Akác Tanya

pustantyttö

Onko kokemuksia hevostila Akác Tanyasta Újlengyelin kylässä Pustalla? Mieli tekisi ensi kesänä sinne ratsastu/lomailumatkalle. Olisi mukava tietää majoituksen / aktiviteettien / ateriapalvelujen/ retkien yms. laadusta / hinnoista ja toimivuudesta tietenkin myös yleisestä fiiliksestä ja henkilökunnasta.
Paljon kiitoksia jo etukäteen jos joku osaa valistaa.

23

3824

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suosittelen..

      Se on tosi mukava paikka, rento. Paikka on pienen kylän lähellä Unkarin pustalla Budapestista kaakkoon. Ratsutila ei ole Akác Tanyan vieressa, vaan sinne on noin 8 km matkaa. Se on ainut miinuspuoli. Muuten paikka on rento ja mukava, mieli lepää. Ruoka on hyvää, maukasta unkarilaista kotiruokaa, pidin kovasti. Saunoja on monta, joita saa lämmittää vaikka itse, kun mieli tekee saunaan. Majoituksia on erilaisia, yläkerran aulan ympärillä olevista huoneista mökkeihin, joita niitäkin on eri kokoisia. Kaikki on hyvätasoisia ja siistejä. Paikasta löytyy kaikenlaisia aktiviteettejä ja retkiä ympäristöön. viereiseen pikkukylään kannattaa myös käydä tutustumassa.

      Tilalta kuljetetaan ratsastuksesta kiinnostuneet ratsutilalle autolla. Ratsastusretket kestävät noin 3 h/päivä, joka yhtenä retkenä tai kahtena vähän säästä riippuen (kesähelteellä on liian kuuma ratsastaa iltapäivällä). Ratsastusretket kulkevat ihanien akaaisametsien läpi, polkuja ja pikkuteitä pitkin. Siellä näkee myös paljon villejä eläimiä. Suosittelen. Ihan aloittelijan retkiin ei voi osallistua.

      Suosittelen paikkaa lämpimästi. Se on ehkä vähän erilainen kuin, mitä heidän kotisivuiltaan saa kuvan, mutta siitä huolimatta vallan mainio käyntikohde. Jos haluaa lomallaan rentoutua kunnolla, niin siellä se onnistuu.

      • pustantyttö

        Kiitos perusteellisesta vastauksesta. Kuullostaa tosi kivalta ja tuo siisteys on tärkeää eikä aina itsestäänselvyys eikä tuollaiset asiat tule nettikuvista selville vaan on vain koettava.
        Ensi keväänä yhdistän ratsastus ja kaupunkiloman.


      • Sulajää
        pustantyttö kirjoitti:

        Kiitos perusteellisesta vastauksesta. Kuullostaa tosi kivalta ja tuo siisteys on tärkeää eikä aina itsestäänselvyys eikä tuollaiset asiat tule nettikuvista selville vaan on vain koettava.
        Ensi keväänä yhdistän ratsastus ja kaupunkiloman.

        Kiitos Suosittelen-vastauksesta minunkin puolestani!
        Oletko sinä Pustantyttö jo varannut matkan? Minäkin kiinnostuin ja olen juuri varaamassa matkaa, odotan vahvistusta.
        Mikä sinun odotuksissasi Suosittelen-, meni ristiin todellisuuden kanssa?


      • Tuuli
        Sulajää kirjoitti:

        Kiitos Suosittelen-vastauksesta minunkin puolestani!
        Oletko sinä Pustantyttö jo varannut matkan? Minäkin kiinnostuin ja olen juuri varaamassa matkaa, odotan vahvistusta.
        Mikä sinun odotuksissasi Suosittelen-, meni ristiin todellisuuden kanssa?

        Olin kesällä 2011 viisi päivää Akac Tanyalla ratsastamassa.Suosittelen lämpimästi ! Asuttiin kaverin kanssa mukavassa mökissä - makuuhuone ylhäällä ja alakerrassa suihku,keittiö ja pieni olohuone.Ja tilava ulkoterassi. Päärakennus ihan vieressä jossa ruokailtiin todella maittavaa ruokaa.Ovet oli avoinna ympäri vuorokauden ja sai vapaasti hakea kahvia jota oli koko ajan keitettynä.Ja jääkaapista sai syödä vapaasti jos nälkä yllätti.Tilalla kävi hierojat ja kosmetologit ja kampaajat jos joku sellaisia palveluja kaipasi.Saunat oli lämpimänä lähes kaiken aikaa mikäli saunojia riitti.
        Farmille mentiin pikkubussilla.Kuuman ilman vuoksi me ratsastettiin 1½ tuntia aamuisin ja saman verran iltaisin.Joskus ratsastettiin tilalle jossa hevoset laidunsivat yön ja aamulla ratsastettiin ne takaisin farmille.Ihania ja maastovarmoja hevosia joita helppo käsitellä.
        Mukavat ratsastuksen vetäjät. Ja todella mukava isäntäpari - suomalainen Eero ja hänen unkarilainen vaimo Kati - joka puhui täydellistä suomen kieltä.

