ETF Salkunhoitaja, 50% vuosituotto

RH

Treidaamalla ETF osakkeita (BULL/BEAR pareja) 50% vuosituotto on yhtä helppoa kuin ottaisi lapselta tikkukaramellin. Ehdotankin seuravaa: avaa tili Nordnet pankissa, sijoita sinne 1000e. Anna minun treidata puolestasi. Treidaan ilman komissiota kunnes tililläsi on 5000e. Sen jälkeen voit joko jatkaa yksin (kun olet nähnyt miten se tapahtuu), tai annat minun jatkaa ansaiten siitä pienen komission. Jos kiinnostaa, ja on kysymyksiä, niin lähetä e-mail: [email protected]

31

1119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • M. ulkku

      wincapitan uudelleen.
      Miksi et sijoita itse???

      • einariii

        Niin ota lainaa ja ala itse monistamaan rahaa. Mitä sinä muilla ihmisillä tuossa tilanteessa teet?


      • y6mp2n
        einariii kirjoitti:

        Niin ota lainaa ja ala itse monistamaan rahaa. Mitä sinä muilla ihmisillä tuossa tilanteessa teet?

        Niin, olet ihan oikeassa... Itse tietysti teenkin sitä koko ajan. Mutta olen ajatellut niin että ei ole minulta pois vaikka näytänkin systeemin muille. Kyllä se kai niin on että jokaisen pitää vain ja ainoastaan ajatella sitä omaa etuaan... No, ei se ole minulta myöskään pois jos tämä ei ketään kiinnosta... 5-10 vuoden päästä on pätäkkää, sen takaan, itse olen sitä mieltä että olisi kivempaa jos joillakin muilla myös olisi: voisi lähteä yhdessä Tahitilla piipahtamaan, tai jotain muuta vastaavaa. Mutta, mutta, ymmärrän kyllä skeptisyyden, ei taida olla kovin yleistä että jollakin olisi toistenkin etu myös mielessä...


      • y6mp2n

        Niin, teen sitä tietysti koko ajan... Lue myös vastaus einarille, vastasin sinne ensin.


      • ------
        y6mp2n kirjoitti:

        Niin, olet ihan oikeassa... Itse tietysti teenkin sitä koko ajan. Mutta olen ajatellut niin että ei ole minulta pois vaikka näytänkin systeemin muille. Kyllä se kai niin on että jokaisen pitää vain ja ainoastaan ajatella sitä omaa etuaan... No, ei se ole minulta myöskään pois jos tämä ei ketään kiinnosta... 5-10 vuoden päästä on pätäkkää, sen takaan, itse olen sitä mieltä että olisi kivempaa jos joillakin muilla myös olisi: voisi lähteä yhdessä Tahitilla piipahtamaan, tai jotain muuta vastaavaa. Mutta, mutta, ymmärrän kyllä skeptisyyden, ei taida olla kovin yleistä että jollakin olisi toistenkin etu myös mielessä...

        Sinulla näyttää olevan hukassa jopa ihan perusasiat.

        Jos sinulla on miljoonia ja kaikilla muillakin on miljoonia, niin silloin et ole rikas, vaan olet vain ihan tavallinen keskiverto pulliainen.


      • y6mp2n
        ------ kirjoitti:

        Sinulla näyttää olevan hukassa jopa ihan perusasiat.

        Jos sinulla on miljoonia ja kaikilla muillakin on miljoonia, niin silloin et ole rikas, vaan olet vain ihan tavallinen keskiverto pulliainen.

        Joo, mutta kun ei "kaikilla muilla" ole miljoonia, ainoastaan muutamalla minun "asiakkaalla" (korkeintaan 8-10). Suurinta osaa ihmiskunnasta ei pätkääkään kiinnosta varain-hankinta, ja tulevat olemaan PA koko ikänsä (tiesit jo varmaan tämän). En tietysti laita tätä systeemiä yleiseen levitykseen: vain ne, kenen kanssa luon "asiakas-suhteen", oppivat systeemin. Niin, 5-10 vuoden päästä minulla todellakin on "miljoonia", sinun asiasi on, onko myös sinulla.


