PPS-fileestä kysymys.

Mikäköhän on, kun kovasti kehutaan, että OpenOffice grafiikkaesitysohjelma on yhteensopiva MS PowerPointilla tehtyjen fileiden kanssa, mutta mulla ei yhdessäkään Ubuntuun asennetussa OO:ssa nuo toimi juuri lainkaan.

Joku kolmen kuvan ja yhden äänen mini-show saattaa toimia, mutta kun laitetaan puolen tunnin file, jossa on paljon kuvia, ääniä ja videonpätkiäkin seassa, ei toimi OO lainkaan. Winellä ja PP-katselimella lähtee sentään eka kuva ja eka ääni liikkeelle, mutta siihen sitten jää.

Hiirtä ja enter'iä klikkailemalla homma menee eteenpäin, mutta sehän on ihan syvältä. Oisko tähän jotain neuvoa jollakulla?

Mulla on kyllä W-kone tuossa, joten no problem täällä konttorilla, mutta viikonlopun reissuun olisi tarkoitus ottaa mukaan Ubuntuläppäri, jolla pitäisi muutama juttu katsoa. Miten lienee....taitaa jäädä katsomatta Ubuntulla?

5

285

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä se OpenOffice voi sen Powerpointin muodon kanssa olla yhteensopiva mutta jos siellä jotain videota ja ääntä on upotettuna vaikka jossain Windowsin höpöformaateissa niin eihän se niitä koske. SAATTAA kyllä lähteä toimimaan kun asennat paketin ubuntu-restricted-extras, lisäät Medibuntu lähteen ja sitten jotain W32codecs yms. paketit. Ehkä OpenOfficeen pitää klikata joku extensio päälle mut niistä en tiedä.

      Helpoiten selviät kun tallennat ne tiedostot aina standardissa ODF -muodossa (.odp) niin toimii sitten kunnolla. Videot ja äänet tietysti myös standardeihin muotoihin, Mpeg-1 toimii kai Windowsissa ja Ubuntussa, ja ääni Mp3.

      Yksi vaihtoehto on tietysti exportata koko esitys videotiedostoksi johonkin standardiin formaattiin (esim. H.264 AVC).

      • Itse asiassa, kun klikkailee filettä eteenpäin, niin juuri nuo videot toimivat äänineen, mutta ongelma on ihan peruslaatua, kun jpg-kuvat ja mp3-äänet ei lähde pelittämään niin kuin olettaisi. Mutta tämä nyt ei ole mikään maailman luokan ongelma, olisi vain mukavaa, jos toimisi.

        Liikaa kai ei voi vaatia eri järjestelmien välillä.

        Mites esim. MS PP:lla voi tallentaa diaesityksiä ODF-muodossa? En ole PP-esityksiä pariin-kolmeen vuoteen tehnytkään. Ennen ne aina tallennettiin PPS ja PPT-muotoon. Nämä kyseiset fileet ovat cd:illä alkaen vuodesta 2004.

        Voi olla, että aika on ajanut niiden ohi, mutta kyllä ne W-puolella Officella vielä ihan toimivat.


      • M-Kar
        ThreeMice kirjoitti:

        Itse asiassa, kun klikkailee filettä eteenpäin, niin juuri nuo videot toimivat äänineen, mutta ongelma on ihan peruslaatua, kun jpg-kuvat ja mp3-äänet ei lähde pelittämään niin kuin olettaisi. Mutta tämä nyt ei ole mikään maailman luokan ongelma, olisi vain mukavaa, jos toimisi.

        Liikaa kai ei voi vaatia eri järjestelmien välillä.

        Mites esim. MS PP:lla voi tallentaa diaesityksiä ODF-muodossa? En ole PP-esityksiä pariin-kolmeen vuoteen tehnytkään. Ennen ne aina tallennettiin PPS ja PPT-muotoon. Nämä kyseiset fileet ovat cd:illä alkaen vuodesta 2004.

        Voi olla, että aika on ajanut niiden ohi, mutta kyllä ne W-puolella Officella vielä ihan toimivat.

        Tallennettaessa valitsee tiedostomuodon. Onnistuu Wordissa, Excelissä yms. niin miksei myös Powerpointissa. Tietysti MS Officen täytyy olla ajantasalla, eli MS Office 2007 SP2 tai MS Office 2010.

        Aika kyllä siltä osin mennyt ohitse, kun on ne MS Officen vanhat muodot jo vanhentuneita kun on jo standardit olemassa siihen tallennukseen. .xls on ainoa millä jotain tekee.


      • ThreeMice kirjoitti:

        Itse asiassa, kun klikkailee filettä eteenpäin, niin juuri nuo videot toimivat äänineen, mutta ongelma on ihan peruslaatua, kun jpg-kuvat ja mp3-äänet ei lähde pelittämään niin kuin olettaisi. Mutta tämä nyt ei ole mikään maailman luokan ongelma, olisi vain mukavaa, jos toimisi.

        Liikaa kai ei voi vaatia eri järjestelmien välillä.

        Mites esim. MS PP:lla voi tallentaa diaesityksiä ODF-muodossa? En ole PP-esityksiä pariin-kolmeen vuoteen tehnytkään. Ennen ne aina tallennettiin PPS ja PPT-muotoon. Nämä kyseiset fileet ovat cd:illä alkaen vuodesta 2004.

        Voi olla, että aika on ajanut niiden ohi, mutta kyllä ne W-puolella Officella vielä ihan toimivat.

        No minä voisin decryptata ne exe.gyrpä muotoon niin sitten ne voisivat toimia valitsemassani paikassa tiettynä aikana jos käyttää Wii-laitetta? Auttaako?


      • exergy kirjoitti:

        No minä voisin decryptata ne exe.gyrpä muotoon niin sitten ne voisivat toimia valitsemassani paikassa tiettynä aikana jos käyttää Wii-laitetta? Auttaako?

        Minäpä meilaan filut sulle, niin sä decryptaat ne *.gyrpä- muotoon mulle. Mitä maksaa moinen palvelu? Enpäs tullut ajatelleeksi edes tuota mahdollisuutta, tyhmä minä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      895
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      694
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      670
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      32
      598
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      38
      588
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      86
      537
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      110
      525
    8. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      465
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      70
      446
    Aihe