Yamaha Dragstar 650 viat

turhan säätäjä

Tuli hommattua tuollainen Yamaha customi. Onko kellään kokemuksia tästä pyörästä? Mistä kohtaa se alkaa
ensiksi hajoamaan?
Äkkiseltään pyörä vaikuttaa erittäin kestävältä, viritysaste on zetorin luokkaa eikä edes ketjuja tarvitse
rasvata. Veikkaan kyllä, että aika tulee pitkäksi ja aikaa jää ruuvaamisen puuttumisen takia liikaakin
ajamiseen. Laitteella on ajettu noin 17000 km, eli suht vähän.

13

9261

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mika2

      .... itse en muista nähneeni dragstaria, jossa olisi ketjut. Ainakin proidin dragstar oli kardanivedolla. Mun mielestä tuo on makea pyörä ja laiskanpulskeitahan customit on järestään eli ei se hirveästi siitä muutu kun siirtyy isompaan. Aika isohan tuokin on. Ei kai siinä muuta kun että älä aja liian isolla vaihteella, kun on vääntävä pyörä niin se vääntää korkkiruuville koko pyörän jos ei itse hoksaa antaa vaihteistolle vähän armoa.

      • dragstari myös

        oli se vitsi..... kardaani kestää yleensä pyörän iän, ja sen jälkeenkin on jollekkin kelpo varaosa.


      • se kardaani
        dragstari myös kirjoitti:

        oli se vitsi..... kardaani kestää yleensä pyörän iän, ja sen jälkeenkin on jollekkin kelpo varaosa.

        Dragstar 650 Classicilla olen nyt seitsemän kesää ajellut. Huoletonta menoa on ollut, ajettu nyt 54 tkm. Viime talvena takarengasta vaihtaessani tutkin hieman tarkemmin kardaania. Kardaanin spoorit olivat takapäässä kuivat ja yllättävän kuluneet. Ne kannattaa kuulemma rasvata parin vuoden välein hyvin moly-pitoisella rasvalla (esim. Honda Moly 60 Paste). Spoorit ovat saattaneet olla kuivat jo uudesta lähtien. Ja tuo kardaanin avoin ja monesta osasta koostuva rakenne ei ainakaan auta asiaa. Ohjetta löyttyy täältä: http://www.650ccnd.com/shaft2.htm


      • turhan säätäjä
        se kardaani kirjoitti:

        Dragstar 650 Classicilla olen nyt seitsemän kesää ajellut. Huoletonta menoa on ollut, ajettu nyt 54 tkm. Viime talvena takarengasta vaihtaessani tutkin hieman tarkemmin kardaania. Kardaanin spoorit olivat takapäässä kuivat ja yllättävän kuluneet. Ne kannattaa kuulemma rasvata parin vuoden välein hyvin moly-pitoisella rasvalla (esim. Honda Moly 60 Paste). Spoorit ovat saattaneet olla kuivat jo uudesta lähtien. Ja tuo kardaanin avoin ja monesta osasta koostuva rakenne ei ainakaan auta asiaa. Ohjetta löyttyy täältä: http://www.650ccnd.com/shaft2.htm

        Käväisin myös useilla merkkikohtaisilla sivuilla. American V-star sivut olivat aika mielenkiintoiset korjaus ja parannusvinkkeineen.
        Tehon puute lienee se eniten XVS650 omistajia askarruttanut ongelma. Ilmanputsarin ja kotelon vaihdoin
        KN filtteriin, pakoputket olivat jo edellisellä omistajalla vaihtuneet silvertail putkiin. Varmaan joutuu suuttimet vaihtamaan hieman suurempiin. Tuolla V-Star sivuilla oli jokaisen pyörän suutinkoko taulukossa,
        joten hyvin saa osviittaa siitä asiasta. Pikaisella koeajolla ennen talviunille laittoa totesin tehon
        aivan riittäväksi. Nuo kahvakytkimen johdot on tehtaalla vedetty tosi rumasti. Osasivat Hondalla
        jo 70- luvulla laittaa johdot sarvien sisään. Mutta kulkeehan se sähkö niissä aivan yhtä hyvin.
        Tuo kurakaari on kyllä tosi minimaalinen, pitää tarkkailla purkaamoja jos löytyis halpa classic
        mallin kurakaari. Nyt oli jo maalit kuluneet jännitteensäätäjän alapuolelta veks.
        Takapyörä pitää nyt sitten irrottaa poorien rasvaamiseksi, kiitokset vinkistä.


      • kuivat paikat
        se kardaani kirjoitti:

        Dragstar 650 Classicilla olen nyt seitsemän kesää ajellut. Huoletonta menoa on ollut, ajettu nyt 54 tkm. Viime talvena takarengasta vaihtaessani tutkin hieman tarkemmin kardaania. Kardaanin spoorit olivat takapäässä kuivat ja yllättävän kuluneet. Ne kannattaa kuulemma rasvata parin vuoden välein hyvin moly-pitoisella rasvalla (esim. Honda Moly 60 Paste). Spoorit ovat saattaneet olla kuivat jo uudesta lähtien. Ja tuo kardaanin avoin ja monesta osasta koostuva rakenne ei ainakaan auta asiaa. Ohjetta löyttyy täältä: http://www.650ccnd.com/shaft2.htm

        Hei kiitos tästä tiedosta, hommasin itsekkin juuri dragun. Pitänee katsoa mitä kardaanin sisällä vai onko mitään.


      • make s

        minä näin ketjullisen 650 vuosimallia an tiedä iskun vaimentimet olivt molemmin puolin


      • Dragu

        oletko varma ettei ollut esim virago johon vaihdettu xvs tankki?


    • Hyvä Hankinta

      Aikasi tulee todella pitkäksi...vikoja tuskin tulee. Ala katselemaan osia esim. ameriikanpuolelta niin aika menee näiden "himmeleiden" virittämiseen...customosia on nimittäin rajattomasti.
      www.cruisercustomizing.com

      • jo vain

        eipä siinä nuita vikoja juuri ole tietty kytkinhän joutuu aika lujille, kun pyörä on kuitenkin aika painava ja tarkkaile pinnoje kireyttä sekä takapyörän laakereita.


    • Pappa8

      Vaimolla on 100 000 ajettu Drag Star 650 cc. Muuten pelannut loistavasti, mutta seisontatuelle laitettaesa jonkun ajan kuluttua rupeaa tihkumaan öljyä ihan maahan asti. Tihkupaikka on epäselvä - onko jollain kokemuksia?

      • Arvuuttelisin

        Venttiilien säätökopan kannen O-rengastiivisteet kovettuneet, vuotaa koneen jäähtyessä?


    • dragu

      Hei Vesku Kouvolasta. Olisiko kellään myydä Valorautaa ja tietysti 115mm halkasialtaan olevat kromi kopalliset valot, 650 Drag Staariin? yst.vast. 0400750686.

    • hehehe-

      Sehän on vasta sisäänajettu...kyllästyt ennen kuin tulee mitään vikaa !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minja Koskela: Ei se väärin ole jos ei halua tehdä töitä

      kyllä tukien varassa saa elää vaikka koko ikänsä. Tää on tätä äärivasemmistolaista ajattelua.
      Maailman menoa
      155
      5785
    2. Kysymyksiä paIstavasemmistoIaisiIIe

      Mistä johtuu teidän kroonisesti negatiivinen, synkkä, katkera ja kateellinen mentaliteetti? Milloin olette viimeksi aido
      Maailman menoa
      84
      3273
    3. Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin

      Ähtärin eläinpuisto oy ja Hotelli Mesikämmen oy hakeutuvat konkurssiin, Ähtärin eläinpuisto tiedottaa. Yritykset ovat t
      Ähtäri
      96
      1800
    4. On se tullut jo ihan kaikilta osin selväksi

      Ei tämä meidän juttu tule koskaan etenemään.
      Ikävä
      124
      1190
    5. Montako naista

      On menossa mun lisäksi?
      Ikävä
      15
      1114
    6. Tässä on sielunkumppanisi postilaatikko

      Laita postia sielunkumppanillesi 💌❤️
      Ikävä
      60
      1061
    7. Jäänmurtajan kauppa oli kuin olikin SANNA MARININ ansiota

      "Lähteiden mukaan Trump käytännössä päätti asiasta 2. lokakuuta 2019, jolloin Washingtonissa juhlistettiin Yhdysvaltain
      Maailman menoa
      78
      983
    8. Koska me aloitetaan meidän loppuelämä?

      Oisko jotain ehdotuksia....
      Ikävä
      58
      980
    9. Olet edelleen uskomaton

      Halusin vain kertoa, että olet edelleen mielessäni pysyvästi. Anteeksi, etten saa ajatuksia irti sinusta. Olet... niin p
      Ikävä
      27
      865
    10. Rekkautumispakko olisi hyvä...

      Kirjoittajat saisivat kasvot ihan eri tavalla. Mitä olet mieltä moisesta?
      Sinkut
      158
      844
    Aihe