      • y6mp2n

        Sorry, vastaus sinulle taisi mennä väärään lokeroon... Lue vastaukseni alla oleville...


      • Mitä vielä
        y6mp2n kirjoitti:

        Joo, mutta kun ei "kaikilla muilla" ole miljoonia, ainoastaan muutamalla minun "asiakkaalla" (korkeintaan 8-10). Suurinta osaa ihmiskunnasta ei pätkääkään kiinnosta varain-hankinta, ja tulevat olemaan PA koko ikänsä (tiesit jo varmaan tämän). En tietysti laita tätä systeemiä yleiseen levitykseen: vain ne, kenen kanssa luon "asiakas-suhteen", oppivat systeemin. Niin, 5-10 vuoden päästä minulla todellakin on "miljoonia", sinun asiasi on, onko myös sinulla.

        kuulostaapa niin vinkapitan helppoheikeiltä. "kaikki ei pääse tähän mukaan" " vain harvat ja valitut otetaan" "älä kerro kenelläkään että olet mukana" "kuulut sisäpiiriin, jota ei tarjota kaikille" "ainut kertainen mahdollisuus ja vain sinulle"


      • RH
        Mitä vielä kirjoitti:

        kuulostaapa niin vinkapitan helppoheikeiltä. "kaikki ei pääse tähän mukaan" " vain harvat ja valitut otetaan" "älä kerro kenelläkään että olet mukana" "kuulut sisäpiiriin, jota ei tarjota kaikille" "ainut kertainen mahdollisuus ja vain sinulle"

        Niin, jos luet alempaa, niin tämä tarjous ei enää ole voimassa. Sitäpaitsi rajoitus oli vain sitä varten että minulla ei yksinkertaisesti olisi ollut aikaa treidata kovin monta tiliä lisää (tällä hetkellä tilejä on noin tusinan verran: 4 tuttavien, ja loput omia).


    • RH

      Tämä tarjous vedetään nyt lopullisesti pöydältä, täydellisen mielenkiinnon puutteen vuoksi. Kyllä se on aika merkillistä että ei minkäälaista mielenkiintoa 50% vuosituottoa kohtaan! No, eihän tuo ole minulta mitenkään pois, ihmettelenpähän tätä vain... Eipä sitten muuta kuin hyvää onnea treidauksille!

      • hahhahaah

        "50 % vuosituotto" Yritätkö tappaa nauruun.

        Mahdotonta.


      • RH
        hahhahaah kirjoitti:

        "50 % vuosituotto" Yritätkö tappaa nauruun.

        Mahdotonta.

        Kaksi kaverusta käveli kadulla. Toinen sanoi keverilleen: "Jaloissasi on tukku rahaa, näyttää olevan useita satasia, nosta se pois!". Johon toinen tuumasi, maahan katsomatta: "Jos tässä kadulla todella olisi tukku rahaa, joku muu olisi sen jo poiminut ajat sitten!", ja jatkoi matkaansa.
        Kuten olen jo maininnut, tarjous ei enää ole voimassa. En yksinkertaisesti jaksa taistella ymmärtämättömyyttä vastaan.
        Jotta varmasti kuolisit nauruun, voin näin meidän kesken paljastaa että tuo 50% on konservatiivinen arvio: todennäköisempää on että vuosituotto nousee lähelle 100%, jopa ylikin! Mutta, pyörisekele sinä vaan lattialla nauraen...


      • hahhahaah
        RH kirjoitti:

        Kaksi kaverusta käveli kadulla. Toinen sanoi keverilleen: "Jaloissasi on tukku rahaa, näyttää olevan useita satasia, nosta se pois!". Johon toinen tuumasi, maahan katsomatta: "Jos tässä kadulla todella olisi tukku rahaa, joku muu olisi sen jo poiminut ajat sitten!", ja jatkoi matkaansa.
        Kuten olen jo maininnut, tarjous ei enää ole voimassa. En yksinkertaisesti jaksa taistella ymmärtämättömyyttä vastaan.
        Jotta varmasti kuolisit nauruun, voin näin meidän kesken paljastaa että tuo 50% on konservatiivinen arvio: todennäköisempää on että vuosituotto nousee lähelle 100%, jopa ylikin! Mutta, pyörisekele sinä vaan lattialla nauraen...

