Maceillä ei enää Sampo pankkiin

Buahahahaha!

Lionissa ei sitten ole enbää edes Javaa!
http://www.tietokone.fi/uutiset/apple_lopettaa_mac_os_x_n_javan_kehittamisen

Versio versiolta ominaisuuksia karsitaan vaikka vehkeet maksavat järjettömästi.

13

975

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1stMacFinn

      Linuxin Javaa kehittää ja ylläpitää Sun/Oracle, Windowsin Javaa ylläpitää Sun/Oracle, Macin Javaa ylläpitää Apple, hmmm, olisko jotain mätää tuossa.

      Jatkossa Linux/Windows/Mac OS X Javaa ylläpitää ja kehittää Oracle. Eikö kuulosta ihan järkevältä?

      • dkgddkdkdlfklödkö

        ubuntussa oletuksena onkin OpenJDK eikä sun java....


      • höksdfaödk ö-asleik

        Uusien Apple kannettavien mukana ei tule myöskään mukana edes Flashia!

        Kuka sitä kehittää? Ja miksi ihmeessä sitä ei saa Apple iPhoneen eikä iPadin ja se on poistettu myös MacBook Airista?

        Annatko henkilökohtaisesti takuun, että seuraavaan Mac OS X:ään saa Javan ja Flashin?


      • 1stMacFinn
        höksdfaödk ö-asleik kirjoitti:

        Uusien Apple kannettavien mukana ei tule myöskään mukana edes Flashia!

        Kuka sitä kehittää? Ja miksi ihmeessä sitä ei saa Apple iPhoneen eikä iPadin ja se on poistettu myös MacBook Airista?

        Annatko henkilökohtaisesti takuun, että seuraavaan Mac OS X:ään saa Javan ja Flashin?

        Jatkossa tiettävästi Flash ei tule esiasennettuna minkään Macin mukana. Ajan tasalla olevan Flashin asentamista ei mitenkään estetä, joten 10.6:n kanssa syntynyttä tilannetta ei enää tule. Silloinhan mukana ole vanhempi versio Flashista kuin mitä Adobe jakoi. Tämä johtui DVD-valmistuksen viiveestä, valmistuksen alussa Flash oli ajan tasalla mutta ennen toimituksia Adobe päivitti Flashin.

        Ainoa, joka voi taata Javan saatavuuden on Oracle eikä se ole puhunut aiheesta vielä mitään. Sama pätee Flashiin, vain Adobe tietää Flashin saatavuuden.

        Tilanteessa jatkossa on sekä hyvät että huonot puolensa, saa nähdä miten tuo toimii.


      • sdadfasd sadf asd sd
        1stMacFinn kirjoitti:

        Jatkossa tiettävästi Flash ei tule esiasennettuna minkään Macin mukana. Ajan tasalla olevan Flashin asentamista ei mitenkään estetä, joten 10.6:n kanssa syntynyttä tilannetta ei enää tule. Silloinhan mukana ole vanhempi versio Flashista kuin mitä Adobe jakoi. Tämä johtui DVD-valmistuksen viiveestä, valmistuksen alussa Flash oli ajan tasalla mutta ennen toimituksia Adobe päivitti Flashin.

        Ainoa, joka voi taata Javan saatavuuden on Oracle eikä se ole puhunut aiheesta vielä mitään. Sama pätee Flashiin, vain Adobe tietää Flashin saatavuuden.

        Tilanteessa jatkossa on sekä hyvät että huonot puolensa, saa nähdä miten tuo toimii.

        Hohhoijaa... Miten asennan Flashin iPhoneen tai iPadiin? Flash ja Java on saatavissa kaikille muille käyttiksille, mutta Apple estää flashin asentamisen mobiililaitteisiin, vaikka valmistajilla olisi halua siihen.

