Onko kukaan käyttänyt lypsettyä äidinmaitoaan esim. pullataikinaan tai pannariin? Oon kuullut et jotkut niin tekee, mut en oo vielä rohjennut kokeilla vaikka pakkaseen on kyl kertynyt riittävästi maitoa.
Äidinmaitoa pullataikinaan??
7
749
Vastaukset
- ojihg
Sama kai se on, lehmän tai ihmisen maitoa. Tosin äidinmaitoa ei saa keittää, joten mitenkähän uunissa? Kokeile.
- HeinäMami
Noniin, tein eilen omasta maidosta pannaria. Ihan olis mennyt normipannarista, hyvin nousi taikina. Mieskin uskalsi maistaa mut ei innostunut syömään yhtä palaa enempää :) Sulattamisessa meinas mennä hermot kun kesti niin kauan kylmän veden alla litra sulattaa. Suosittelen kyl muillekin, joilla on ylimääräistä maitoa pakkasessa. Vielä pitää testata se pullataikina, ei vaan kehtaa niitä pistää vieraille tarjolle :)
- Upeope
Kollegani kotitalousope kertoi, että äidinmaidosta tulee vallan mainiota pullaa. Eipä tullut kokeiltua silloin, kun pakastimessa sitä oli, tein koiralle pannaria. Kelpasi kyllä. :-)
- Utelias@Hki
Kauheaa tuhlausta. Mun rintaruokinnasta on jo 25 vuotta. Joten tarvitsisin ehkä uusintaa. Ihan vaan rehellisesti utelias olen, enkä ole omia lapsia valitetettavasti hankkimassa. Hoidetaan asia niin että molemmat osapuolet ovat tyytyväisiä järjestelyyn.
T: Utelias Helsingistä, [email protected] - hippilippi.
mutta ajattelin, jotta jos meinaa pakkasmaidot mennä vanhaksi, niin teen niistä esikoiselle evästä :D
pistä vaan pullat vieraille tarjolle, ei ole pakko sanoa että tissimaidosta on tehty :D :D :D saavatpahan äidinmaidon terveysvaikutukset siinä samalla kun mussuttavat pullaa!- Y Ö K
Ootte sairaita..
Jos saisin selville, et mulle olis kylässä syötetty jonkun omasta maidosta tehtyä pullaa niin jäisi kyläilyt siihen.
Oksettavaa. - Halukas ostaja
Y Ö K kirjoitti:
Ootte sairaita..
Jos saisin selville, et mulle olis kylässä syötetty jonkun omasta maidosta tehtyä pullaa niin jäisi kyläilyt siihen.
Oksettavaa.Hei. Jos kerran äidinmaitoa on niin paljon ylimääräisenä,että voi sitä laittaa pulla taikinaan, niin miksi
ette sitten halua myyjä sitä tarvitseville ostajille. Tällöin siitä saisi paremman hyödyn itselle, kuin
laittamalla sitä taikinan joukkoon. Ennen siitä maksaisi vaikka 10 euroa / litra. Mutta myyjä itse päättää tämän asian. Halua ostaa 2 - 3,5 litraa, jos vain vielä löytyy äidinmaitoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-20140000588944124h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?132405Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1911560Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja221317- 71960
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.41897Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?72814Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57812En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.41762Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä75662