mokasin .exe tiedostot eivät aukea

a.rissanen

Minulla ei aukea mikää .exe tiedosta se pyytää päättämään ohjelman se ohjelma on minun konella mutta en tiedä mikä.....
ps. laitoin vahingossa ne aukeamaan jollakin väärällä ohjelmalla

21

2276

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...tana

      .exe-tiedostot on itsessään windowssin ohjelmia, mitähän ihmettä siis sekoilet?

    • Avaa käynnistysvalikosta suorita ja kirjoita siihen Regedit
      Klikkaa auki HKEY_CLASSES_ROOT ja siellä kansiota, jossa lukee .exe

      Oikealla pitäisi lukea: (oletus) REG_SZ exefile
      Connet Type REG_SZ application/x-msdownload

      Jos lukee muuta klikkaa hiiren oikealla napilla ja sitten muokkaa.

      • a.rissanen

        Tuosta tuli teksti:
        C:/windows/Regedit.exe sovellusta ei löydy


      • kakkosella...
        a.rissanen kirjoitti:

        Tuosta tuli teksti:
        C:/windows/Regedit.exe sovellusta ei löydy

        tiedoston päältä ja avaa sovelluksessa.


    • apua!

      mulla on windows 7 home premium 64-bit ja tein saman virheen, kaipaan pikaista vastausta laitoin kaikki vahingos avaan wordpadilla. aukasin netin avaa ohjelmalla..., katso tietoo netistä. yritin yllä olevia mut mulla ei oo xp!

    • En ymmärrä, miten ohjelman voi laittaa avautumaan toisella ohjelmalla. Windows on kyllä ihmeellinen jos tuollainen onnistuu.

    • a.rissanen

      sain koneen toimimaan kun palautin sen tehdas asennuksiin!

      • Niin varmaan, mutta koska olet jopa enemmän pihalla kuin lumiukko, seuraava ongelma luuraa jo nurkan takana. Windows ei jätä rankaisematta, jos sitä käyttää pitempään ilman minkäänlaista tietoteknistä osaamista.


    • Itsellä windows 7, enkä kyllä tiedä miten tuo exe on mahdollista. Jos näin on perjaatteessa koko windowsin ei pitäisi käynnistyä, koska sekin joutuu oletuksena avaamaan ison kasan exe tiedostoja.

      Sen ymmärrän että jpg,mp3... tiedostot saa valita millä aukaisee. Hiiren oikea nappi.
      Avaa sovelluksessa/valitse oletusohjelma. Ja sinne ruksi avaa tämätyyppiset tiedostot oletuksena sovelluksessa.

    • apua!

      Tein uuden käyttäjän mut pitäs päästä vanhoja savetuksia pelaa koneella, nii et miten ne exe. tiedostot aukeaa, jos laitan sieltä avaa ohjelmalla niin et mikä tiedosto tai kansio

      • Kukas helkkarin pelle sinä sitten olet, nimimerkki "apua!"?


      • HexStep

        .exe ei tarvitse katsoa millään ohjelmalla. Jos välttämättä haluaa kytkeä .exen johonkin ohjelmaan se ohjelma on jokin hexamuodossa näyttävä. Ei notepad, wordpad, office. Tarkenteen voi asentaa jollekin päätteelle esim .exe ohjauspaneelista. Wssä käynnistettävissä mm. .bat .com .exe .msi yms.


    • apua!

      ei nimimerkit oo tärkeitä. joten auttakaa ny mun probleemassa!

      • bimsalasim

        Lyö itseäsi nyt heti päähän niin lujaa että alat kysyä jotakin missä on edes hiven järkeä.


      • Hemmetin aasi, tämä ei ole sun ongelmasi ketju vaan a.rissasen.


    • apua!

      iha sama, tää on sama aihe!

    • cD

      mulla oli sama ongelma ku poistin jonku malware ohjelman.. eli kun koitti avaa exe tiedostoa ni tuli se avaa sovelluksessa juttu.. jotkut ohjelmat tosin pystyi avaamaan laittamalla ohjelman minkä halusit avata ni avaamalla samalla sovelluksella.. =P

      laitoin notepadiin

      Windows Registry Editor Version 5.00

      [-HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\.exe]
      [-HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\secfile]
      [-HKEY_CLASSES_ROOT\secfile]
      [-HKEY_CLASSES_ROOT\.exe\shell\open\command]

      [HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\open\command]
      @="\"%1\" %*"

      [HKEY_CLASSES_ROOT\.exe]
      @="exefile"
      "Content Type"="application/x-msdownload"


      tallenna nimellä fix.reg
      ja suorita se ni lähti ongelma multa pois ainaki =P

      • mobiiliritari

        ei se toimi


      • mobiiliritari

        koetin saada terrarian toimimaan niin siihe ei tullu mitää nii laitoin avaa sovelluksessa


    • mobiiliritari

      mulla itelläni kävi samallain ihan kymmenen minuutin sisällä. Edes netti ei toimi.

    • Huh huh..

      Nyt tuli eihkä esille paras kädettömyysongelma Windowsin kanssa ikinä :D

      Eiköhän olisi aika siirtyä helpompaan käyttöjärjestelmään (OsX, Linux)?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      109
      1185
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1014
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      94
      771
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      287
      722
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe