Romanien Israel-tausta todettu DNA-testein?

Mietinpä vaan

Tuollaisen kommentin heitti joku keskutelussa "Romanien alkuperä, mistä" mutta ei kuitenkaan antanut lähteitä tai viitteitä, että missä tuollaista tietoa ja todisteita pääsee tarkastelemaan, tai että mistä moinen tieto ylipäätänsä on peräisin.

Osaisiko joku nyt kertoa, onko näin todella pystytty DNA-testien avulla todistamaan?

Itse luin hiljattain jostain, että romanien alkuperä olisi pystytty kiistatta jäljittämään Intiaan. Tämä tietysti on ristiriidassa tuon Israel-homman kanssa, ja päinvastoin. Miten siis on?

Onko jollakulla esittää lähteitä tai paikkoja, missä tällaisten testien tuloksia voi tarkastella?

151

5503

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • m.l...

      kaikissa on nykyaikana varmaan jo pisara sitä sun tätä. on negroidia,aasialaista,juutalaista ja mitä kaikkea löytyykään. ne eivät vain näy välttämättä kun on pieni osa ja sukupolvia sitten. turha tuolla juutalaistaustalla on pullistella jos sitä on yksi tuhannesosa jostain vuosisatoja sitten tapahtuneessa yhteydessä. pitää tajuta että maailma on kansainvälinen ja tahtoipa sitä tai ei niin jokainen meistä on varmasti jollain tapaa eri rotujen sekamelskaa vaikka sitten vain tuhannesosan verran.

      • Työtön_kaalee

        Tuo olisi luonnollisesti hengellisissä piireissä meille mustalaisille eduksi, jos saataisiin vietyä viestiä vahvemmin eteenpäin, että olemme juutalaista rotua. Varsinkin helluntaiseurakunassa ihannoidaan juutalaisuutta ja Israelin valtiota, siellä heruisi varmasti taloudellista tukea ja avaintehtäviä eritavalla kuin tänä päivänä.


    • m.l...
      • Anonyymi

        Minulle riittää että olla saan Jumalan lapsi.


    • Novvoi

      ovat intialaisperäinen ryhmä jolla ei ole todettu mitään yhteyttä muinaiseen Israeliin. Se että romanien alkuperä on Intiassa, on tieteellisesti geenitutkimuksella todennettu: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11704928 (American Journal of Human Genetics), samoin kuin kieli-ja kulttuuriyhteys Intiaan jo aiemmin .
      Tässä hyvä yhteenveto suomeksi. "• Kielitieteeseen perustuvien teorioiden mukaan
      romanit ovat lähtöisin Intiasta. Tämä
      teoria pystyttiin vihdoin todistamaan aukottomasti
      geenitutkimuksen avulla vuonna 2004.
      • Romanit lähtivät Intiasta kohti Eurooppaa
      vuosien 300–1000 tienoilla. Merkittävimpänä
      maastamuuton syynä on pidetty alueella
      käytyjä sotia, luonnonkatastrofeja ja kastittomuutta.
      Maahan tunkeutuneet valloittajat ja
      ihmiskaappaajat pakottivat romanit etsimään
      rauhallisempia asuma-alueita.
      • Suomeen romanit saapuivat Ruotsin kautta
      1500-luvulla. Romaneita on tullut Suomeen
      myös Baltian maiden ja Venäjän kautta.Viimeaikainen geenitutkimus
      on kuitenkin todistanut oikeiksi kielitieteelliset
      teoriat, joiden mukaan kaikkien romanikansojen
      juuret ovat yli tuhannen vuoden ja
      jopa neljänkymmenen sukupolven takana
      Intiassa, pienessä, jopa vain alle tuhannen
      ihmisen alkuyhteisössä. Tutkijat saivat vahvistuksen
      yli kymmenen vuotta kestäneelle
      tutkimukselleen havaittuaan,
      että eri maiden
      ja sukujen romanien parissa esiintyy
      keskenään samanlaisia geneettisiä poikkeamia."

      http://www.ouka.fi/sote/lomakkeet/vastvastensa.pdf

      "Israeltausta" on kristillisperäistä uudempaa huuhaata joka elää sitkeänä omaa elämäänsä kuten sadut tapaavat tehdä.

      • olet valehtelija

        tässä on minun ystävä, novvoi, hän on juutalainen. Hän sanoo kyllä toista mitä sinä sanot.Olen kuulut hänen kertovan romaneista efraimin heimona. Jos kerran olet muka juutalainen niin voit keskustella hänen hebreaksi, no tai kyllä käy myös suomi, jos et osaa hebreaa.

        ari.valimaki(tähän @-merkki)pp.inet.fi Hänen kauttaan menee linki BENJAMILLE


      • katsotaan...........

        älä keksi muita juttuja. Aristaako sinun sydän kuulla totuus ?


      • tässä se on on on

      • Novvoi
        olet valehtelija kirjoitti:

        tässä on minun ystävä, novvoi, hän on juutalainen. Hän sanoo kyllä toista mitä sinä sanot.Olen kuulut hänen kertovan romaneista efraimin heimona. Jos kerran olet muka juutalainen niin voit keskustella hänen hebreaksi, no tai kyllä käy myös suomi, jos et osaa hebreaa.

        ari.valimaki(tähän @-merkki)pp.inet.fi Hänen kauttaan menee linki BENJAMILLE

        osaan kyllä hepreaakin mutta miksi minun pitäisi alkaa keskustella jonkun kanssa palstan ulkopuolella? Ei teidän alkuperässänne ole mitään epäselvää, vaikka kuka väittäisi mitä. Tämä Benjamin voi tulla tälle palstalle jos halua keskustella kanssani.Suomi 24 :een voi kirjoittaa ulkomailtakin. Englanti tai heprea, molemmat käyvät.


      • Novvoi
        tässä se on on on kirjoitti:

        http://www.portti.org/kuuntele_saarnoja.html

        katso tämän niminen opetus: Kansojen täyteyden paluu

        ja puhuu tietysti samaa kuin kaiken maailman saarnaajat :Jeesus tulee ja juutalaisten pitää luopua uskonnostaan ja kääntyä kristityiksi, jonka jälkeen tapahtuu "ihmeitä", taivaat avautuvat , palestiinalaiset ajetaan pois kodeistaan -niin kuin heille ei jo olisi tehty tarpeeksi pahaa- Israel laajenee ties minne, ja arabien tilalle siirretään israeliin "kadonneiksi " heimoiksi julistettuja vieraita kansoja . Ei kiitos.


      • Vaalea Sveitsistä
        Novvoi kirjoitti:

        osaan kyllä hepreaakin mutta miksi minun pitäisi alkaa keskustella jonkun kanssa palstan ulkopuolella? Ei teidän alkuperässänne ole mitään epäselvää, vaikka kuka väittäisi mitä. Tämä Benjamin voi tulla tälle palstalle jos halua keskustella kanssani.Suomi 24 :een voi kirjoittaa ulkomailtakin. Englanti tai heprea, molemmat käyvät.

        Älä välitä ja älä stressaannu tämän tyypin takia. Hakee aina jonkun meistä haukuttavaksi. Sinä olet juutalainen ja siitä olen varma. Näin uskovat myös suurin osa palstalla. Miksi valehtelisit omia juuriasi?
        Joten unohda tämän ihmisen pilkkaukset, tai anna sillai tuikean mukelosti takaisin ja piste.

        Parhain terveisin ja keikkea hyvää
        Toivoo Vaalea Sveitsistä


      • 234567890

        Efraimilaiset Josefin heimo Messianic Jews8.5.2010 10:57 Ja palautan sinut väärästä luulosta ettei romanit olisi yksi kadonnut sukukunta. Eli ainoastaan Josefin vaimon Askenasin heimoa kutsuttiin nimellä roma ,rome mistä kansainvälinen nimitys gypsy,romani heimolle .Olemme Efraimilaisia Josefin huonetta tarkalleen .Saatana haluaa aina vääristää asioita ja tukahduttaa totuuden ja olet luultavasti samoilla linjoilla


      • Novvoi

        Voit luulla minua miksi haluat-vaikka tuskin luulet-turha hohotus on tapasi selvitä tilanteesta johon tietosi eivät riitä. Romanien alkuperä ei muutu miksikään vaikka nimittelisit minua kuinka.

        Sitä että haukut Mirkkua en myöskään ymmärrä, haet itsellesi identiteetttiä 2700 vuoden takaa sinulle täysin vieraasta kansasta,mutta samaan aikaan haukut henkilöä jolla on oman vanhemman kautta yhteys romaneihin.


      • Novvoi
        234567890 kirjoitti:

        Efraimilaiset Josefin heimo Messianic Jews8.5.2010 10:57 Ja palautan sinut väärästä luulosta ettei romanit olisi yksi kadonnut sukukunta. Eli ainoastaan Josefin vaimon Askenasin heimoa kutsuttiin nimellä roma ,rome mistä kansainvälinen nimitys gypsy,romani heimolle .Olemme Efraimilaisia Josefin huonetta tarkalleen .Saatana haluaa aina vääristää asioita ja tukahduttaa totuuden ja olet luultavasti samoilla linjoilla

        Josefin vaimo oli Asenat (heprealaisittain Osnat) ei Askenas mikä on miehen nimi, eikä nimi Roma liity kumpaankaan.


        "Joosefille syntyi ennen ensimmäisen nälkävuoden tuloa kaksi poikaa. Heidän äitinsä oli Asenat, Onin papin Poti-Feran tytär."

        " Gomerin pojat olivat Askenas, Rifat ja Togarma."


      • Novvoi

        mutta toisin kuin sinä luulet suurin osa juutalaisista diasporassa ei sitä osaa. Sen sijaan sadat tuhannet kristityt osaavat hepreaa, ovat pappeja, tutkijoita, olleet kibbutseilla töissä tai heillä on israelilainen puoliso.Ei heprean osaaminen todista ketään juutalaiseksi .
        Puhuttelet vaaleaa sveitsistä myös käsittämättömän epäkohteliaasti. Aina asiallinen kirjoittaja ei tuollaista ansaitse.


      • ällikällä päähään ly
        Novvoi kirjoitti:

        ja puhuu tietysti samaa kuin kaiken maailman saarnaajat :Jeesus tulee ja juutalaisten pitää luopua uskonnostaan ja kääntyä kristityiksi, jonka jälkeen tapahtuu "ihmeitä", taivaat avautuvat , palestiinalaiset ajetaan pois kodeistaan -niin kuin heille ei jo olisi tehty tarpeeksi pahaa- Israel laajenee ties minne, ja arabien tilalle siirretään israeliin "kadonneiksi " heimoiksi julistettuja vieraita kansoja . Ei kiitos.

        mihin hänen juutalainen verensä katosi ? Tuliko hänestä nyt toisen rotuinen ihminen kokonaan.
        Minä olen aivan ällikällä päähään lyöty ! Onko tämä totta sinun mielestäsi ?


        1. Kristinuskon tausta on juutalaisuudessa. Isät eli Abraham, Iisak ja Jaakob olivat juutalaisia. Mooses oli juutalainen. Profeetat olivat juutalaisia.


        2. Kristityt olivat juutalaisia. Jerusalemin seurakunta koostui juutalaisista ja juutalaiset ottivat ensimmäisenä helluntaina Pietarin saarnan hyvin vastaan. Viisituhatta miestä sekä naiset ja lapset päälle kastettiin. Vastaavaa ”Jumala lisäsi joka päivä heidän joukkoonsa” ilmaisuja on paljon Apostolien teoissa.


      • hetki vain,tulee pia
        Vaalea Sveitsistä kirjoitti:

        Älä välitä ja älä stressaannu tämän tyypin takia. Hakee aina jonkun meistä haukuttavaksi. Sinä olet juutalainen ja siitä olen varma. Näin uskovat myös suurin osa palstalla. Miksi valehtelisit omia juuriasi?
        Joten unohda tämän ihmisen pilkkaukset, tai anna sillai tuikean mukelosti takaisin ja piste.

        Parhain terveisin ja keikkea hyvää
        Toivoo Vaalea Sveitsistä

        outa kärsivällisesti, vaalea sveitsistä, vaiko mirkku mankaalta !!!!!


      • oiuyyyyttttttttttttr
        Novvoi kirjoitti:

        osaan kyllä hepreaakin mutta miksi minun pitäisi alkaa keskustella jonkun kanssa palstan ulkopuolella? Ei teidän alkuperässänne ole mitään epäselvää, vaikka kuka väittäisi mitä. Tämä Benjamin voi tulla tälle palstalle jos halua keskustella kanssani.Suomi 24 :een voi kirjoittaa ulkomailtakin. Englanti tai heprea, molemmat käyvät.

        mikä muu se voisi olla ? Tollaiseel linnan kundilla. Etkä osaa hebreaa, koska kysyin sinulta yhtä hebrealaista sanaa, vastausta ei vaan tullut. Kuinka voisikaan tulla, kun ei osaa. on mirkku kunnon sto


      • Novvoi
        oiuyyyyttttttttttttr kirjoitti:

        mikä muu se voisi olla ? Tollaiseel linnan kundilla. Etkä osaa hebreaa, koska kysyin sinulta yhtä hebrealaista sanaa, vastausta ei vaan tullut. Kuinka voisikaan tulla, kun ei osaa. on mirkku kunnon sto

        aikoja sitten. Moni ei olisi viitsinyt.


      • m.l...
        234567890 kirjoitti:

        Efraimilaiset Josefin heimo Messianic Jews8.5.2010 10:57 Ja palautan sinut väärästä luulosta ettei romanit olisi yksi kadonnut sukukunta. Eli ainoastaan Josefin vaimon Askenasin heimoa kutsuttiin nimellä roma ,rome mistä kansainvälinen nimitys gypsy,romani heimolle .Olemme Efraimilaisia Josefin huonetta tarkalleen .Saatana haluaa aina vääristää asioita ja tukahduttaa totuuden ja olet luultavasti samoilla linjoilla

        oletko käynyt tekemässä tuota dna testiä jossa sinulla näkyisi tuo seemiläiselle eli juutalaiselle rodulle ominainen markkeri eli haploryhmä J1 tai G tai Y-kromosomi Aaronia? Sillä voit vakuuttaa jo että sinussakin virtaa juutalaista verta. http://fidna.info/wp/?lang=fi tuolta saat suomeksi palvelua jos haluat tietää oikeasti oman alkuperäsi etkä vain arvailla. Lisäksi on amerikkalainen tuon suomalaisen palvelun maailmanlaajuinen versio http://www.familytreedna.com/Default.aspx?c=1
        Pikkurahalla saa varmaa tietoa ja sitten voi kertoa kaikille että on juutalaista sukujuurta ja näyttää sen vielä mustaa valkoisella... Toivottavasti tätä palstaa lukeva ja kirjoitteleva tilaa tuon testin ja voi sitten kertoa oliko juutalaista vai ei.


      • Novvoi
        m.l... kirjoitti:

        oletko käynyt tekemässä tuota dna testiä jossa sinulla näkyisi tuo seemiläiselle eli juutalaiselle rodulle ominainen markkeri eli haploryhmä J1 tai G tai Y-kromosomi Aaronia? Sillä voit vakuuttaa jo että sinussakin virtaa juutalaista verta. http://fidna.info/wp/?lang=fi tuolta saat suomeksi palvelua jos haluat tietää oikeasti oman alkuperäsi etkä vain arvailla. Lisäksi on amerikkalainen tuon suomalaisen palvelun maailmanlaajuinen versio http://www.familytreedna.com/Default.aspx?c=1
        Pikkurahalla saa varmaa tietoa ja sitten voi kertoa kaikille että on juutalaista sukujuurta ja näyttää sen vielä mustaa valkoisella... Toivottavasti tätä palstaa lukeva ja kirjoitteleva tilaa tuon testin ja voi sitten kertoa oliko juutalaista vai ei.

        juutalaisilla on tiettyjä samoja perintötekijöitä kuin lähi-idän muillakin kansoilla, mutta geenit eivät kerro tiettyyn kansaan kuulumista eli mikään tulos ei kerro että tiettyjen tekijöiden kantaja ja tiettyyn haploryhmään kuuluva on juuri juutalainen, suomalainen, tai italialainen. Sen kyllä familytree- yhtiö tekee selväksi omilla sivuillaan.
        Perimää tutkimalla voidaan rajata pois tietty alkuperä, mm suomalaiset eivät ole peräisin lähi-idästä, kumpikaan suomalaisryhmä. Geneettisesti ei sen sijaan voi erottaa toisistaan juutalaista, kurdia tai palestiinalaista, eikä länsisuomalaista hollantilaisesta , mutta geenitutkimuksen perusteella on voitu todeta että tietyt nyt juutalaiset ryhmät eivät ole kotoisin lähi-idästä tai samaa alkuperää kun suurin osa muista juutalaispopulaatioista. Sitä ovatko esim. eri juutalaiset ryhmät varmuudella keskenään sukua tutkitaan selvittämällä tautiperimää, sekin siis ovatko tietyt useissa populaatioissa esiintyvät taudit yhteisen esi-isän perua vai ei, voidaan jo selvittää.
        Juutalaista verta ei ole,Langin sivu sotkee tieteen ja tarun eli erikoislaatuisen kristillisuskonnollisen raamatunselityksen. Niillä ei ole mitään tekemistä keskenään. Sen paremmin suomalaiset, eskimot kuin romanit eivät ole lähi-idästä, sen on geenittutkimus selvittänyt, jos se ennenkään oli kellekään epäselvää, itse asiassa ei ollut, mutta se on toinen juttu.


      • shalomshalom
        Novvoi kirjoitti:

        juutalaisilla on tiettyjä samoja perintötekijöitä kuin lähi-idän muillakin kansoilla, mutta geenit eivät kerro tiettyyn kansaan kuulumista eli mikään tulos ei kerro että tiettyjen tekijöiden kantaja ja tiettyyn haploryhmään kuuluva on juuri juutalainen, suomalainen, tai italialainen. Sen kyllä familytree- yhtiö tekee selväksi omilla sivuillaan.
        Perimää tutkimalla voidaan rajata pois tietty alkuperä, mm suomalaiset eivät ole peräisin lähi-idästä, kumpikaan suomalaisryhmä. Geneettisesti ei sen sijaan voi erottaa toisistaan juutalaista, kurdia tai palestiinalaista, eikä länsisuomalaista hollantilaisesta , mutta geenitutkimuksen perusteella on voitu todeta että tietyt nyt juutalaiset ryhmät eivät ole kotoisin lähi-idästä tai samaa alkuperää kun suurin osa muista juutalaispopulaatioista. Sitä ovatko esim. eri juutalaiset ryhmät varmuudella keskenään sukua tutkitaan selvittämällä tautiperimää, sekin siis ovatko tietyt useissa populaatioissa esiintyvät taudit yhteisen esi-isän perua vai ei, voidaan jo selvittää.
        Juutalaista verta ei ole,Langin sivu sotkee tieteen ja tarun eli erikoislaatuisen kristillisuskonnollisen raamatunselityksen. Niillä ei ole mitään tekemistä keskenään. Sen paremmin suomalaiset, eskimot kuin romanit eivät ole lähi-idästä, sen on geenittutkimus selvittänyt, jos se ennenkään oli kellekään epäselvää, itse asiassa ei ollut, mutta se on toinen juttu.

        oliko efraim juutalainen heimo vai israelilainen,minä olen ymmärtänyt että israelilaisia heimoja olisi 12 joista juutalaisia 2 osaa,niin miten hyvin on tutkittu muita heimoja ja dnaat


      • m.l...
        Novvoi kirjoitti:

        juutalaisilla on tiettyjä samoja perintötekijöitä kuin lähi-idän muillakin kansoilla, mutta geenit eivät kerro tiettyyn kansaan kuulumista eli mikään tulos ei kerro että tiettyjen tekijöiden kantaja ja tiettyyn haploryhmään kuuluva on juuri juutalainen, suomalainen, tai italialainen. Sen kyllä familytree- yhtiö tekee selväksi omilla sivuillaan.
        Perimää tutkimalla voidaan rajata pois tietty alkuperä, mm suomalaiset eivät ole peräisin lähi-idästä, kumpikaan suomalaisryhmä. Geneettisesti ei sen sijaan voi erottaa toisistaan juutalaista, kurdia tai palestiinalaista, eikä länsisuomalaista hollantilaisesta , mutta geenitutkimuksen perusteella on voitu todeta että tietyt nyt juutalaiset ryhmät eivät ole kotoisin lähi-idästä tai samaa alkuperää kun suurin osa muista juutalaispopulaatioista. Sitä ovatko esim. eri juutalaiset ryhmät varmuudella keskenään sukua tutkitaan selvittämällä tautiperimää, sekin siis ovatko tietyt useissa populaatioissa esiintyvät taudit yhteisen esi-isän perua vai ei, voidaan jo selvittää.
        Juutalaista verta ei ole,Langin sivu sotkee tieteen ja tarun eli erikoislaatuisen kristillisuskonnollisen raamatunselityksen. Niillä ei ole mitään tekemistä keskenään. Sen paremmin suomalaiset, eskimot kuin romanit eivät ole lähi-idästä, sen on geenittutkimus selvittänyt, jos se ennenkään oli kellekään epäselvää, itse asiassa ei ollut, mutta se on toinen juttu.

        Totta puhut, suhtaudut asiaan oikealla ja erittäin järkevällä tavalla. Harvinaista tälläisessä asiassa ja siitä nostan hattua. Itse olen puoliksi romani ja puoliksi valkolainen ja valkolaispuoli tulee todennäköisesti siperiasta päin ja romani sieltä induksen suunnilta. Puhuit totta tuossa haploryhmä jutussa että palestiinalaista ei erota israelin juutalaisesta kun seemiläisiä ovat mutta se kuitenkin tulisi selväksi joillekin romanijuutalaisfanaatikolle selväksi että heissä ei ole osaakaan seemiläistä ja siten juutalaista perimää. Olisi oikeasti mahtavaa jos joku sellainen omaan juutalaisuuteen uskova romani lähettäisi nuo dna testit ja julkaisisi tulokset avoimesti. En halua loukata tällä ketään, minua vain häiritsee että vielä nykyaikana uskotaan aikuisina niinsanotusti Joulupukkiin tai siihen että ollaan juutalaista sukulinjaa. Eipä paljon romanijuutalaisuuden puolustajia näy tälläisessä asiallisessa tieteellisessä keskustelussa.


      • Mister Ronsu
        m.l... kirjoitti:

        Totta puhut, suhtaudut asiaan oikealla ja erittäin järkevällä tavalla. Harvinaista tälläisessä asiassa ja siitä nostan hattua. Itse olen puoliksi romani ja puoliksi valkolainen ja valkolaispuoli tulee todennäköisesti siperiasta päin ja romani sieltä induksen suunnilta. Puhuit totta tuossa haploryhmä jutussa että palestiinalaista ei erota israelin juutalaisesta kun seemiläisiä ovat mutta se kuitenkin tulisi selväksi joillekin romanijuutalaisfanaatikolle selväksi että heissä ei ole osaakaan seemiläistä ja siten juutalaista perimää. Olisi oikeasti mahtavaa jos joku sellainen omaan juutalaisuuteen uskova romani lähettäisi nuo dna testit ja julkaisisi tulokset avoimesti. En halua loukata tällä ketään, minua vain häiritsee että vielä nykyaikana uskotaan aikuisina niinsanotusti Joulupukkiin tai siihen että ollaan juutalaista sukulinjaa. Eipä paljon romanijuutalaisuuden puolustajia näy tälläisessä asiallisessa tieteellisessä keskustelussa.

        ja sitä paitsi kaaleillahan on muutenkin ihan tarpeeksi ainutlaatuisen värikäs historia ja mielenkiintoinen kulttuuriperintö ettei siihen edes tarvitse sotkea mukaan mitään juutalaisfantasioita..


      • Suivaantunut
        Novvoi kirjoitti:

        Voit luulla minua miksi haluat-vaikka tuskin luulet-turha hohotus on tapasi selvitä tilanteesta johon tietosi eivät riitä. Romanien alkuperä ei muutu miksikään vaikka nimittelisit minua kuinka.

        Sitä että haukut Mirkkua en myöskään ymmärrä, haet itsellesi identiteetttiä 2700 vuoden takaa sinulle täysin vieraasta kansasta,mutta samaan aikaan haukut henkilöä jolla on oman vanhemman kautta yhteys romaneihin.

        Kuule ystävä, ymmärrän, että olet fiksu ja filmaattinen. Ja se, että olet tätä niin sanottua Jumalan kansaa.Nämä jotkut fanaatikot ovat jostain ihmeen syystä alkaneet levittämään> tätä Efraimilais asiaa ja omivat sukujuuria itselleen hmn? Mutta monikaan ei ole luonnostaan syyllinen, vaan suuret hengelliset johtavat ja evankeeliset ryhmät ja siihen kuuluu myös valtaväestöä, siis ovat ottaneet asiakseen tolkuttaa tätä romaneille ja muillekin jotka vain jaksavat siihen paneutua. En halua koko mokomaan asiaan ottaa sen paremmin kantaa? Ja jos nyt sitten oltaisiinkin Efraimilaisia ja suku-juuria sinne? Niin mitä hyötyä siitä nyt sitten olisi, tuskinpa meillä edes olisi paljonkaan yhtäläisyyksiä esim) kielellisesti tai muutenkaan? Mutta yksi negatiivinen puoli siinä kuitenkin on? Se, että röyhkeys ja fanaattisuus voi lisääntyä joidenkin ja varsinkin nuorten romanien piireissä. Mutta niinkuin olet huomioinut, että monet täälläkin jaksavat kirjoittaa raamatun lauseita oikein roppa kaupalla. Joten siis ehdottaisinkin, että luulo ei ole tiedon väärti et silleen. Ola


      • Novvoi
        Suivaantunut kirjoitti:

        Kuule ystävä, ymmärrän, että olet fiksu ja filmaattinen. Ja se, että olet tätä niin sanottua Jumalan kansaa.Nämä jotkut fanaatikot ovat jostain ihmeen syystä alkaneet levittämään> tätä Efraimilais asiaa ja omivat sukujuuria itselleen hmn? Mutta monikaan ei ole luonnostaan syyllinen, vaan suuret hengelliset johtavat ja evankeeliset ryhmät ja siihen kuuluu myös valtaväestöä, siis ovat ottaneet asiakseen tolkuttaa tätä romaneille ja muillekin jotka vain jaksavat siihen paneutua. En halua koko mokomaan asiaan ottaa sen paremmin kantaa? Ja jos nyt sitten oltaisiinkin Efraimilaisia ja suku-juuria sinne? Niin mitä hyötyä siitä nyt sitten olisi, tuskinpa meillä edes olisi paljonkaan yhtäläisyyksiä esim) kielellisesti tai muutenkaan? Mutta yksi negatiivinen puoli siinä kuitenkin on? Se, että röyhkeys ja fanaattisuus voi lisääntyä joidenkin ja varsinkin nuorten romanien piireissä. Mutta niinkuin olet huomioinut, että monet täälläkin jaksavat kirjoittaa raamatun lauseita oikein roppa kaupalla. Joten siis ehdottaisinkin, että luulo ei ole tiedon väärti et silleen. Ola

        koko hullutus on lähtöisin tietyistä kristillisistä piireistä, ei vanhoista kirkoista, vaan pienemmistä evankeelisista ryhmistä, joissa saarnaajat voivat keksiä mitä hyvänsä ottamatta vastuuta omien puheiden seurauksistakaan . Kunhan panee peräkkäin ison joukon raamatunjakeita, mitä vain, ja keksii hyvän tarinan, niin täydestä menee. Silläkään ei ole levittäjille merkitystä että tarina varmuudella pystytään osoittamaan vääräksi.


      • I'M JEWISH

        On se surkeaa jos antisemitismi rehottaa , ja suomalaisten on niin kovin vaikea hyväksyä tosi asiaa , että ns. rome kansa ovat juutalaisia , näin se vain on . nimittäin yksi ainoa kansa Josefin puoliso Faraon tytär Osenath oli heimoa jota kutsuttiin " ROME heimoksi " ja siitä yleinen kansainvälinen nimitys rome kansalle ja gypsies merkitsee " egyptiläinen " kannattaa ottaa asioista selvää ennen kuin antaa väärää tietoa julki . Olen aina tiennyt olevani juutalainen ja niinpä lähsin mukaan Family tree DNA testaamaan ja kyllä näin vain on . Olen ns. rome ja minulla on juutalainen tausta ja ei 10.000- 50.000 tuhanne vuoden päässä niin kuin hmmmm joskus olen kuulluut suomalaisten itseään kehuvan . vaan aivan lähi esi äidit ovat juutalaisia . Tässä sinulle " novoivoi " miettimistä loppu elämäksi .


      • ??+??
        I'M JEWISH kirjoitti:

        On se surkeaa jos antisemitismi rehottaa , ja suomalaisten on niin kovin vaikea hyväksyä tosi asiaa , että ns. rome kansa ovat juutalaisia , näin se vain on . nimittäin yksi ainoa kansa Josefin puoliso Faraon tytär Osenath oli heimoa jota kutsuttiin " ROME heimoksi " ja siitä yleinen kansainvälinen nimitys rome kansalle ja gypsies merkitsee " egyptiläinen " kannattaa ottaa asioista selvää ennen kuin antaa väärää tietoa julki . Olen aina tiennyt olevani juutalainen ja niinpä lähsin mukaan Family tree DNA testaamaan ja kyllä näin vain on . Olen ns. rome ja minulla on juutalainen tausta ja ei 10.000- 50.000 tuhanne vuoden päässä niin kuin hmmmm joskus olen kuulluut suomalaisten itseään kehuvan . vaan aivan lähi esi äidit ovat juutalaisia . Tässä sinulle " novoivoi " miettimistä loppu elämäksi .

        tosi asiaa?
        näin se vaan on?
        väärää tietoa?
        aina tiennyt?
        juutalainen tausta?
        suomalaisten itseään kehuvan?


      • kiitos Herra
        Novvoi kirjoitti:

        ja puhuu tietysti samaa kuin kaiken maailman saarnaajat :Jeesus tulee ja juutalaisten pitää luopua uskonnostaan ja kääntyä kristityiksi, jonka jälkeen tapahtuu "ihmeitä", taivaat avautuvat , palestiinalaiset ajetaan pois kodeistaan -niin kuin heille ei jo olisi tehty tarpeeksi pahaa- Israel laajenee ties minne, ja arabien tilalle siirretään israeliin "kadonneiksi " heimoiksi julistettuja vieraita kansoja . Ei kiitos.

        Katsos;- valhe juutalaista ! Siis sinä et ole oikia juutalainen, missään tapauksessa. Katsotaan mitä Herra sanoo teistä?

        Ilm. 2:9
        Minä tiedän sinun ahdistuksesi ja köyhyytesi-sinä olet kuitenkin rikas-ja mitä pilkkaa sinä kärsit niiltä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan ovat saatanan synagooga.
        Ilm. 3:9
        Katso, minä annan sinulle saatanan synagoogasta niitä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan valhettelevat; katso, minä olen saattava heidät siihen, että he tulevat ja kumartuvat sinun jalkojesi eteen ja ymmärtävät, että minä sinua rakastan.

        AAMEN


      • r
        olet valehtelija kirjoitti:

        tässä on minun ystävä, novvoi, hän on juutalainen. Hän sanoo kyllä toista mitä sinä sanot.Olen kuulut hänen kertovan romaneista efraimin heimona. Jos kerran olet muka juutalainen niin voit keskustella hänen hebreaksi, no tai kyllä käy myös suomi, jos et osaa hebreaa.

        ari.valimaki(tähän @-merkki)pp.inet.fi Hänen kauttaan menee linki BENJAMILLE

        Ei pidä paikkaansa että romanit olis Efraim..... Vaan Elam. Efraim:n jne. Haploryhmä on N..... Kun taas romaneilla on haploryhmä pääsääntöisesti U..... Suomalaisilla taas enemmistöllä on Haploryhmä myös N !


      • r
        m.l... kirjoitti:

        oletko käynyt tekemässä tuota dna testiä jossa sinulla näkyisi tuo seemiläiselle eli juutalaiselle rodulle ominainen markkeri eli haploryhmä J1 tai G tai Y-kromosomi Aaronia? Sillä voit vakuuttaa jo että sinussakin virtaa juutalaista verta. http://fidna.info/wp/?lang=fi tuolta saat suomeksi palvelua jos haluat tietää oikeasti oman alkuperäsi etkä vain arvailla. Lisäksi on amerikkalainen tuon suomalaisen palvelun maailmanlaajuinen versio http://www.familytreedna.com/Default.aspx?c=1
        Pikkurahalla saa varmaa tietoa ja sitten voi kertoa kaikille että on juutalaista sukujuurta ja näyttää sen vielä mustaa valkoisella... Toivottavasti tätä palstaa lukeva ja kirjoitteleva tilaa tuon testin ja voi sitten kertoa oliko juutalaista vai ei.

        Itse olen FamilyTreeDNA:n palveluksia tilannut ja tilasin DNA testin. Hebrew/Finnish Project. Kun tuloksen sain. laitoin sen menemään FamilyTreeDNA:n koordinaattorille ja Vastaus tuli että linjani on Efraim:a. Olen siis Suomalainen,vaalea ja sinisilmäinen. Monet väittävät että Juutalaiset ovat tummia, mutta se ei pidä paikkaansa, heitä on myös aivan yhtä vaaleita kuin Suomalaiset...Tosin Efraimilaiset eivät ole juutalaisia, vaan Israelilaisia jos tarkkoja ollaan... Romanit ovat tutkitusti Elam:sta polveutuvia...

        JEREMIA 49:
        35. "Näin sanoo Herra Sebaot: Katso, minä murran Eelamin jousen, heidän väkevyytensä parhaimmat.
        36. Ja minä tuotan Eelamia vastaan neljä tuulta taivaan neljältä ääreltä ja hajotan heidät kaikkiin näihin tuuliin; eikä ole oleva kansaa, johon ei tulisi Eelamin karkoitettuja.
        Onko ketään muita heimoja olemassa mihin tämä raamatun jae sopisi.Mikä muu kansanryhmä(heimo)kuin Romanit on hajoitettu kaikkien kansojen sekaan,Ehkä Juuda,mutta se ei ole sama kuin Elam.
        37. Ja minä saatan Eelamin kauhistumaan vihollistensa edessä, niiden edessä, jotka etsivät heidän henkeänsä, ja minä annan onnettomuuden kohdata heitä, vihani hehkun, sanoo (Herra, ja minä lähetän heidän jälkeensä miekan, kunnes minä heidät lopetan.He ovat saaneet kärsiä Juudan lailailla vankileirien kohtelun;niinkuin Suomalaisia ja Suomensukuisia kansojakin Venäjän maalla.Stalin tappoi ja kirutti tuhansia hengiltä.Samalla lailla kuin Hitler päätti tuhota Juutalaiset ja Romaanit päätti Stalin tuhota kaikki Suomalaiset).(Antti Lange Israelin 10 kadonnutta heimoa) Solzenitsyn"Vankileirien Saaristosta" kuuluisa Solovetskin luostarisaari sijaitsee pohjoiseen Jerusalemista pituuspiirillä 35 Arkangelin lähistöllä.Joosef Stalin suunnitteli sinne suomalaisia varten tuhoamisleirin.)
        38. Ja minä asetan valtaistuimeni Eelamiin ja hävitän sieltä kuninkaan ja ruhtinaat, sanoo Herra.
        39. Mutta aikojen lopulla minä käännän Eelamin kohtalon, sanoo Herra." Aikojen lopulla Eelamin kohtalo käänetään.Palaako Elam Efraimin ja Juudan tavoin kotiin?.
        Kuuluuko Eelam tulevaan Israelin valtioon.? Miksi Eelamilla on samoja äitilinjoja? saman suuntainen kohtalo??en tiedä?.Onko suusanista tuleva 9 miljoonaisen kansan pääkaupunki.?

        Nykyarkeologia ei ole pystynyt paikantamaan kaikkia tärkeitä elamilaisia kaupunkeja. Muinaisista kaupungeista muun muassa Awan ja Shimash ovat paikantamatta. Zhonga Zhambil, Haft Tepe ja Anshan-nimisiä paikkoja on tutkittu kaivamalla. Anshan eli Anšan on luultavimmin Tepe Malyan, Tal-e Malyan 29.9° N 52.4° E) 36 km luoteeseen nykyisestä Shirazin kaupungista.Elamilaiset kehittivät oman kirjoituksensa, niin sanotun protoelamilaisen viivakirjoituksen, ennen kuin omaksuivat nuolenpääkirjoituksen. Elamin kieli ei liity mihinkään tunnettuun kieliperheeseen, ei edes sumeriin, joka sekin on omaleimainen kieli.( Jotkut uskovat elamin kielen olevan sukua Intian alueen dravidakielille. Sekin sopisi hyvin Romanien (kielen alku kodiksi)


      • Novvoi
        r kirjoitti:

        Itse olen FamilyTreeDNA:n palveluksia tilannut ja tilasin DNA testin. Hebrew/Finnish Project. Kun tuloksen sain. laitoin sen menemään FamilyTreeDNA:n koordinaattorille ja Vastaus tuli että linjani on Efraim:a. Olen siis Suomalainen,vaalea ja sinisilmäinen. Monet väittävät että Juutalaiset ovat tummia, mutta se ei pidä paikkaansa, heitä on myös aivan yhtä vaaleita kuin Suomalaiset...Tosin Efraimilaiset eivät ole juutalaisia, vaan Israelilaisia jos tarkkoja ollaan... Romanit ovat tutkitusti Elam:sta polveutuvia...

