Mikähän vikana kun monkey pätkii täyskaasulla. Vika ei ole kaasarissa (seos).Tulppakin on uusi. Tulpanhattukin on uusittu.
Voisiko olla puola viallinen? Voiko mitata? miten?
Muita mahdollisia vika paikkoja?
Onko muilla ollut samanlaisia ongelmia?
Monkeyssä 12v sähköt jos sillä on merkitystä.
Monkey pätkii
24
17249
Vastaukset
- vari
Minkäs värinen tulppa on? Puolan maadoitus voi olla huono. Tulpanjohto halkeillut?
- pätkii
Tulppa on tumma. Olen koittanut suuttimia laidasta laitaan eikä apua. Luulen että vika virtapuolella.
Maadoitus ok. tulpanjohtokin ok. - vari
pätkii kirjoitti:
Tulppa on tumma. Olen koittanut suuttimia laidasta laitaan eikä apua. Luulen että vika virtapuolella.
Maadoitus ok. tulpanjohtokin ok.Onko tulpan rako oikea ja koskas sen tulpan vaihdoit? Heti sen jälkeen kun vika alkoi vai? Tuo kovasti vaikuttaa huonon tulpan ongelmalta mutta kait se voi olla muutakin.
- Mo
vari kirjoitti:
Onko tulpan rako oikea ja koskas sen tulpan vaihdoit? Heti sen jälkeen kun vika alkoi vai? Tuo kovasti vaikuttaa huonon tulpan ongelmalta mutta kait se voi olla muutakin.
vika on koko mopo
- . . . .
pätkii kirjoitti:
Tulppa on tumma. Olen koittanut suuttimia laidasta laitaan eikä apua. Luulen että vika virtapuolella.
Maadoitus ok. tulpanjohtokin ok.Mistäs tiedät sen tulpanjohdon virheettömyyden, kuoritko auki? Voi ihan olla siinäkin vika. Tai sitten vaihdat tulpanhatun. Vaikka ei näyttäisi miltään, voi vika siinä olla. Ja jos kipinää antaa, ei puolassa pitäisi mitään vikaa olla. Mittaa kipinän saanti asettamalla tulpanhattu sytytystulpan kanssa mopon maadoitukseen, esim. runkoon kiinni, ja polkaise "käymään" ja katso millainen kipinä on, ja millainen valokaari tulppaan tulee. Jos on ihan normaali, ei oikaise tulpan runkoon tai muuta, niin ei pitäisi vikaa olla. Äläkä pidä tulpanhatusta kiinni poljettaessa tai saat sähköiskun. Koita saada se tulpanhattu sytytystulpan kanssa maihin kiinni niin että se pysyy pitämättä, niin voit huoletta testata kipinän, kunhan et koske tulpanjohtoon tai hattuun poljettaessa. Jos kipinä on hyvä, eikä pomppaa muuhun kuin tulpan kärkivälillä, on kipinä hyvä. Jos kipinä on virheellinen, vaihda tulpanjohto ja/tai tulpanhattu samalla, niin voi alkaa toimimaan kaikilla kierrosalueilla. Ei pitäisi puolassa olla vikaa jos muuten kone käy.
- pätkii
. . . . kirjoitti:
Mistäs tiedät sen tulpanjohdon virheettömyyden, kuoritko auki? Voi ihan olla siinäkin vika. Tai sitten vaihdat tulpanhatun. Vaikka ei näyttäisi miltään, voi vika siinä olla. Ja jos kipinää antaa, ei puolassa pitäisi mitään vikaa olla. Mittaa kipinän saanti asettamalla tulpanhattu sytytystulpan kanssa mopon maadoitukseen, esim. runkoon kiinni, ja polkaise "käymään" ja katso millainen kipinä on, ja millainen valokaari tulppaan tulee. Jos on ihan normaali, ei oikaise tulpan runkoon tai muuta, niin ei pitäisi vikaa olla. Äläkä pidä tulpanhatusta kiinni poljettaessa tai saat sähköiskun. Koita saada se tulpanhattu sytytystulpan kanssa maihin kiinni niin että se pysyy pitämättä, niin voit huoletta testata kipinän, kunhan et koske tulpanjohtoon tai hattuun poljettaessa. Jos kipinä on hyvä, eikä pomppaa muuhun kuin tulpan kärkivälillä, on kipinä hyvä. Jos kipinä on virheellinen, vaihda tulpanjohto ja/tai tulpanhattu samalla, niin voi alkaa toimimaan kaikilla kierrosalueilla. Ei pitäisi puolassa olla vikaa jos muuten kone käy.
Tulpanhatun vaihdettu, kipinä normaali. Joten vika ei siellä.
Säädin ventiilinvälykset pienemmaksi niin ongelma väheni.
Olisikohan laitettu turhan "kiree" nokka-akseli?
Pienennän vielä vähän välystä, katsotaan häipyykö ongelma.
Pitää vain katsoa ettei ventiili jää kantamaan. - . . ..
pätkii kirjoitti:
Tulpanhatun vaihdettu, kipinä normaali. Joten vika ei siellä.
Säädin ventiilinvälykset pienemmaksi niin ongelma väheni.
Olisikohan laitettu turhan "kiree" nokka-akseli?
Pienennän vielä vähän välystä, katsotaan häipyykö ongelma.
Pitää vain katsoa ettei ventiili jää kantamaan.No jos se on vakionokalla niin eihän siinä nyt liian jyrkkää nokkaa voi olla. Mutta kato kuitenki millatteen välyksen laitat ettei lämmetessään ala kantamaan tai palaa venttiili aikanaan.
- . . . ..
pätkii kirjoitti:
Tulpanhatun vaihdettu, kipinä normaali. Joten vika ei siellä.
Säädin ventiilinvälykset pienemmaksi niin ongelma väheni.
Olisikohan laitettu turhan "kiree" nokka-akseli?
Pienennän vielä vähän välystä, katsotaan häipyykö ongelma.
Pitää vain katsoa ettei ventiili jää kantamaan.Niin ja entäs jos se venttiilien ajoitus on vaikkapa hypännyt hampaalla eteenpäin ja taaksepäin? Jos siinä on ketju väljä? Oletan että noissa on jakopää ketjulla. Hihnallahan se nyt olisi ihan sama asia mutta luulisi että olis ketjulla nuo mopot kuitenkin.
- Monkibomber_93
. . . .. kirjoitti:
Niin ja entäs jos se venttiilien ajoitus on vaikkapa hypännyt hampaalla eteenpäin ja taaksepäin? Jos siinä on ketju väljä? Oletan että noissa on jakopää ketjulla. Hihnallahan se nyt olisi ihan sama asia mutta luulisi että olis ketjulla nuo mopot kuitenkin.
Ketjulla on.
- IHANAANNAHELSINGISTÄ
Monkibomber_93 kirjoitti:
Ketjulla on.
MOI MONKIBOMBER_93 OLEN KATSONUT NETISTÄ SINUUN LIITTYVÄT KUVAT.
- agagahbnsjetk
IHANAANNAHELSINGISTÄ kirjoitti:
MOI MONKIBOMBER_93 OLEN KATSONUT NETISTÄ SINUUN LIITTYVÄT KUVAT.
Hähä! xDD
Kiitos näistä nauruista. - Monkibomber_93
IHANAANNAHELSINGISTÄ kirjoitti:
MOI MONKIBOMBER_93 OLEN KATSONUT NETISTÄ SINUUN LIITTYVÄT KUVAT.
Sori, mut en mä taida. Ei trollit oikein sytytä.
- Whiudeu
Mo kirjoitti:
vika on koko mopo
Vika on sinussa kun tänne tulet hyvää topiccia trollaamaan. Juntti
- en kerro
Monkibomber_93 kirjoitti:
Sori, mut en mä taida. Ei trollit oikein sytytä.
Vitun paskahousu :)
- mankionpro
mulla aivan sama vika!! on vaihdettu tulpanhattu ja tulppa ja juuri tullu huollosta. pätkii puolkaasun jälkeen iha perkeleesti ja ei kunnolla pysy käynnissä. bensaa se saa ja kaasarikin kunnossa. missä vika?
- Penaaa
Liian iso pääsuutin? Kannattaa kokeilla vaihtaa pienempään.
- wfds
liian iso/pieni suutin, sytytys vikaa ja ylipäätää sähköis !
- Apinaboe
Ihtellä sama ja en tiedä mistä johtuu
- Ebinebin
Tiiättekö mikä vois olla vikana ku mullaki sama ongelma?
- Penikka
Tietääkö kukaan et mikä vikana ku laitoo 70cc sylinterisarja ja 110 kannen ja kun laittaa käyntiin nii käy siinä aika normaalisti ja sit välis kuuluu sellane kunnon suhahdus joka tuntuu kuuluvan kaasarin luota? Et voiko olla et imuventtiili kanttaa et työntää savuja vähä väärään suuntaan?
- RapidBanana
hei katos vihdoin joku muuki jol tää sama vika :D, joo en oo itekkää viel ratkassu sitä. :,(
- Anonyymi
Mulla on sama ongelma
- Anonyymi
CDI boksi
- Anonyymi
Me laitettii 125 cc ki ja ny lähinnä vain max tehoilla pätkii
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1921321Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221138- 48864
- 70860
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53702
- 33692
- 60689
- 52657