Monkey pätkii

pätkii

Mikähän vikana kun monkey pätkii täyskaasulla. Vika ei ole kaasarissa (seos).Tulppakin on uusi. Tulpanhattukin on uusittu.
Voisiko olla puola viallinen? Voiko mitata? miten?
Muita mahdollisia vika paikkoja?
Onko muilla ollut samanlaisia ongelmia?
Monkeyssä 12v sähköt jos sillä on merkitystä.

24

17249

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vari

Minkäs värinen tulppa on? Puolan maadoitus voi olla huono. Tulpanjohto halkeillut?

• pätkii

Tulppa on tumma. Olen koittanut suuttimia laidasta laitaan eikä apua. Luulen että vika virtapuolella.
        Maadoitus ok. tulpanjohtokin ok.

• vari
        pätkii kirjoitti:

Tulppa on tumma. Olen koittanut suuttimia laidasta laitaan eikä apua. Luulen että vika virtapuolella.

Onko tulpan rako oikea ja koskas sen tulpan vaihdoit? Heti sen jälkeen kun vika alkoi vai? Tuo kovasti vaikuttaa huonon tulpan ongelmalta mutta kait se voi olla muutakin.

• Mo
        vari kirjoitti:

Onko tulpan rako oikea ja koskas sen tulpan vaihdoit? Heti sen jälkeen kun vika alkoi vai? Tuo kovasti vaikuttaa huonon tulpan ongelmalta mutta kait se voi olla muutakin.

vika on koko mopo

• . . . .
        pätkii kirjoitti:

Mistäs tiedät sen tulpanjohdon virheettömyyden, kuoritko auki? Voi ihan olla siinäkin vika. Tai sitten vaihdat tulpanhatun. Vaikka ei näyttäisi miltään, voi vika siinä olla. Ja jos kipinää antaa, ei puolassa pitäisi mitään vikaa olla. Mittaa kipinän saanti asettamalla tulpanhattu sytytystulpan kanssa mopon maadoitukseen, esim. runkoon kiinni, ja polkaise "käymään" ja katso millainen kipinä on, ja millainen valokaari tulppaan tulee. Jos on ihan normaali, ei oikaise tulpan runkoon tai muuta, niin ei pitäisi vikaa olla. Äläkä pidä tulpanhatusta kiinni poljettaessa tai saat sähköiskun. Koita saada se tulpanhattu sytytystulpan kanssa maihin kiinni niin että se pysyy pitämättä, niin voit huoletta testata kipinän, kunhan et koske tulpanjohtoon tai hattuun poljettaessa. Jos kipinä on hyvä, eikä pomppaa muuhun kuin tulpan kärkivälillä, on kipinä hyvä. Jos kipinä on virheellinen, vaihda tulpanjohto ja/tai tulpanhattu samalla, niin voi alkaa toimimaan kaikilla kierrosalueilla. Ei pitäisi puolassa olla vikaa jos muuten kone käy.

• pätkii
        . . . . kirjoitti:

Mistäs tiedät sen tulpanjohdon virheettömyyden, kuoritko auki? Voi ihan olla siinäkin vika. Tai sitten vaihdat tulpanhatun. Vaikka ei näyttäisi miltään, voi vika siinä olla. Ja jos kipinää antaa, ei puolassa pitäisi mitään vikaa olla. Mittaa kipinän saanti asettamalla tulpanhattu sytytystulpan kanssa mopon maadoitukseen, esim. runkoon kiinni, ja polkaise "käymään" ja katso millainen kipinä on, ja millainen valokaari tulppaan tulee. Jos on ihan normaali, ei oikaise tulpan runkoon tai muuta, niin ei pitäisi vikaa olla. Äläkä pidä tulpanhatusta kiinni poljettaessa tai saat sähköiskun. Koita saada se tulpanhattu sytytystulpan kanssa maihin kiinni niin että se pysyy pitämättä, niin voit huoletta testata kipinän, kunhan et koske tulpanjohtoon tai hattuun poljettaessa. Jos kipinä on hyvä, eikä pomppaa muuhun kuin tulpan kärkivälillä, on kipinä hyvä. Jos kipinä on virheellinen, vaihda tulpanjohto ja/tai tulpanhattu samalla, niin voi alkaa toimimaan kaikilla kierrosalueilla. Ei pitäisi puolassa olla vikaa jos muuten kone käy.

