Unentarve lisääntyy vanhana

henrjii

tääläkin näkee moneltako kukin alkaa vetään ZZZZZZZ:taaa

27

496

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aaamutorkku

kohdalla tuo ainakin pitää paikkansa! Vetelisin hirsiä aamulla vaikka kymmeneen, jos ei olisi töihin lähtö edessä. Saa nähdä millaista taistelua herääminen on kun pääsen eläkkeelle 11-13 vuoden päästä...nousenko aamukahville iltalypsyn aikaan? :)

• Ei kun alkavat hoitaa parisuhdettaan tähän aikaan. Näin olen päätellyt.
      Hyvää yötä kuitenkin !

• En oikein usko, mutta nuorempana univajeesta on vaan vähemmän dramaattiset seuraukset. Ainakin minä olen nukkunut koko ikäni 9 suunnilleen tuntia yössä tai vähemmän ja 1,5 tunnin illansuu-unet. parikymppisenä nukahdin jopa seisaalleni töissä, jos en nukkunut tarpeeksi. Ei musta ole ollut koskaan valvomiseen. Ihan koko kroppaan sattuu, jos joutuu heräämään liian lyhyen unen jälkeen.

Joskus 20-30 vuotiaana tulin usein lauantaiaamuna 3-4 maissa kotiin, ja nousin ylös vasta iltapäivällä 2-4 aikoihin. Joskus joutui menemään maanantaina 6 tunnin yöunen jälkeen töihin tai opiskelemaan, mutta se kostautui niin, että maanantai- ja tiistai-iltana piti mennä nukkumaan jo 7ltä.

Nukkuminen on niin hyvä ja terveellinen harrastus, että siitä ei kannata missään nimessä tinkiä.

• Kyllä se unentarve lisääntyy iänmyötä, jos töissä on.
      Vaikka ei ZZZZZZZ: taata vedäkkään, niin ei väsyneenä viitsi aukaista konetta.
      Nyt tuossa laskuja maksoin, niin samantien vilkaisin.
      Kovin vain tuo vaaka-asento tuntuu vetävän puoleensa.

• sasus

viel kukutaan. Tulin jokin aika sit iltavuorosta, suihkussa käyty, oottelen sitä väsyä, et viittis mennä nukkumaan, se ei kovin helpolla tule iltav. jälkeen...): Piti tulla kurkkaamaan tänne, jos sit kohta jo haukottelisin*O*... Aamulla pitäis jaksaa nousta sit kukonlaulun aikaan, elikkä viiden maissa. Mieluiten kävisin kympin uutisten jälkeen nukkumaan, ja seitsemän aikoihin heräilisin, päivällä olis kiva ottaa pienet päikkärit, oi, voi....

• HTZA

ei kerkiä kaikkia väsyttämään.
        :)
        H.

• on asia kohdallani, pian mun ei tarvitse nukkua ollenkaan jos tää tällaisena jatkuu.

• Heikunkeikku

Meikäläinen on yökyöpeli. En tajua, kun Yöllä tulee niitä kaikkein Suurimpia ajatuksia ja inspiraatioita ja tekemisen ahaa-nyt-mä-teen-tätä-juttua mieleen. Olisihan se järkevää, jos nää tämmöset tulisivat päivällä mieleen.
      Onneksi onneksi onneksi minun ei tarvitse mennä töihin aamulla. Voin nukkua siihen asti, kunnes huomaan, että silmäfläskit eivät enää ole iiriksien päällä ja siitä sitten tiedän, että ahhaa jassssååååå, taidan olla hereillä. Sitten kömmähdän ylähä. En kuunaan koskaan mojuskele sängyssä herättyäni, vaan kip-kap heti vaan pompsista ylös.

Minulle sopii kaikkein parhaimmin se, että annan oman kehoni määrätä, koska asetan itseni vuoteen syleilyyn.
      Elikkä hyvän kirjan kimpussa voin aherrella aamuneljään tai viiteen ja vasta sitten ruveta koisaamaan. Tai sitten jo klo 1 tunnen tarvetta vetästä täkki niskaan ja sulkea simmuni.

Kaikenkaikkiaan tuntimäärältään en nuku paljoa, enkä ole huomannut, että unentarve olisi lisääntynyt ikää myöden. Jokseenkin se on pysynyt vakiona. Ikinä, enkä koskaan kykenisi nukkumaan kahdeksaa tuntia, en vaikka tökkäisin teholiimaa ala-ja yläripsiin. Liika nukkuminen aiheuttaa pääkipua, yäk yäk.

Hyvää Perjantaita vaan sinulle ja Täten Tässä Tällään Tietysti Tällääset Terveiset Toisillekin.:)

• Mä täält vaa eteläst

lukea toi sun kirjoitus!!!Oot kyllä huumori ihminen.Kiva!!!!Piristää päivääääää joten voi jättääää päikkärit välii.Mä oon yö kukkuja.Saan unta vasta tos yhen kahen kieppeil.Ja aamul ylös ysin hujakoil.Hyväääää viikonloppua kaikille!

• Anjaniina.

ihminen vedä siitä johtopäätöksiä, milloinka joku kirjoittaa tänne.
      Älä yritä selittää kenenkään elämää niillä kellonajoilla.
      Niin tekee vain ihminen, jonka koko elämä on palsta ja sen tapahtumat ja sinähän et ole sellainen?