        Ei paljoakaan auta, jos ainoa keino asentaa iPhoneen jonkun ohjelman, jonka Apple on kieltänyt, on murtaa puhelin ja samalla menettää takuun ja mahdollisesti rikkoa koko puhelin


      • 1stMacFinn
        sdadfasd sadf asd sd kirjoitti:

        Hohhoijaa... Miten asennan Flashin iPhoneen tai iPadiin? Flash ja Java on saatavissa kaikille muille käyttiksille, mutta Apple estää flashin asentamisen mobiililaitteisiin, vaikka valmistajilla olisi halua siihen.

        Ei paljoakaan auta, jos ainoa keino asentaa iPhoneen jonkun ohjelman, jonka Apple on kieltänyt, on murtaa puhelin ja samalla menettää takuun ja mahdollisesti rikkoa koko puhelin

        Kerro nyt ensin miten asennat sen Lionin iPadiin tai iPhoneen niin minä kerron sitten sen Flashin ja Javan...

        Applen mobiililaitteille on yli 300000 ohjelmaa, tarkista nyt ensin ne ja murra vasta sitten.

        Flash on mennyttä tekniikkaa, teho- ja virtasyöppö. HTML5 on tulevaisuus. Ja lopuille natiivi-iOS-ohjelmat.


      • Macisti!
        1stMacFinn kirjoitti:

        Kerro nyt ensin miten asennat sen Lionin iPadiin tai iPhoneen niin minä kerron sitten sen Flashin ja Javan...

        Applen mobiililaitteille on yli 300000 ohjelmaa, tarkista nyt ensin ne ja murra vasta sitten.

        Flash on mennyttä tekniikkaa, teho- ja virtasyöppö. HTML5 on tulevaisuus. Ja lopuille natiivi-iOS-ohjelmat.

        vasta sitten kun mediasisältöä ei tuoteta flashilla. Nykyisin vielä tuotetaan ja valtavasti. Paskahan flash on mutta ei se tilannetta käyttäjän kannalta paranna, että valmistaja pudottaa esimerkiksi tuen laitteissaan pois.

        Applella on ärsyttävä tapa päättää miten ja mihin hän voi tai saa laitettaan käyttää. Useimmiten Applen keinotekoiset rajoitukset voidaan kiertää softapuolella mutta ne vaativat aina virityksiä.

        Eikä rautapuolikaan aina ole sitä viimeistä huutoa vaan melko standardi kamaa, kuten tämä nykyinen MacBookPro i5 2.53 15". Kaksi edellistä olivat 17" Macbookeja mutta eihän ne enää mitään kannettavia ole. Mitä tässä koneessa on erikoista? Kahdella tonnilla saa paljon paljon kovempaa rautaa. Se on fakta. Yhtä loistavaa käyttistä joistakin ärsyttävistä piirteistään huolimatta ei saa. Eikä desingia vaikka tyylikkäitä koneita on toki muillakin. Usein jäljittelevät kyllä tätä unibodya.

        Kahden tonnin läppäriin kuuluu mielestäni esimerkiksi sisäänrakennettu 3g, on se tuossa 1000 euron vinkkariläppärissäkin. Enkä pahoittelisi BlueRaytakaan, myydäähän Maccia paljon mm. videoeditointiin johon tätä itse käytän. Mulla se on nyt usein mukana sitten ylimääräisenä laatikkona. BlueRay on muuten halvassa winkkarikoneessa myös.

        Paras hintalaatusuhde on 27" imacilla, näyttö on sen verran laadukas (kun ensin saa virheettömän, kaksi ensimmäistä AppleStoresta tilattua vaihtoon keltaisuuden ja valovuotojen takia) että sellainen jo itsessään maksaa sen verran, että sisuskalut tulee Applellta halpana kylkiäisenä.

        Applen politiikassa ja laitteissa näkyy valitettavasti myös suljetun arkkitehtuurin negatiiviset puolet. Enpä silti aio OS X:stä luopua mutta en myöskään aina olla jees jees Applen politiikkaa kohtaan, kritisoitavaa kun on.


      • 1stMacFinn
        Macisti! kirjoitti:

        vasta sitten kun mediasisältöä ei tuoteta flashilla. Nykyisin vielä tuotetaan ja valtavasti. Paskahan flash on mutta ei se tilannetta käyttäjän kannalta paranna, että valmistaja pudottaa esimerkiksi tuen laitteissaan pois.