Tulpanhatun vaihdettu, kipinä normaali. Joten vika ei siellä.
        Säädin ventiilinvälykset pienemmaksi niin ongelma väheni.
        Olisikohan laitettu turhan "kiree" nokka-akseli?
        Pienennän vielä vähän välystä, katsotaan häipyykö ongelma.
        Pitää vain katsoa ettei ventiili jää kantamaan.

• . . ..
        pätkii kirjoitti:

No jos se on vakionokalla niin eihän siinä nyt liian jyrkkää nokkaa voi olla. Mutta kato kuitenki millatteen välyksen laitat ettei lämmetessään ala kantamaan tai palaa venttiili aikanaan.

• . . . ..
        pätkii kirjoitti:

Niin ja entäs jos se venttiilien ajoitus on vaikkapa hypännyt hampaalla eteenpäin ja taaksepäin? Jos siinä on ketju väljä? Oletan että noissa on jakopää ketjulla. Hihnallahan se nyt olisi ihan sama asia mutta luulisi että olis ketjulla nuo mopot kuitenkin.

• Monkibomber_93
        . . . .. kirjoitti:

Niin ja entäs jos se venttiilien ajoitus on vaikkapa hypännyt hampaalla eteenpäin ja taaksepäin? Jos siinä on ketju väljä? Oletan että noissa on jakopää ketjulla. Hihnallahan se nyt olisi ihan sama asia mutta luulisi että olis ketjulla nuo mopot kuitenkin.

Ketjulla on.

• IHANAANNAHELSINGISTÄ
        Monkibomber_93 kirjoitti:

Ketjulla on.

MOI MONKIBOMBER_93 OLEN KATSONUT NETISTÄ SINUUN LIITTYVÄT KUVAT.

• agagahbnsjetk
        IHANAANNAHELSINGISTÄ kirjoitti:

Hähä! xDD

Kiitos näistä nauruista.

• Monkibomber_93
        IHANAANNAHELSINGISTÄ kirjoitti:

Sori, mut en mä taida. Ei trollit oikein sytytä.

• Whiudeu
        Mo kirjoitti:

vika on koko mopo

Vika on sinussa kun tänne tulet hyvää topiccia trollaamaan. Juntti

• en kerro
        Monkibomber_93 kirjoitti:

Sori, mut en mä taida. Ei trollit oikein sytytä.

Vitun paskahousu :)

• mankionpro

mulla aivan sama vika!! on vaihdettu tulpanhattu ja tulppa ja juuri tullu huollosta. pätkii puolkaasun jälkeen iha perkeleesti ja ei kunnolla pysy käynnissä. bensaa se saa ja kaasarikin kunnossa. missä vika?

• Penaaa

Liian iso pääsuutin? Kannattaa kokeilla vaihtaa pienempään.

• wfds

liian iso/pieni suutin, sytytys vikaa ja ylipäätää sähköis !

• Apinaboe

Ihtellä sama ja en tiedä mistä johtuu

• Ebinebin

Tiiättekö mikä vois olla vikana ku mullaki sama ongelma?

• Penikka

Tietääkö kukaan et mikä vikana ku laitoo 70cc sylinterisarja ja 110 kannen ja kun laittaa käyntiin nii käy siinä aika normaalisti ja sit välis kuuluu sellane kunnon suhahdus joka tuntuu kuuluvan kaasarin luota? Et voiko olla et imuventtiili kanttaa et työntää savuja vähä väärään suuntaan?

• RapidBanana

hei katos vihdoin joku muuki jol tää sama vika :D, joo en oo itekkää viel ratkassu sitä. :,(

• Anonyymi

Mulla on sama ongelma

• Anonyymi

CDI boksi

• Anonyymi

Me laitettii 125 cc ki ja ny lähinnä vain max tehoilla pätkii

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      192
      1321
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1138
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      864
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      860
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      780
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      745
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      702
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33