chow chow

haluaisin sellaisen

Kertokaas minulle omakohtaisia kokemuksia chowsta.
Elin ikä? Helppo kopuluttaa? ym.kaikki tieto kelpaa,Mutta vain omakohtaisia,ei suoraan netistä etittyä

5

4167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....--

      Hae kirjastosta chowia käsittelevää kirjallisuutta,ota selvää sairauksista. Olisiko chow ensimmäinen koirasi?
      Minulla on itsellä choweja,vuoden ikäinen uros,ja 8 viikkoa vanha poju. Pitkäkarvaisia molemmat (=vaatii paljon hoitoa).

      Chow chow on hyvin omatahtoinen koira.
      Jos etit sellaista koiraa minkä pitäisi hyppiä jokaisen käskyn mukaan nyt ja heti,et chowilta saa kun sellaisen katseen että " En muuten varmasti tee ! ". Se tekee,kun häntä itse huvittaa. Tietty,meillä on ollut sillätavalla että esimerkiksi ulkoillessa on hyvin tarkat säännöt,ei suapi vetää yhtään eikä muutenkaan poukkoilla. siis vaikka chow on aika jääräpäinen,on sille siitä huolimatta asetettava rajat. Sinä määräät mihin mennään,ja milloin mennään ja millä tahdilla !
      En sanoisi olevan helppoja kouluttaa... Mutta hienosti on mun vanhempi ukkeli oppinut.
      Chow kiintyy omistajaansa aika lailla,ja myös näyttää sen. Siks just sanotaan että jos chow on asunut vuosia jossain kodissa,ja yhtäkkiä siitä joudutaan luopumaan,on se chowille vaikeaa sopeutua uuteen kotiin.

      Mitäs,chow on lähestulkoon sisäsiisti valmiiksi. Ensimmäisen chowin kanssa oli vähän helpompaa kun tämän uuden kanssa,aikasempi chow nimittäin ei kertaakaan kakkinut sisälle,pissoja teki,mutta hyvin tarkka sihtaus suoraan lehdelle ;) Tämä uus kakkii ja pissii tiuhaan,mutta onneksi ainakin melkein menee paperille.

      Siis,kaiken kaikkiaan,mahtavia koiria,kuorsaavia,symppiksiä.Rauhallisia !

      Tosiaan,turkinhoito on vaativaa,ainakin pitkäkarvaisilla. Choweilla on jonkun verran valitettavasti sairauksia,joista saat tietoa tuolta chow chow yhdistyksen sivuilta.

      Mutta meiän hurtta on ollut terveenä,korvatulehduksia on ollut,aika tiuhaan tahtiin.

      kerron myöhemmin lisää vaikka,nyt täytyy lähtee viemään noita nalleja ulos :)

      • ap.

        Ihanaa oli kuulla ammattilaisen tietäviä vastauksia:) Haluaisin vielä tietää turkin hoidosta lissää, joka päiväkö harjaus? entä tuleeko toimeen lasten kanssa? kuinka kasvaa,nartut.. ja painaa,entäs ruokailu..
        kaikki info tervetullutta:)


      • tyttöjakaksiNallea
        ap. kirjoitti:

        Ihanaa oli kuulla ammattilaisen tietäviä vastauksia:) Haluaisin vielä tietää turkin hoidosta lissää, joka päiväkö harjaus? entä tuleeko toimeen lasten kanssa? kuinka kasvaa,nartut.. ja painaa,entäs ruokailu..
        kaikki info tervetullutta:)

        Ollos hyvä..
        Kyllä jokapäivä kannattaa turkki selvittää,pentukarva on helppo pitää alussa takuttomana,muttakun koira kehittyy niin karvanhoito jossain määrin hankaloituu. Kun siitä karvasta tulee sellaista höhhöä,kannattaakin jo alussa hankkia mahdollisimman monta harjaa,yksi minkä olen kokenut todella hyödyllisenä on sellainen harvapiikkinen kampa. Meillä tehdään niin että jokapäivä harjataan,ja tarkistetaan ihonkuntoa ja seuraillaan.
        Chowin turkkia ei kannata päästää kastumaan,tai meinaan että tottakai se kastuu kun ulkoilee tuolla lumessa ja tulee sisään mutta se että ei jätä sitä märkää muhimaan. Etenkin kesäisin choweja vaivaa sellaiset kun hotspotit,jos hotspotin huomaa siinä aikaisessa vaiheessa niin meillä tepsii se että ajaa karvat siitä kohtaa jotta ilmakiertää ja sitten betadinea siihen kohtaan. Jos ei toimi niin eläinlääkäriin.

        Tottakai jokainen koira on oma persoonansa,mutta meillä molemmat chowit tykkää lapsista ja ihan mielettömästi. Isompi ei välitä edes siitä jos ystävän lapsi tulee ja nykäsee hännästä.
        Chowilla on aika erikoinen luonne kyllä,Heti kun rokotukset kunnossa niin kipinkapin totuttautumaan toisiin karvakorviin. Mitä enemmän,sen parempi. Meillä tämä pieni pentu on ihan super sosiaalinen,se menee ihan kenen tahansa tykö. Kun taas isompi chowimaisesti haluaa todellakin varmistaa että mikä tämä tyyppi on. Chowit ei voi sietää sitä että ihminen (vieras) tulee ihan yhtäkkiä vauhdilla ja koittaa silittää päätä. Meiän urokki lähtee lipettiin siinä vaiheessa. Chowi haluaa olla se joka tekee ensin tuttavuutta,se haluaa haistella ja katsella toista rauhassa.Mutta koirien luokse se menee ihan varautumatta.

