoitti:

        Selain odottaa vastausta jossain satunnaisessa portissa, joka on suurempi kuin 1024. Tiedon portista selain lähettää veppiserverille yhteydenavauspyynnön mukana. Sama toistuu sitten kaikissa ip-paketeissa.

        Olet oikeassa. Kiitos.


    • Vähän..

      Jos suljet portin 80, niin sen jälkeen et surffaile.
      Ja jos suljet portin 23, niin ftp liikenne estyy.

      No, jos haluat välttämättä, että koneellasi ei pääse ulkomaailmaan, niin sulje pois.
      Samalla voi irtisanoa nettiliittymäsi. Ethä sitä enää tarvitse.

      • teritityy

        Onkohan sulla mennyt puurot ja vellit sekaisin? Veikkaan, että on.
        Tutustupa tcp/ip määrityksiin niin voit lopettaa tuon jauhamisen.


      • Jz

        Väärin. Jos sinulla ei ole webbipalvelinta ja telnetpalvelinta, johon muut voivat ottaa yhteyttä, voit hyvinkin sulkea vaikka kaikki mahdolliset (sisääntulevat) portit.


    • fghghfghjyh

      siinä nähdään win palomuurin toiminta...

      Jos portti failed niin se on avoinna kaikelle
      jos closed niin ei sitten niin paljoa hätää
      jos stealth niin kaikki ok


      :)

      • zikmn

        Kyseinen testi antaa kolme vaihtoehtoa.

        Open.
        Joku ohjelma odottaa yhteydenottoa netistä ja tämä ohjelma päättää mitkä yhteydet se hyväksyy.

        Closed.
        Mitään porttia ei ole vaan kone lähettää standardin mukaisen virhesanoman.

        Stealth.
        Kuten edellinen mutta virhesanomaa ei lähetetä.


    • Marcus-setä kyselee

      mutta tuo 23 Telnet-yhteys ihmetyttää.
      Mitään ftp-liikennettä käyttävää ohjelmaa ei koneella tietääkseni ole ja olen rajoittanut käynnistyvät conffauksesta Avastiin ja Mikkiksen omiin.
      Palomuurin asetuksista olen poistanut Telnet-palvelun samoinkuin yhteyskohtaisista lisäasetuksistakin.
      Siltikin palomuuri pitää tuota kaxkolmosen reikää levällään, höh...


      Mulla ei ole tässä toista konetta Mikkiksen muurilla johon verrata tuota porttia.

      Voisko joku antaa esimerkkejä ohjelmista, jotka käyttää ftp-liikennettä?

      • 12

      • Marcus-setä kyselee
        12 kirjoitti:

        Hae joku ohjelma, vaikka Currports http://www.nirsoft.net/utils/cports.html .
        Sillä näet tarvittavat tiedot porteista ja niitä käyttävistä ohjelmista sekä palveluista.

        satunnaisesti tutkaillut tuolla Currports-ohjelmalla eikä portissa 23 ole ollut kertaakaan liikennettä eikä koko koneella ftp-tyyppistä.

        Jäi tuolla aikaisemmin mainitsemistani poistetuista, että olen myös Palveluista poistanut Telnetin.

        Onko tuolle winkun palomuurille jotain korjaussarjaa tai pelkän muurin uudelleenasennusta ilman käyttöjärjestelmän asennusta? Google ei tuonut vastausta.

        Kiitos sinulle 12


      • 2+11
        Marcus-setä kyselee kirjoitti:

        satunnaisesti tutkaillut tuolla Currports-ohjelmalla eikä portissa 23 ole ollut kertaakaan liikennettä eikä koko koneella ftp-tyyppistä.

        Jäi tuolla aikaisemmin mainitsemistani poistetuista, että olen myös Palveluista poistanut Telnetin.

        Onko tuolle winkun palomuurille jotain korjaussarjaa tai pelkän muurin uudelleenasennusta ilman käyttöjärjestelmän asennusta? Google ei tuonut vastausta.

        Kiitos sinulle 12

        Mitenhän minä pystyn surffaamaan netissä vaikka kaikki portit on stealth tilassa myös 80?

        https://www.grc.com


      • zikmn
        2+11 kirjoitti:

        Mitenhän minä pystyn surffaamaan netissä vaikka kaikki portit on stealth tilassa myös 80?

        https://www.grc.com

        Selain odottaa vastausta jossain satunnaisessa portissa, joka on suurempi kuin 1024. Tiedon portista selain lähettää veppiserverille yhteydenavauspyynnön mukana. Sama toistuu sitten kaikissa ip-paketeissa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      1840
    2. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      238
      1668
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      91
      1523
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      108
      1341
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      164
      1105
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      64
      1083
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      932
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      62
      926
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      866
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      97
      838
    Aihe