        Yrität tappaa tosissaan nauruun. Tuottoa tuleekin todennäköisesti jopa enemmän. Myös talouden nobelpalkinto on tulossa Suomeen keksintösi ansiosta.


    • hehehehehehe

      pelle mikä pelle

      • RH

        Vastauksestasi paistaa että et ymmärrä ETFistä yhtään mitään. Eikä ole vaivan arvoista yrittää sitä edes selittää kaltaisellesi... Joten, heheheheheheheh (I'm laughing all the way to the bank).


      • hehehehehehe
        RH kirjoitti:

        Vastauksestasi paistaa että et ymmärrä ETFistä yhtään mitään. Eikä ole vaivan arvoista yrittää sitä edes selittää kaltaisellesi... Joten, heheheheheheheh (I'm laughing all the way to the bank).

        Ymärrän enemmän kuin sinä. Mistään sijoittamisesta ei tule 50% vuosituottoa.


    • 20+13

      Hahahaha!! Maailman paras sijoittaja, Warren Buffet, pääsee noin 20% keskimääräiseen vuosituottoon. Olisi kiva nähdä jotain CV:tä tms. ennen kuin olen valmis uskomaan että sinä olet vaivaiset 2,5 kertaa Omahan Oraakkelia kovempi tekijä sijoitusmarkkinoilla.

      • RH

        Niin, en usko että olen ainoa läheskään joka tekee kunnon tulosta osakemarkkinoilla. Mitä nyt toissa kesänä Suomessa käydessä juttelin muutaman tutun kanssa, niin 100% ei ole kummoinenkaan tulos. Pitää muistaa että pien-sijoittaja on paljon paremmassa asemassa kuin esim Warren Buffet. Hänen omaisuutensa on niin valtava, että jos yrittäisi tehdä samaa ETFillä, niin panosten suuruus itsessään heilauttelisi markkinoita niin että temppu ei onnistuisi. Voluumi niillä ETFillä mitä treidaan, on 5-10 miljoonaa päivässä, joten sinne sekaan mahtuu 1000-10000 osakkeen kaupat hyvin. Se tarkoittaa noin $20,000 - $200,000 kauppoja. Niinkin pienellä kuin $1000 voi hyvin aloittaa, mutta silloin komission osuus (15 euroa per kauppa minimissään, USAn pörssissä) on aika dominoiva, ja vaikuttaa siihen minkälaista hinta-heiluntaa se vaatii. OK, selitän tässä pikaisesti mistä on kyse:
        Saadakseen 50% vuodessa, pitää tehdä 1% viikossa (1% kertaa noin 50 viikkoa vuodessa tekee 50% vuodessa). Jos on noin $2500 millä aloittaa, sinun pitää saada $25 per viikko ($2500 * 0.01 = $25). Nyt jos treidaat ETFää mikä maksaa noin $22.00 kappale, saat tuolla summalla noin 100 osaketta. Yhden osakkeen pitää nousta $0.65 (voitto komissio = $25.00 2 x (15 euroa x noin 1.5) = $25.00 $45.00 = $65.00 jaettuna 100 on $0.65). Nyt kun tämä kyseinen ETF heiluu PÄIVÄSSÄ yleensä enemmän kuin $1.00, on helppo nakki tehdä kauppa missä saa kerran VIIKOSSA $0.65 tuoton.
        Mutta, eihän sinun tarvitse uskoa yhtään mitään tuosta ylläolevasta...
        Warren Buffet ei tätä pysty tekemään koko omaisuudellaan, eikä tarvitsekkaan.