Minusta on aina ollut maailman huluuin juttu, että joku lukee täältä jotain ja luulee tietävänsä toisen elämästä jotain sen perusteella.
      Täällä käydään silloin kun huvittaa ja puhutaanmitä huvittaa.
      Kaikki ei ole läheskään totta, mitä palstalta luet.
      Oikeasti, jos todella miettii, vain 5% on totena otettavaa.
      Esimerkiksi jos joku sanoo hyvää huomenta ja viesti on kirjoitettu 7.00 tai sen lähistöllä- se on totta.
      Mistään muusta ei kannata vetää johtopäätöksiä ja LUULLA tietävänsä jotain?
      Vai kuinka?

• ?

sinulla on oikeus tehdä johtopäätöksiä? Mistä tiedät että vain 5% on totena otettavaa kirjoittelua?

Henri ei ehkä ollut ihan vakavissaa? Seniori kun on itsekkin ja keikkuu vielä iltamyöhään palstalla. :)

• Anjaniina.
        ? kirjoitti:

sinulla on oikeus tehdä johtopäätöksiä? Mistä tiedät että vain 5% on totena otettavaa kirjoittelua?

Henri ei ehkä ollut ihan vakavissaa? Seniori kun on itsekkin ja keikkuu vielä iltamyöhään palstalla. :)

tiedät kuinka vakavissani minä olen.
        Mut mieti sitä 5 % ;)))

• ?
        Anjaniina. kirjoitti:

tiedät kuinka vakavissani minä olen.
        Mut mieti sitä 5 % ;)))

5% varma etten tiedä oletko vakavissasi vai näytteletkö tyhmempää kuin olet.

• Anjaniina.
        ? kirjoitti:

5% varma etten tiedä oletko vakavissasi vai näytteletkö tyhmempää kuin olet.

Hyvää perjantaita sullekin, kyllä se siitä iloksi muuttuu..

• henrjii

sukupuoli vaihtua klo. 20. jälkeen

• Anjaniina.
        henrjii kirjoitti:

sukupuoli vaihtua klo. 20. jälkeen

jo taas sellainen juttu, että jos minä sen olisin sanonut....Korpit nokkis jo silmiä.
        Mut en lähtis tuohonkaan arvuutteluun.
        Voi olla niinkin, mutta en viitsis lähtee puskia pieksämään, se on loputon suo...

• henrjii
        Anjaniina. kirjoitti:

jo taas sellainen juttu, että jos minä sen olisin sanonut....Korpit nokkis jo silmiä.
        Mut en lähtis tuohonkaan arvuutteluun.
        Voi olla niinkin, mutta en viitsis lähtee puskia pieksämään, se on loputon suo...

liioin kiinosta. Ainut mitä ihmettelen, on kun joku lopettaa aina lähes samaan kellonaikaan

• Anjaniina.
        henrjii kirjoitti:

liioin kiinosta. Ainut mitä ihmettelen, on kun joku lopettaa aina lähes samaan kellonaikaan

enkä silti häröile sen jälkeen.
        Aikas lailla on kello kahdeksan kun koneen laitan illalla kiinni, nykyisin.
        Sit taas kun on eri tahti elämässä, saatan olla pitkäänkin...
        Milloin mitenkin.
        Mut en kyllä ole huomannut, ihan selvää trendiä siinä, että joku nimimerkki ilmestyis sen jälkeen illalla jutteleen, vai onko niin?

• Lisääntyy jopa siinä määrin; kun tarpeeksi vanhetaan, nukutaan, eikä lopulta jakseta enää herätä!!

• henrjii

tuhatvuotta kun on mullanalla maattu, niin toinen tuhat oottaa.

• Verkkoklinikka.fi mukaan:
      "Vauvat nukkuvat suurimman osan vuorokaudesta, lapset 9-10 tuntia ja aikuiset normaalisti 7-8 tuntia vuorokaudessa (8-8,5 h. jos unta ei rajoiteta). Unen tarve vähenee, mutta myös yksilöityy iän karttuessa. 50-90 -vuotiaiden unentarve on n. 6 tuntia, mutta vanhusten unentarve voi vaihdella neljästä jopa yhteentoista tuntiin vuorokaudessa."

• tekee hän, sillä moni voi lähteä harrastamaan esim. ruumiinkulttuuria eli viettämään laatuaikaa rakkaansa kanssa. Ja miksei sitä voi viettää yksinkin.
      Minä lähden usein iltalenkille koiraa kusettamaan ja voi olla että poikkean siinä samalla lähibaariin hörppäämään tuopillisen mallasjuomaa. Koira odottaa ulkona.

• Nyt on juuri suuri unentarve, pitää mennä pienilli päikkäreille.
      Tiedoksi vaan ja ZZZzzzzzZZZZZ

• G.J.

ja petin pehmoisesta lämmöstä osaa nauttia jo näin vanhenpana ja kun lämpö ja venyttely on hyväksi lihaksille ja jänteillekin. Jos nukkuu vähän ja kirreesti niin aamuvenyttely alkaa ja päättyy ennen alkuaan pohje ym kramppeihin ja sit sitä nousee väärälläjalalla ylös pehkuista ku sinne ammutu karhu kesken talviunien.

Laitanpa tähän osani lauantain mahdllisesta musiikkiketjusta:

http://www.youtube.com/watch?v=daDUltikF44&feature=related

.. en ollutkaan tiennyt tästä duosta aiemmin

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      95
      8816
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      174
      3822
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3319
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      258
      2631
    5. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      49
      2237
    6. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      42
      2055
    7. Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.

Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?
      Ikävä
      30
      2044
    8. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      48
      1932
    9. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      19
      1803
    10. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      60
      1788
    Aihe