Kaipaan ideoita

Tällä palstalla tulee pitkiä jorinoita mutta ei ideoita jolla saataisiin Varkautta kehitettyä kaikkien yhteiseksi hyväksi. Tulisi työpaikkoja ja sitä myötä myös lisää palvelua. Jokainen ostos tuo veroeuroja Varkauteen kun se on tehty täällä. Olen kertonut jo omia ideoita täällä kuten se kauppakeskus nyt antaa palaa ja keksikää muutkin jotain. Ei sitten jorinoita tämän perään vaan vain ideoita.

14

679

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Varkkila

      mutta tällä hetkellä ainoa toimiva matkailujuttu on Mekaanisen musiikin museo. Se pitää säilyttää ja ylläpitää ja sen lisäksi tarkastella sen alueen mahdollisuuksia pienimuotoisten tilaisuuksien järjestämiseen.
      Uusi oikea leirintäalue pitäisi saada jonnekkin järven rannalle ja ei, en katso että Kuntorannassa on jo leirintäalue :)
      Uusi matkailuinformaatiopiste keskelle kaupunkia Taulumäelle. Uusille matkailu- ja virkistyalan yrittäjille toiminta-avustuksia. Uusia työpaikkoja avaaville yrityksille toiminta-avustuksia.

      • Onur B.

        ..sinne missä on jo ollut ennenkin, eli Kankunharjuun. Taikka sinne Pitkälänniemen vanhalle tilalle, Pehtoorilakos se nyt oli? Tyhjenevistä peperikonehalleista ja muista SE:n tiloista Itä-Suomen messukeskus. Voi pitää vaikka Maaseutumessut tammikuussa, ei säävarauksia! Vattuvuoreen tuulivoimalapuisto, tuulella ylös, suksilla alas. Siinäpä Brunolle ajattelemista ja jatkojalostamista.


      • Varkkila
        Onur B. kirjoitti:

        ..sinne missä on jo ollut ennenkin, eli Kankunharjuun. Taikka sinne Pitkälänniemen vanhalle tilalle, Pehtoorilakos se nyt oli? Tyhjenevistä peperikonehalleista ja muista SE:n tiloista Itä-Suomen messukeskus. Voi pitää vaikka Maaseutumessut tammikuussa, ei säävarauksia! Vattuvuoreen tuulivoimalapuisto, tuulella ylös, suksilla alas. Siinäpä Brunolle ajattelemista ja jatkojalostamista.

        tuohan on hyvä ajatus. Kankunharjun alue unohtui minultakin ihan tyystin...Onko se alueena riittävä, kun nykyään on niin paljon noita asuntoautoja ja tarvitsevat aika tasaisen alustan nopeaan yöpymiseen. Nuo kausipaikkalaisethan asuntovaunuineen olisivat myös aika hyvä kohderyhmä, jos hinta ja palvelut olisivat kohdallaan.
        Pitkälänniemi on aika hyvän kokoinen alueena.
        Tuulivoimalapuisto...En pistäisi vastaan, mutta aika kova huiske niistä joskus kuuluu...hmmm.
        Mitähän Truuno sanoo?


      • Onur B.
        Varkkila kirjoitti:

        tuohan on hyvä ajatus. Kankunharjun alue unohtui minultakin ihan tyystin...Onko se alueena riittävä, kun nykyään on niin paljon noita asuntoautoja ja tarvitsevat aika tasaisen alustan nopeaan yöpymiseen. Nuo kausipaikkalaisethan asuntovaunuineen olisivat myös aika hyvä kohderyhmä, jos hinta ja palvelut olisivat kohdallaan.
        Pitkälänniemi on aika hyvän kokoinen alueena.
        Tuulivoimalapuisto...En pistäisi vastaan, mutta aika kova huiske niistä joskus kuuluu...hmmm.
        Mitähän Truuno sanoo?

        Onhan se Kankunharjun leirintäalue vara aloittaa jo siitä Puurtilansillan kupeesta, jossa on jo ruokapalveluinfra valmiina...


      • Varkkila
        Onur B. kirjoitti:

        Onhan se Kankunharjun leirintäalue vara aloittaa jo siitä Puurtilansillan kupeesta, jossa on jo ruokapalveluinfra valmiina...

        Käy Tumilta hakemassa kerrostalon ja koko teltallinen on ruokittu :)
        Sitten siinä on arvauskeskus lähellä, jos sattuu kalastuskisoissa tarttumaan turistilla koukku poskeen.


      • Onur B.
        Varkkila kirjoitti:

        Käy Tumilta hakemassa kerrostalon ja koko teltallinen on ruokittu :)
        Sitten siinä on arvauskeskus lähellä, jos sattuu kalastuskisoissa tarttumaan turistilla koukku poskeen.

        että kalastuskisojahan voisi jalostaa; tuulastuksen-, isku-ja täkykoukku taikka kolkkakalastuksen SM/MM-kisat. Yksilö- ja joukkuesarjat, puhalla nollat-sarja sekä promillekerroin-sarja. Edellä mainituilla lajeilla kisat vieläpä jakautuisivat usealle vuodenajalle. Jooo--o...


    • pantava paperille

      Miten olisi tulevaisuuden suunnitelua jo nyt ?

      Jos nuorilla ( alle 30 ) ei ole töitä ja liikaa ( yli 65 ) vanhuksia niin yhtälö on mahdoton jo 2020 2030

      Puhutaan työvoimapulasta ja työttömyydestä samaan aikaan ja samojen vaalien välissä. Miten tähän ollaan tultu kun kouluissa ei edes saa valita enään / ruotsin jälkeen kieliä joita tahtoisi oppia ?

      Eli herää kysymys että mihin kaikkeen rahat riittävät... ja mistä ollaan valmiita tinkimään ?

    • Piti kirjoittaa Kuopion murteella kun yhtään konkreettista ideaa ei tunnu löytyvän. Matkailu on hyvä mutta myös muita vaikka joitakin artikkeleita mitä täällä voisi alkaa valmistaa ja sitä kautta työllistää ne nuoret. Se energia millä haetaan lehtijulkaisuja negatiivisiin uutisiin Varkaudesta luulisi samalla tavalla löytyvän maailmalta tuoteideoita.

      • Ruaputtaja

        kirjoituksestasi Kuopion murretta.Sana täysin käsittämätön:)


      • %kake
        Ruaputtaja kirjoitti:

        kirjoituksestasi Kuopion murretta.Sana täysin käsittämätön:)

        sivistys ja murre kumpuaa savontien grilliltä.


      • Vuan uskooko

        tännää, että Päevinnii pitäs ruveta vuan hoetamaa ommoo hommoosa, eikä sotkeetua kirkkoon.


    • No #1

      Miten olisi sellaisiia tuotteita mitä ei muualla tehdä ? Esim joku venäläinen tehdas voisi tuoda tekemiään tuotteitaan tänne ( jotka sitten valmistetaan Varkaudessa ) ja siten koettaa saada jalansijaa EU markkinoilta !

    • Anonyymi

      kurpitsasalaatti

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      263
      593
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      466
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe