Käyty on 1

C.G.E.M

Minä sitä olen käynyt melko monessa paikassa, Afrikassakin. Ensin kävin kuitenkin junassa kun olin poikanen vasta, viidentoista. Kovasti se jännitti muttta onneksi oli lippu. Lasten lipulla pääsin menemään ja istuin vahingossa varattulle paikalle mutta kyllä se ennen pitkää löytyi omakin paikka.
Ruotsissakin olen käynyt, aikuisena vasta mutta kuitenkin. Ensin toki kävivät ne Ruotsalaiset Suomessa kun kerran sukulaisia olivat. Tai olivathan ne joka kerta sukulaisia ja ovat vieläkin paitsi ne jotka on jo kuolleet. Kesämökillä kävivät ja niillä oli kaunis tyttö. Minä oli nuori vasta silloin enkä ymmärtänyt omaa etuani. Kaunis se oli ja sai se pussattua minua yhden kerran, aktiivinen kuin oli. Mukava kun kävivät.
Itse kävin vasta myöhemmin Ruotsissa, siellä Haaparannan kalastusliikkeessä. Paljon oli tavaraa, erikoisuuksiakin. En ostanut mitään kun en osannut kieltä vielä silloin. Kadutti kyllä myöhemmin kun kuulin että pyynnöstä olisivat puhuneet Suomea mutta eipä sitä osaa aina ulkomailla Suomeakaan.
Myöhemmin elämässä kävin etelämmässä Ruotsissa, osasin kieltäkin jos silloin, Ruotsiakin. Istuin erään puiston penkillä ja katselin kauniita istutuksia kun viereeni istui korkeapovinen Skoonelaistyttö, otti kädestäni kiinni, katsoi silmiin ja sanoi: "kärlek". Minä hämmennyin ja en osannut sano mitään. Aikansa se siitä kädestä piteli ja hikoontuihan se käsikin ennen pitkää kun ei minusta ole oikein aloitetta tekemään. Lähti se siitä sitten viimeinkin. Suli se jäätelökin käteen kun en muistanut nuolaista aina välillä.
Olen känyt Norjassakin, monessakin paikassa. Kerran käytiin Hammerfestissa eli Vasarajuhlassa niinkuin se Suomen kartoissa lukee. Se se oli säästeliäs paikka kun ei sinne mennyt kuin yksi tie ja edestakaisin sitä piti ajaa. Tuntuihan se tavallaan toiselta tieltä kun ajoi sen toiseen suuntaan. Käytiin tankilla sillä bensa-asemalla joka on siinä rannan ja tien välissä ja sitten siihen tuli paikallinen motoristi. Moottoripyörällä mekin oltiin liikkeellä, minäkään en vielä silloin pelännyt mitään. Paikallinen kutsui meidät kylään ja kyllä me sinne mentiinkin. Komiasti oli rakennettu vähän niinkuin rinteen päälle se paikka. Pyörille oli omat tilat ja sosialistiset tilat oli niiden takana. Komia mesta se oli vaikka ei kai siellä oltu ketään mestattu. Ystävällisiä oli Norjan pojat ja tytöt. Mulukku siellä oli seinällä kehyksissä ja sehän meitä hymyilytti, nauraa ei uskallettu. Ilimat suosi sillä reissulla..
Altassakin on käyty. Se oli hämmentävä paikka kun ei oikein tiennyt tullakko alta vai päältä mutta sekin sitten selvisi. Se leirintäalueen tyttö oli oikein somaiseva mutta kun se tuttu pariskunta tuli hakemaan minut kesken pois niin eihän siitä tullut mitään. Oli meillä toki kielimuuri riesana sen tytön kanssa mutta olisi siitäkin kyllä selvitty. Maisemat olivat todella mahtavia, ulkonakin.
Minä se olen käynyt Tenojokisuussakin, tai siis Teno joen suualueella. Komian jylhä on paikka, paljon on komiampi kuin esim Kalajoen suu. Enemmänhän siinä vettäkin virtaa Tenossa, lohien seassa. Tanaksi sanovat Norjalaiset siellä puolen jokea. Saa Tanasta lohta kuitenkin. Kasvattavat semmoisissa häkeissä sen lohensa siellä kun eivät kehtaa pyytää joesta niinkuin me Suomalaiset. Laiskoja taitavat olla ne Norjalaiset.

T: Hevoskonsulentti Mannerheimi

0

272

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Melkein lähetin viestin.

        Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
        Ikävä
        129
        1867
      2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

        Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
        Ikävä
        78
        1757
      3. Ikävöimäsi henkilön ikä

        Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
        Ikävä
        56
        1353
      4. Liikenne onnettomuus

        Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
        Orimattila
        70
        1158
      5. Tiedätkö autereen?

        Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
        Tunteet
        8
        909
      6. Kuka jäi auton alle

        Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
        Kuortane
        2
        815
      7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

        kaivattusi kanssa?
        Ikävä
        47
        795
      8. Oli kyl kunnon reissu

        Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
        Kuhmo
        10
        769
      9. Vähän pelottaa

        Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
        Ikävä
        41
        755
      10. Mikä tekee kaivatustasi

        haluttavan?
        Ikävä
        45
        747
      Aihe