        Applella on ärsyttävä tapa päättää miten ja mihin hän voi tai saa laitettaan käyttää. Useimmiten Applen keinotekoiset rajoitukset voidaan kiertää softapuolella mutta ne vaativat aina virityksiä.

        Eikä rautapuolikaan aina ole sitä viimeistä huutoa vaan melko standardi kamaa, kuten tämä nykyinen MacBookPro i5 2.53 15". Kaksi edellistä olivat 17" Macbookeja mutta eihän ne enää mitään kannettavia ole. Mitä tässä koneessa on erikoista? Kahdella tonnilla saa paljon paljon kovempaa rautaa. Se on fakta. Yhtä loistavaa käyttistä joistakin ärsyttävistä piirteistään huolimatta ei saa. Eikä desingia vaikka tyylikkäitä koneita on toki muillakin. Usein jäljittelevät kyllä tätä unibodya.

        Kahden tonnin läppäriin kuuluu mielestäni esimerkiksi sisäänrakennettu 3g, on se tuossa 1000 euron vinkkariläppärissäkin. Enkä pahoittelisi BlueRaytakaan, myydäähän Maccia paljon mm. videoeditointiin johon tätä itse käytän. Mulla se on nyt usein mukana sitten ylimääräisenä laatikkona. BlueRay on muuten halvassa winkkarikoneessa myös.

        Paras hintalaatusuhde on 27" imacilla, näyttö on sen verran laadukas (kun ensin saa virheettömän, kaksi ensimmäistä AppleStoresta tilattua vaihtoon keltaisuuden ja valovuotojen takia) että sellainen jo itsessään maksaa sen verran, että sisuskalut tulee Applellta halpana kylkiäisenä.

        Applen politiikassa ja laitteissa näkyy valitettavasti myös suljetun arkkitehtuurin negatiiviset puolet. Enpä silti aio OS X:stä luopua mutta en myöskään aina olla jees jees Applen politiikkaa kohtaan, kritisoitavaa kun on.

        "Kaksi edellistä olivat 17" Macbookeja mutta eihän ne enää mitään kannettavia ole"

        Samoin mulla kaksi edellistä oli 17-tuumaisia. Ja nykyinenkin on. Eipä mulle ole tuottanut mitään ongelmaa noiden kantaminen. Mä ostin aikanaan hyvän olkalaukun ja se kannatti. Ei tuota koneen kantaminen mitään ongelmaa. Niitä on rahdattu ympäri Eurooppaa ja kotimaata. Enkä ole kertaakaan katunut maksamaani hintaa.


      • winu-wirusimuri
        höksdfaödk ö-asleik kirjoitti:

        Uusien Apple kannettavien mukana ei tule myöskään mukana edes Flashia!

        Kuka sitä kehittää? Ja miksi ihmeessä sitä ei saa Apple iPhoneen eikä iPadin ja se on poistettu myös MacBook Airista?

        Annatko henkilökohtaisesti takuun, että seuraavaan Mac OS X:ään saa Javan ja Flashin?

        Windows 7:n mukana ei tullut edes sähköpostiohjelmaa. Sekin piti erikseen ladata moneysoftin sivulta. Onneksi kyseessä ei ollut minun kone/rahat. Itsehän en enää ikinä maksaisi senttiäkään moneysoftin bugisista ohjelmista.


    • mac..

      iPhonella pääsee Sampipankkiin :)

      • löpisette

        tottakai pääsee sampo pankkiin niinkuin aina ennenkin. Vasta tänään kävin.


    • ...........

      Mitä sitten? Pankkia voi vaihtaa, Maccia ei. Jos Macin takia pitää kilpailuttaa pankit niin Maccihan tuo pelkkää säästöä varmaan silloinkin....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      68
      1743
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1431
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1242
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1204
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1116
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      879
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      845
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      212
      821
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      775
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      664
    Aihe