    • Jyrki430842830

      Itsekin omaan samat harrastukset. Kylla 50% on ihan mahdollista. Buffetkin on itse sanonut etta osaisi milloin tahansa tehda 100% vuosituottoa jos hanella olisi miljoona kaytossa.

      Kyllahan jokainen naita markkinoita vahan opiskellut ymmartaa etta miljardeilla pelatessa peli on ihan erilainen eika 50% per vuosi ole mahdollista ilman vipua.

      Laitoin meilia, toivottavasti kirjoitat takaisin.

      • RH

        No niin, vihdoinkin löytyi hengenheimolainen...
        Vastattu on viestiisi.


      • M. ulkku
        RH kirjoitti:

        No niin, vihdoinkin löytyi hengenheimolainen...
        Vastattu on viestiisi.

        kaksi viisasta voitte lyödä päänne yhteen ja saada monen sadan prosentin tuoton. Se on näin helppoa.
        On se ihmeellistä, että aloittaja ei ole saanut ketään narutettua mukaansa.
        Vincapitaankin sentään saatiin paljon ahneita oppineita ihan kenraalista lähtien kusetettavaksi.


      • RH
        M. ulkku kirjoitti:

        kaksi viisasta voitte lyödä päänne yhteen ja saada monen sadan prosentin tuoton. Se on näin helppoa.
        On se ihmeellistä, että aloittaja ei ole saanut ketään narutettua mukaansa.
        Vincapitaankin sentään saatiin paljon ahneita oppineita ihan kenraalista lähtien kusetettavaksi.

        Niin, mulkku, olen samaa mieltä: ihmeelliseltä se tuntuu että ketään ei kiinnosta 50% tuotto... Taitaa olla viisainta että tyydyn vaan treidaamaan omilla tileilläni, ja niille neljälle "asiakkaalle", jotka minulla oli jo ennenkuin aloitin tämän keskustelu-ketjun. Toki varovaisuus on aina hyvä ominaisuus, että ei lähde kenenkään "kusetettavaksi", ja onhan tuo 5-10% "normaali" tuotto myös ihan kunnioitettavaa tällaisina aikoina. Vaikka sekään ei ole läheskään niin riskitöntä kuin kuvitellaan. Suosittelen luettavaksi "Black Swan" kirjan.


      • M. ulkku
        RH kirjoitti:

        Niin, mulkku, olen samaa mieltä: ihmeelliseltä se tuntuu että ketään ei kiinnosta 50% tuotto... Taitaa olla viisainta että tyydyn vaan treidaamaan omilla tileilläni, ja niille neljälle "asiakkaalle", jotka minulla oli jo ennenkuin aloitin tämän keskustelu-ketjun. Toki varovaisuus on aina hyvä ominaisuus, että ei lähde kenenkään "kusetettavaksi", ja onhan tuo 5-10% "normaali" tuotto myös ihan kunnioitettavaa tällaisina aikoina. Vaikka sekään ei ole läheskään niin riskitöntä kuin kuvitellaan. Suosittelen luettavaksi "Black Swan" kirjan.

        harmittaa, kun me tyhmät tavikset ei tajuta sun tarjoamaa rikastumismahdollisuutta.
        Voisi kuvitella, että hetkessä löytyy ainakin sata, ellei satoja, jotka ovat valmiit työntämään sen tonninsa hoitoosi. Voisin vielä kuvitella, että löytyisi vähintään kymmeniä, jotka haluaisivat todella vurastua ja työntäisivät sinulle lähes väkisin heti muutaman kymppitonnin.
        Niillä rahoilla olisikin kiva leikkiä ja mennä vaikka thaikkulaan orientoitumaan rikastumista silmällä pitäen.
        Siinäkin on vaan se huono puoli, että ovat alkaneet palauttelemaan sieltäkin koijareita kotimaan kolkkouteen. Siellä on kalpeanaamana vaikea piileskellä.
        Mutta panes pläjäyttäen ne omat rahat ja niiden neljän kaukonäköisen viisaan henkilön sentit tuottamaan.....


