Windows 7

agsdgdsaagdsgdasgdas

Mikä on paras tapa suorittaa WIndows ohjelmat Macissa? Paralels,VMware, vai joku muu?

Jos mulla on iMac, joka on tietääkseni 64-bittinen, niin kannatako hommata Paralelsia varteen myös 64-bittinen Windows, vai onko 32-bittinen nopeampi?

11

520

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .abc

      Asenna rinnalle boot campin avulla. Tai asenna virtualbox jolla teet virtuaalikoneen.
      Käyttötarve ratkaisee kumpi on sinulle parempi.

    • Mitä järkeä on ostaa iMac Windowsohjelmia varten?

      • joku toinen

        ""Mitä järkeä on ostaa iMac Windowsohjelmia varten? ""

        Mieluummin sitä ajelee Ferrarilla - vaikka välillä niitä Ladoillekin suunniteltuja teitä pitkin - kuin ajelee pelkästään Ladalla.


      • joku toinen kirjoitti:

        ""Mitä järkeä on ostaa iMac Windowsohjelmia varten? ""

        Mieluummin sitä ajelee Ferrarilla - vaikka välillä niitä Ladoillekin suunniteltuja teitä pitkin - kuin ajelee pelkästään Ladalla.

        No miksi ei sitten hanki autoa joka vastaa mahdollisimman paljon Ferraria mutta jolla ajelee myös Ladoille suunnattuja teitä? Esim. Coupé korimallin Mercedes Benz?

        Kummallista binääriajattelua vaikka maailmassa on lukemattomia tietokonekokoonpanoja mistä valita.


      • Etukammarin poika
        M-Kar kirjoitti:

        No miksi ei sitten hanki autoa joka vastaa mahdollisimman paljon Ferraria mutta jolla ajelee myös Ladoille suunnattuja teitä? Esim. Coupé korimallin Mercedes Benz?

        Kummallista binääriajattelua vaikka maailmassa on lukemattomia tietokonekokoonpanoja mistä valita.

        Kuules: ammattikäytössä on usein tilanteita, joissa on yksi tai kaksi ohjelmaa on saatavisssa vain Windowsille, vaikka niitä sitten käyttäisikin ehkä kerran viikossa tai harvemminkin. Kone ostetaan kuitenkin pääkäyttötarkoitukseen.

        Tätä on tietysti vaikea ymmärtää, jos oma käyttö on vain virittelyä ja "distrojen" vertailua peräkammarissa. Mutta jos joskus pääset peruskoulun loppuun ja saat työtä, ehkä opit.


      • Etukammarin poika kirjoitti:

        Kuules: ammattikäytössä on usein tilanteita, joissa on yksi tai kaksi ohjelmaa on saatavisssa vain Windowsille, vaikka niitä sitten käyttäisikin ehkä kerran viikossa tai harvemminkin. Kone ostetaan kuitenkin pääkäyttötarkoitukseen.

        Tätä on tietysti vaikea ymmärtää, jos oma käyttö on vain virittelyä ja "distrojen" vertailua peräkammarissa. Mutta jos joskus pääset peruskoulun loppuun ja saat työtä, ehkä opit.

        "Kuules: ammattikäytössä on usein tilanteita, joissa on yksi tai kaksi ohjelmaa on saatavisssa vain Windowsille, vaikka niitä sitten käyttäisikin ehkä kerran viikossa tai harvemminkin."

        No sitten ostetaan kone Windowsilla. Paljon helpompaa ja halvempaa, ja käyttö olisi miellyttävämpää kuin säätää jonkun virtualisoinnin tai tuplabootin kanssa.


      • Etukammarin poika
        M-Kar kirjoitti:

        "Kuules: ammattikäytössä on usein tilanteita, joissa on yksi tai kaksi ohjelmaa on saatavisssa vain Windowsille, vaikka niitä sitten käyttäisikin ehkä kerran viikossa tai harvemminkin."

        No sitten ostetaan kone Windowsilla. Paljon helpompaa ja halvempaa, ja käyttö olisi miellyttävämpää kuin säätää jonkun virtualisoinnin tai tuplabootin kanssa.

        Jopa M-Karin skaalassa aika kehno veto!

        Miksi hitossa joku käyttäisi Windowsia koko ajan, jos tarve on kerran kahdessa viikossa?

        Et osaa käynnistää tietokonetta? Hmm...

        Eipä tässä Bootcampissa ollut mitään säätämistä.


    • qweqeqwe

      Itse olen käyttänyt Parallel:sia mäkissä ja hyvin toimii. Sen saa myös sellaiseen moodiin, että Windows-ohjelmat ajetaan mäkin ikkunoissa ihan kuin ne olisivat OSX-ohjelmia. Bootcampissä on sellainen huono puoli, että siinä ei voi käyttää mäc- ja win-ohjelmia yhtäaikaa.

      • Itse joutuu työn puolesta testailemaan paljon winkkarin asennuksia (syspreppejä j.n.e) ja Parallelsilla toiminut kuin junan vessa. Jos vertaa halvempiin (ilmaisiin) niin palallelsissa on käytettävyys paljon järkevämpi. Lisäksi toimii nätisti esim. rautaisen virtualisointi on älyttömän helppo.
        Bootcamppiin verrattuna on plussaa se että voi vaikka ajaa kahta virtuaalista samanaikaisesti.


    • ....

      ...........jos käytätte Windows ohjelmia, windows ohjelmia käytetään windowsissa! Idioottimaista ostaa kallista maciä johon ei edes saa tarvitsemiaan ohjelmia!

      • 18+12

        Jos haluaa mäkin, niin silloin ostetaan mäkki. Mikä tuossa on niin ylivoimaisen vaikeaa tajuta?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      1835
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1479
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1262
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1255
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1180
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      969
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      942
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      895
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      101
      826
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      684
    Aihe