Onko kukaan käyttänyt lypsettyä äidinmaitoaan esim. pullataikinaan tai pannariin? Oon kuullut et jotkut niin tekee, mut en oo vielä rohjennut kokeilla vaikka pakkaseen on kyl kertynyt riittävästi maitoa.
Äidinmaitoa pullataikinaan??
7
757
Vastaukset
- ojihg
Sama kai se on, lehmän tai ihmisen maitoa. Tosin äidinmaitoa ei saa keittää, joten mitenkähän uunissa? Kokeile.
- HeinäMami
Noniin, tein eilen omasta maidosta pannaria. Ihan olis mennyt normipannarista, hyvin nousi taikina. Mieskin uskalsi maistaa mut ei innostunut syömään yhtä palaa enempää :) Sulattamisessa meinas mennä hermot kun kesti niin kauan kylmän veden alla litra sulattaa. Suosittelen kyl muillekin, joilla on ylimääräistä maitoa pakkasessa. Vielä pitää testata se pullataikina, ei vaan kehtaa niitä pistää vieraille tarjolle :)
- Upeope
Kollegani kotitalousope kertoi, että äidinmaidosta tulee vallan mainiota pullaa. Eipä tullut kokeiltua silloin, kun pakastimessa sitä oli, tein koiralle pannaria. Kelpasi kyllä. :-)
- Utelias@Hki
Kauheaa tuhlausta. Mun rintaruokinnasta on jo 25 vuotta. Joten tarvitsisin ehkä uusintaa. Ihan vaan rehellisesti utelias olen, enkä ole omia lapsia valitetettavasti hankkimassa. Hoidetaan asia niin että molemmat osapuolet ovat tyytyväisiä järjestelyyn.
T: Utelias Helsingistä, [email protected] - hippilippi.
mutta ajattelin, jotta jos meinaa pakkasmaidot mennä vanhaksi, niin teen niistä esikoiselle evästä :D
pistä vaan pullat vieraille tarjolle, ei ole pakko sanoa että tissimaidosta on tehty :D :D :D saavatpahan äidinmaidon terveysvaikutukset siinä samalla kun mussuttavat pullaa!- Y Ö K
Ootte sairaita..
Jos saisin selville, et mulle olis kylässä syötetty jonkun omasta maidosta tehtyä pullaa niin jäisi kyläilyt siihen.
Oksettavaa. - Halukas ostaja
Y Ö K kirjoitti:
Ootte sairaita..
Jos saisin selville, et mulle olis kylässä syötetty jonkun omasta maidosta tehtyä pullaa niin jäisi kyläilyt siihen.
Oksettavaa.Hei. Jos kerran äidinmaitoa on niin paljon ylimääräisenä,että voi sitä laittaa pulla taikinaan, niin miksi
ette sitten halua myyjä sitä tarvitseville ostajille. Tällöin siitä saisi paremman hyödyn itselle, kuin
laittamalla sitä taikinan joukkoon. Ennen siitä maksaisi vaikka 10 euroa / litra. Mutta myyjä itse päättää tämän asian. Halua ostaa 2 - 3,5 litraa, jos vain vielä löytyy äidinmaitoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1802005
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1591717Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I461686- 1231463
Liian paljon hylättyjä ääniä
Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus1561238Ikäero suhteessa
Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia501112Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen581000- 70899
- 15889
Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat
Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P26887