        Choweilla vaihtuu pentukarva todella hitaasti,ainakin uroksilla. Saattaa olla vasta kahdenvuoden iässä vaihtanut aikuiskarvaan täysin.

        Aikuinen narttu painaa sen noin 20-30 kg

        Chowit on aika herkkiä allergioille,mulla menee kotiruokaa puolet ja nappulaa puolet.
        Tietysti,mitä laadukkaampaa ruokaa sen parempi.

        Mitähän sitä vielä kertoisi.


      • A..P
        tyttöjakaksiNallea kirjoitti:

        Ollos hyvä..
        Kyllä jokapäivä kannattaa turkki selvittää,pentukarva on helppo pitää alussa takuttomana,muttakun koira kehittyy niin karvanhoito jossain määrin hankaloituu. Kun siitä karvasta tulee sellaista höhhöä,kannattaakin jo alussa hankkia mahdollisimman monta harjaa,yksi minkä olen kokenut todella hyödyllisenä on sellainen harvapiikkinen kampa. Meillä tehdään niin että jokapäivä harjataan,ja tarkistetaan ihonkuntoa ja seuraillaan.
        Chowin turkkia ei kannata päästää kastumaan,tai meinaan että tottakai se kastuu kun ulkoilee tuolla lumessa ja tulee sisään mutta se että ei jätä sitä märkää muhimaan. Etenkin kesäisin choweja vaivaa sellaiset kun hotspotit,jos hotspotin huomaa siinä aikaisessa vaiheessa niin meillä tepsii se että ajaa karvat siitä kohtaa jotta ilmakiertää ja sitten betadinea siihen kohtaan. Jos ei toimi niin eläinlääkäriin.

        Tottakai jokainen koira on oma persoonansa,mutta meillä molemmat chowit tykkää lapsista ja ihan mielettömästi. Isompi ei välitä edes siitä jos ystävän lapsi tulee ja nykäsee hännästä.
        Chowilla on aika erikoinen luonne kyllä,Heti kun rokotukset kunnossa niin kipinkapin totuttautumaan toisiin karvakorviin. Mitä enemmän,sen parempi. Meillä tämä pieni pentu on ihan super sosiaalinen,se menee ihan kenen tahansa tykö. Kun taas isompi chowimaisesti haluaa todellakin varmistaa että mikä tämä tyyppi on. Chowit ei voi sietää sitä että ihminen (vieras) tulee ihan yhtäkkiä vauhdilla ja koittaa silittää päätä. Meiän urokki lähtee lipettiin siinä vaiheessa. Chowi haluaa olla se joka tekee ensin tuttavuutta,se haluaa haistella ja katsella toista rauhassa.Mutta koirien luokse se menee ihan varautumatta.

        Choweilla vaihtuu pentukarva todella hitaasti,ainakin uroksilla. Saattaa olla vasta kahdenvuoden iässä vaihtanut aikuiskarvaan täysin.

        Aikuinen narttu painaa sen noin 20-30 kg

        Chowit on aika herkkiä allergioille,mulla menee kotiruokaa puolet ja nappulaa puolet.
        Tietysti,mitä laadukkaampaa ruokaa sen parempi.

        Mitähän sitä vielä kertoisi.

        Luin jostain,että choweilla on myös silmäongelmia paljon..?
        Oletkos omillasi kohdannut sitä?
        Entä pidätkö valjaita vai pantaa?
        Olen nyt aivan tykästynyt tuohon rotuun ja olisi ihana hankkia tuollainen nallekarhu,taitaa olla aivan omanarvon tuntevia koiria myös.
        Kuinkas säkä on koirilla? nartut varmaan pienempiä kun urokset.
        Ja viihtyvätkö yksin jos on töitä 6h/päivä?


    • sr

      näillä koirilla kuten monilla muillakin on perinnöllisiä sairauksia,tyypillisiä sairauksia ovat polvien ristisiteiden vammat, silmien vuotaminen, iho-ongelmat sekä silmäluomien sisään- tai uloskiertyminen. Ongelmallisimpana pidetään tällä hetkellä kuitenkin kyynärniveldyplasiaa. Perinnöllistä lonkkavikaa on myös.ja hyvinkin voi toinen olla terve ja toisella ilmetä ongelmia.
      rotu kuuluu pystykorviin ja alkukantaisiin rotuihin.pääosin koirat ovat seurakoirina mutta vahtiviettisyyttäkin esintyy.on käytetty metsäkoirinakin.
      urokset ovat kooltaan n,48-56cm ja nartut hieman pienempiä n,46-51cm sekä painoiltaan n,20-32kg.
      ei pitäisi olla herkkä haukkuinen,joten sopii ihan hyvin kerrostalo asutukseen.kunhan muistaa tarpeelliset liikunnat ja aktiviteetit.
      ja varmaan on totuttamis kysymys käyttääkö pantaa taikka valjaita.itse en pidä sisällä ollessaan koirilla,jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      33
      7651
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4566
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      67
      3211
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2166
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1709
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1687
    7. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      357
      1485
    8. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      15
      1442
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      58
      1129
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      276
      1080
    Aihe