Autossani on punaista glykolia

mitä teen?

Sanotaan, että eri värisiä nesteitä ei saa sekoittaa. Autooni käy ihan tavallinen vihreä neste, mutta voinko sekoittaa sitä tuohon. Ja jos en voi sekoittaa, niin mistä tiedän mitä punaista tuohon pitää lisätä?

Nesteiden kokonaan vaihtaminen ei ole ihan helppoa sekään, kun järjestelmää ei koskaan saa ilman vippaskonsteja kokonaan tyhjäksi

11

909

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mekaanikko

      muuten ole glykolia!!!!!! Ostat vain sitä punaista jäähdytin nestettä, kaikki punaiset jäähdytin nesteet on samaa tavaraa!!!

      • Mitä se on jos ei glykolia?
        Minä en tosiaan tiedä!


      • Itseasiassa kaikki jäähdytysnestee ovat glykoli pohjaisia. Se punainehn neste on nitriittivapaa.


    • nesteeeeee

      Kyllä ne vanhat nesteet saa täysin pois jos huuhtelet järjestelmän vedellä ennen kuin laitat uudet nesteet. Kun olet tyhjentänyt vanhat pois, täytä pelkällä vedellä, korkki kiinni ja auto käyntiin niin että lämpiää kunnolla. Toista tämä 2-3 kertaa niin että ulos tulee puhdasta vettä. Lämmppäri tietty kuumimmassa asennossa koko ajan. Täytä sitten vihreällä jos ohjekirja sitä suosittelee.

    • Älä sekoita, koska silloin neste muuttuu ruskeaksi ja aiheuttaa moottoriin syöpymisiä sekä voi hyytelöityä.
      Mikäli vehkeessäsi on alumiinin kansi niin silloin punaista ja jos taas valurautainen kansi nin vihreä/sininen sopii myös.

      • .............

        Mutta kun sanotaan, että punainen väri ei ole lakiin kirjoitettu koodiväri. Eli jos ostan punaista ja autossa onkin punaista, joka on erilaista punaista niin vituiks menee


      • valuvika

        2000-luvun henkilöautossa ei ole alumiinikantta ? Silti monessa muussa kuin W-konsernin autoissa käytetään vihreää ja sinistä nestettä.


      • waler
        valuvika kirjoitti:

        2000-luvun henkilöautossa ei ole alumiinikantta ? Silti monessa muussa kuin W-konsernin autoissa käytetään vihreää ja sinistä nestettä.

        TAUNUKSESSA,oli muistaakseni valurautakansi.Niitä on vielä niin paljon liikenteessä,
        että ne muut värit on tarkoitettu tähän malliin???


      • tiiviste
        waler kirjoitti:

        TAUNUKSESSA,oli muistaakseni valurautakansi.Niitä on vielä niin paljon liikenteessä,
        että ne muut värit on tarkoitettu tähän malliin???

        !!!


      • *KandyKing*
        ............. kirjoitti:

        Mutta kun sanotaan, että punainen väri ei ole lakiin kirjoitettu koodiväri. Eli jos ostan punaista ja autossa onkin punaista, joka on erilaista punaista niin vituiks menee

        Sanotaan, että punaisen ja purppuran värisen voi sekoittaa keskenään sekä vihreän ja sinisen voi myös sekoittaa keskenään.


    • Tizianrot

      Pelkkää sekamelskaa jäähdytysnesteiden kanssa nykyään. -97 Vectra B vaatisi ilmeisesti punaista, onko siinä sitten alukansi? Sain kaupoissa pyörittyäni käsityksen että punaistakin on kahta erilaista. Silikaattivapaata jota ei missään tapauksessa saa sekoittaa muiden kanssa. Toisessa kaupassa oli Alfa Kemin punaista longlife (G12 ) jäähdytysnestettä lantrattuna (-36C) 5 litran pönikässä. Siinä ei ollut mitään hurjia varoituksia sekoittamisista. Eikä silikaateista puhuttu mitään. Vai oliko se nyt sitä purppuraa eikä punaista?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      74
      2170
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1442
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      133
      1420
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1102
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      977
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe