muutto isoon appleen?

malttamaton-89

new york! mitä kautta kannattaa lähteä hakemaan lupaa muuttaa maahan pysyvämmin? jos minulla olisi tiedossa työpaikka. tuttavallani on ravintola siellä ja pääsisin hänelle töihin.. tuleeko hänen hakea minulle työlupaa vai miten se menee? otanko minä jonnekin yhteyttä? :)

Ihanaa pian pääsen asumaan isoon omenaan! en malta odottaa!!! jeeeij!!

voiko tämä olla tottakaan :)

10

562

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tur2942

      Tuttavasi voi hakea sinulle työlupaa, mutta joutuu samalla todistamaan, että olet sellainen ravintola-alan huippuosaaja, jonka veroista ei USA:sta löydy (tai jos kyseessä on vaikka Suomi-ravintola ja työ edellyttää sujuvan suomenkielen hallintaa, niin voi olla mahiksia). Käytännössä siis aika epätodennäköistä, että työlupahakemus menisi läpi.

      Mutta noin yleisesti, otat yhteyttä Yhdysvaltain suurlähetystöön ja haet sieltä viisumin hakulomakkeet ja ohjeet. Siitä se lähtee ja joko onnistuu tahi sitten ei.

    • 20

      ja lennt Nykiin. Ilmoitat kentalla etta tulin nyt tanne asumaan, NOT. Paaset katevasti seuraavalla koneella takaisin Suomeen omalla kustannuksella. Konetta odottelet mukavasti takahuoneessa kasiraudoissa.

    • malttamaton-89

      en mikään ihmeellinen kokki ole tai muuten mutta hän sanoi että ottaisi minut.. kai hän sitten vakuuttaisi siellä että olen erityisen hyvä! :)

      eli siis kun hän sinne ilmoittaa niin luulisi sen sitten vievän asiaa eteenpäin? :)

      Hän sanoi että joulukuun alusta alkaen voisi jo mennä..kauankohan ne paperityöt siellä vie aikaa.. ei minulla kiirettä ole mutta silloin voisin jo mahdollisesti hänen puolesta aloittaa.. olen ihan intona!!

      • not so fast, amigo..

        Green Card- ja viisumiasiat voivat viedä vuodenkin kaikkine haastatteluineen ja paperitöineen. Se, että ystäväsi haluaa sinut palkata ei vielä välttämättä viranomaisille riitä perusteeksi. Joudut joka tapauksessa hakemaan viisumia itse, vaikka ystäväsi sponsoroisikin työlupaa. Eli sinne Yhdysvaltain suurlähetystöön vain visiitille ja hakemaan lomakkeet ja ohjeet.


      • 20

        Taidatte molemmat olla ihan yhta pihalla naissa viisumi- ja tyolupa-asioissa. Hanen pitaa pystya todistamaan virkailijoille etta koko Amerikanmaasta ei loydy sinunkaltaistasi erikoisosaajaa ravintola-alalla ennenkuin mitaan tyolupaa alkaa irrota.
        Aiotko elattaa itsesi ravintolapalkalla? Otahan vahan selvaa asioista ennenkuin noin innostut.


      • malttamaton-89
        20 kirjoitti:

        Taidatte molemmat olla ihan yhta pihalla naissa viisumi- ja tyolupa-asioissa. Hanen pitaa pystya todistamaan virkailijoille etta koko Amerikanmaasta ei loydy sinunkaltaistasi erikoisosaajaa ravintola-alalla ennenkuin mitaan tyolupaa alkaa irrota.
        Aiotko elattaa itsesi ravintolapalkalla? Otahan vahan selvaa asioista ennenkuin noin innostut.

        kauhean tyrmäävä sävy täällä kaikilla?

        Soitin juuri eilen tuttavalleni ja hän oli ollut yhteyssä yhdysvaltojen suurlähetystöön viisumiasiasta ja sieltä oli annettu tietoja lomakkeista joita meidän tulisi täyttää..sanoivat kuitenkin että on mahdollista jo vuoden vaihteen jälkeen päästä töihin sinne jos nyt heti laittaa paperit eteenpäin ja ne on ok. Eivätkä sanoneet myöskään että minun pitäisi olla parempi kuin KUKAAAN IKINÄ amerikan maalla asunut ihminen että voisin sinne päästä töihin.. työnantajahan sen päättää kuka on hänen mielestä paras hommaan? ja kyllä minä ihan riittävää palkkaa saisin.. olemme jo katsoneet asuntoa manhattanilta vuokralle.. kyllä minä olen erittäin toiveikas tämän suhteen ja aika varma että pääsen sinne töihin ja asumaan..

        Saan toteutettua unelmani! olen toooosi onnellinen


      • 52+4
        malttamaton-89 kirjoitti:

        kauhean tyrmäävä sävy täällä kaikilla?

        Soitin juuri eilen tuttavalleni ja hän oli ollut yhteyssä yhdysvaltojen suurlähetystöön viisumiasiasta ja sieltä oli annettu tietoja lomakkeista joita meidän tulisi täyttää..sanoivat kuitenkin että on mahdollista jo vuoden vaihteen jälkeen päästä töihin sinne jos nyt heti laittaa paperit eteenpäin ja ne on ok. Eivätkä sanoneet myöskään että minun pitäisi olla parempi kuin KUKAAAN IKINÄ amerikan maalla asunut ihminen että voisin sinne päästä töihin.. työnantajahan sen päättää kuka on hänen mielestä paras hommaan? ja kyllä minä ihan riittävää palkkaa saisin.. olemme jo katsoneet asuntoa manhattanilta vuokralle.. kyllä minä olen erittäin toiveikas tämän suhteen ja aika varma että pääsen sinne töihin ja asumaan..

        Saan toteutettua unelmani! olen toooosi onnellinen

        Hieno homma jos kohdallasi kaikki sujuu nopeasti ja vaivatta. Kaikilla ei ole ollut yhtä hyvä tuuri matkassa. Toivottavasti jaksat kertoilla myöhemminkin miten asia etenee, sillä varmasti on monia, joita toisenlaisetkin kokemukset kiinnostavat. Nuo viisumi- ja työlupa-asiat on aina tapauskohtaisia ja niihin on vaikea kenenkään muun kuin viranomaisen sanoa mitään varmaa, kun ei ole kaikkia taustatietoja ja faktoja käsillä.


      • soitti?
        malttamaton-89 kirjoitti:

        kauhean tyrmäävä sävy täällä kaikilla?

        Soitin juuri eilen tuttavalleni ja hän oli ollut yhteyssä yhdysvaltojen suurlähetystöön viisumiasiasta ja sieltä oli annettu tietoja lomakkeista joita meidän tulisi täyttää..sanoivat kuitenkin että on mahdollista jo vuoden vaihteen jälkeen päästä töihin sinne jos nyt heti laittaa paperit eteenpäin ja ne on ok. Eivätkä sanoneet myöskään että minun pitäisi olla parempi kuin KUKAAAN IKINÄ amerikan maalla asunut ihminen että voisin sinne päästä töihin.. työnantajahan sen päättää kuka on hänen mielestä paras hommaan? ja kyllä minä ihan riittävää palkkaa saisin.. olemme jo katsoneet asuntoa manhattanilta vuokralle.. kyllä minä olen erittäin toiveikas tämän suhteen ja aika varma että pääsen sinne töihin ja asumaan..

        Saan toteutettua unelmani! olen toooosi onnellinen

        Teilla on nyt vahan puurot ja vellit sekaisin. Yhdysvaltojen suurlahetystoja on vain maan ulkopuolella, ei USAssa. Sinun itsesi pitaa ottaa yhteytta Yhdysvaltojen suurlahetystoon Helsingissa, siella myonnetaan tyo- ja matkustusluvat USAaan. Suomen suurlahetystolla ei ole asian kanssa mitaan tekemista.
        Nykyisen tyottomyystilanteen tuntien on erittain epatodennakoista etta viisumi myonnetaan maan ulkopuolelta tulevalle ravintolatyontekijalle mutta ainahan voi yrittaa.


    • Stu Pidass

      Ketjun aloitusviestin on pakko olla provo. Ihan kohtuullisen hyvä provo, koska näillä palstoilla on oikeastikin liikkeellä tietämättömiä teinejä, jotka luulevat että US of A:han muuttaminen pysyvästi on "a walk in the park". Mutta, en suostu uskomaan että aloittaja on tosissaan. Kunhan provoilee saadakseen ihmiset turhautumaan ja vastaamaan tyyliin "kuulepas nyt lapsukainen, ei se Nooyakiin muuttaminen ihan NOIN yksinkertaisesti tapahdu".

      Bluffisi on paljastettu.

      • oli hyva

        missa on jo katsottu asuntoja Manhattanilta! Rotanreikaa suurempaa kun ei loydy alle $2000/kk. Siihen viela sec.dep. niin viisi tonnia selvaa rahaa tarvitaan ennenkuin saa avaimen kateen. Torakat tulee kaupanpaalle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      87
      1165
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1006
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      13
      691
    4. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      664
    6. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      660
    7. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      47
      660
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      604
    9. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      592
    10. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      35
      575
    Aihe