        Joskus pyöräilimme pienen kylän keskustaan kauppaan tai poikettiin terassille.
        Todella rentouttava ja ihana lomanvietto paikka !! Kokeilkaa ihmeessä.Ja jos mies mielii mukaan - hänellekin löytyy tekemistä vaikkei ratsastusta harrastaisikaan.


      • Tuuli
        Tuuli kirjoitti:

        Olin kesällä 2011 viisi päivää Akac Tanyalla ratsastamassa.Suosittelen lämpimästi ! Asuttiin kaverin kanssa mukavassa mökissä - makuuhuone ylhäällä ja alakerrassa suihku,keittiö ja pieni olohuone.Ja tilava ulkoterassi. Päärakennus ihan vieressä jossa ruokailtiin todella maittavaa ruokaa.Ovet oli avoinna ympäri vuorokauden ja sai vapaasti hakea kahvia jota oli koko ajan keitettynä.Ja jääkaapista sai syödä vapaasti jos nälkä yllätti.Tilalla kävi hierojat ja kosmetologit ja kampaajat jos joku sellaisia palveluja kaipasi.Saunat oli lämpimänä lähes kaiken aikaa mikäli saunojia riitti.
        Farmille mentiin pikkubussilla.Kuuman ilman vuoksi me ratsastettiin 1½ tuntia aamuisin ja saman verran iltaisin.Joskus ratsastettiin tilalle jossa hevoset laidunsivat yön ja aamulla ratsastettiin ne takaisin farmille.Ihania ja maastovarmoja hevosia joita helppo käsitellä.
        Mukavat ratsastuksen vetäjät. Ja todella mukava isäntäpari - suomalainen Eero ja hänen unkarilainen vaimo Kati - joka puhui täydellistä suomen kieltä.

        Joskus pyöräilimme pienen kylän keskustaan kauppaan tai poikettiin terassille.
        Todella rentouttava ja ihana lomanvietto paikka !! Kokeilkaa ihmeessä.Ja jos mies mielii mukaan - hänellekin löytyy tekemistä vaikkei ratsastusta harrastaisikaan.

        Vielä sen verran - Eero on vastassa lentokentällä kun saavut Budapestiin vaikka lentosi olisi perillä yöllä.Ja kuskaa myös takaisin.


    • Pettynytvieras

      En suosittele! Todella epähygieeninen paikka. Ruoka ehkä maistuu hyvältä, mutta on vanhaa ja homeessa. Eläimiä kohdellaan huonosti. Jos olet eläinrakas en suosittele kannattamaan tälläistä yritystä.

      • Kaikella rakkaudella

        Heipsheips, pettynytvieras- olen työskennellyt Akác-tanyalla ja voin sanoa että mikään- - EI MIKÄÄN, ole homeessa, kaikki on tuoretta, säilytämme oikein elintarvikkeet. Mielipiteet kaikilla on omat, tottakai, enkä ole täällä kehumassa paikkaa, halusin vain korjata että kaikki ruoka on kylläkin tuoretta ja oikein säilytettyä. Hygienia on toista kuin 5 tähden hotellissa, luulisi sen olevan sanomattakin selvää, tämä on maalaistalo ja olon kuuluu olla kuin kotona - - onko sinun kodissasi kuin 5 tähden hotellissa? :)


      • tyytyvainen asiakas

        Pettyneelle vieraalle!Tama asia ei todellakaan pida paikkaansa!En tieda mista olet tallaista kuullut?tai oletko muka itse syonnyt homeista vanhaa ruokaa Akac-T???Jos levittelet tallaista asiaa olisi Todella mukava etta kirjoittasit omalla nimella!Viela kerran asia Ei Todellakaan Pida Paikkaansa!Olen kaynyt kyseisella paikalla yli 10 v,enka on ikina huomannut etta ruoka olisi homeista,vanhaa ja etta elaimia kohdellaan huonosti!!!Taitaa kyseisella ihmisella olla jotain hammaan kolossa,kun kirjoitelee asiattomia talle palstalle!!!


      • rtgyhjmh
        tyytyvainen asiakas kirjoitti:

        Pettyneelle vieraalle!Tama asia ei todellakaan pida paikkaansa!En tieda mista olet tallaista kuullut?tai oletko muka itse syonnyt homeista vanhaa ruokaa Akac-T???Jos levittelet tallaista asiaa olisi Todella mukava etta kirjoittasit omalla nimella!Viela kerran asia Ei Todellakaan Pida Paikkaansa!Olen kaynyt kyseisella paikalla yli 10 v,enka on ikina huomannut etta ruoka olisi homeista,vanhaa ja etta elaimia kohdellaan huonosti!!!Taitaa kyseisella ihmisella olla jotain hammaan kolossa,kun kirjoitelee asiattomia talle palstalle!!!

        Sama läskiperse valittaa kaikesta . Jopa halkeamista hotellin seinissä.
        Ei ole tietysti voinut juopotella tässä kohteessa , niin silloin on kaikki päin v.ittua.
        Pysyisi kotonaan , jos kaikki on siellä hyvin
        Häntä on alkanut harmittaa ,kun visakortti on vinkunut yli rajojen, On näytellyt rikasta .
        Ei kai maalaistalo ole mikään Hilttoni.


      • Joku kokenut vaan

        samaa mieltä


      • painukoot v.ittuun
        Joku kokenut vaan kirjoitti:

        samaa mieltä

        Joku toinen on kokenut päinvastoin,. Ei kaikkia voi kaikki miellyttää.
        Pysyisivät kotonaan


    • susse

      Miten ruoka voi koskaan maistua hyvältä jos on vanhaa ja homeessa?
      No, samaa olen kuullut että todellista seikkailumieltä tarvitaan kun vierailee Akac Tanyalla, täytyy katsella läpi sormiensa hygienian suhteen ja ehdottomasti ottaa käsidesinfiointi yms. puhdistusaineet mukaan koska niitä tarvitaan!

    • jokerifani1

      akac tanya on hieno mesta suosittelen käymään

    • eipäsjoopas

      Mieli teki tuonne mutta nyt olen kuullut jo monelta taholta paikan siivottomuudesta että ehkä ei sittenkään tule lähdettyä.

      • renttarantta

        Tuli käytyä, eikä mielestäni mitenkään siivoton. No ok, toki 5 tähden hotelleissa voi olla siivompaa.. Mutta ihan normaali maalaistaso siellä oli siivoudessa mielestäni.
        Mökin kylppäri tosin oli homeessa, mutta ei isosti haitannut, eikä haissut muualle mökkiin kun oven vaan piti kiinni ja mielellään tuuletuksen päällä.
        Vähän tylsää ei-ratsastavalle, mutta ratsastaville kai voi suositella. Rento paikka, jossa sai olla omassa rauhassaan jos sitä halusi.


      • ...

        Juu sama!
        Käyty on enkä suosittele.


    • hevoshulluille!

      Tuo paikka on vain niille jotka menevät ainoastaan unkarilaisten hevosten vuoksi.

    • Kösönöm :)

      Olen käynyt monesti ja aina tykännyt paljon. Paikka on siisti, mutta ei tod. loistoluokkaa. Ilmapiiri on rento ja henkilökunta mukavaa. Ruoka on unkarilaista kotiruokaa ja se on ollut hyvää ja sitä on ollut riittävästi.

      Jos ei ratsasta, niin voi olla aika pitkä, mutta ridaajille paikka on just sopiva, mun mielestä.

      Suosittelen myös "emäntä" Katin vetämiä retkiä Budapestiin ja muihin mielenkiintoisiin paikkoihin.

      Lähteminen on turvallista kun kentälle tullaan vastaan ja palautetaan lähtöpäivänä.

    • Inka-80

      Kävin viime keväänä ja varailen tässä uutta reissua.

      Ei siellä tosiaan lattioilta kannata syömään alkaa, mutta muuten kyllä hygieniataso oli vallan riittävä. Ruokien suhteen ei mitään valittamista, ystävällinen palvelu ja ohjelmaa oli muillekin kuin ratsastaville.

      Tykästyin todella siihen ilmapiiriin; kuin olisi kotiin tullut. Kaikki otettiin vastaan samanarvoisina (ja meitä oli siinä tosiaan hevosenhoitajasta varatuomariin, kirjava porukka) ja yhteishenki oli loistava. Ja metsiintyneenä suomalaisenahan en tällaista olisi arvostanut yhtään, jos joku sitä olisi ennakkoon mainostanut minulle, mutta koettuna todella loistava kokemus ja paikka.

      Suosittelen lämpimästi.

      • TomíR fani

        Oliko TomiR siellä ? Hän ollut formuloissakin Unkarissa.


    • UnkariOnKuin2Koti

      Itse olen käynyt Akác-tanyalla moneen otteeseen nyt olen kymmenettä kertaa lähdössä.
      Ikinä ei ole mitään valittamista ollut.
      Paikka on vanha ja se näkyy joissakin rakennuksissa, mutta enemmän on kuin miinusta.
      Hevoset on mukavia ja kaikille löytyy varmasti jokin suosikki!
      Ruoka ja henkilökunta on aivan loistavaa.
      Jos Unkariin heppareissulle haluaa lähteä niin EHDOTTOMASTI sinne.
      Avoimella mielellä ja seikkailu hengellä tulee hieno reissu!

    • ikäväuutinen

      Paikan isäntä Eero on valitettavasti kuollut.

      • VeeÄmm

        Paikka pyörii samanlailla edelleen, nyt isännöi vaan emäntä. Tunnelma on edelleen sama kuin Eeron aikana. Rauha hänen muistolleen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe