Käyty on 2

C.G.E.M

Afrikassakin olen tosiaan käynyt, insinööri kun olen. Lentämällä piti mennä kun heilalla oli vissiin vähän kiire vaikka muuten se tykkää kyllä patikoida. Ei palellut yhtään kun laskeuduttin Hurkhadaan. Onneksi tuuli niin ei ollut niin hellettä. Äveriääsi asuttiin oikein hotellissa ja siellä oli uima-allaskin. Maattiin hetekalla altaan vieressä ja tilattiin aina juomista suuren maailmaan tyyliin. Oli se mahtavaa! Käytiin katsomassa siellä Luksorissa sitä kuninkaiden laaksoa. Kovin oli karu paikka ja ihmetellä piti miten ne semmoiseen paikkan kämppänsä halusivat rakentaa. Olisihan siinä joen varrella ollut mukavampiakin paikkoja makkoilla mutta omapahan on asiansa. Halpaa siellä oli, heilalle ostin kaulaiinan tai miksi burghaksi ne sitä sanoivat eikä ollut kallis, muutaman euron vaan.
Eipä silti, on sitä tullut käytyä Tanskassakin, ja vielä omalla autolla. Komiasti ajettiin Ruotsin puolelta lautalle, oli liput ja kaikki. Kööpenhaminasskin käytiin, Kristienstadissakin, jossa olisi tehnyt mieli tehdä ostoksia, tuliaisiksi vaan, mutta ne katsoi vähän karsaasti ne myyjät ja oli ne kalliita ne jauhotkin mitä niillä oli myynnissäkin, grammoittain punnitsivat. Meillä ne on reilusti kilon pusseissa perunajauhotkin! Ei ne taida olla kovin leipureita ne Tanskalaiset.
Huomattiin semmoinen seikka että ne nimittää ihan pieniäkin ojantorveloita joeksi. Joki se ja joki tämä luki aina tien vieressä eikä siinä kulkenut kuin onneton sarkaoja. Onkohan ne vähän ylpeitä ja omansa päältä ne Tanskalaiset? Hyvät tiet siellä kyllä oli, pitää sanoa. Ja tuulimyllyt listi aina lintuja katsoi minne katsoi..
Pitkiä on ne Tanskalaisnaiset kyllä. Minäkin ole alun kolmatta metriä pitkä ja tuntui että ylöspäin sai niitä katsoa. Olisihan se mukava sellainen aito Tanskalaisnainen mutta miten lienevät kärttyisiä? Siinä voi olla helisemässä kun minuakin pitempi nainen tulla jyllää päälle tositarkoituksella. Taitaa olla parempi pysyä kotimaan tarjonnassa niin on ainakin siltä osin helpompi hallita tilannetta.
Mainitsen vielä että olen minä käynyt Itävallassakin, Österreich. Wienissäkin olen käynyt ja nähnyt siellä maailmanpyörän. Hurjasti se pyöri ja oli mennä huimauskohtaus päälle kun sitä katsoi, kyytiin ei kyllä uskaltanut mennä, Praterissa se muistaakseni oli pyörimässä, liputkin oli kalliita. Käytiin paikallisessa näköalatornissa ja hissin kuljettaja kyseli että mistä päin te olette ja kun kuuli että ollaan Suomesta niin se innostui kovasti ja näytti hissin merkkiä joka oli Kone ja kehui että hyvä kone on, sehr gut. Hyvin se kyllä veti ylös ja hyvin tuli alaskin, ilman äkkipysäystä. Kädestä pitäen oikein tervehti. Mukava se oli se mies vaikka vähän viinalle haiskahtikin.
Monessa paikasssa on käyty ja aina takaisin osattu, hyvät kun on nykyaikana kartat. Hyvähän se on reissata kun Kolumpus teki niitä retkiään ja kartoitteli kaiken maailman meriä ja mantuja. Hyvää matkaa kaikille vaikka ette niin pitkälle menisikään kuin minä!

T: Hevoskonsulentti Mannerheimi

1

351

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hehheh...!
      Hollannissaki ne myy niitä pottujauhoja ihan grammoittain vaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1295
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1207
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1135
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      52
      821
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      74
      736
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      661
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      659
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    Aihe