Maitojauhe puurojauheessa

ignorence

Heips! Pari kysymystä puurosta ja viljoista:
Meillä 8kk vauva, ja viljoista vehnä maistamatta. Ostinkin nyt sitten muksun täysjyväpuuroa, ja ehdin makuannoksen antaa, kunnes muistin tutkineeni jo aiemmin että puurossahan on rasvatonta maitojauhetta mukana! Meillä vauva ollut imetyksellä, eikä korvikkeita ole tarvinnut antaa, ja olisin näin halunnut jatkaa myös tästä eteenpäin. Onko tuo puuron maitojauhe nyt sitten ihan oikeeta maitojauhetta ja eikös sitä oikeeta maitoa saanut/voinut aloitella vasta kun hapanmaitotuotteilla on aloitettu?

Toinen kysymykseni sitten että miten olette antaneet vehnämaistiaisia? Neuvolan täti sanoi että vehnää on sinänsä turha maistattaa, mutta kai sitä nyt jossain vaiheessa pitää syödä , joka paikkaan kun sitä kuitenkin tungetaan!

5

3111

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yhden äiti

Vauvapuuroissa oleva maitojauhe on käsitelty samalla tavalla kuin korvikkeiden maitojauhe eli sitä voi antaa vaikka lapsi ei olisikaan saanut vielä ns. tavallista maitoa. Maitoallergiselle nämä purojauheet eivät tietenkään käy.

En tiedä mitä neuvolan terkkari on tarkoittanut sanomisillaan, mutta vehnä on ihan yhtä tärkeä vilja kuin muutkin. Ehkä terkkari on tarkoittanut, että vehnä aiheuttaa harvoin allergiaa lapsille joille ohra ja ruis sopii.

• ap

vastauksesta, sitä vähän uumoilinkin... En tiedä kannattaako noita maitopohjaisia puuroja siis antaa jos muut puurot olen tehnyt veteen, ja aioin äidinmaidosta siirtyä oikeeseen maitoon sitten jossain vaiheessa..

Tiedä noista terkkarin kommenteistakaan mitä ajoi takaa... Sanoi minulle että vehnä on turha vilja, tarkoitti sitten varmaankin että jossain vaiheessa pärjää ilmankin.... Tai ei kannata opettaa liikaa vehnän päälle...

Mistähän sitä vehnää voisi maistella muualta kuin puuroista? Voiko esim leipää antaa näin pienelle...? Hampaitakaan kun ei ole.. Vai jätetäänkö suosiolla myöhemmäksi koko vehnä!?

• Voi antaa..
        ap kirjoitti:

vastauksesta, sitä vähän uumoilinkin... En tiedä kannattaako noita maitopohjaisia puuroja siis antaa jos muut puurot olen tehnyt veteen, ja aioin äidinmaidosta siirtyä oikeeseen maitoon sitten jossain vaiheessa..

Tiedä noista terkkarin kommenteistakaan mitä ajoi takaa... Sanoi minulle että vehnä on turha vilja, tarkoitti sitten varmaankin että jossain vaiheessa pärjää ilmankin.... Tai ei kannata opettaa liikaa vehnän päälle...

Mistähän sitä vehnää voisi maistella muualta kuin puuroista? Voiko esim leipää antaa näin pienelle...? Hampaitakaan kun ei ole.. Vai jätetäänkö suosiolla myöhemmäksi koko vehnä!?

leipää tuon ikäiselle, "kovempaa" leipää imeskeltäväksi ja pehmeästä leivästä voi antaa paloja suuhun tai sormiruoaksi.

Meillä on 8kk ikäiselle tehty kaikki puurot tavallisista hiutaleista. Nyt ostin noita vehnähiutaleita, mutta ei muksulle oikein maistunut niin olen vähän laittanut niitä muun puuron sekaan totuttelun vuoksi, mutta en vehnäpuuroa väkisin ala syöttämään kun kerran ei maistu. Kaurapuurosta tykkää.

• ap
        Voi antaa.. kirjoitti:

leipää tuon ikäiselle, "kovempaa" leipää imeskeltäväksi ja pehmeästä leivästä voi antaa paloja suuhun tai sormiruoaksi.

Meillä on 8kk ikäiselle tehty kaikki puurot tavallisista hiutaleista. Nyt ostin noita vehnähiutaleita, mutta ei muksulle oikein maistunut niin olen vähän laittanut niitä muun puuron sekaan totuttelun vuoksi, mutta en vehnäpuuroa väkisin ala syöttämään kun kerran ei maistu. Kaurapuurosta tykkää.

juttu! Leivässähän sinänsä ei ole mitään erikoisia aineita, arvelutti vaan tuo hampaattomuus... :)

Jotenkin oletin ettei ihan pelkkiä vehnähiutaleita olekaan, ei ole sattunut silmään tai sitten meidän marketin valikoimaan ei kuulukaan... Meilläkin puurot tehdään tavallisista hiutaleista, parhaiten uppoaa "3 viljan" puuro missä on kauraa, ruista ja ohraa. Pitääkin sitten hankkia noita vehnähiutaleita!

• frgb

Meillä annetaan ihan 4-viljan puuroa, siinä on myös vehnää. Ja on paljon halvempaakin, kuin vauvapuurot. Makaronissa on vehnää, joten siinähän sitä tulee maisteltua :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5776
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      36
      3791
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3323
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      12
      2758
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      29
      2222
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      2167
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      162