      • RH
        M. ulkku kirjoitti:

        harmittaa, kun me tyhmät tavikset ei tajuta sun tarjoamaa rikastumismahdollisuutta.
        Voisi kuvitella, että hetkessä löytyy ainakin sata, ellei satoja, jotka ovat valmiit työntämään sen tonninsa hoitoosi. Voisin vielä kuvitella, että löytyisi vähintään kymmeniä, jotka haluaisivat todella vurastua ja työntäisivät sinulle lähes väkisin heti muutaman kymppitonnin.
        Niillä rahoilla olisikin kiva leikkiä ja mennä vaikka thaikkulaan orientoitumaan rikastumista silmällä pitäen.
        Siinäkin on vaan se huono puoli, että ovat alkaneet palauttelemaan sieltäkin koijareita kotimaan kolkkouteen. Siellä on kalpeanaamana vaikea piileskellä.
        Mutta panes pläjäyttäen ne omat rahat ja niiden neljän kaukonäköisen viisaan henkilön sentit tuottamaan.....

        Mulkku, olet oikeassa, ei yhden yhtä! Pieni korjaus tuohon sinun yllä olevaan vuodatukseen tosin: eivät ne rahat olisi minun "hoiviini" tulleet. Ne olisivat koko ajan olleet ihka omalla Nordnetin tililläsi! Sieltä en olisi saanut senttiäkään pois, vaikka olisin halunnut. Mutta, kuten olen jo pari kertaa yllä todennut, tarjous ei enää ole voimassa... Olen kanssasi samaa mieltä siitä että olisi todellakin luullut 50% tuoton kiinnostavan kansaa, mutta kun ei niin ei... Omat (ja muutaman tutun) sentit ovat tuottamassa tälläkin hetkellä, älä siitä huolta kanna...


      • einariii
        RH kirjoitti:

        Mulkku, olet oikeassa, ei yhden yhtä! Pieni korjaus tuohon sinun yllä olevaan vuodatukseen tosin: eivät ne rahat olisi minun "hoiviini" tulleet. Ne olisivat koko ajan olleet ihka omalla Nordnetin tililläsi! Sieltä en olisi saanut senttiäkään pois, vaikka olisin halunnut. Mutta, kuten olen jo pari kertaa yllä todennut, tarjous ei enää ole voimassa... Olen kanssasi samaa mieltä siitä että olisi todellakin luullut 50% tuoton kiinnostavan kansaa, mutta kun ei niin ei... Omat (ja muutaman tutun) sentit ovat tuottamassa tälläkin hetkellä, älä siitä huolta kanna...

        Varmasti kaikille osapuolille hyvä ettei tarjous ole enää voimassa.


      • RH
        einariii kirjoitti:

        Varmasti kaikille osapuolille hyvä ettei tarjous ole enää voimassa.

        Einariii, olet ihan oikeassa, hyvä näin.


    • RH

      OK, OK, yleisön pyynnöstä: Otan 2 asiakasta lisää... Siinä järjestyksessä otetaan kun tiedusteluja tulee.

      Lähettäkää viesti tuohon yllämainittuun sähköpostiin.

      RH

    • Omakas

      Nyt Suomessa on siis kymmenkunta uutta miljonääriä tämän yhden kaverin ansiosta. Upeaa!
      Itsekin aion tästä eteenpäin tehdä 50% vuodessa, enkä edes treidaa. Enkä tarvitse asiakkaita. Tässä vaiheessa systeemistäni ei ole omia näyttöjä. Siinä vaiheessa taas kun on omia näyttöjä joidenkin vuosien kuluttua, olen miljonääri, jolloin ei ehkä jaksa napata muiden tilien hoitaminen.

    • Peruspulliainen

      Viestistäni tuli hieman pitkä ja osittain offtopickiakin, en anna siinä sijoitusneuvontaa vaan kerron omasta tavastani käydä osakekauppaa (jota suosittelen kaikille jotka siitä ovat kiinnostuneita) ja se on ollut hyvin nousujohteista varainkerryttämistä jo muutaman vuoden ja ei ole todellakaan rakettitiedettä.

      Omasta mielestäni tuo 50% on aktiivisessa osakekaupankäynnissä täysin mahdollinen mikäli puhutaan bruttotuotosta mutta siihen tarvitsee joo paljon tuuriakin, ei onnistu 5v putkeen mitenkään, koska jossain välissä tulee kuitenkin muutama virhearviointi josta ymmärtää vetäytyä liian myöhässä. 30% on paljon realistisempi peruspulliaiselle ja en tarkoita missään nimessä pelkkää ETF kauppaa vaan myös esim.kotimaisia osakkeita (joista itse olen aina pitänyt) kunhan katsoo kurssit vaikka puolen tunnin välein, jos päivän päätöskurssi on vaikkapa -0,2% on se voinut aivan hyvin olla aikaisemmin 2% jne jne. Ja jos sijoituspääomaa on vain tuo 1000€ niin ei sillä voi yksikseen montaa kauppaa tehdä vuodessa jos ei halua välityspalkkioiden takia jäädä pahasti miinukselle eli kannattaa vaikka porukalla perustaa oma säilytystili jos aktiivisen osakekaupan kokeilu kiinnostaa, 1000€ ei ole todellakaan sijoittamista vaan nimenomaan kokeilua (alkuperäiselle kirjoittajalle en tosin itsekkään rahojani antaisi ja suht kovaa välityspalkkiota hänkin piti mikäli nopeasti oikein luin).

      Itse ostan lähinnä suomalaisia yrityksiä ja keskitän pääoman mielellään yhteen yritykseen johon paneudun huolella etukäteen ja näin ollen kokonaiskehitystä on helppo seurata ja tehdä omat ennustukset ja itselleni useampi yritys tuo aivan liikaa haastetta. Tänä vuonna itsellä on ollut neljä yritystä salkussa ja kuten jokainen tietää niin kurssit on viuhtoneet jo pitkään aivan miten sattuu. Fortumia ollut jo viime vuoden syksystä kun oli reilut 14€ ja pikkuhiljaa lisäillyt kun laskenut pikkuhiljaa, sitten tultiin rytinällä alas ja laitoin kaiken peliin 11,2€ paikkeilla ja myin 12,8€ tuossa noin 1kk sitten ja tein lopulta yli 8% nettoa, ostin seuraavaksi uponoria ja sponttaanisti uutechnig grouppia vai mikä lieneekään ja se oli virhe ja muistaakseni myin sen kolmessa päivässä -6% (seuraavana päivänä olisi tippunut vielä 10% lisää) onneksi samaan aikaan salkussa ollut uponor pelasti tilanteen koska nousi reilusti heti osingon irtoamispäivän jälkeen ja lopulta nettoa tuli osinkoineen n.4%.Kyseinen 4% on muistaakseni kolmen päivän sijoituksesta ja ilman tuota toista surkimusosaketta (villi kortti) tuotto olisi ollut todella hyvä ja siksi pidänkin normaalisti vain yhtä osaketta kerrallaan kaikkein mieluiten vaikka riskinsä on siinäkin. Tämän hetkinen osakkeeni on konecranes josta myös osinko irtosi viime viikolla ja kurssin nousu jo lähes kuitannut sen. Osinko 5.1% ja oma säilytystili -1.19% jos nousee huomenna yli 2% niin myyn ja ostan joko nokiaa tai erittäin suurella riskillä fortumia ensi viikon osingot mielessä, mutta jokin epävarmuus siinä mietityttää. Fortum kyllä luultavasti nousisi vähintään osingon verran kesäksi jotta voisin nostaa nokian osingot, mutta epäilen nokian olevan silloin jo reilusti yli 6€ ja tällä hetkellä hintataso olisi itselleni erittäin houkutteleva, fortumi saattaa tosin ensi kuussa ottaa hieman ylihintaakin jos tulee taas hyviä kauppoja. Saas nähdä mitä teen.

      Itse suosittelen mainitsemaani tapaa harrastaa osakesijoittamista Ja yhteen yritykseen sijoittaminen kerrallaan antaa suuremman potentiaalin niin nousuun kuin laskuunkin mutta pahassa tappiotilanteessa alat elvyttämään vain yhden osakkeen keskihintaa, jollei mennä konkurssiin niin omille päästään joka tapauksessa ennemmin tai myöhemmin ja tiputtamalla keskihintaa lisäät aina pääomaa säästöön, mikäli taas teet voittoa niin sijoitat koko pääoman aina uudelleen ja periaatteessa kasvatat korkoa korolle ja se taas ei onnistu jos ei tee kauppaa tarpeeksi usein.

      Itse arvioin että teen suomiosakkeilla n.25%nettoa tänä vuonna ellei tule pahoja yllätyksiä ja itse teen keskimäärin n.6-8 kauppaa vuodessa ja se on todella laiskasti, mutta omalle kohdalle se on aika maksimi vaikka seuraankin kurssien kehitystä aktiivisesti. Uskon että suomiosakkeillakin saisi suht helposti tuon 1%/viikko keskiarvon mutta sitten pitäisi vaihtaa yritystä todella tiuhaan ja olla erittäin ajan hermoilla, lisäksi pitää olla myös tuuria koska yksi epäonnistunut kauppa voi viedä kuukausiakin ennenkuin saa sen nollattua. Se tuskin luonnistuu kaikilta. Suosin itse suomiosakkeita sen takia koska tällä hetkellä verotuksellisesti minun kannattaa nostaa osinkoni suomalaisista yrityksistä.

    • Hienohomma

      Aika huono tuotto. Aika huono palkka myös sulla. 1000€ aloituksella kun lupasit ilmaiseksi treidailla niin se vie sinulta laskelmiesi mukaan 4 vuotta että on 5000€ kasassa.

      Samassa 4 vuodessa minun ensisijoitukseni on kasvanut 500€ alkupääomasta 14 000€. Vuosituotto on ollut n. 13% mutta kappas keppanaa, on mukavasti jo.

    • Peruspulliainen

      Oletan ettet (hienohomma) kirjoittanut alkuperäiselle aloittajalle koska ketju jo eritäin vanha, mikäli kirjoitit minulle niin en tosiaan rupea treidaamaan kenenkään fyrkalla enkä ole sellaista ehdottanutkaan, en ole huonopalkkainen eikä 1000€ alkusijoitusta voi pitää mielestäni edelleenkään oikeana sijoituksena (sillä osakkeista kiinnostunut saa kuitenkin hyvän kuvan pitkänajan kurssikehityksestä ja riskeistä ennen oikeaa panostusta). Itse aloitin sijoittamisen 13v sitten heti armeijan jälkeen 30k€ sijoituslainalla, jonka sain 6k€ omalla pääomalla ja alle kolmessa vuodessa sijoitukset kattoivat lainan.

      Jos luin oikein rivien välistä niin aloitit osakkeiden oston 500€ ja voitto ollut keskimäärin 13% ja neljässä vuodessa kokonaispääoma sijoituksissa on 14000€ eli ainoa mahdollisuus tähän on vain että olet tehnyt lisäostoja neljän vuoden aikana??? Tuossa on kyse osakesäästämisestä ja 13% nyt ei ole kauhean vaikeaa saada jos katsoo esim. Omxh25 kehitystä tuon 4vuoden ajalta. Lisäksi jos ja kun olet selvästi ostanut rahastoja niin jos et leo ikinä kotiuttanut ahoja niin lä ylläty kun verot napsahtaa vielä välistä. 10% vuosituotto on se perustuotto mitä oletetaan aina pitkän ajan sijoituksilta. Itsellä ollut muutama huono vuosi ja pari keskinkertaista sekä muutama loistava. Viime vuosi esim. 38% metson ja huhtamäen ansiosta ja pari vuotta sitten n. 165% kiitos nokian ja amer sportsin. Pahimmat tappiot tulleet outokummusta ja yit:eestä yhteensä n.-60%.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8396
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe