Nortonin kanssa ongelmia

Vielä amatööri

Eli ostin viime vuonna uuden (ensimmäisen) tietokoneen ja siinä oli Norton internet security valmiiksi. Nyt kun on päälle vuosi mennyt ja Norton ilmoittaa, että se pitäisi päivittää, niin enpä muistakkaan Norton accountin salasanoja enkä mitään muutakaan siitä ja se taitaa olla vielä edellisellä sähköpostillakin merkattuna.

Nortonissa lukee, että se accounin salasana ja kaikki pitää muistaa joka kerta, kun ohjelmaa päivittää, niin voinko nyt sitten päivittää sitä ohjelmaa ollenkaan, kun en haluaisi ostaa loppujen lopuksi aika tyyristä ohjelmisto päivitystä, jos en saakkaan sitä toimimaan.Ja jos peli on täysin menetetty, niin haittaakos se koneen toimintaa yhtään, jos tälläisen valmiiksi koneessa olleen ohjelman poistaa, kun Norton ei päästä nettiinkään käyttöajan loputtua?

Norttonia käytän siis sen vuoksi kun se kerran koneessa valmiiksi oli, mutta jos sitä en saa enää päivitettyä, niin voisin sen poistaa ja vaihtaa johonkin muuhun, mutta kun amatööri näiden suhteen olen, niin en tiedä haiittaako tälläisen valmiina olleen ohjelman poisto konetta mitenkään.

Hieman hankalasti selitetty, mutta toivottavasti ymmärrätte.

4

864

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 14

Voit poistaa Nortonin joko sen omalla poistotyökalulla tai ohjauspaneelin kautta ja asentaa jonkun muun tilalle.

• Clark Kent

Minulla on joka vuosi Nortonin kanssa sama ongelma. En muista kayttäjätunnuksia ja salasanoja ja kun vanha lisenssi loppuu ja pitäisi hankkia uusi niin uusinta ei onnistukkaan noin vain.

Siksi olen viimeiset 4 vuotta tehnyt siten, että laitan Googleen sanat "Norton tarjous" ja pääsen Nortonin sivulle josta ostan uuden Nortonin, jonka asennusohjelma tulee sitten sähköpostilla.

Asennusohjelma on tähän asti osannut poistaa automaattisesti vanha Norton version ja asentaa uuden ilman ongelmia ja koska olen ostanut 3 lisensin Norton version (edullinen) voin asentaa sen myös muihin kotonani oleviin koneisiin. Pari kertaa olen joutunut kysymään neuvoa Norton tuesta e-mailillä tai Norton chatillä jäljellä olevien kahden Norton lisensin asentamisesta kahteen muuhun koneeseen mutta muuten on asennus tähän mennessä sujunut aika lailla ongelmitta.

Luulen, että myös muut virustorjuntaohjelmien asennusohjelma osaa vastaavan poiston mutta kannattaa kuitenkin varmistaa ko. virustorjuntaohjelman tuesta asia.

Jos joutuu poistamaan itse virustorjuntaohjelman niin mielestäni tehdä se virustorjuntaohjelman omalla poisto-ohjelmalla eli tässä tapauksessa Nortonin poisto-ohjelmalla.

• Clark Kent

Luin uudestaan kirjoittamasi ongelman ja aloin miettiä mikä se ongelmasi ydin on ?

Jos tarkoitat sitä, että Norton päivittää virustorjunnan tietokannan uusimmilla virustorjunta tiedoilla, niin senhän Norton kuten nykään suurin osa virustorjuntaohjelmista tekee täysin automaattisesti vähintään kerran päivässä eikä tähän toimenpiteeseen tarvita mitään kayttäjätunnusta tai salasanaa.

Voit toki jouduttaa Nortonin virustorjunnan tietokannan päivitystä klikkaamann hiiren "oikean puoleisella näppäimellä" alhaala oikeassa alanurkassa näkyyvää Nortonin kuvaketta ja valitset sieltä aukevasta valikosta kohdan "Suorita LiveUpdate" niin päivitys tapahtuu heti eikä tähänkään toimenpiteeseen tarvita mitään kayttäjätunnusta tai salasanaa.

Mutta jos ongelmana oli uuden Norton lisenssin hankinta niin siihen sopii edellisen viestin selostus.

• notareal_CSO

Poista Norton, tilaa uus F-securelta.
      Ei sillä nortonilla mitään tee.
      Luota F:ään, viritä hiukan sopivaks niin bueno, sehr gut etc.

mun 0,05ekee

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      2519
    2. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      154
      1649
    3. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      133
      1613
    4. Saran ökytyyli käänsi katseita.

On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      1344
    5. Nyt on aika laittaa parit selkoon.

Onko pareja täällä. Laita kirjaimet kuka tykkää kenestäkin ?
      Ikävä
      66
      1338
    6. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      13
      1170
    7. Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä

Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall
      Maailman menoa
      261
      1123
    8. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      156
      966
    9. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      22
      904
    10. Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta

Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht
      Ikävä
      58
      889
    Aihe