Ex-kämppis yrittää kiristää rahaa

sonja-85a

Entisen kämppikseni kanssa asuminen ei toiminutkaan joten päätin muuttaa pois kimppakämpästämme. Hän oli jo puoli vuotta aiemmin yrittänyt kiristää rahaa minulta kun hänen koiransa kuoli ja hän syytti minua asiasta, vaikka se ei todellakaan ollut minun syy, siinä pari kuukautta myöskin mustamaalasi minua muille jne. Luulin että asia oli jo selvitetty mutta nyt muuttoni jälkeen kun olen yrittänyt saada viimeisiä tavaroitani pois asunnosta (esim seinähyllyjä joiden irrottamiseen tarvitaan työkaluja joita minulla ei muuttopäivänä ollut) hän on taas alkanut kiristää minulta rahaa. Yhteensä asunnossa "kiinniruuvatun" omaisuuteni arvo on lähes 400euroa ja hän vaatii minulta 300e ennen kuin saisin tavarani takaisin.

Muutin loput tavarani (paitsi seinässä kiinni olevat kaapistot) seuraavana päivänä vuokrasopimuksen päätyttyä josta hän oli tehnyt minusta rikosilmoituksen kotirauhan rikkomisesta (vaikken edes tullut omilla avaimillani sisään vaan hänen uusi kämppis avasi minulle oven) ja varkaudesta (koska hänen mukaan kaikki tavarat jotka olivat asunnossa vuokrasopimukseni päätyttyä olivat nyt hänen omistuksessa)

Absurdeinta koko jutussa on että hän itse on jäänyt kiinni varastamasta minulta ja on yrittänyt vaatia rahaa jopa äidiltäni. Lisäksi hän oli ottanut alivuokralaisen ollessani matkoilla, vaikka olin kieltänyt. Tämä alivuokralainen siis asui minun puolella asuntoa.. En ole tehnyt hänestä rikosilmoitusta koska koko juttu on mielestäni naurettava ja olen kuitenkin uskonut että saataisiin asiat hoidettua, aikuisia kun molemmat olemme. Nyt muutostani on kuitenkin kulunut jo yli 1,5 kk ja edelleen hän kiristää minulta rahaa eikä muutoin suostu tavaroistani luopumaan.

Minulla on tavaroista kuitit, ja olen säilyttänyt kaikki viestit joissa hän vaatii minulta rahaa. Riittääkö tämä rikosilmoitukseen ja onko nimikkeenä sitten kiristys vai mikä?
En enää keksi muuta kuin mennä poliisille asian kanssa, en kuitenkaan halua kostaa ex-kämppikselleni vaan haluan vain saada asian hoidettua ja unohtaa koko ihminen.

1

809

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JensJensen

"Riittääkö tämä rikosilmoitukseen ja onko nimikkeenä sitten kiristys vai mikä?
      En enää keksi muuta kuin mennä poliisille asian kanssa, en kuitenkaan halua kostaa ex-kämppikselleni vaan haluan vain saada asian hoidettua ja unohtaa koko ihminen. "

Tutkintapyyntö voisi olla se mitä tarvitset.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      92
      5278
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      56
      4111
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      25
      2219
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      2048
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1805
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1454
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      28
      1270
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      20
      1056
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      21
      1000
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      991
    Aihe