        JEREMIA 49:
        35. "Näin sanoo Herra Sebaot: Katso, minä murran Eelamin jousen, heidän väkevyytensä parhaimmat.
        36. Ja minä tuotan Eelamia vastaan neljä tuulta taivaan neljältä ääreltä ja hajotan heidät kaikkiin näihin tuuliin; eikä ole oleva kansaa, johon ei tulisi Eelamin karkoitettuja.
        Onko ketään muita heimoja olemassa mihin tämä raamatun jae sopisi.Mikä muu kansanryhmä(heimo)kuin Romanit on hajoitettu kaikkien kansojen sekaan,Ehkä Juuda,mutta se ei ole sama kuin Elam.
        37. Ja minä saatan Eelamin kauhistumaan vihollistensa edessä, niiden edessä, jotka etsivät heidän henkeänsä, ja minä annan onnettomuuden kohdata heitä, vihani hehkun, sanoo (Herra, ja minä lähetän heidän jälkeensä miekan, kunnes minä heidät lopetan.He ovat saaneet kärsiä Juudan lailailla vankileirien kohtelun;niinkuin Suomalaisia ja Suomensukuisia kansojakin Venäjän maalla.Stalin tappoi ja kirutti tuhansia hengiltä.Samalla lailla kuin Hitler päätti tuhota Juutalaiset ja Romaanit päätti Stalin tuhota kaikki Suomalaiset).(Antti Lange Israelin 10 kadonnutta heimoa) Solzenitsyn"Vankileirien Saaristosta" kuuluisa Solovetskin luostarisaari sijaitsee pohjoiseen Jerusalemista pituuspiirillä 35 Arkangelin lähistöllä.Joosef Stalin suunnitteli sinne suomalaisia varten tuhoamisleirin.)
        38. Ja minä asetan valtaistuimeni Eelamiin ja hävitän sieltä kuninkaan ja ruhtinaat, sanoo Herra.
        39. Mutta aikojen lopulla minä käännän Eelamin kohtalon, sanoo Herra." Aikojen lopulla Eelamin kohtalo käänetään.Palaako Elam Efraimin ja Juudan tavoin kotiin?.
        Kuuluuko Eelam tulevaan Israelin valtioon.? Miksi Eelamilla on samoja äitilinjoja? saman suuntainen kohtalo??en tiedä?.Onko suusanista tuleva 9 miljoonaisen kansan pääkaupunki.?

        Nykyarkeologia ei ole pystynyt paikantamaan kaikkia tärkeitä elamilaisia kaupunkeja. Muinaisista kaupungeista muun muassa Awan ja Shimash ovat paikantamatta. Zhonga Zhambil, Haft Tepe ja Anshan-nimisiä paikkoja on tutkittu kaivamalla. Anshan eli Anšan on luultavimmin Tepe Malyan, Tal-e Malyan 29.9° N 52.4° E) 36 km luoteeseen nykyisestä Shirazin kaupungista.Elamilaiset kehittivät oman kirjoituksensa, niin sanotun protoelamilaisen viivakirjoituksen, ennen kuin omaksuivat nuolenpääkirjoituksen. Elamin kieli ei liity mihinkään tunnettuun kieliperheeseen, ei edes sumeriin, joka sekin on omaleimainen kieli.( Jotkut uskovat elamin kielen olevan sukua Intian alueen dravidakielille. Sekin sopisi hyvin Romanien (kielen alku kodiksi)

        Familytree DNA ei ilmoita tuollaista. Vaikka se on kaupallinen yritys, se on myös tieteellinen eikä ilmoittele huuhaata, sen toiminta loppuisi siihen.

        Jeremia puhuu omasta ajastaan. Romanien sekä juutalaisten geenit on tutkittu, suomalaisten myös, mikään näistä kolmesta ryhmästä ei ole geneettistä sukua keskenään sen enempää kuin koko lajimme jolla on yhteinen afrikkalainen alkuperä .


      • tässä vale juutalain
        Novvoi kirjoitti:

        Voit luulla minua miksi haluat-vaikka tuskin luulet-turha hohotus on tapasi selvitä tilanteesta johon tietosi eivät riitä. Romanien alkuperä ei muutu miksikään vaikka nimittelisit minua kuinka.

        Sitä että haukut Mirkkua en myöskään ymmärrä, haet itsellesi identiteetttiä 2700 vuoden takaa sinulle täysin vieraasta kansasta,mutta samaan aikaan haukut henkilöä jolla on oman vanhemman kautta yhteys romaneihin.

        Sitä, että et ole juutalainen NOVVOI. Jumala,laskee isän puolelta ja sinä lasket äitin puolelta. Sano milloin Jumala on rikkonut oman sanansa ?

        12 Minä olen ilmoittanut, olen pelastanut ja julistanut, eikä ollut vierasta jumalaa teidän keskuudessanne. Te olette minun todistajani, sanoo Herra, ja minä olen Jumala.
        13 Tästedeskin minä olen sama. Ei kukaan voi vapauttaa minun kädestäni; minkä minä teen, kuka sen peruuttaa?

        Jes. 46:4
        Teidän vanhuuteenne asti minä olen sama, hamaan harmaantumiseenne saakka minä kannan; niin minä olen tehnyt, ja vastedeskin minä nostan, minä kannan ja pelastan.

        Jes. 48:12
        Kuule minua, Jaakob, ja sinä, Israel, jonka minä olen kutsunut: Minä olen aina sama, minä olen ensimmäinen, minä olen myös viimeinen.

        Hepr. 13:8
        Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti.


      • 1234567890+0987654
        Vaalea Sveitsistä kirjoitti:

        Älä välitä ja älä stressaannu tämän tyypin takia. Hakee aina jonkun meistä haukuttavaksi. Sinä olet juutalainen ja siitä olen varma. Näin uskovat myös suurin osa palstalla. Miksi valehtelisit omia juuriasi?
        Joten unohda tämän ihmisen pilkkaukset, tai anna sillai tuikean mukelosti takaisin ja piste.

        Parhain terveisin ja keikkea hyvää
        Toivoo Vaalea Sveitsistä

        joo joo Mirkku


      • vaalea mirkku mankaa
        Vaalea Sveitsistä kirjoitti:

        Älä välitä ja älä stressaannu tämän tyypin takia. Hakee aina jonkun meistä haukuttavaksi. Sinä olet juutalainen ja siitä olen varma. Näin uskovat myös suurin osa palstalla. Miksi valehtelisit omia juuriasi?
        Joten unohda tämän ihmisen pilkkaukset, tai anna sillai tuikean mukelosti takaisin ja piste.

        Parhain terveisin ja keikkea hyvää
        Toivoo Vaalea Sveitsistä

        Parhain terveisin ja keikkea hyvää
        Toivoo sekarotuinen mirkku asp


      • sinä hourit
        r kirjoitti:

        Itse olen FamilyTreeDNA:n palveluksia tilannut ja tilasin DNA testin. Hebrew/Finnish Project. Kun tuloksen sain. laitoin sen menemään FamilyTreeDNA:n koordinaattorille ja Vastaus tuli että linjani on Efraim:a. Olen siis Suomalainen,vaalea ja sinisilmäinen. Monet väittävät että Juutalaiset ovat tummia, mutta se ei pidä paikkaansa, heitä on myös aivan yhtä vaaleita kuin Suomalaiset...Tosin Efraimilaiset eivät ole juutalaisia, vaan Israelilaisia jos tarkkoja ollaan... Romanit ovat tutkitusti Elam:sta polveutuvia...

        JEREMIA 49:
        35. "Näin sanoo Herra Sebaot: Katso, minä murran Eelamin jousen, heidän väkevyytensä parhaimmat.
        36. Ja minä tuotan Eelamia vastaan neljä tuulta taivaan neljältä ääreltä ja hajotan heidät kaikkiin näihin tuuliin; eikä ole oleva kansaa, johon ei tulisi Eelamin karkoitettuja.
        Onko ketään muita heimoja olemassa mihin tämä raamatun jae sopisi.Mikä muu kansanryhmä(heimo)kuin Romanit on hajoitettu kaikkien kansojen sekaan,Ehkä Juuda,mutta se ei ole sama kuin Elam.
        37. Ja minä saatan Eelamin kauhistumaan vihollistensa edessä, niiden edessä, jotka etsivät heidän henkeänsä, ja minä annan onnettomuuden kohdata heitä, vihani hehkun, sanoo (Herra, ja minä lähetän heidän jälkeensä miekan, kunnes minä heidät lopetan.He ovat saaneet kärsiä Juudan lailailla vankileirien kohtelun;niinkuin Suomalaisia ja Suomensukuisia kansojakin Venäjän maalla.Stalin tappoi ja kirutti tuhansia hengiltä.Samalla lailla kuin Hitler päätti tuhota Juutalaiset ja Romaanit päätti Stalin tuhota kaikki Suomalaiset).(Antti Lange Israelin 10 kadonnutta heimoa) Solzenitsyn"Vankileirien Saaristosta" kuuluisa Solovetskin luostarisaari sijaitsee pohjoiseen Jerusalemista pituuspiirillä 35 Arkangelin lähistöllä.Joosef Stalin suunnitteli sinne suomalaisia varten tuhoamisleirin.)
        38. Ja minä asetan valtaistuimeni Eelamiin ja hävitän sieltä kuninkaan ja ruhtinaat, sanoo Herra.
        39. Mutta aikojen lopulla minä käännän Eelamin kohtalon, sanoo Herra." Aikojen lopulla Eelamin kohtalo käänetään.Palaako Elam Efraimin ja Juudan tavoin kotiin?.
        Kuuluuko Eelam tulevaan Israelin valtioon.? Miksi Eelamilla on samoja äitilinjoja? saman suuntainen kohtalo??en tiedä?.Onko suusanista tuleva 9 miljoonaisen kansan pääkaupunki.?

        Nykyarkeologia ei ole pystynyt paikantamaan kaikkia tärkeitä elamilaisia kaupunkeja. Muinaisista kaupungeista muun muassa Awan ja Shimash ovat paikantamatta. Zhonga Zhambil, Haft Tepe ja Anshan-nimisiä paikkoja on tutkittu kaivamalla. Anshan eli Anšan on luultavimmin Tepe Malyan, Tal-e Malyan 29.9° N 52.4° E) 36 km luoteeseen nykyisestä Shirazin kaupungista.Elamilaiset kehittivät oman kirjoituksensa, niin sanotun protoelamilaisen viivakirjoituksen, ennen kuin omaksuivat nuolenpääkirjoituksen. Elamin kieli ei liity mihinkään tunnettuun kieliperheeseen, ei edes sumeriin, joka sekin on omaleimainen kieli.( Jotkut uskovat elamin kielen olevan sukua Intian alueen dravidakielille. Sekin sopisi hyvin Romanien (kielen alku kodiksi)

        Tigriin alajuoksun


        "Eelam oli maa Persianlahden koillispuolella, Tigriin alajuoksun
        itäpuolella ja rajoittui pohjoisessa Meediaan ja idässä Persiaan ja
        alueellisesti sitä vastaa suurinpiirtein nykyinen Khusistan.
        Eelamin
        vanha pääkaupunki oli Suusan Kuranin l. Uulain joen varrella. Vuoristo-
        seutua lähes 5000 m korkeimmillaan. Asukkaat seemiläistä alkuperää ja
        sekoittuivat pohjoisesta tulleisiin heimoihin. Kulttuuri- ja uskonnollisesta elämästäö ei paljon tiedetä, mutta ilmeisesti sotilas-kansa, koska valloitti Etelä-Babylonian.
        (Näissä ajoissa liikutaan
        kutakuinkin 2400 vuotta eKr, eli eivät voi olla Jaakobin jälekäisiä)

        Eelamilaisia on siirretty Samariaan, Esra 4: 9,10, jolloin toteutuivat
        Raamatun profetiat, Jer. 25: 17, 25, 49: 34-38, Israelilaisia on viety Eelamiin vrt. Jes. 11:11, missä he muodostivat siirtokunnan, vrt. Ester ja Apt. 2:9
        Eelamilaiset eivät ole koskaan olleet kansa, vaan erillinen seemiläinen heimo, joka sekoittui myöhemmin arabialaisiin!

        Ei siis mitään sukua mustalaisille. Jos joidenkin romaanien juuret
        olisivat Eelamissa, se johtuisi varmaankin siitä, että sinne on myös
        viety israelilaisia!

        Jer 49:36 voi ollakin profetia nykyajalle, koska afgaaneja ja arabeja
        ym. on joka maassa!


      • sinä hourit
        sinä hourit kirjoitti:

        Tigriin alajuoksun


        "Eelam oli maa Persianlahden koillispuolella, Tigriin alajuoksun
        itäpuolella ja rajoittui pohjoisessa Meediaan ja idässä Persiaan ja
        alueellisesti sitä vastaa suurinpiirtein nykyinen Khusistan.
        Eelamin
        vanha pääkaupunki oli Suusan Kuranin l. Uulain joen varrella. Vuoristo-
        seutua lähes 5000 m korkeimmillaan. Asukkaat seemiläistä alkuperää ja
        sekoittuivat pohjoisesta tulleisiin heimoihin. Kulttuuri- ja uskonnollisesta elämästäö ei paljon tiedetä, mutta ilmeisesti sotilas-kansa, koska valloitti Etelä-Babylonian.
        (Näissä ajoissa liikutaan
        kutakuinkin 2400 vuotta eKr, eli eivät voi olla Jaakobin jälekäisiä)

        Eelamilaisia on siirretty Samariaan, Esra 4: 9,10, jolloin toteutuivat
        Raamatun profetiat, Jer. 25: 17, 25, 49: 34-38, Israelilaisia on viety Eelamiin vrt. Jes. 11:11, missä he muodostivat siirtokunnan, vrt. Ester ja Apt. 2:9
        Eelamilaiset eivät ole koskaan olleet kansa, vaan erillinen seemiläinen heimo, joka sekoittui myöhemmin arabialaisiin!

        Ei siis mitään sukua mustalaisille. Jos joidenkin romaanien juuret
        olisivat Eelamissa, se johtuisi varmaankin siitä, että sinne on myös
        viety israelilaisia!

        Jer 49:36 voi ollakin profetia nykyajalle, koska afgaaneja ja arabeja
        ym. on joka maassa!

        Eelamit olla joo löydetyy jaa nee on dravadialaisa Eelamin kieli paljon samma lainen kuin Dravadit .jaa näit Dravadialaisa on egyptissä jo on muslima ja on indiasa .genetinen testus on myös osutanut etää Dravadit on Eelamin jälkeläsiä.

        Dravida
        While this is a language term, incorrect quack anthropology insists on treating it as racial. Again, useful for TODAY's political purposes. The ancient dravida culture elements are all connected to Elam in north iraq -iran. (not the old chestnut the harappans and brahuis...brahui language is related to northern drav. languages, has loan words from recent baluchi only, and the brahuis far from being harappan are most probably chalukya -rashtrakuta from deccan who spoke a form of old kannada --northern dravida.) The Elamites were VERY close neighbours of the classical aryans of persia. (asura?). May be there was a large migration after some natural disaster like drying up of the lakes, or a flood or huge earthquake. (The area is a very active earthquake zone even today.) This also means the ancient Elam-Dravidas invaded south India. Although some tribals and sc people of Tamilnad do physically resemble australian aborigines and andaman islanders, the language they speak today (tamil) has NO resemblance in any manner with the australians/andamanese. They have no cultural similarity either. It simply means the invading Dravidas were highly aggressive and ruthlessly efficient in stamping out earlier cultures and language. Now this is a very inconvenient and troublesome conclusion to some people, mainly because of political agendas, but is the actual true story. Researches have indicated there were several language groups in India not just "aryan" or "dravidian" or "mundari". The speakers need not be any distinct ethnic group, as languages spread far and wide. While the language may not be spoken now, the words have entered the classical languages. Anyone who uses the term "aryan and dravidian" in genetic and anthropological studies is basically an amateur, or worse, may have been manipulated by hidden hands.

        The tired agendas have been flogged to death and younger generation will not swallow the rubbish fed to them by hopeful politicians who want to create problems where none exist..... All the same, the people of India are competent to settle the matters themselves.

        http://geocities.com/Olmec982000/proto2.htm

        http://www.raceandhistory.com/cgi-bin/forum/webbbs_conf ig.pl/noframes/read/790

        http://www.tamilcanadian.com/pageview.php?ID=479&SID=74


      • olette sairaita
        r kirjoitti:

        Itse olen FamilyTreeDNA:n palveluksia tilannut ja tilasin DNA testin. Hebrew/Finnish Project. Kun tuloksen sain. laitoin sen menemään FamilyTreeDNA:n koordinaattorille ja Vastaus tuli että linjani on Efraim:a. Olen siis Suomalainen,vaalea ja sinisilmäinen. Monet väittävät että Juutalaiset ovat tummia, mutta se ei pidä paikkaansa, heitä on myös aivan yhtä vaaleita kuin Suomalaiset...Tosin Efraimilaiset eivät ole juutalaisia, vaan Israelilaisia jos tarkkoja ollaan... Romanit ovat tutkitusti Elam:sta polveutuvia...

        JEREMIA 49:
        35. "Näin sanoo Herra Sebaot: Katso, minä murran Eelamin jousen, heidän väkevyytensä parhaimmat.
        36. Ja minä tuotan Eelamia vastaan neljä tuulta taivaan neljältä ääreltä ja hajotan heidät kaikkiin näihin tuuliin; eikä ole oleva kansaa, johon ei tulisi Eelamin karkoitettuja.
        Onko ketään muita heimoja olemassa mihin tämä raamatun jae sopisi.Mikä muu kansanryhmä(heimo)kuin Romanit on hajoitettu kaikkien kansojen sekaan,Ehkä Juuda,mutta se ei ole sama kuin Elam.
        37. Ja minä saatan Eelamin kauhistumaan vihollistensa edessä, niiden edessä, jotka etsivät heidän henkeänsä, ja minä annan onnettomuuden kohdata heitä, vihani hehkun, sanoo (Herra, ja minä lähetän heidän jälkeensä miekan, kunnes minä heidät lopetan.He ovat saaneet kärsiä Juudan lailailla vankileirien kohtelun;niinkuin Suomalaisia ja Suomensukuisia kansojakin Venäjän maalla.Stalin tappoi ja kirutti tuhansia hengiltä.Samalla lailla kuin Hitler päätti tuhota Juutalaiset ja Romaanit päätti Stalin tuhota kaikki Suomalaiset).(Antti Lange Israelin 10 kadonnutta heimoa) Solzenitsyn"Vankileirien Saaristosta" kuuluisa Solovetskin luostarisaari sijaitsee pohjoiseen Jerusalemista pituuspiirillä 35 Arkangelin lähistöllä.Joosef Stalin suunnitteli sinne suomalaisia varten tuhoamisleirin.)
        38. Ja minä asetan valtaistuimeni Eelamiin ja hävitän sieltä kuninkaan ja ruhtinaat, sanoo Herra.
        39. Mutta aikojen lopulla minä käännän Eelamin kohtalon, sanoo Herra." Aikojen lopulla Eelamin kohtalo käänetään.Palaako Elam Efraimin ja Juudan tavoin kotiin?.
        Kuuluuko Eelam tulevaan Israelin valtioon.? Miksi Eelamilla on samoja äitilinjoja? saman suuntainen kohtalo??en tiedä?.Onko suusanista tuleva 9 miljoonaisen kansan pääkaupunki.?

        Nykyarkeologia ei ole pystynyt paikantamaan kaikkia tärkeitä elamilaisia kaupunkeja. Muinaisista kaupungeista muun muassa Awan ja Shimash ovat paikantamatta. Zhonga Zhambil, Haft Tepe ja Anshan-nimisiä paikkoja on tutkittu kaivamalla. Anshan eli Anšan on luultavimmin Tepe Malyan, Tal-e Malyan 29.9° N 52.4° E) 36 km luoteeseen nykyisestä Shirazin kaupungista.Elamilaiset kehittivät oman kirjoituksensa, niin sanotun protoelamilaisen viivakirjoituksen, ennen kuin omaksuivat nuolenpääkirjoituksen. Elamin kieli ei liity mihinkään tunnettuun kieliperheeseen, ei edes sumeriin, joka sekin on omaleimainen kieli.( Jotkut uskovat elamin kielen olevan sukua Intian alueen dravidakielille. Sekin sopisi hyvin Romanien (kielen alku kodiksi)

        eelamilaiset Ei varmasti kuulu, romaneihiin
        tässä on romanit

        Ei varmasti kuulu, vaan nämä kuuluu, romaneihin;;;
        Hoos.9:17
        My God will cast them away, because they did not hearken unto him: and they shall be wanderers among the nations.
        Eli tässä oikekeja käännös. "Minun Jumalani on hykkäävä Efraimin, koska se ei ole kuunnellut häntä.KANSOJEN SEASSA SE JOUTUU KIERTELEMÄÄN"

        Sanokaa , mikä on tämä kansa ? Joka myös nyky päivinä kirtelee ! KERTOKAA; VIISAAT ! Kerro valhe juutalainen. Kerro novvoi mirkku, seka rotuinen, kerro kaaji.


      • haaah haaah haaah
        r kirjoitti:

        Itse olen FamilyTreeDNA:n palveluksia tilannut ja tilasin DNA testin. Hebrew/Finnish Project. Kun tuloksen sain. laitoin sen menemään FamilyTreeDNA:n koordinaattorille ja Vastaus tuli että linjani on Efraim:a. Olen siis Suomalainen,vaalea ja sinisilmäinen. Monet väittävät että Juutalaiset ovat tummia, mutta se ei pidä paikkaansa, heitä on myös aivan yhtä vaaleita kuin Suomalaiset...Tosin Efraimilaiset eivät ole juutalaisia, vaan Israelilaisia jos tarkkoja ollaan... Romanit ovat tutkitusti Elam:sta polveutuvia...

        JEREMIA 49:
        35. "Näin sanoo Herra Sebaot: Katso, minä murran Eelamin jousen, heidän väkevyytensä parhaimmat.
        36. Ja minä tuotan Eelamia vastaan neljä tuulta taivaan neljältä ääreltä ja hajotan heidät kaikkiin näihin tuuliin; eikä ole oleva kansaa, johon ei tulisi Eelamin karkoitettuja.
        Onko ketään muita heimoja olemassa mihin tämä raamatun jae sopisi.Mikä muu kansanryhmä(heimo)kuin Romanit on hajoitettu kaikkien kansojen sekaan,Ehkä Juuda,mutta se ei ole sama kuin Elam.
        37. Ja minä saatan Eelamin kauhistumaan vihollistensa edessä, niiden edessä, jotka etsivät heidän henkeänsä, ja minä annan onnettomuuden kohdata heitä, vihani hehkun, sanoo (Herra, ja minä lähetän heidän jälkeensä miekan, kunnes minä heidät lopetan.He ovat saaneet kärsiä Juudan lailailla vankileirien kohtelun;niinkuin Suomalaisia ja Suomensukuisia kansojakin Venäjän maalla.Stalin tappoi ja kirutti tuhansia hengiltä.Samalla lailla kuin Hitler päätti tuhota Juutalaiset ja Romaanit päätti Stalin tuhota kaikki Suomalaiset).(Antti Lange Israelin 10 kadonnutta heimoa) Solzenitsyn"Vankileirien Saaristosta" kuuluisa Solovetskin luostarisaari sijaitsee pohjoiseen Jerusalemista pituuspiirillä 35 Arkangelin lähistöllä.Joosef Stalin suunnitteli sinne suomalaisia varten tuhoamisleirin.)
        38. Ja minä asetan valtaistuimeni Eelamiin ja hävitän sieltä kuninkaan ja ruhtinaat, sanoo Herra.
        39. Mutta aikojen lopulla minä käännän Eelamin kohtalon, sanoo Herra." Aikojen lopulla Eelamin kohtalo käänetään.Palaako Elam Efraimin ja Juudan tavoin kotiin?.
        Kuuluuko Eelam tulevaan Israelin valtioon.? Miksi Eelamilla on samoja äitilinjoja? saman suuntainen kohtalo??en tiedä?.Onko suusanista tuleva 9 miljoonaisen kansan pääkaupunki.?

        Nykyarkeologia ei ole pystynyt paikantamaan kaikkia tärkeitä elamilaisia kaupunkeja. Muinaisista kaupungeista muun muassa Awan ja Shimash ovat paikantamatta. Zhonga Zhambil, Haft Tepe ja Anshan-nimisiä paikkoja on tutkittu kaivamalla. Anshan eli Anšan on luultavimmin Tepe Malyan, Tal-e Malyan 29.9° N 52.4° E) 36 km luoteeseen nykyisestä Shirazin kaupungista.Elamilaiset kehittivät oman kirjoituksensa, niin sanotun protoelamilaisen viivakirjoituksen, ennen kuin omaksuivat nuolenpääkirjoituksen. Elamin kieli ei liity mihinkään tunnettuun kieliperheeseen, ei edes sumeriin, joka sekin on omaleimainen kieli.( Jotkut uskovat elamin kielen olevan sukua Intian alueen dravidakielille. Sekin sopisi hyvin Romanien (kielen alku kodiksi)

        http://www.tamilcanadian.com/eelam/


      • Novvoi
        tässä vale juutalain kirjoitti:

        Sitä, että et ole juutalainen NOVVOI. Jumala,laskee isän puolelta ja sinä lasket äitin puolelta. Sano milloin Jumala on rikkonut oman sanansa ?

        12 Minä olen ilmoittanut, olen pelastanut ja julistanut, eikä ollut vierasta jumalaa teidän keskuudessanne. Te olette minun todistajani, sanoo Herra, ja minä olen Jumala.
        13 Tästedeskin minä olen sama. Ei kukaan voi vapauttaa minun kädestäni; minkä minä teen, kuka sen peruuttaa?

        Jes. 46:4
        Teidän vanhuuteenne asti minä olen sama, hamaan harmaantumiseenne saakka minä kannan; niin minä olen tehnyt, ja vastedeskin minä nostan, minä kannan ja pelastan.

        Jes. 48:12
        Kuule minua, Jaakob, ja sinä, Israel, jonka minä olen kutsunut: Minä olen aina sama, minä olen ensimmäinen, minä olen myös viimeinen.

        Hepr. 13:8
        Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti.

        Mielenkiintoista joidenkin kristittyjen into into luoda juutalaisuus uudestaan oman mielenne mukaiseksi Olette ottaneet käyttöön juutalaiset kirjoitukset kristillisessä muodossa, osana oman uskontonne Raamattua, mutta tulkitsette niitä kuin eskimo Kalevalaa, koska teillä ei ole historiallista yhteyttä niihin oman kansan tekstinä, oman historian osana, niin tulos on mikä hyvänsä ja otatte jakeen sieltä, toisen täältä ja jo tulee uusi tarina kuten te sen kulloinkin haluatte.

        Maanpako päättyi Kooreksen ediktiin, jonka jälkeen ne joilla oli juutalainen tai israelilainen isä, mutta ei juutalainen äiti, erotettiin kansasta, suullinen oppi vain vahvisti tämän. Eikö Esran kirja kuuluu kristittyjen Raamattuun? Ilmeisesti ei, koska hoette tiettyjä profeettojen kohtia mistä sattuu, mutta varsinainen elämä joka juutalaisella kansalla jatkui koko ajan ja meni eteenpäin, on jäänyt teille tuntemattomaksi.
        Jumala ei ole rikkonut sanaansa, siksi olemme yhä edelleen juutalaisia jotka uskomme yhteen Jumalaan jonka rinnalla ei ole ketään, ei poikaa, ei mitään eikä ketään muutakaan.

        " Minun todistajani, sanoo Herra, olette te -- Israel, sinä jonka olen valinnut palvelijakseni -- ja teidän tulee tuntea minut ja uskoa minuun, ymmärtää, kuka minä olen. Ennen minua ei ole jumalaa syntynyt eikä ollut eikä minun jälkeeni tullut eikä tule. "

        Jumala on aina sama, muuttumaton, joten hän ei ole välillä muuttunut ihmiseksi , toiminut rakentajana ja kuollut miehittäjän toimesta . Tällä en yritä arvostella kristinuskoa, teillähän on täysin toisenlainen uskonto ja oikeus omaan uskontoonne, vain juutalaisilta tietyt asiat ovat kiellettyjä, ei muilta.


      • älä hutki vaan tutki
        olette sairaita kirjoitti:

        eelamilaiset Ei varmasti kuulu, romaneihiin
        tässä on romanit

        Ei varmasti kuulu, vaan nämä kuuluu, romaneihin;;;
        Hoos.9:17
        My God will cast them away, because they did not hearken unto him: and they shall be wanderers among the nations.
        Eli tässä oikekeja käännös. "Minun Jumalani on hykkäävä Efraimin, koska se ei ole kuunnellut häntä.KANSOJEN SEASSA SE JOUTUU KIERTELEMÄÄN"

        Sanokaa , mikä on tämä kansa ? Joka myös nyky päivinä kirtelee ! KERTOKAA; VIISAAT ! Kerro valhe juutalainen. Kerro novvoi mirkku, seka rotuinen, kerro kaaji.

        Kiertelee nykypäivinä? Millä perustelet että näin pitäisi olla? Raamattu ei kerro kuinka pitkään he joutuvat kiertelemään. Se on voinut olla lyhytkin aika. Ja nykyään suurin osa romaneistakin on asettunut paikoilleen. Palaavalla pohjoisella israelilla on myös oma maa raamatun mukaan.


      • hyövyhehas tummo
        Suivaantunut kirjoitti:

        Kuule ystävä, ymmärrän, että olet fiksu ja filmaattinen. Ja se, että olet tätä niin sanottua Jumalan kansaa.Nämä jotkut fanaatikot ovat jostain ihmeen syystä alkaneet levittämään> tätä Efraimilais asiaa ja omivat sukujuuria itselleen hmn? Mutta monikaan ei ole luonnostaan syyllinen, vaan suuret hengelliset johtavat ja evankeeliset ryhmät ja siihen kuuluu myös valtaväestöä, siis ovat ottaneet asiakseen tolkuttaa tätä romaneille ja muillekin jotka vain jaksavat siihen paneutua. En halua koko mokomaan asiaan ottaa sen paremmin kantaa? Ja jos nyt sitten oltaisiinkin Efraimilaisia ja suku-juuria sinne? Niin mitä hyötyä siitä nyt sitten olisi, tuskinpa meillä edes olisi paljonkaan yhtäläisyyksiä esim) kielellisesti tai muutenkaan? Mutta yksi negatiivinen puoli siinä kuitenkin on? Se, että röyhkeys ja fanaattisuus voi lisääntyä joidenkin ja varsinkin nuorten romanien piireissä. Mutta niinkuin olet huomioinut, että monet täälläkin jaksavat kirjoittaa raamatun lauseita oikein roppa kaupalla. Joten siis ehdottaisinkin, että luulo ei ole tiedon väärti et silleen. Ola

        Voi sinnuu ala


      • Armasvain
        Vaalea Sveitsistä kirjoitti:

        Älä välitä ja älä stressaannu tämän tyypin takia. Hakee aina jonkun meistä haukuttavaksi. Sinä olet juutalainen ja siitä olen varma. Näin uskovat myös suurin osa palstalla. Miksi valehtelisit omia juuriasi?
        Joten unohda tämän ihmisen pilkkaukset, tai anna sillai tuikean mukelosti takaisin ja piste.

        Parhain terveisin ja keikkea hyvää
        Toivoo Vaalea Sveitsistä

        Tuomarien kirja 12.5--6.
        Tästä tulee ilmi että Efraimilaisilla ja juutalaisilla oli silloin jo murre eroja kielessä.

        Jos romaanit olisivat intialaisia niin ei Intian romaanit erottuis Intian kantaväestöstä. En silti väitä että romaanit olisivat kadonneita heimoja koska en tiedä.


      • Samson12
        Novvoi kirjoitti:

        osaan kyllä hepreaakin mutta miksi minun pitäisi alkaa keskustella jonkun kanssa palstan ulkopuolella? Ei teidän alkuperässänne ole mitään epäselvää, vaikka kuka väittäisi mitä. Tämä Benjamin voi tulla tälle palstalle jos halua keskustella kanssani.Suomi 24 :een voi kirjoittaa ulkomailtakin. Englanti tai heprea, molemmat käyvät.

        Romanit ole intialaista nähnytkään, ainoastaan yksi läpikulkupaikka muiden tapaan. Israel on alkuperä. Lukemattomat tavat ovat samat kuin juutalaisilla ja juuri näillä kadonneilla Israelin heimoilla. Raamatunmukaiset tavat ovat kulkeneet mukana vaikka kielellisiä matkaeväitä on tarttunutkin muunmuassa Intiasta.
        Johan Israelissa on konfrenssejakin missä puhutaan jo romaneista yhtenä Israelin heimoista. Ajan kysymys koska kotiinmuutto alkaa.


      • Anonyymi

        Kyllä olen samaa mieltä. Ja tämä israili villitys on ollu muutaman vuoren .meneellään .ja etelän kaaleet on enenmäksi tätä toilottanu. Loikkarit.


      • Anonyymi
        Samson12 kirjoitti:

        Romanit ole intialaista nähnytkään, ainoastaan yksi läpikulkupaikka muiden tapaan. Israel on alkuperä. Lukemattomat tavat ovat samat kuin juutalaisilla ja juuri näillä kadonneilla Israelin heimoilla. Raamatunmukaiset tavat ovat kulkeneet mukana vaikka kielellisiä matkaeväitä on tarttunutkin muunmuassa Intiasta.
        Johan Israelissa on konfrenssejakin missä puhutaan jo romaneista yhtenä Israelin heimoista. Ajan kysymys koska kotiinmuutto alkaa.

        Nauraa.muuttakaa tyhymät loikkari kaaleet israeliin niin saatta lyijyä persuksiin .miten kaikki loikkarit on niin tyhymiä.sitten ne ei hyväksy sitä ollenkaa että juku voi olla oikiassa .no eihän ne oliskaan loikkareita. Tuula åkerlundki opettaa suomen kaaleille loikkarien kaaleen kieltä mikä on niin väärin kun olla voi .eikö te pöllöt loikkarit ymmärrä että suomen kaaleeleilla on oma kaaleen kieli .te kaikki ootta niin tyhymiä kun sormella kokeilee niin heti tietää mitä lähti kuntaa ootta.toinen asija se sanonta .mitä te käytättä .tämä .saateri soikoo karjalan miehen saappaat. Ei voi kun nauraa.. ja sen oon pannu merkille että te ootta kovia ihtiänne kehumaan .siitä kans tietää kuka on loikkari kun ne kehuu ihtiään.kukaan suomen kaalo ei kehu niin .eihän ne ole ees suomen kaaleeta. Ne on venäläisiä.ja tulivat häntä koipien välissä suomeen pakoon.


      • Anonyymi
        Novvoi kirjoitti:

        Mielenkiintoista joidenkin kristittyjen into into luoda juutalaisuus uudestaan oman mielenne mukaiseksi Olette ottaneet käyttöön juutalaiset kirjoitukset kristillisessä muodossa, osana oman uskontonne Raamattua, mutta tulkitsette niitä kuin eskimo Kalevalaa, koska teillä ei ole historiallista yhteyttä niihin oman kansan tekstinä, oman historian osana, niin tulos on mikä hyvänsä ja otatte jakeen sieltä, toisen täältä ja jo tulee uusi tarina kuten te sen kulloinkin haluatte.

        Maanpako päättyi Kooreksen ediktiin, jonka jälkeen ne joilla oli juutalainen tai israelilainen isä, mutta ei juutalainen äiti, erotettiin kansasta, suullinen oppi vain vahvisti tämän. Eikö Esran kirja kuuluu kristittyjen Raamattuun? Ilmeisesti ei, koska hoette tiettyjä profeettojen kohtia mistä sattuu, mutta varsinainen elämä joka juutalaisella kansalla jatkui koko ajan ja meni eteenpäin, on jäänyt teille tuntemattomaksi.
        Jumala ei ole rikkonut sanaansa, siksi olemme yhä edelleen juutalaisia jotka uskomme yhteen Jumalaan jonka rinnalla ei ole ketään, ei poikaa, ei mitään eikä ketään muutakaan.

        " Minun todistajani, sanoo Herra, olette te -- Israel, sinä jonka olen valinnut palvelijakseni -- ja teidän tulee tuntea minut ja uskoa minuun, ymmärtää, kuka minä olen. Ennen minua ei ole jumalaa syntynyt eikä ollut eikä minun jälkeeni tullut eikä tule. "

        Jumala on aina sama, muuttumaton, joten hän ei ole välillä muuttunut ihmiseksi , toiminut rakentajana ja kuollut miehittäjän toimesta . Tällä en yritä arvostella kristinuskoa, teillähän on täysin toisenlainen uskonto ja oikeus omaan uskontoonne, vain juutalaisilta tietyt asiat ovat kiellettyjä, ei muilta.

        "Jumala ei ole rikkonut sanaansa, siksi olemme yhä edelleen juutalaisia jotka uskomme yhteen Jumalaan jonka rinnalla ei ole ketään, EI POIKAA, ei mitään eikä ketään muutakaan."

        Mitä Sananlaskut 30:4 kertoo:

        מִ֤י עָלָֽה־שָׁמַ֨יִם ׀ וַיֵּרַ֡ד מִ֤י אָֽסַף־ר֨וּחַ ׀ בְּחָפְנָ֡יו מִ֤י צָֽרַר־מַ֨יִם ׀ בַּשִּׂמְלָ֗ה מִ֭י הֵקִ֣ים כָּל־אַפְסֵי־אָ֑רֶץ מַה־שְּׁמ֥וֹ וּמַֽה־שֶּׁם־בְּ֝נ֗וֹ כִּ֣י תֵדָֽע׃


      • Anonyymi

        kieli tiede perustuu harhaan tässä suhteessa romani kieli jos tutkitaan siinä on eniten saman suuntaisia sanoja kuin lähi idässä suomen romani kieli nyky päivänä sekoittunut suomen ja ruotsin kilen kanssa. romaneiden kulttuuri perustuu täysin vanhaan testamentiin ja sieltä tulee kaikki puhtau ja ynnä muut säänöt maailmassa vain kaksi kansaa joilla ei ole ollut omaa koti maata romanit ja juutalainen kanssa. jumala ajo iheidät syntiensä takia omasta maasta pois mutta on luvannut sanassaan heidät lopun ajoilla palauttaa omaan maahansa jonka me näämme jo osittain toteutuneen 1946 kun isralien valtio perustettiin ja lopun me tulemme pian näkemään kun jumala herättäää romani knasan keseklle suuren profeetan joka palauttaa oman kansansa maahan joka on luvattu aiboastaan jaakobin jälkeläisillle leit romaneille ja juutalaisille pysy ystävä todeen peräisissä asioissa älä tauissa


      • Anonyymi
        ??+?? kirjoitti:

        tosi asiaa?
        näin se vaan on?
        väärää tietoa?
        aina tiennyt?
        juutalainen tausta?
        suomalaisten itseään kehuvan?

        Salli minun nauraa. kyllä te romanit osaatte olla tyhmiä.


      • Anonyymi
        I'M JEWISH kirjoitti:

        On se surkeaa jos antisemitismi rehottaa , ja suomalaisten on niin kovin vaikea hyväksyä tosi asiaa , että ns. rome kansa ovat juutalaisia , näin se vain on . nimittäin yksi ainoa kansa Josefin puoliso Faraon tytär Osenath oli heimoa jota kutsuttiin " ROME heimoksi " ja siitä yleinen kansainvälinen nimitys rome kansalle ja gypsies merkitsee " egyptiläinen " kannattaa ottaa asioista selvää ennen kuin antaa väärää tietoa julki . Olen aina tiennyt olevani juutalainen ja niinpä lähsin mukaan Family tree DNA testaamaan ja kyllä näin vain on . Olen ns. rome ja minulla on juutalainen tausta ja ei 10.000- 50.000 tuhanne vuoden päässä niin kuin hmmmm joskus olen kuulluut suomalaisten itseään kehuvan . vaan aivan lähi esi äidit ovat juutalaisia . Tässä sinulle " novoivoi " miettimistä loppu elämäksi .

        Joosefin vaimo oli arabi, egyptiläinen. Muutenkin tuo juttu on kaukaa haettu. kyllä te romanit ootte typeriä. Juuri tuollaisia on helppo aivopestä.


      • Anonyymi
        Suivaantunut kirjoitti:

        Kuule ystävä, ymmärrän, että olet fiksu ja filmaattinen. Ja se, että olet tätä niin sanottua Jumalan kansaa.Nämä jotkut fanaatikot ovat jostain ihmeen syystä alkaneet levittämään> tätä Efraimilais asiaa ja omivat sukujuuria itselleen hmn? Mutta monikaan ei ole luonnostaan syyllinen, vaan suuret hengelliset johtavat ja evankeeliset ryhmät ja siihen kuuluu myös valtaväestöä, siis ovat ottaneet asiakseen tolkuttaa tätä romaneille ja muillekin jotka vain jaksavat siihen paneutua. En halua koko mokomaan asiaan ottaa sen paremmin kantaa? Ja jos nyt sitten oltaisiinkin Efraimilaisia ja suku-juuria sinne? Niin mitä hyötyä siitä nyt sitten olisi, tuskinpa meillä edes olisi paljonkaan yhtäläisyyksiä esim) kielellisesti tai muutenkaan? Mutta yksi negatiivinen puoli siinä kuitenkin on? Se, että röyhkeys ja fanaattisuus voi lisääntyä joidenkin ja varsinkin nuorten romanien piireissä. Mutta niinkuin olet huomioinut, että monet täälläkin jaksavat kirjoittaa raamatun lauseita oikein roppa kaupalla. Joten siis ehdottaisinkin, että luulo ei ole tiedon väärti et silleen. Ola

        Freija Grönroos on yksi syyllinen tämän valheen levitykseen. Onhan se uskon miehelle kutkuttavaa uskoa ja uskotella, että ovat efraimia. Mutta kyllä luonne ja muu sivistys ohjaa ihan jonnekin muualle kuin israelin kadonneisiin.
        Romanit ovat oma ainutlaatuinen porukkansa.


      • Anonyymi
        I'M JEWISH kirjoitti:

        On se surkeaa jos antisemitismi rehottaa , ja suomalaisten on niin kovin vaikea hyväksyä tosi asiaa , että ns. rome kansa ovat juutalaisia , näin se vain on . nimittäin yksi ainoa kansa Josefin puoliso Faraon tytär Osenath oli heimoa jota kutsuttiin " ROME heimoksi " ja siitä yleinen kansainvälinen nimitys rome kansalle ja gypsies merkitsee " egyptiläinen " kannattaa ottaa asioista selvää ennen kuin antaa väärää tietoa julki . Olen aina tiennyt olevani juutalainen ja niinpä lähsin mukaan Family tree DNA testaamaan ja kyllä näin vain on . Olen ns. rome ja minulla on juutalainen tausta ja ei 10.000- 50.000 tuhanne vuoden päässä niin kuin hmmmm joskus olen kuulluut suomalaisten itseään kehuvan . vaan aivan lähi esi äidit ovat juutalaisia . Tässä sinulle " novoivoi " miettimistä loppu elämäksi .

        Tuosta taas näkee sinun alhaisen viisauden. Joosefin vaimo ei ollut juutalainen. Joten ei käy todisteeksi.


      • Anonyymi
        r kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa että romanit olis Efraim..... Vaan Elam. Efraim:n jne. Haploryhmä on N..... Kun taas romaneilla on haploryhmä pääsääntöisesti U..... Suomalaisilla taas enemmistöllä on Haploryhmä myös N !

        Ei oo suomalaisetkaan efraimia. Lopettakaa jo tuo hulluus.


      • Anonyymi
        Samson12 kirjoitti:

        Romanit ole intialaista nähnytkään, ainoastaan yksi läpikulkupaikka muiden tapaan. Israel on alkuperä. Lukemattomat tavat ovat samat kuin juutalaisilla ja juuri näillä kadonneilla Israelin heimoilla. Raamatunmukaiset tavat ovat kulkeneet mukana vaikka kielellisiä matkaeväitä on tarttunutkin muunmuassa Intiasta.
        Johan Israelissa on konfrenssejakin missä puhutaan jo romaneista yhtenä Israelin heimoista. Ajan kysymys koska kotiinmuutto alkaa.

        Salli minun nauraa. Mitä hörhömpi tyyppi, sitä paremmin uskoo tätä.
        Minua nolottaa teidän puolesta.
        Ihminen, joka vaivoin osaa nimensä kirjoittaa, ei sovi maailman älykkäimmän kansan osaksi.
        Romaneilla on jo vuosisadat ollut mahdollisuus näyttää älykkyytensä, mutta sitä ei ole vielä nähty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kieli tiede perustuu harhaan tässä suhteessa romani kieli jos tutkitaan siinä on eniten saman suuntaisia sanoja kuin lähi idässä suomen romani kieli nyky päivänä sekoittunut suomen ja ruotsin kilen kanssa. romaneiden kulttuuri perustuu täysin vanhaan testamentiin ja sieltä tulee kaikki puhtau ja ynnä muut säänöt maailmassa vain kaksi kansaa joilla ei ole ollut omaa koti maata romanit ja juutalainen kanssa. jumala ajo iheidät syntiensä takia omasta maasta pois mutta on luvannut sanassaan heidät lopun ajoilla palauttaa omaan maahansa jonka me näämme jo osittain toteutuneen 1946 kun isralien valtio perustettiin ja lopun me tulemme pian näkemään kun jumala herättäää romani knasan keseklle suuren profeetan joka palauttaa oman kansansa maahan joka on luvattu aiboastaan jaakobin jälkeläisillle leit romaneille ja juutalaisille pysy ystävä todeen peräisissä asioissa älä tauissa

        Siinä taas yksi Einstein kirjoittelee kuvitellen olevansa juutalainen. Ei osaa edes suomea kirjoittaa. Ei kerro älykkyydestä.


      • Anonyymi
        m.l... kirjoitti:

        Totta puhut, suhtaudut asiaan oikealla ja erittäin järkevällä tavalla. Harvinaista tälläisessä asiassa ja siitä nostan hattua. Itse olen puoliksi romani ja puoliksi valkolainen ja valkolaispuoli tulee todennäköisesti siperiasta päin ja romani sieltä induksen suunnilta. Puhuit totta tuossa haploryhmä jutussa että palestiinalaista ei erota israelin juutalaisesta kun seemiläisiä ovat mutta se kuitenkin tulisi selväksi joillekin romanijuutalaisfanaatikolle selväksi että heissä ei ole osaakaan seemiläistä ja siten juutalaista perimää. Olisi oikeasti mahtavaa jos joku sellainen omaan juutalaisuuteen uskova romani lähettäisi nuo dna testit ja julkaisisi tulokset avoimesti. En halua loukata tällä ketään, minua vain häiritsee että vielä nykyaikana uskotaan aikuisina niinsanotusti Joulupukkiin tai siihen että ollaan juutalaista sukulinjaa. Eipä paljon romanijuutalaisuuden puolustajia näy tälläisessä asiallisessa tieteellisessä keskustelussa.

        You Tubessa romanit ovat auliisti julkaisseet DNA-tuloksiaan. Luulin että olisivat olleet yhtenäsempi kansa, mutta ei.10-40 % Intiasta, 2-5 % askenaasijuutalaisia (ottamatta kantaa ovatko aitoja juutalaisia), loput pääosin Turkista, Kreikasta, Italiasta, Balkanilta, Baltiasta, Skandinaviasta. Minkä perusteella uskovat olevansa juuri Efraimilaisia?


      • Anonyymi
        vaalea mirkku mankaa kirjoitti:

        Parhain terveisin ja keikkea hyvää
        Toivoo sekarotuinen mirkku asp

        Fakta tietoa Romanit ovat lähtöisin Iranista


      • Anonyymi
        Samson12 kirjoitti:

        Romanit ole intialaista nähnytkään, ainoastaan yksi läpikulkupaikka muiden tapaan. Israel on alkuperä. Lukemattomat tavat ovat samat kuin juutalaisilla ja juuri näillä kadonneilla Israelin heimoilla. Raamatunmukaiset tavat ovat kulkeneet mukana vaikka kielellisiä matkaeväitä on tarttunutkin muunmuassa Intiasta.
        Johan Israelissa on konfrenssejakin missä puhutaan jo romaneista yhtenä Israelin heimoista. Ajan kysymys koska kotiinmuutto alkaa.

        Monet tämän jo tietävätkin mutta Vale-Juutalaiset yrittävät tämän totuuden kaikin mahdollisin keinoin salata.
        +


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nauraa.muuttakaa tyhymät loikkari kaaleet israeliin niin saatta lyijyä persuksiin .miten kaikki loikkarit on niin tyhymiä.sitten ne ei hyväksy sitä ollenkaa että juku voi olla oikiassa .no eihän ne oliskaan loikkareita. Tuula åkerlundki opettaa suomen kaaleille loikkarien kaaleen kieltä mikä on niin väärin kun olla voi .eikö te pöllöt loikkarit ymmärrä että suomen kaaleeleilla on oma kaaleen kieli .te kaikki ootta niin tyhymiä kun sormella kokeilee niin heti tietää mitä lähti kuntaa ootta.toinen asija se sanonta .mitä te käytättä .tämä .saateri soikoo karjalan miehen saappaat. Ei voi kun nauraa.. ja sen oon pannu merkille että te ootta kovia ihtiänne kehumaan .siitä kans tietää kuka on loikkari kun ne kehuu ihtiään.kukaan suomen kaalo ei kehu niin .eihän ne ole ees suomen kaaleeta. Ne on venäläisiä.ja tulivat häntä koipien välissä suomeen pakoon.

        Tuon on totta että opettavat venakkojen kaaleenkieltä se nainen oli vanhenpiensa talos pikkuhameella kun ventidas valbos hinko taala kaale, balihne toola hin.


    • mieti funsaa, pitä o

      "Itse luin hiljattain jostain, että romanien alkuperä olisi pystytty kiistatta jäljittämään Intiaan. Tämä tietysti on ristiriidassa tuon Israel-homman kanssa, ja päinvastoin. Miten siis on? "

      Eikös siinä kirjoitettu ,että oletetusti, ehkä, arvellaan, luullaan. Kuule tutki linki meidän feija.
      Ja se on yksi hailee, mitä te luulette. Te ette tee sillä tiedolla mitään. Ja mitä se sinua liikuttaa ?


      Mutta laitan nyt kuitenkin jotain ajatelemisen aihetta

      1 Älä iloitse, Israel, älä riemuitse, niinkuin muut kansat, sillä sinä olet haureudessa luopunut Jumalastasi, olet rakastanut portonpalkkoja kaikilla viljan puimatanterilla.
      2 Puimatanner ja viinikuurna eivät heitä elätä, rypälemehu hänet pettää.
      3 Eivät he saa asua Herran maassa, vaan Efraimin on palattava Egyptiin, ja Assurissa he syövät saastaista.
      4 Eivät he vuodata viiniä juomauhriksi Herralle, eivätkä heidän teurasuhrinsa hänelle kelpaa. Ne ovat heille kuin murheen leipä: kaikki, jotka sitä syövät, saastuttavat itsensä; sillä heidän leipänsä tulee heidän omaan nälkäänsä, ei tule se Herran temppeliin.
      5 Mitä teette, kun tulee juhla-aika, Herran juhlapäivä?
      6 Sillä katso, heidän on mentävä hävitystä pakoon: Egypti heidät kokoaa, Moof heidät hautaa. Orjantappurat valtaavat heidän hopeakalleutensa, ohdakkeita on oleva heidän majoissansa.
      7 Rangaistuksen päivät tulevat, koston päivät tulevat, Israel saa tuntea sen. Hulluna on oleva profeetta, mieletönnä hengen mies sinun paljojen rikoksiesi ja paljon vainoamisen tähden.
      8 Efraim on väijyjä minun Jumalaani vastaan. Profeetta-hänen kaikilla teillään on pyydystäjän paula, vainoamista on hänen Jumalansa temppelissä.
      9 He ovat syvälle vajonneet turmiontekoon niinkuin Gibean päivinä. Hän muistaa heidän rikoksensa, rankaisee heidän syntinsä.
      10 Niinkuin rypäleet erämaassa minä löysin Israelin; niinkuin varhaishedelmät viikunapuussa, sen alkurunsaudessa, minä näin teidän isänne. He tulivat Baal-Peoriin, vihkiytyivät häpeäjumalalle ja tulivat kauhistaviksi, niinkuin tuo heidän rakastettunsa.
      11 Efraim-lintuna lentää pois heidän kunniansa: ei synnyttämistä, ei raskautta, ei sikiämistä enää.
      12 Ja vaikka he saisivat lapsensa isoiksi, teen minä heidät lapsettomiksi, niin ettei ihmisiä jää. Voi heitä itseänsäkin, kun minä heistä luovun!
      13 Efraim on, kun minä sitä katson Tyyroon päin, istutettu laidunmaalle; mutta Efraimin täytyy viedä lapsensa surmaajalle.
      14 Anna heille, Herra-mitä antaisitkaan? -anna heille hedelmätön kohtu ja kuivettuneet rinnat.
      15 Kaikki heidän pahuutensa on Gilgalissa, sillä siellä minä rupesin heitä vihaamaan. Heidän tekojensa pahuuden tähden minä karkoitan heidät temppelistäni pois. En minä enää heitä rakasta: kaikki heidän ruhtinaansa ovat niskureita.
      16 Efraim on hakattu maahan, heidän juurensa on kuivettunut: hedelmää he eivät tee. Ja jos synnyttävätkin, kuoletan minä heidän kohtunsa kalleimmat.

      17 -- Minun Jumalani on hylkäävä Efraimin, koska se ei ole kuunnellut häntä. Kansojen seassa se joutuu kiertelemään.

      Minun Jumalani on hylkäävä Efraimin, koska se ei ole kuunnellut häntä. Kansojen seassa se joutuu kiertelemään.Minun Jumalani on hylkäävä Efraimin, koska se ei ole kuunnellut häntä. Kansojen seassa se joutuu kiertelemään.Minun Jumalani on hylkäävä Efraimin, koska se ei ole kuunnellut häntä. Kansojen seassa se joutuu kiertelemään.Minun Jumalani on hylkäävä Efraimin, koska se ei ole kuunnellut häntä. Kansojen seassa se joutuu kiertelemään.

      • kopinee

        noin israelilais juutalaisia ja kadonneita lampaita niin menkää sinne syömään. Siellä ei sitten syödäkkään sianlihaa.


      • affasasf

        No jos sika on sun mielestä paskanen elukka niin sitten varmaan syöt pelkkää nautaa ja halal-teurastettua lihaa, et pidä koiria (varsinkaan mustia koiria) lemmikkeinä, et juo alkoholia etkä myöskään mene paikkoihin, jossa sitä on tarjolla...


      • asfsfa

        Etkö sinä ole kiinnostunut omasta alkuperästäs? Kun kysyt että mitä se minua liikuttaa???


      • kukonharja
        asfsfa kirjoitti:

        Etkö sinä ole kiinnostunut omasta alkuperästäs? Kun kysyt että mitä se minua liikuttaa???

        ei sana 'juutalainen', taikka, 'se on oikea juutalaienen', ei luo minkäänlaista mielikuvaa.
        sama on sana 'Mustalainen', ei enään luo sellaista mielikuvaa kuin se joitakin aikoja sitte teki.
        Väestöt kaikkialla alkavat olla alle kuudenkymmenen. Mutta ne jotka ovat yli kuudekymmenen muistavat mitä mielikuvia sana ' juutalainen', toi mieleen, ja mihin sitä käyttetiin, silloin kun haluttiin kuvat kierää ja petollista ihmistä.
        Siinä kohtaa romanit ja juutalaiset ovat toistensa perillisiä. Mutta eivät missään mussa yhteydessä.


      • ku lux

        vaan siellä on jo itkumuurit valmiina.


      • No justiin
        ku lux kirjoitti:

        vaan siellä on jo itkumuurit valmiina.

        Ai, koetko sinä että sinulla olisi itkumuurille käyttöä?


      • ullkuklklhl

        Mikä pointti tässä romani/juutalainen keskustelussa oikein on?
        Onko kyse vain suuruudenhullusta narsismista.
        Onko efraimilainen jotenkin erityinen?
        Parempi kuin muut
        kuninkaasta seuraava.
        Tällainen ihminen voi elää kuin sika pellossa
        ja taivaspaikka on varma.
        EI SE NÄIN MENE

        Vaan miten?


      • t4wgwgwr
        ullkuklklhl kirjoitti:

        Mikä pointti tässä romani/juutalainen keskustelussa oikein on?
        Onko kyse vain suuruudenhullusta narsismista.
        Onko efraimilainen jotenkin erityinen?
        Parempi kuin muut
        kuninkaasta seuraava.
        Tällainen ihminen voi elää kuin sika pellossa
        ja taivaspaikka on varma.
        EI SE NÄIN MENE

        Vaan miten?

        käyhän lukemaan raamatusta efraimin kohtaloa niin ymäärät mistä on kyse ei ole mistään kuningaan asemasta daaaaaaaa


      • Anonyymi
        kukonharja kirjoitti:

        ei sana 'juutalainen', taikka, 'se on oikea juutalaienen', ei luo minkäänlaista mielikuvaa.
        sama on sana 'Mustalainen', ei enään luo sellaista mielikuvaa kuin se joitakin aikoja sitte teki.
        Väestöt kaikkialla alkavat olla alle kuudenkymmenen. Mutta ne jotka ovat yli kuudekymmenen muistavat mitä mielikuvia sana ' juutalainen', toi mieleen, ja mihin sitä käyttetiin, silloin kun haluttiin kuvat kierää ja petollista ihmistä.
        Siinä kohtaa romanit ja juutalaiset ovat toistensa perillisiä. Mutta eivät missään mussa yhteydessä.

        "yli kuudekymmenen muistavat mitä mielikuvia sana ' juutalainen', toi mieleen, ja mihin sitä käyttetiin, silloin kun haluttiin kuvat kierää ja petollista ihmistä.
        Siinä kohtaa romanit ja juutalaiset ovat toistensa perillisiä"

        Puhutko siis savolaasista?


      • Anonyymi
        kopinee kirjoitti:

        noin israelilais juutalaisia ja kadonneita lampaita niin menkää sinne syömään. Siellä ei sitten syödäkkään sianlihaa.

        Israelissa ei Kela elätä. Sosiaalituet on aivan minimaaliset. Jos sinne pääsisitte, hymy ja mahtailu pian hyytyisi, kun pitäisi ruveta työtä tekemään.
        Israelin valtio on luotu kovalla työllä ja korkealla älykkyydellä, sekä viisaalla sotimistaidolla.
        Teillä romaneilla ei ole mitään näistä ominaisuuksista. Joten eikö ole melko röyhkeää kuvitella olevansa israelilainen.


      • Anonyymi
        kukonharja kirjoitti:

        ei sana 'juutalainen', taikka, 'se on oikea juutalaienen', ei luo minkäänlaista mielikuvaa.
        sama on sana 'Mustalainen', ei enään luo sellaista mielikuvaa kuin se joitakin aikoja sitte teki.
        Väestöt kaikkialla alkavat olla alle kuudenkymmenen. Mutta ne jotka ovat yli kuudekymmenen muistavat mitä mielikuvia sana ' juutalainen', toi mieleen, ja mihin sitä käyttetiin, silloin kun haluttiin kuvat kierää ja petollista ihmistä.
        Siinä kohtaa romanit ja juutalaiset ovat toistensa perillisiä. Mutta eivät missään mussa yhteydessä.

        Anteeksi, juutalaiset ovat moraalisesti korkeammalla kuin yleensä muut kansat.
        Romaanien luonne on aivan jotain muuta.


      • Anonyymi
        ullkuklklhl kirjoitti:

        Mikä pointti tässä romani/juutalainen keskustelussa oikein on?
        Onko kyse vain suuruudenhullusta narsismista.
        Onko efraimilainen jotenkin erityinen?
        Parempi kuin muut
        kuninkaasta seuraava.
        Tällainen ihminen voi elää kuin sika pellossa
        ja taivaspaikka on varma.
        EI SE NÄIN MENE

        Vaan miten?

        Pointti on se että vaikka te kuinka aliarvioisitte, Mustalaisten perinnäissääntöjä tai käyttäytyisitte rasistisesti Mustalasia kohtaan te ette ole pystyneet, tuhoamaan Mustalaisten perinnäissääntöjä ja tapakulttuuria, sillä Itse Jumala Siunaa Omaisuuskansaansa. Vai miksi luulet että kaikista vainoista ja rasismista huolimatta Mustalaisten tapakulttuuri elää ja Mustalaisia ei ole onnistuttu sulauttamaan MUIHIN-KANSOIHIN


    • .....

      ei ole. romanit ja israelilaiset eivät ole mitään sukua toisilleen

      • 3fq3f3

        eivät kaikki israelilaiset olleet/ole sukua keskenään, taas tämä suomalainen logiikka paistaa täällä...... romani ovat yksi israelin muinaisista heimoista, eivät siis juutalaisia vaan israelilaisia.


      • Novvoi
        3fq3f3 kirjoitti:

        eivät kaikki israelilaiset olleet/ole sukua keskenään, taas tämä suomalainen logiikka paistaa täällä...... romani ovat yksi israelin muinaisista heimoista, eivät siis juutalaisia vaan israelilaisia.

        Heimot olivat kukin eri kansaa, niinkö? Juutalaiset ja israelilaiset eivät olleet sukua keskenään vaikka kunkin esi-isän kerrotaan olleen sama mies? Sanaa "israelilainen" ei hepreassa muinoin ollut, vaan ilmaus oli bnei Jisrael, Israelin pojat, jolla kutsuttin kaikkien heimojen jäseniä.

        "sano israelilaisille näin, pitäkää sabatti .." tarkoittaa siis keitä?

        Romanit eivät ole sukua millekään lähi -idän kansalle geneettisesti tai kulttuurisesti. Alkuperäänsä tai historiaansa ei voi vaihtaa. Miksi kukaan edes haluaisi sitä tässä joutuu ihmettelemään.


      • e22r2r2
        Novvoi kirjoitti:

        Heimot olivat kukin eri kansaa, niinkö? Juutalaiset ja israelilaiset eivät olleet sukua keskenään vaikka kunkin esi-isän kerrotaan olleen sama mies? Sanaa "israelilainen" ei hepreassa muinoin ollut, vaan ilmaus oli bnei Jisrael, Israelin pojat, jolla kutsuttin kaikkien heimojen jäseniä.

        "sano israelilaisille näin, pitäkää sabatti .." tarkoittaa siis keitä?

        Romanit eivät ole sukua millekään lähi -idän kansalle geneettisesti tai kulttuurisesti. Alkuperäänsä tai historiaansa ei voi vaihtaa. Miksi kukaan edes haluaisi sitä tässä joutuu ihmettelemään.

        muinaiset israelilaiset olivat myös mustia ja tumma ihoisia mutta nyky aikana on menossa ihan jotain muuta kuin israelin kadonneiden heimojen etsimistä ja palauttamista. kutsu minua anti semitiksi jos siltä tuntuu mutta minä en elä lappu silmillä niin kuin monet muut. sen tekee Jumala kun kerää muinaiset israelin kansat takaisin kotiin. ja minulle on turha esittää mitään kirjojen tietoja minä saan tietoni jostain muualta, tiedän että novvoita kuin muita voivoita se harmittaa.


      • just too
        e22r2r2 kirjoitti:

        muinaiset israelilaiset olivat myös mustia ja tumma ihoisia mutta nyky aikana on menossa ihan jotain muuta kuin israelin kadonneiden heimojen etsimistä ja palauttamista. kutsu minua anti semitiksi jos siltä tuntuu mutta minä en elä lappu silmillä niin kuin monet muut. sen tekee Jumala kun kerää muinaiset israelin kansat takaisin kotiin. ja minulle on turha esittää mitään kirjojen tietoja minä saan tietoni jostain muualta, tiedän että novvoita kuin muita voivoita se harmittaa.

        ootko löytänyt tuhansia vanhoja valokuvia? ei tainnut kameroja vielä silloin olla. kukaan ei tiedä minkä värisiä muinaiset israelilaiset olivat. ovat voineet olla myös vaaleita


      • Anonyymi
        Novvoi kirjoitti:

        Heimot olivat kukin eri kansaa, niinkö? Juutalaiset ja israelilaiset eivät olleet sukua keskenään vaikka kunkin esi-isän kerrotaan olleen sama mies? Sanaa "israelilainen" ei hepreassa muinoin ollut, vaan ilmaus oli bnei Jisrael, Israelin pojat, jolla kutsuttin kaikkien heimojen jäseniä.

        "sano israelilaisille näin, pitäkää sabatti .." tarkoittaa siis keitä?

        Romanit eivät ole sukua millekään lähi -idän kansalle geneettisesti tai kulttuurisesti. Alkuperäänsä tai historiaansa ei voi vaihtaa. Miksi kukaan edes haluaisi sitä tässä joutuu ihmettelemään.

        Tottakai he olivat sukua keskenään. Vain romaani osaa olla näin ääliö selityksissään.


      • Anonyymi
        e22r2r2 kirjoitti:

        muinaiset israelilaiset olivat myös mustia ja tumma ihoisia mutta nyky aikana on menossa ihan jotain muuta kuin israelin kadonneiden heimojen etsimistä ja palauttamista. kutsu minua anti semitiksi jos siltä tuntuu mutta minä en elä lappu silmillä niin kuin monet muut. sen tekee Jumala kun kerää muinaiset israelin kansat takaisin kotiin. ja minulle on turha esittää mitään kirjojen tietoja minä saan tietoni jostain muualta, tiedän että novvoita kuin muita voivoita se harmittaa.

        Euroopan juutalaiset ovat vaaleita. Afrikan puolelta taas tummia, mutta niin ovat muutkin kansat, joten tuo tummuus ei ole mikään todiste juutalaisesta.
        Arabit ovat vielä tummempia. Sopisitte ominaisuuksiltanne paremmin arabeiksi, vain sillä erotuksella, että arabitkin ovat viisaampia kuin te.


      • Anonyymi
        3fq3f3 kirjoitti:

        eivät kaikki israelilaiset olleet/ole sukua keskenään, taas tämä suomalainen logiikka paistaa täällä...... romani ovat yksi israelin muinaisista heimoista, eivät siis juutalaisia vaan israelilaisia.

        Totta turiset


    • tuo vesimarja siin

      Sukua? Ei kai tässä suvusta ja serkuista ole kysymys.

    • sonofefraim

      HuHu, Uskon jumalaan mutta uskon myös nykytieteeseen,yritän aina etsia tieteellistä selitystä asioille jne.Olin silleen ohi mennen hiukan lukassut näitä puheita mustalaisten israel taustasta ja Eframin heimosta ja vähän niin kuin pyörittelin päätäni ja nauraskelin että kaikkea sitä kuuleekin.
      Päätin käydä lukemassa romanit .net sivustolta jutun asiasta ja TYRMISTYIN!,siis ei voi olla totta,kirjoittaja oli erittäin hyvin perehtynyt aiheeseen ja otti erittäin mielenkiintoisia kohtia esiin raamatusta jotka saivat minutkin (paatuneen ateistin) uskomaan romanien israel taustaan.

      Epäilijöille lukekaa:
      http://romanit.net/cms/index.php?page=alkulahtokohta

      Teksti oli käsittääkseni Kyösti Rothin kirjoittama ja en voi muuta kuin todeta että erittäin fiksu mies,asiat hän nosti esille kriittisesti ja perustellusti.
      Kuunnelkaa tätä miestä !

      • Tutkikaa laajemmin

        Äläs sano vielä. Tämä sama Kyösti on eräälläkin foorumilla valehdellut koiransa dna:sta ja jäi kiinni siinä samassa tietämättömyydellään. Ja aina kun yrittää kertoa tosiasioita niin vastaus on suunnilleen "seli seli, me ollaan efraimia ja sillä siisti. Oon jo päättänyt niin" Hänen tutkimuksensa on hyvin näennäistä ja tarkoitusperäistä. Yksi peruste jolla hän perustelee oppiaan on se että romaneilla ja juutalaisilla on molemmilla tummat hiukset ja silmät. Eihän sellainen asia merkitse mitään. Kaikissa ihmisissä tapahtuu mutaatioita, ja on paljon mahdollista että alkuperäiset israelilaiset olisivat vaikka valkoisia tai mustia. Ja sitten on tuo ainainen "mustavalkoinen" perustelu että raamatun mukaan efraim joutuu kiertelemään kansojen seassa, ja se muka olisi kiistaton peruste sille että romanit olisivat efraimia. Mutta raamattu sanoo paljon muutakin, muun muassa sen että israelista polveutuu USEITA KANSOJA, JA KUNINKAITA, ja myös Pohjoisella Israelilla on OMA VALTIO!! Tällaisia ei romaneilla ole. Jossain vaiheessa Israel tosiaan joutui kiertämään kansojen seassa, mutta niin on tehnyt moni muukin kansa. Ja mistä raamatun mukaan efraim palaa israeliin? Erityisesti pohjoisesta maasta

        vaan: 'Niin totta kuin Herra elää, joka johdatti israelilaiset pohjoisesta maasta ja kaikista muista maista, joihin hän oli heidät karkoittanut'. Sillä minä palautan heidät heidän omaan maahansa, jonka minä annoin heidän isillensä. Jer. 16:15

        Katso, minä tuon heidät pohjoisesta maasta, kokoan heidät maan perimmäisiltä ääriltä. Heissä on sokeita ja rampoja ynnä raskaita ja synnyttäväisiä: suurena joukkona he palajavat tänne. Jer. 31:8

        Niinä päivinä on Juudan heimo kulkeva Israelin heimon kanssa, ja he tulevat yhdessä pohjoisesta maasta siihen maahan, jonka minä annoin teidän isillenne perinnöksi. Jer. 3:18

        Minä teen heidät yhdeksi kansaksi siinä maassa, Israelin vuorilla, ja yksi kuningas on oleva kuninkaana heillä kaikilla. Eivätkä he enää ole kahtena kansana eivätkä enää jakaantuneina kahdeksi VALTAKUNNAKSI. Hes. 37:22

        Tämän Kyösti jättää kokoaana selittämättä ja pohjoinen maakin hänen mukaansa tarkoittaa vain ilmansuuntaa. Tällaista ajatusta ei alkuperäinen, heprealainen raamattu tue, eikä se tunnu kovin loogiseltakaan ottaen huomioon missä yhteydessä ilmaisua käytetään. Raamatun mukaan on siis olemassa israelilainen valtio, jossain pohjoisessa.

        Kannattaa tutkia asiaa laajemmin, ja puoluettomasti, eikä vain Kyöstin sivuilta, mikäli haluatte itsellenne rehellisiä olla.

        Mm näiltä sivuilta löytyy lisää tietoa, ja linkkejä, joissa tutkitaan suomen ja monien muiden kansojen mahdollisia israel taustoja:

        http://jarmo10.org/kartat.htm
        http://en.wikipedia.org/wiki/Ten_Lost_Tribes


      • iyu, yioui

        uskot jumalaan ja olet paatunut ateisti?


      • k.io-io
        Tutkikaa laajemmin kirjoitti:

        Äläs sano vielä. Tämä sama Kyösti on eräälläkin foorumilla valehdellut koiransa dna:sta ja jäi kiinni siinä samassa tietämättömyydellään. Ja aina kun yrittää kertoa tosiasioita niin vastaus on suunnilleen "seli seli, me ollaan efraimia ja sillä siisti. Oon jo päättänyt niin" Hänen tutkimuksensa on hyvin näennäistä ja tarkoitusperäistä. Yksi peruste jolla hän perustelee oppiaan on se että romaneilla ja juutalaisilla on molemmilla tummat hiukset ja silmät. Eihän sellainen asia merkitse mitään. Kaikissa ihmisissä tapahtuu mutaatioita, ja on paljon mahdollista että alkuperäiset israelilaiset olisivat vaikka valkoisia tai mustia. Ja sitten on tuo ainainen "mustavalkoinen" perustelu että raamatun mukaan efraim joutuu kiertelemään kansojen seassa, ja se muka olisi kiistaton peruste sille että romanit olisivat efraimia. Mutta raamattu sanoo paljon muutakin, muun muassa sen että israelista polveutuu USEITA KANSOJA, JA KUNINKAITA, ja myös Pohjoisella Israelilla on OMA VALTIO!! Tällaisia ei romaneilla ole. Jossain vaiheessa Israel tosiaan joutui kiertämään kansojen seassa, mutta niin on tehnyt moni muukin kansa. Ja mistä raamatun mukaan efraim palaa israeliin? Erityisesti pohjoisesta maasta

        vaan: 'Niin totta kuin Herra elää, joka johdatti israelilaiset pohjoisesta maasta ja kaikista muista maista, joihin hän oli heidät karkoittanut'. Sillä minä palautan heidät heidän omaan maahansa, jonka minä annoin heidän isillensä. Jer. 16:15

        Katso, minä tuon heidät pohjoisesta maasta, kokoan heidät maan perimmäisiltä ääriltä. Heissä on sokeita ja rampoja ynnä raskaita ja synnyttäväisiä: suurena joukkona he palajavat tänne. Jer. 31:8

        Niinä päivinä on Juudan heimo kulkeva Israelin heimon kanssa, ja he tulevat yhdessä pohjoisesta maasta siihen maahan, jonka minä annoin teidän isillenne perinnöksi. Jer. 3:18

        Minä teen heidät yhdeksi kansaksi siinä maassa, Israelin vuorilla, ja yksi kuningas on oleva kuninkaana heillä kaikilla. Eivätkä he enää ole kahtena kansana eivätkä enää jakaantuneina kahdeksi VALTAKUNNAKSI. Hes. 37:22

        Tämän Kyösti jättää kokoaana selittämättä ja pohjoinen maakin hänen mukaansa tarkoittaa vain ilmansuuntaa. Tällaista ajatusta ei alkuperäinen, heprealainen raamattu tue, eikä se tunnu kovin loogiseltakaan ottaen huomioon missä yhteydessä ilmaisua käytetään. Raamatun mukaan on siis olemassa israelilainen valtio, jossain pohjoisessa.

        Kannattaa tutkia asiaa laajemmin, ja puoluettomasti, eikä vain Kyöstin sivuilta, mikäli haluatte itsellenne rehellisiä olla.

        Mm näiltä sivuilta löytyy lisää tietoa, ja linkkejä, joissa tutkitaan suomen ja monien muiden kansojen mahdollisia israel taustoja:

        http://jarmo10.org/kartat.htm
        http://en.wikipedia.org/wiki/Ten_Lost_Tribes

        miten koiran ja efraimin dna kuuluu yhteen?


      • pelkkä halu ei riitä
        k.io-io kirjoitti:

        miten koiran ja efraimin dna kuuluu yhteen?

        Kyösti sanoi että oli ottanut dna:ta koirastansa ja lähettänyt testattavaksi. Oli kuulemma saanut vastaukseksi että dna on israelilaisen, mutta tällaisia vastauksia siellä ei kenellekään anneta. Tällä hän yritti selittää että laboratorio jossa suomalaiset testaa omia mahdollisia yhteyksiä Israeliin, olisikin vain huijari joka rahastaa ihmisiä sanomalla niille että ne on israelilaisia. Mutta näin asia ei mene. Kyösti ei sitä vain ollut ymmärtänyt.


      • Novvoi

        Rothin jutut perustuvat tietämättömyyteen, geneettisestikin on selvitetty että olette peräisin Intiasta ettekä Lähi-idästä . Mikä vika on Intiassa?Miksi kenenkään pitäisi olla jotain mitä todella ei ole?


      • .....

        ootko kenties itse kyösti? joka tapauksessa kyösti on kaikkea muuta kuin kriittinen


      • taas tätä

        itse kyöstikö siinä taas mainostamassa itseään?


      • Anonyymi
        Novvoi kirjoitti:

        Rothin jutut perustuvat tietämättömyyteen, geneettisestikin on selvitetty että olette peräisin Intiasta ettekä Lähi-idästä . Mikä vika on Intiassa?Miksi kenenkään pitäisi olla jotain mitä todella ei ole?

        "Mikä vika on Intiassa?Miksi kenenkään pitäisi olla jotain mitä todella ei ole?" Et varmaankaan huomannut, että aiemmin tässä "väännössä" eräs Työtön_kaalee
        10.02.2017 10:54 kertoi tiettyjen seurakuntien ehkä arvostavan taloudellisella tuella ja antamalla avaintehtäviä henkilöille, joilla on tietty tausta...


    • Sonofefraim

      mmh, varmasti epäkohtia löytyy mutta se tapa jolla tätä Efraimin heimoa kuvattiin ei kyllä jätä arvauksien varaa Ja mailmassa ei ole kuin kaksi vaeltavaa heimoa, juutalaiset ja mustalaiset, toistensa vastakohdat.Valitettavasti tämän Rom heimon surullinen tarina ei ole minusta muutoin kun näin yli-luonnollisesti selitettvissä.Mietipä Juutalaisia ja heidän vaellusta se on kaikki Raamatussa ja mietipä Romaneita Tässä mittakaavassa oleva vaeltava heimo vielä 2000-luvulla.

      Tämä on valitettvasti järkevin selitys minkä itse löydän ja vaikkei tiede tätä tuekaan.

      • .....

        kyllä niitä vaeltavia heimoja on ollut muitakin.. eikä raamattu kerro kuinka pitkään he joutuvat vaeltamaan. lopulta heimo palaa pohjoisesta maasta. raamattu kertoo niin paljon muutakin asiaa näistä heimoista, joita ei voi sovittaa yhteen romanien kanssa. mutta nehän halutaan sivuttaa kokonaan.


      • ei enää

        eipä nuo romanitkaan enää paljon vaeltele. ovat enimmäkseen asettuneet paikoilleen.


      • ¤u¤u¤u¤

        Sivusto antaa siis selityksen romanien vuosisataiseen alennustilaan.
        MINKÄLAINEN on se jumala, joka laittaa täysin viattomat ihmiset kärsimään tuiki tuntemattomien esi-isien uppiniskaisuudesta. Nielemään satoja vuosia maan tomua ilman toivoa paremmasta.

        kohtuuton

        kiivas

        kiukkuinen


        Mustalaisen ei siis tarvitse itse pyristellä suuntaan, eikä toiseen hän vain toteuttaa hänelle annettua tehtävää?

        Israeliin pääsee lentokoneella. Mikä onnela se on, kun sinne kokoontuu täysin erilaisia ihmisiä täysin erilaisista kulttuureista. Vai tasapäistääkö jumala heidät kaikki.

        Kristinusko opettaa, että taivaaseen mennään jeesuksen sovitustyön kautta. Sen päivän, kun jokainen suomen mustalainen sanoo jumalle kyllä, haluan nähdä.

        Minua tuollaisen jumalan raivo ja pitkävihaisuus pelottaa.


    • Novvoi

      Juutalaiset eivät vaella, missä asutaan sinne rakennetaan synagogat, lastentarhat, koulut, liikkeet, haetaan työtä , tehdään ura. Näin on tehty diasporan sivu, ei se ole ollut jatkuva tienpäällä oloa, vain jos on alkanneet vainot tai olosuhteet muuten ovat muuttuneet epäsuotuisiksi silloin on ollut pakko hakeutua pois rakennetuista yhteisöistä ja aloittaa kaikki uudestaan jossain muualla.


      Totta kai yksittäiset juutalaiset silti muuttavat haetaan joko työtä jossa pääse eteenpäin tai hyviä opiskelupaikkoja, naidaan joku muualta jne , mutta juutalainen kansa ei vaeltele.Monien maiden juutalaisyhteisöt ovat vanhempia kuin noiden maiden valtaväestön asutus.Diasporaa on kaikki Israelin maan ulkopuolella vaikka olisi kuinka vanhaa.

      • niinpä..

        aivan, juutalaiset eivät vaella kuten romanit. muutenkin ovat täysin erinlaisia


    • sonofefraim

      Jos sä nyt tarkkailet juutalaisen kansan historiaa niin et voi kieltää etteikö siellä olisi tapahtunut hiukan poikkeavaa liikehdintää esim verrattuna vaikka ranskalaisiin,enhän mä nyt meinannut että ne joku helvetin nyssykkä olalla kulkee pitkin mettiö ja peltoja.

    • Novvoi

      On ollut liikehdintää mutta ei vaeltelua.Alkuna oli kahden oman valtion itseaiheutettu tuho, joka johtui niiden hallitsijoiden lievästi sanottuna idioottimaisesta ulkopolitiikasta .Seurauksena suurvallat liittivät kummankin alueet itseensä ja valtioiden yläluokka vietiiin pakkosiirtoon, jossa näkymät avartuivat ja osa jäi palaamatta kotimaahan omasta tahdosta, osa siirtyi tuon ajan muihin metropoleihin .Näin oli alkanut diaspora joka on ollut määrävä asia juutalaisessa historiassa siitä asti.

      Se myös pelasti kansan katoamasta, muut pikkukansat katosivat kun joutuivat jonkun isomman valtion osaksi,niiden väestö sulautui voittajiin tai muihin kansoihin, mutta kun juutalaisista suurin osa eli jo antiikin aikaan muulla kuin Palestiinan alueella, edes epäonnistuneet kapinat seurauksineen eivät hävittäneet kansaa.Juutainen kulttuuri eli ja kukoisti ympäri Välimerta, ei vain yhdessä paikassa.Uskonto oli jo muuttunut , kirjoitusten , laintulkinnan ja opiskelun uskonnoksi, joten edes temppelin tuho ei ollut kuolinisku . Siihenkin oli jo olemassa vastaus.

      • Anonyymi

        Fahta homma Mustalaiset ovat Iranista lähtöisin


    • god bless me

      ei tässä auttamaan .... nimettyä ja Jumala ei nimennyt, ollaan ongelmissa, nimesikö Jeesuksen uskontokirja vääjää mitätöi täydentää, en olisi Herran vaan ylentyä... siis Israelilaisia ei tosi asiassa ole ja missä ovat kehityksemme .... Israel tulee monia ihmettelyttää kielitieteessä ... tyhjäksi tekevää uskontojen vapautta minulle Herra .... ".... tarkoituksesihan oli .... for me ...."

      • kärmeenä tiellä

        sanoi ääni selkäni takana mitä hän sanoi .... "minä vien sinut -----"


    • saunalla la stara

      koen enää silmänräpäyksiä "minä olen valtakunnan silmä" 1979-1982 ja silmänräpäyksiä 1967-2013 unia ... niin, uskontohan se oli ja lapset, naimiset veljet sisaret isät äidit -olen onnellisesti selvillä matkalla onnellinen Jumala on lähelläni- missä Israel, siellä täällä tuolla Herra, sanoo: Itse vie kansansa Israelin Israelin maahan .... minä kuulin "minä vien sinut ....." kuulin kyllä noina kriittisinä hetkinä n. viikkoa lähteä mennä heti ja se oli todella se sana Israel - kyllä myönnytyksiäkin sain kuulla -hyvä ettet lähtenyt siellä tapahtuu ....- ainakin tänään siltä osin mitä on Israelin maa LUVATTU MAA palauttettavaksi Israelille (ahdingon ja asiain parhaimman hoidon kautta naiminen ei hyödytä, ajattelin Israelin massa lisättävän ja siihen tapaan ...) olen naimaton, eikä lapsia ei naintia isän äidin veljien sisarten parissa -toivoisin oikeaa Islamistista kahvinkeitto. - heitto .................. majassa pieni mahdollisuus pysytellä ihmisten ilmoilta

      • 11111111111111111111

        muistattehan juutalaiset romanit kansallisuudet ja mainitaan ei abortoitu tai abortoitiin ei minua - niin haluattehan nimenne Internettiin miten on Nooa, tai Jeesus ymmärrän enkeli palvelukset, mutta Herra ..... rukoilkaa puolestani, en käytä alkoholia, sinä viet minut ......?


      • On minulla
        11111111111111111111 kirjoitti:

        muistattehan juutalaiset romanit kansallisuudet ja mainitaan ei abortoitu tai abortoitiin ei minua - niin haluattehan nimenne Internettiin miten on Nooa, tai Jeesus ymmärrän enkeli palvelukset, mutta Herra ..... rukoilkaa puolestani, en käytä alkoholia, sinä viet minut ......?

        soveltuu asiain suurudeltaan kansojen lakikokoelmia ... "ON minulla On minulla"


    • kkkaalo

      Satuja satujen päälle.

      Raamattu itsessään on vain papiston vallanpidon väline, hyvin kaukana anarkistisen Jeesus Nasaretilaisen sanomasta, laskelmoidusti tehty yksinkertasten ihmisten pelossapitämisen väline.

      Ja kaiken huipuksi vielä intialaisperäiset kiertolaiset, kaaleet ovat saaneet päähänsä, että liittyisivät jotenkin tämän Lähi-Idän legenda(lue: satu-)kokoelman tarinoihin. Pestäkseen maineemme? Selittääkseen kärsimyksiä ja pahoja tekoja (!!) "jumalallisella" kohtalolla?

      Höpölöpöä.

      Me olemme intialaisia juuriltamme, kenties Intiaan jostain Aasiasta vaeltaneita paimentolaisia. Meillä ei ole mitään tekemistä Lähi-Idän seemiläisten kanssa. Kasvakaa aikuisiksi ja tutkikaa geeniteknologiaa.

      Ja: yksikään kansa ei ole toista pyhempi.

    • Raamattu

      Lohduttaa:


      http://www.sro.fi/paivan-sana


      https://www.youtube.com/watch?v=onVxoxTe_JIkin


      Vikin konsertti oli illalla 11.12.2015vTurussa.
      Romaanilasten hyväksi Romaniassa.
      Kaunis tilaisuus
      Romaanit soittoryhmäkin esiintyi
      Viktor Limenko on taitavimipia artisteja maailmassa.
      Vietti kolme ensimmäistä joulua Karjalan vankileirillä.
      Tietää ja julistaa TOTUUDEN!

      Romania
      Kyllä sielläkin köyhyys on riesana.
      Ei EU ole auttanut ollenkaan.

      Romaanit ovat ilmeisesti juutalaista -Manassen jälkeläisiä. Miten lie:
      Sanovat itseään "Manneiksi!"

      http://www.tiede.fi/artikkeli/jutut/artikkelit/mista_tulet_romani_


      Maailmassa tapahtuu:

      Israelin viiri liehuu merkkinä

      http://www.kaleva.fi/uutiset/ulkomaat/romanit-ja-juutalaiset-talousahdingon-syntipukeiksi/260444/


      ***




      Israelin kadonneet heimot löytyvät ja
      palaavat omille mailleen:



      HYVÄN

      Jumalan lupaukset täyttyvät:

      Valitettavasti, suurista toiveista ja odotuksista huolimatta
      Juha Sipiläkään ei näytä onnituvan kansanjohtajana. Raha vie meistä!
      Voimaa ei ole korjata asioita. Rempallaan on koko entinen rikas valtio.
      Yli 20 vuotta raiskattu ja ryöstetty. Karu totuus on köyhän kansan edessä!
      Turvattomuus ja ahdinko. Köyhyys.

      Synnin seuraukset ovat karut:

      Kun papit, kirkko, koulut ja saarnaajat luopuivat Hyvästä Jumalasta.
      Synti ja hengellinen sokeus ovat niin saanut yliotteen Suomen kansasta.
      Aika loppuu tältä aikakaudelta. Kaaosta kohti mennään
      maailmassa. Miten käynee Suomen? Suistummeko kohti
      sisällisotaa tai Jumalan tuomioita, jonka välitttäjänä
      on Venäjänraskas ja tuhoisa miekka?

      mutta:

      .

      JEESUS-KRISTUS JUMALA TULEE HALLITSEMAAN TAITAVASTI

      Ystävällisesti hyvää kaikille


      Tukkikämpällä 12.12.2015

      Mehturi vaen

    • sebba

      tässä sulle lähteitä lue hooseankirjan alusta loppu niin se valotaa riitävästi

    • 780

      Mikä kumma tarve mustalaisilla on olla israelilaisia ja siis juutalaista syntyperää? Mustalaiset ovat aivan samassa asemassa kuin kaikki muutkin kansat Jumalan silmissä. Heillä ei ole mitään erityisasemaa. Edes nykyajan juutalaisetkaan eivät enää ole Jumalan kansa. He itse hylkäsivät Jumalan pojan Jeesuksen, ja siihen loppui heidän erikoisasemansa Jumalan silmissä. Tähän vsrmaan tulee vastaväitteitä, mutta tämä on totuus.

    • Kohein
    • asun

      no onha tuossa monen näköistä kommenttia romaneiden alkuperästä. ihmettelen vaan että miten te jeesukseen uskovat eikkä niin sanotusti uudesti syntyneet ihmiset kehtaatten ladella ilkeyksiä ja akkojen jaarituksia tällä sivustolla. kirjoitan vain onan näkemykseni ymmärykseni mukaan elikkä eikö se ole sama ollaanko israelista oleva juutalaiskansa vai ollaanko lappalaisia poromiehiä,Huom:trärkeintä on että ollaan uskossa jeesukseen kristukseen ja ollaan uudestisynnyttyjä pyhästähengestä jumalan lapseuteen niin silloinhan me olemme taivaan kansalaisia vai mitä

    • asun

      Ps: anteeksi kirjoitus virheeni

    • Armasvain
      • Anonyymi

        Eivät väitä, muutama romanitaustainen Israelissa asuva henkilö yrittää tätä juttua ylläpitää. Ei ole geneettistä, historiallista eikä kulttuurista yhteyttä romanien ja juutalaisten /israelilaisten välillä. Joistakin kristillisistä piireistä lienee alkuisin tämäkin väite. Olemme eri kansaa eikä meillä ole yhteistä menneisyyttä eikä yhteistä tulevaisuutta .
        Ihmettelen miksi jokin vieras ryhmä edes haluaisi juutalaisen uskonnon ja elämän piiriin, kun olette kristittyjä ja teillä omakin kultttuuri. Jos halautte palata ajassa taaksepäin juurillenne, joudutte hakemaan ne Intiasta, uskonto mukaan lukien. Miksi se ei kelpaa?
        Terveisin Novvoi


    • ELVIS2

      Miksi pitää riidellä näin vähän pätöisestä asiasta me romani olemme intiasta kotoisin ja ollaan ylpeitä siittä intassa on ollut korkea kultuuri ja sieltä on eritäin paljon lähtenyt hyvää todennäköisesti eniten

    • tupuna10

      kuinka romaaneja voi pitää juutalaisina. ei millään sovi. ensinnäkään sen vuoksikaan, että juutalaisilla ei ole verikostoja. arabeilla kyllä on ja tappelevat keskenään, niinkuin mustalaisetkin suomessa. jos romaneilla on efraimin verta löydetty, niin se johtuu pelkästään siitä syystä, että valkolaiset ovat menneet romanien kanssa naimisiin ja sitä kautta verenperintö siirtynyt heihin, eli juutalaista verta siirtynyt avioliittojen kautta heihin.siis dna vaihtunut.uskon romanien olevan eelamilaisia alunperin.

    • Eyeeeeeeeeeeeeeee

      Silmät päähän. Romanimiehet ovat edelleen tänä päivänä täysin samannäköisiä kuin intialaiset miehet.

    • israil

      minäpä kerron teille.on kaksi kuningaan poikaa esikoinen manse ja hänen veljensä efraim. tämän esikois pojan suvusta on juudaan kansa kunta.ja kadonnut heimo efraim.joka teki pahaa heran silmien alla jota herra rankasi. sen kansan ajamalla jumala ajoi pois ja kirosi heidät kiertämään. tätä kansaa tapetiin pieniä lapsia hakatiin päät kiveen kuin kissoilta ja syötetiin elukoille.tänäpäivänäkin se kansa ei sulaudu muiden kansojen tahtoon eikä samalaisuuteen.ei omaa maata eikä kuningasta päällä maan.kun tämä kansa joutui lähtemään heitä tuli jopa intiankin kauta.siellä intiassa ei puhuta mustalais kieltä.ja valkoihoiset on keksinyt nimen mustalainen.pakana kansat ei ymmärrä eikä sulata sitä että romaanikansa on kadonnut israil...mutta tulee päivä millon ne haluis olla meidän romaaneiden kavereita tai edes juoksu poikia.voi hitler ei sinun käsi enää nouse.eikä sinulla ollut valtaa päätää meitä sukupuutoon vaikka lupasit.me olaan pieniä mutta jumala on a ja o suuri.jumala leikaa ajalaan ja se päivä kun koitaa niin karisee suuret itse luulot ylimielisiltä pakana kansoilta .niinhän te teete pilkaa meistä ja pilkaate jumalaa jeesusta. on uskovia kuin muita tallustajia moni nautii palkaa herran työssä ja silti on rasisti ja mahtava. joka itsensä ylentää se alenetaan.voi teitä pakanat hitlerin kansa kunta..

    • Iisaki

      Ai niin tuli vielä mieleen semmonen että kaksieniten vihttya kansaa on juutalaiset ja mustalaiset eniten vainottu ja tapettu kansa. Ai niin ei suomalaisia ole vainottu eikä joukko teurastettu ja heillä on oma maa ja hallitsija. halvan savi astian veroisena pidetty kansa ei hallitsija ei paikkaa kiertämään kirottu kansa 1960 vasta on romanit saanut asunnon muutamat. Taitonsa unohtanut kansa mikä muu kansa pitää samaa yhtälöä ei ainakaan suomi

    • julmuuskueienääriitä

      tottakait juutalaiset on israelinkansa.venäjänjuutalaiset on samoin.oot venäjäjuutalaisesta lähtösin. jos dna näyttää sen.tämä nuoriso valkolainen(oon valkolainen)ei NYT kunnioita mitään eikä ketään?älä välitä siitä!mut israel on ja pysyy.natsit tappo venäjän juutalaisia kaikkienmaiden juutalaisia.NIIN JULMAA EI IHMINEN ole toistaseks aikaansaanu,se on maailman muistissa.AINA HÄPEENÄ JA SURUNA:!

    • GoneIn60Hours

      Sehän on se KULTTUURI, jossa ihmiset kasvatetaan ja mitä ihannoidaan, tekee meistä sen mitä kukin on.
      Valtiothan armeijoineen siihen väkivaltaan kasvattaa, ja tietenkin se toinen puoli eli ne yhteiskunnan ulkopuolelle jäävät, opettelee tappeleen vastaan eli nämä rikollisjärjestöt.
      Se että aikoinaan nimenomaan juutalaiset joutuivat Natsien, Japanin, ja Muslimien vainon kohteeksi, tuo Jumalan valittu kansa, sehän olisi ollut alentavaa... ja romanithan niitä kaikista kovimmin kuritti.
      Kyllähän se niin on, että kun Suomessakin opetetaan siihen Ryssän vihaan, niin sitä Suomen vihaa opetetaan siellä Venäjälläkin.
      Moni oppii vihaamaan kaikkea, eteenkin valtiota, TRUMPPIMPPIII vaan KAIKILLE.

