Windowsin oma palomuuri ja portit 23 ja 80

Marcus-setä kyselee

ShieldsUp-testin mukaan Windowsin palomuuri pitää portit 23 ja 80 levällään maailmalle.
Miten suljen ne?

16

1630

Vastaukset 16

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marcus-setä kyselee

Jäi tuo olennainen tieto pois = XP SP3

• 12

Telnet kuuntelee porttia 23. Sulje Telnet-ohjelma.
      Portti 80 on selaimen käyttämä, jota tarvitset surffaukseen. Sulje selain.

• zikmn

80 on normaali weppiserverin portti. Koneessa on toiminnassa jokin weppiserveri. Selain odottelee vastauksia jossain muussa portissa.

• 12
        zikmn kirjoitti:

80 on normaali weppiserverin portti. Koneessa on toiminnassa jokin weppiserveri. Selain odottelee vastauksia jossain muussa portissa.

Portti 80, TCP UDP, HTTP. Selaimelle pitää olla portti uloskin.

• zikmn
        12 kirjoitti:

Portti 80, TCP UDP, HTTP. Selaimelle pitää olla portti uloskin.

Selain odottaa vastausta jossain satunnaisessa portissa, joka on suurempi kuin 1024. Tiedon portista selain lähettää veppiserverille yhteydenavauspyynnön mukana. Sama toistuu sitten kaikissa ip-paketeissa.

• 12
        zikmn kirjoitti:

Selain odottaa vastausta jossain satunnaisessa portissa, joka on suurempi kuin 1024. Tiedon portista selain lähettää veppiserverille yhteydenavauspyynnön mukana. Sama toistuu sitten kaikissa ip-paketeissa.

Olet oikeassa. Kiitos.

• Vähän..

Jos suljet portin 80, niin sen jälkeen et surffaile.
      Ja jos suljet portin 23, niin ftp liikenne estyy.

No, jos haluat välttämättä, että koneellasi ei pääse ulkomaailmaan, niin sulje pois.
      Samalla voi irtisanoa nettiliittymäsi. Ethä sitä enää tarvitse.

• teritityy

Onkohan sulla mennyt puurot ja vellit sekaisin? Veikkaan, että on.
        Tutustupa tcp/ip määrityksiin niin voit lopettaa tuon jauhamisen.

• Jz

Väärin. Jos sinulla ei ole webbipalvelinta ja telnetpalvelinta, johon muut voivat ottaa yhteyttä, voit hyvinkin sulkea vaikka kaikki mahdolliset (sisääntulevat) portit.

• fghghfghjyh

siinä nähdään win palomuurin toiminta...

Jos portti failed niin se on avoinna kaikelle
      jos closed niin ei sitten niin paljoa hätää
      jos stealth niin kaikki ok

:)

• zikmn

Kyseinen testi antaa kolme vaihtoehtoa.

Open.
        Joku ohjelma odottaa yhteydenottoa netistä ja tämä ohjelma päättää mitkä yhteydet se hyväksyy.

Closed.
        Mitään porttia ei ole vaan kone lähettää standardin mukaisen virhesanoman.

Stealth.
        Kuten edellinen mutta virhesanomaa ei lähetetä.

• Marcus-setä kyselee

mutta tuo 23 Telnet-yhteys ihmetyttää.
      Mitään ftp-liikennettä käyttävää ohjelmaa ei koneella tietääkseni ole ja olen rajoittanut käynnistyvät conffauksesta Avastiin ja Mikkiksen omiin.
      Palomuurin asetuksista olen poistanut Telnet-palvelun samoinkuin yhteyskohtaisista lisäasetuksistakin.
      Siltikin palomuuri pitää tuota kaxkolmosen reikää levällään, höh...

Mulla ei ole tässä toista konetta Mikkiksen muurilla johon verrata tuota porttia.

Voisko joku antaa esimerkkejä ohjelmista, jotka käyttää ftp-liikennettä?

• 12

• Marcus-setä kyselee
        12 kirjoitti:

Hae joku ohjelma, vaikka Currports http://www.nirsoft.net/utils/cports.html .
        Sillä näet tarvittavat tiedot porteista ja niitä käyttävistä ohjelmista sekä palveluista.

satunnaisesti tutkaillut tuolla Currports-ohjelmalla eikä portissa 23 ole ollut kertaakaan liikennettä eikä koko koneella ftp-tyyppistä.

Jäi tuolla aikaisemmin mainitsemistani poistetuista, että olen myös Palveluista poistanut Telnetin.

Onko tuolle winkun palomuurille jotain korjaussarjaa tai pelkän muurin uudelleenasennusta ilman käyttöjärjestelmän asennusta? Google ei tuonut vastausta.

Kiitos sinulle 12

• 2+11
        Marcus-setä kyselee kirjoitti:

satunnaisesti tutkaillut tuolla Currports-ohjelmalla eikä portissa 23 ole ollut kertaakaan liikennettä eikä koko koneella ftp-tyyppistä.

Jäi tuolla aikaisemmin mainitsemistani poistetuista, että olen myös Palveluista poistanut Telnetin.

Onko tuolle winkun palomuurille jotain korjaussarjaa tai pelkän muurin uudelleenasennusta ilman käyttöjärjestelmän asennusta? Google ei tuonut vastausta.

Kiitos sinulle 12

Mitenhän minä pystyn surffaamaan netissä vaikka kaikki portit on stealth tilassa myös 80?

https://www.grc.com

• zikmn
        2+11 kirjoitti:

Mitenhän minä pystyn surffaamaan netissä vaikka kaikki portit on stealth tilassa myös 80?

https://www.grc.com

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      105
      2371
    2. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      42
      1628
    3. 115
      1168
    4. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      141
      1149
    5. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      233
      1071
    6. Costa Rica on tympeän makuinen kahvi

Ostin kahvin hinnan romahduksen kunniaksi Costa Rican "Premium Blendiä". Piti olla sataprosenttista arabialaista. No ain
      Maailman menoa
      58
      967
    7. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      83
      904
    8. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      55
      861
    9. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      83
      831
    10. Olipa yllätys

Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      215
      794
    11. 55
      790
    12. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      93
      759
    13. Kiinni jäit

Ei olisi uskonut sinusta
      Ikävä
      41
      726
    14. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      79
      668
    15. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      31
      627
    16. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      58
      559
    17. Nyt ei enää ole

Mitään mikä pitäisi mut hiljaa, kaikesta. Tämä on muutamalle henkilölle täällä.
      Ikävä
      39
      545
    18. Onkin niin, että olet hulluna minuun

mutta et uskalla sitä tuoda ilmi. Salaa haaveilet kiihkeästä suhteesta, vaan siihen se jää, ja syyksi esteet ja muut. S
      Ikävä
      27
      529
    19. Kai sä mies ymmärrät..

..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast
      Ikävä
      30
      522
    20. Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"

Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin
      Tanssii tähtien kanssa
      14
      510
    Aihe