lymfa

levoton123

en tiedä minkä otsikon alle tää kuuluis.
onko ihmisillä kokemusta lymfaterapiasta?

5

11318

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lymfisti

on ehdottomasti paras!!

• MM

"Elektrolymfa" on paras vai? Hienotpa ovat perustelut, niinpä niin...

Jos on kiinnostunut lymfasta, kannattaa käydä lukemassa Suomen Lymfahoito RY:n sivut: http://www.suomenlymfahoito.net/teksti.htm

Lyhyesti niille, jotka harkitsevat lymfaa: lymfahoito on tarkoitettu (solunulkoisen) turvotuksen hoitoon, muuhun siitä ei ole juurikaan apua. Hoito on erittäin miellyttävää, mutta yksittäinen hoitokerta ei tuo oikeastaan mitään hoitotuloksia. Hyöty manuaalisesta lymfahoidosta tulee vain, jos sitä tekee monta kertaa viikossa. Ikävä kyllä lymfa on myös yleensä erittäin kallista, joten huvikseen hoitoja ei kannata ottaa. Vain noin huomautuksena: lymfa ei ole "luontaishoito", eikä lymfalla ole mitään tekemistä "parantavien energioiden" kanssa. Oikein tehty lymfahoito perustuu vain lääketieteeseen.

Jos jollakin on itsepäistä turvotusta, yleensä raajojen alueella, niin kipin kapin joko lääkärin tai fysioterapeutin vastaanotolle. Yleinen turvotus tai "turvonnut olo" ei vaadi lymfaa: ihmisellä, jolla on (hoitamaton) sydämen vajaatoiminta, lymfaterapia saattaa olla peräti kohtalokasta. Tärkeintä on siis selvittää turvotuksen syy, niin oikea hoitokin on silloin siihen mahdollista hankkia. Jos turvotus paljastuu lymfaödeemaksi, on (fysioterapeutin tekemä) lymfahoito oikeastaan ainoa hoitokeino. Ikävä kyllä lymfaödeemaa ei voi parantaa, ja se vain pahenee ajan myötä - tosin hyvällä hoidolla ja säännöllisellä tukiasusteiden käytöllä turvotus voidaan pitää poissa. Lymfaödeeman hoito on käsittääkseni yleensä korvattu potilaalle, joten itseään ei tarvitse maksaa kipeäksi.

• MM kirjoitti:

"Elektrolymfa" on paras vai? Hienotpa ovat perustelut, niinpä niin...

Jos on kiinnostunut lymfasta, kannattaa käydä lukemassa Suomen Lymfahoito RY:n sivut: http://www.suomenlymfahoito.net/teksti.htm

Lyhyesti niille, jotka harkitsevat lymfaa: lymfahoito on tarkoitettu (solunulkoisen) turvotuksen hoitoon, muuhun siitä ei ole juurikaan apua. Hoito on erittäin miellyttävää, mutta yksittäinen hoitokerta ei tuo oikeastaan mitään hoitotuloksia. Hyöty manuaalisesta lymfahoidosta tulee vain, jos sitä tekee monta kertaa viikossa. Ikävä kyllä lymfa on myös yleensä erittäin kallista, joten huvikseen hoitoja ei kannata ottaa. Vain noin huomautuksena: lymfa ei ole "luontaishoito", eikä lymfalla ole mitään tekemistä "parantavien energioiden" kanssa. Oikein tehty lymfahoito perustuu vain lääketieteeseen.

Jos jollakin on itsepäistä turvotusta, yleensä raajojen alueella, niin kipin kapin joko lääkärin tai fysioterapeutin vastaanotolle. Yleinen turvotus tai "turvonnut olo" ei vaadi lymfaa: ihmisellä, jolla on (hoitamaton) sydämen vajaatoiminta, lymfaterapia saattaa olla peräti kohtalokasta. Tärkeintä on siis selvittää turvotuksen syy, niin oikea hoitokin on silloin siihen mahdollista hankkia. Jos turvotus paljastuu lymfaödeemaksi, on (fysioterapeutin tekemä) lymfahoito oikeastaan ainoa hoitokeino. Ikävä kyllä lymfaödeemaa ei voi parantaa, ja se vain pahenee ajan myötä - tosin hyvällä hoidolla ja säännöllisellä tukiasusteiden käytöllä turvotus voidaan pitää poissa. Lymfaödeeman hoito on käsittääkseni yleensä korvattu potilaalle, joten itseään ei tarvitse maksaa kipeäksi.

olin jo ekan kerran muahan hoidetaan niiku leikkauksen jälkeisen turvotuksen hoitoon tms..kun on ollu aika vaikee toipuminen. ja käyn onneks kaupungilla kirurgisessa sairaalassa ja saan sen niillä hinnoilla.

• MM
        levoton123 kirjoitti:

olin jo ekan kerran muahan hoidetaan niiku leikkauksen jälkeisen turvotuksen hoitoon tms..kun on ollu aika vaikee toipuminen. ja käyn onneks kaupungilla kirurgisessa sairaalassa ja saan sen niillä hinnoilla.

Leikkauksen jälkeinen turvotus ei ole lymfaödeema, ja tällöin turvotus häviää itsestään ajan myötä. Manuaalinen lymfa saattaa nopeuttaa HIEMAN turvotuksen poistumista, mutta hoitoja tulisi olla tällöin monta kertaa viikossa. Ikävä kyllä mitään tutkimustuloksia leikkauksen jälkeisen turvotuksen hoitoon ei ole, joten hoitosuosituksia on vaikea antaa. Kuten kuitenkin sanoin, lymfahoito on erittäin miellyttävää, ja jos potilaalla on varaa, niin hoidoissa kannattaa käydä. Itse en olisi huolissani leikkauksen jälkeisestä turvotuksesta.

• MM kirjoitti:

Leikkauksen jälkeinen turvotus ei ole lymfaödeema, ja tällöin turvotus häviää itsestään ajan myötä. Manuaalinen lymfa saattaa nopeuttaa HIEMAN turvotuksen poistumista, mutta hoitoja tulisi olla tällöin monta kertaa viikossa. Ikävä kyllä mitään tutkimustuloksia leikkauksen jälkeisen turvotuksen hoitoon ei ole, joten hoitosuosituksia on vaikea antaa. Kuten kuitenkin sanoin, lymfahoito on erittäin miellyttävää, ja jos potilaalla on varaa, niin hoidoissa kannattaa käydä. Itse en olisi huolissani leikkauksen jälkeisestä turvotuksesta.

no mulle mun oireiden mukaan on katottu et on ainaki aiheellista edes kokeilla ja kun sen saa kaupunkien hintaan olenki ollu tyytyväinen kokeilemaan kun on kaikkea muutakin leikkauksen jälkeistä kipua.ja mut sinne passitti semmoinen fyssa jolla on mahtavat opiskelut takana ja kokemukset.et kuulemma kokeneempaa saa hakea sanoivat hänen kollegat..mut ehkä se tästä leikkauksesta on jo 2kk

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      48
      1558
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      26
      1099
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      88
      1064
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      88
      970
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      906
    7. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      855
    8. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      851
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      821
    10. 70
      789
    Aihe