    • Anonyymi

      Geenitestejä ei voi mieleisekseen muuttaa. kaaleet ovat geenitutkimusten perusteella jopa intialaisempia kuin intialaiset itse. Eli kaaleissa on lähes kaikkien intialaisten kanssa samoja geenejä, ja Intiassa asuu satoja eri heimoja.
      Miksi tämä aihe sitten on joillekin niin tärkeä? Siksi, että Jeesuksen oppi on vääristynyt. Jeesus ei suinkaan jatkanut juutalaista, vanhoihin sumerilegendoihin perustuvaa uskonperinnettä (juutalaiset ja arabit ovat veljeskansoja, samaa paimentolaisheimoa molemmat), vaan oli gnostilainen, gandhilainen, itämainen oppinut. Meditaation mestari. Aivan oikein! Mietiskely, jonka kristityt papit ovat omissa valtapyrkimyksissään demonisoineet, on oikea tie korkeampaan tietoisuuteen. Siis ajatusmelun hiljentäminen. Sillä kun hiljennätte ajatuksenne, niin korkeampi teissä pääsee tilalle, kertomaan totuutta, auttamaan, opastamaan. Jumala on siis TEISSÄ ITSESSÄNNE.
      Uskontohistorioitsijoilta satte tietää lisää, jos todella haluatte tietää. Rooman valtakunnassa oli Jeesuksen aikaan kymmeniä erilaisia uskontoja, ja myös lähetyssaarnaajia Intiasta, buddhalaisia ja hinduja. Jeesus siis saarnasi pyyteettömän rakkauden ja väkivallattomuuden sanomaa, Intiassa tunnettu mm. ahimsa-periaatteena. Lempeys, tyyneys, meditaatio, intuitio, sisäinen tieto, rakkaus ilman mitään ehtoja, vihollisen rakastaminen, "te olette jumalia" (psalmi 82:6 VT:ssa johon Jeesuskin myöhemmin viittasi).
      Mikä tässä keskustelussa on erityisen pahasti vinksallaan ja irvokasta? Se, että kaaleilla oli Intiasta tulessaan ja pitkälle näihin päiviin saakka hallussaan, tämä OIKEA OPPI UNIVERSUMISTA. Oppi vetovoiman laista: Samanlainen vetää aina puoleensa samanlaista. Luomme AINA itse oman todellisuutemme ("katsokaa kedon kukkia...", leipien ja kalojen luominen jne. kertovat Raamatussakin tästä).
      Kristinusko ei ole se oikea oppi, mutta jeesuslaisuus on! Jeesus ei olisi koskaan korostanut oma kärsimystään ja kuolemaansa, jos olisi itse kirjoittanut oppinsa. Jeesus kertoi sielumme jälleensyntymästä, sitä on "uudestisyntyminen", synnymme ikuisesti uudelleen. Kristinusko on sitä "pakanuutta" jota te tuomitsette, jeesuslaisuus on oikea oppi, PYYTEETÖN RAKKAUS JA VÄKIVALLATTOMUUS. Elämän tarkoitus on ilo ja luominen. Te olette luojia, luotte itse. Kuten luontokin luo itse.
      Muistatteko,kuinka ne viisaimmat vanhuksenne vielä vähän aikaa sitten neuvoivat, että pahoista asioista ei saa puhua, että ei saa sanoa, että jotain puuttuu...ja miksi? Siksi, että ihminen luo itse oman todellisuutensa, joka ikinen hetki. Ihminen on itse jumala. Korkeamman voiman ulottuvuus maan päällä. Ei ole olemassa "isä jumalaa", me ja koko luomakunta olemme tuo voima. Luomme todellisuuttamme tunteillamme ja ajatuksillamme, niin hyvän kuin pahankin.
      Ei ole olemassa paholaista, se on pelkkä negatiivisten tunnetilojemme luoma harha, on vain rakkauden voima! Ja vetovoiman laki, joka pitää universumia koossa. Ja synkronia. täydellinen harmonia kaikkien asioiden välillä.
      Muistatteko, kuinka vanhukset "tiesivät" asioita, katsoivat merkkejä, näkivät unia, katsoivat korteista ja kahvinporoista. TINALOT!!! NE EIVÄT OLE PAHAA TAIKAUSKOA, vaan ihmiselle annettuja välttämättömiä apukeinoja elämään. Kaaleet, olette hylänneet oman intialaisen uskonne, joka on totuus universumista, ja jota myös Jeesus opetti. Muuan hyvin viisas kaalo tapasi huutaa: "Mulla on rahaa ja siskollakin on rahaa!!" ;-)
      Kun lukee teidän rukouspyntöjänne tai surua lastenne kuolemista, niin tuntuu hullunkuriselta, että te tukeudutte uskontoon, joka vain lisää suruanne, ja pakottaa teidät kuolemaan fyysisen kuoleman, ennen kuin voitte taas iloita. Ette voi koskaan saada haluamaanne, jos rukoilette matalassa tunnetilassa. Voitte sallia itsellenne iloa vain iloitsemalla. Raha tulee rahan luo, ilo tulee ilon luo. Rakkaus tulee rakkauden luo. Ns. taivaan on tarkoitus olla maan päällä. Helvettikin on maan päällä, mutta sitä ei ole pakko valita. Te luotte todellisuuttanne kokemalla negatiivista, mikä saa teidät luomaan positiivista. Olette täysin vapaita luojia. Mutta kärsiä ei tarvitse koskaan, voitte aina valita ilon, kärsimyksen sijaan.
      Ja miksi rukouspyyntö joskus toimii? Vain siksi, että jos joku TOINEN rukoilee puolestanne, niin te uskotte, siis tunnetasolla, että se toimii. Mutta kun rukoilette itse negatiivisessa tunnetilassa, niin ette siis usko itse "jumalan" apuun, koska sellaista jumalaa ei ole, ja koska masentuneina luotte lisää masennusta. Voitte vain itse sallia itsellenne hyvät asiat, ei ole olemassa itsenne ulkopuolista jumalaa. Usko siirtää vuoria....KOSKA te olette luojia itse.
      Kuten huomaatte, TE olette valittu kansa!! Juutalaisetkin ovat tietysti oman elämänsä luojia, kuten kaikki ihmiset, mutta heillä ei ole itämaista viisautta. Kaaleet, matalamieliset papit ovat huijanneet teitä. Palauttakaa alkuperäinen, itämainen uskonne vetovoiman lakiin. Kaivakaa korttipakat esiin. Tulkitkaa unianne. Iloitkaa, tanssikaa, soittakaa musiikkia, kuten te teitte ennen. Elämän tarkoitus on ILO JA RAKKAUS!!! <3

      • Anonyymi

        Myö ollaan mestareita myös hevosten kaa.


    • Mitä sitten vaikka olisi kenessä tahansa israelilaista verta? Ei israelilaisuus ole mitään eikä ole myöskään suomalaisuus.

      Olemme kaikki ihmisiä

      Ei tässä ole kreikkalaista eikä juutalaista...

    • Anonyymi

      Nii se on pojaat. Taivaissa pojaan koto on. Henkistä ja todellista kodittomuuttahan potevat lähes kaikki kansat ja niiden kansalaiset historian jossakin vaiheessa , ja silloin tulee tuo taivas kodiksi. Sinne pääsemiseet tarvitaan kuitenkin uskoa johonkin ylivoimaa joka sinne sitten valitut kohottaa. Juutalaisuus ja Israelit, Näyttää siltä että Israelin valtio, sen jälkeen kun tuli valtioksi- toimii kuin ne vanhan testamentin juutalais papit ja heidän lakejansa, jotka vaativat palestiinialaista Jeesusta tuomittavaksi ja teloitettavaksi, hinnalla millä hyvänsä. Siinä on paljon samaa kuin tämän päivän Isaelin hallinnossa ja sen toimissa palestiinialaisia kohtaan. Ovatko romanit, gypsyt, ja ne muut sitten tuota suljettua juutalaiskuntaa,taikka osa siitä, eroneena muusta väestä ilman juutalais uskonollista kuultuuria. Epäilemättä osa on sitää väestä peräisin, mutta vain osa. se muu osa on mikä mistäkin, Aasiasta ja Intiasta. Vaikka sisältä ja ulkoa suljettujen juutalisyhteisöjen sosiaalinen historia on monelta osin paljon julmemppi ulkopuolisien kohtelemana, kuin romanien, niin siltä juutalaisessa henkilöhistoriassa on paljon yhenäisiä samankaltasia piirteitä. Joku voi sanoa,että juutalaiset ovat aina erottuneet menstyneellä koulutksellaan ja tiedoillaan romaneista, jotka ovat jääneet seisahtuneseen tilaansa. Mutta ei se niin ole. Juutalisien keskuudessa- kuten sanoin, on vielä kovempia aikoja ja kokemuksia, mitä romanit ovat kohdanneet- sen vuoksi juutalaiset ovat pyrkineet pakenemaan siitä kansansa luokkatuomiosta opiskelemalla, mutta kaikki menetyneet juutalaiset ovat noista juutalaisyhteisöistä kadoneet, ja sellaiset epiteettit, kuten'juutalais tohtori','juutalaiskirjalia', venäjän juutalainen, saksan juutalainen, ne ovat annettu vain näille juutalaisille, jotka ovat siitä massasta nousseet, ja sen vuoksi, että sellainen maininta vain vahvistaa kunnioitusta. Samoin on käynyt romanien kohdalla, samalla lailla sieltä on lähtenyt väkeä ja niin kun venäläiset sanovat' mustalaistohtoria ei olekaan', se tarkoittaa juuri sitä että nämä ovat samalla lailla nouseet massasta ja errotuneet

    • Anonyymi

      Moi. Kuulin äsken, että isän suvussa on romaneja, joten minussakin on sitten romaniverta. Isän sukulaisissa on todella eksoottisen näköisiä ihmisiä.
      Minulle on 2 ihmistä sanoneet heti minut nähdessään: jos menisit Israeliin, sinua pidettäisiin israelilaisena. Toinen sanoi heti: sinä olet juutalainen. Isän serkkua pidettiin ulkomailla israelilaisena. Ja niin edelleen. En ole edes yhtä tumma ja eksootinen kuin he.
      Minulla on sama veriryhmä kuin romaneilla ja juutalaisilla. Aloin miettiä romanien kohtaloa v. 2005. Mielestäni vain romanien kohtalo täyttää Raamatussa olevat kriteerit. Kaikki on punnittava Raamatun mukaan. Olen ihmetellyt, miksi tuntemattoman ihmiset ajattelevat minun olevan Israelista. Äidin suku on tutkittu keskiajalle saakka. Mitään samaa heidän kohtalossaan ei ole kuten romaneilla.. Miksi te jotkut vääritelette asioita? Raamatussa on niin päivänselvästi kerrottu nimenomaan romanien kohtalo. Sitä en halua vääristellä. En edes silloin tiennyt että minussa on romaniverta. En halua vääristellä Jumalan Sanaa.

      Jos joku muu kansa on Efraimin heimoa, siitä vaan. Mutta mihin me laitamme Efraimin heimon kohtalon? Suomalaiset eivät mielestäni täytä ollenkaan samaa kohtaloa. Minusta tuntuu sisimmässä että romanit voivat aivan hyvin olla Eframin heimoa. Sen kun väännätte suomalaisia israelilaisiksi. Mutta millä ihmeen perusteella? Kuten sanoin: korjatkaa jos olen väärässä. Ja Jumalan Sanaa en halua yhtään vääristellä, joten korjatkaa pian! Kerroin omia ajatuksiani tässä, mutta ne ovat vain minun ajatuksiani. Vain Jumala tietää totuuden, minä en. Jos olen sanonut väärin, pois se minusta. Perun heti kaiken, jos sanoin ja ajattelin väärin.

      Ovatko suomalaiset kiertäneet koko ajan ympäri maailmaa? Jos ovat, niin milloin?
      Onko heidän elämänsä ollut kuin kirottua kokonaisena kansana jne ? Ovatko olleet keskitysleirillä kuten juutalaiset ja romanit, yms? Ajatelkaa ja kertokaa. Kiitos.
      Terv, vanhoillislestadiolainen

      • Anonyymi

        Mikä veriryhmä on romaneilla ja juutalaisilla? Jestas mitä soopaa


    • Anonyymi

      Nythän sitä vois pistää tarinan liikkeelle, että romanit ovat valittu kansa siinä missä juutalaisetkin, ja romaneille pitäisi lohkaista eteläisestä euroopasta ainakin Israelin kokoinen maapalsta omaa valtiota varten.

      • Anonyymi

        Se maapala on lohkaistava vielä vähän etelämmästä. Etelä manner olisi tarpeeksi etelässä. Siellä on tilaa mellastaa


      • Anonyymi

        Niillähän on jo Balkanilla Romania. Sakkien KELASTA saama raha on bukarestilaisen lääkärin kahden kuukauden palkka.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Sitä ollaan niin juutalaista, israelilaista, efraimin sukua ja jumalan valittu kansa nämä romanit. Silti tehdään rikoksia ja henkirikoksia paljon enempi kuin mikään muu kansa. Ollaanko sittenkään mikään jumalan valittu kansa? Sitä ei usko kukaan. Ollaan enemmin pirun valitsema kansa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä ollaan niin juutalaista, israelilaista, efraimin sukua ja jumalan valittu kansa nämä romanit. Silti tehdään rikoksia ja henkirikoksia paljon enempi kuin mikään muu kansa. Ollaanko sittenkään mikään jumalan valittu kansa? Sitä ei usko kukaan. Ollaan enemmin pirun valitsema kansa

        Jumala antaa näille valittua kansaa oleville pikku keppostelut anteeksi kunhan vain pyytää anteeksiantoa. Niin sen pitäisi mennä myös poliisin ja tuomarin kanssa, mutta aina tulee tuomio raskaimman kautta.


    • Anonyymi

      Taas on ylläpitäjä poistanut asiallisen kommentin eilisillalta, jossa annettiin linkki 2012 julkaistuun laajaan geenitutkimukseen.

      Kyseisen tutkimuksen mukaan romaanit polveutuvat kiistatta Intian kastittomista daliteista.

      Dalitteja halveksitaan Intiassa, koska he hoitavat paljain käsin jätehuollon hommia.

      Tämä on kiistaton tieteellinen totuus syntyperästänne.

    • Anonyymi

      Niillä joilla on intialaisia juureja, kannattaa olla ylpeitä niistä. Intiasta löytyy yksi ihmiskunnan rikkaimista henkisistä perinnöistä, Ajatellaan vaikkapa Bhagavad gitaa, yksi pyhimmistä kirjoista maailmassa,. Bhagavad gita opettaa kaikkien elävien olentojen yhdenvertaisuutta, rakkautta Jumalan ja ihmisen välillä jne ja tässä mielessä se on hengellisesti hyvin edistyksellinen . Bhagavad gita kirjoitettiin todennäköisestinoin tuhat vuotta ennen Jeesuksen syntymää, joten se oli aikalaiskirjakseen uskottomattaan edellä aikaaansa oleva.

      Se, että Intiassa on nykyisin vallalla ikävä kastijärjestelmä, ei perustu pyhiin kirjoihin. Intialainen perinne opettaa, että kastit syntyvät ominaisuuksien mukaan ( eli kenestä tahansa voi tulla esim ylimpään kastiin kuuluva pappi eli bramiini, jos kykenee opiskelemaan papiksi) , ei syntymän mukaan niin kuin tänään. Päinvastoin Srimad Bhagavatamissa ennustettiin että nykyisellä rappioaikaudella pyhiä opetuksia vääristetään mm niin että kasteista tuli syntynmäoikeuksia ja köyhiä alettaisiin pitää epäpuhtaina.

    • Anonyymi

      Ei niillä mitään lähteitä ole, jonkunlainen pakkomielle ja vimma yrittää vängätä että he olisivat Herran valittu kansa ja sen vuoksi etuoikeutetussa asemassa.

    • Anonyymi

      Kyllä kaikkien romanien DNA-testissä näkyy Intiaa. (yleensä noin 50%) Kyllähän se on ihan mahdollista, että jotkut ovat vaeltaneet Israeliin, kun Turkissahan on maailman eniten romaneita. (Ja Turkki ja Israelhan ovat aika lähellä toisiaan)
      Eihän kukaan voi kieltää romanien tekemästä "valkolaisen" kanssa lapsia,koska jos yksikään romani ei ois ikinä tehny "valkolaisen" kanssa lapsia, ne ois edelleen 100% intialaisia.

    • Anonyymi

      Ja joskus ennen, kun ollaan saatu DNA-testejä, ollaan luultu, että romanit on lähtösin Egyptistä ja siitä on tullu ainakin espanjankielinen nimitys romaneille.

    • Anonyymi

      Romanit ovat tulleet Intiasta kaikkiin maihin. He elävät omana porukkanaan ja heitä on myös israelissa. Mutta eivät ole sulautuneet valtaväestöön. Ovat monet kirjoitustaidottomia ja autettavia. Eivät siis millään tavalla muistuta älykkäitä ja rauhaa rakastavia israelilaisia. Freija Grönfors ym. opettajat, jotka opettavat, että mustalaiset ovat Efraimia, puhuvat paksua palturia. Kaikkeahan sitä voi kuvitella, mutta se on eri asia, mikä on totta.

    • Anonyymi

      Onko tämä nyt joku helluntaiseurakunnassa keksitty juttu taas. Että siellä ne Israilin kadonneet lapsoset nyt hoilaa ja kitaroi lavalla 🙄

    • Anonyymi

      Voi hyvänen aika. Vai Israelista. Älkää nyt ihan oikeasti viitsikö, menee jo pelleilyn puolelle.

    • Anonyymi

      Väittääkö joku vakavissaan että romanit ovat joku Israelin heimo ? Milloin tällainen teoria on keksitty ja kuka asiaa on tutkinut ? Eihän nyt voi ominpäin alkaa keksimään asioita ja etsimään Raamatusta omaa mielikuvitusta tukevia kohtia.

      • Anonyymi

        Kyllä jotkut voi.


    • Anonyymi

      Mikäs Intiassa on vikana kun se piti Israeliin vaihtaa ? Ainakin ulkonäöltään romnit muistuttavat intialaisia, ei ollenkaan Lähi- idän ihmisten näköä.

      • Anonyymi

        No ei pätkääkään. Aika jännä että tällee lennosta keksitään uusia lähtömaita … sama kuin suomalaiset alkaisi väittää olevansa Uruguaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei pätkääkään. Aika jännä että tällee lennosta keksitään uusia lähtömaita … sama kuin suomalaiset alkaisi väittää olevansa Uruguaista.

        Aika hyvin mätsää iholtaan vaaleiden mutta tummatukkaisten pohjoisintialaisten kanssa. Ruskeiden ja pyöreänaamaisten eteläintialaisten kanssa ei sitten juurikaan.


    • Anonyymi

      Aloitus on yli kymmenen vuotta vanha. Onko faktat jo voittaneet mielikuvituksen vai vieläkö joku höpäjää romanien olevan Israelista lähtöisin ?

    • Anonyymi

      Ei Israelilaisuutta pysty todistamaan DNA-testein. Tuostakin jo ymmärtää, että palturia puhutaan, ja omia toiveita. Oishan se hienoa olla kadonnut heimo, ja arvon ylennyskin.

    • Anonyymi

      Aidot romanit ovat tummihoisia
      Suomen "mustalaiset" ovat tänäpäivänä aika vaaleita koska heimon naiset ovat naineet valkolaisten kanssa salaa. Siitä vaan dna-testiä teettämään, moni yllättyy

    • Anonyymi

      Onhan suomi suomalaisten vaikka se on oikeesti saamelaisten. Nykyiset suomalaiset on rantautunut suomeen. Ovat suku juurilta mongoliinille sukua ja läheistä. Moni ei ehkä tiedä mut näin on

    Ketjusta on poistettu 41 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3505
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      83
      1640
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe