Minkälainen äänieristys?

Kohta epätoivoinen

Naapurissa on ah, niin ihanassa n. kolmen vuoden iässä oleva mielettömän kovan, kirkkaan ja korkean äänen omaava naskali. Yksi seinä asuntojemme välissä on ns. paperia. Myös aikuisten kovat huudot ym. kuuluvat selkeästi läpi.

Minkälaista äänieristystä asiantuntijat suosittelisitte näiden ns. ilmaäänien eristämiseen, ettei tarvitsisi ihan joka aamu herätä samaan aikaan kun naapurin kersa..?

Koolingit, irti vars. seinästä, väliin villaa vai mitä materiaalia? Kuinka paljon? Haluaisin siis hoitaa homman kunnolla ja tehokkaasti, kuluista piittaamatta.

Runkoäänet eivät häiritse niinkään paljon, mutta juuri nuo seinäni takana kiljutut ilmaäänet..

Kiitos vastauksista.

7

3819

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hysshyss
    • ...

      Villa ei ole mikään äänieriste, se on täynnä ilmaa, joka ohtaa ääntä. Voihan sitä villaa laittaa, mutta ehkä sitä pitäisi olla kilometri a sen takaata ääni ei niin kuuluisi, oli villaa tai ei.

      Teiät tukkoon, niistähän se ääni kuuluu.

      Ja sitten. Paljon massaa väliin. Metrisen petoniseinän läpi ei varmasti kuulu paljoakaan naapurista.

      Noin käytännössä. Kumia. erillinen väliseinä, että runko äänet vähenee, siis ilmarako vanhaan seinään.. Niin paljon kyprokkia kuin rahat ja lujuuslaskelmat sallivat. Ja kyprokit lomittain, kattoa vasten, lattiaa vasten seiniä vasten kumia tms.

      Mikään muu kuin massa ei auta, kaikki villat sun muut on akustointia, ei äänieristystä.

      • Alkup.

        Kiitos vastauksesta.

        Niin, tuosta kumista olen kuullut ennenkin. Siis minkälaisia ne kumituotteet oikein on, mittä seinään tyrkätään? Millä nimellä kulkevat? Saako ihan perusrautamarketista?

        Sitten kustannuksista, tämä tietysti on niin tilannekohtaista, mutta voisiko olla toivoa, että tonnilla saisi tuollaisen n. 2,5-metriä leveän seinän duunattua kuvailemallasi tavalla ammattimiehen toimesta? Vai paljonko uppoaisi..?


      • kjbnh oljbn ojlbn lj
        Alkup. kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta.

        Niin, tuosta kumista olen kuullut ennenkin. Siis minkälaisia ne kumituotteet oikein on, mittä seinään tyrkätään? Millä nimellä kulkevat? Saako ihan perusrautamarketista?

        Sitten kustannuksista, tämä tietysti on niin tilannekohtaista, mutta voisiko olla toivoa, että tonnilla saisi tuollaisen n. 2,5-metriä leveän seinän duunattua kuvailemallasi tavalla ammattimiehen toimesta? Vai paljonko uppoaisi..?

        Ammattimiehillä on ammattimiehen palkat. Materiaalit maksavat. Itse tehtynä onnistunee tonnilla. Kandee hokata, menee siinä ruuvia ja maalia ja listoja jne.

        Kumituotteita myy, yllättäen kumikaupat :D Tollanen on vähän pellepeloton hommaa, en usko varsinaisesti äänieristykseen myytävän metritavarana kuminauhaa missään. Itellä muistui mieleen just, mulla on jostain syystä joku neliö auton kuraläppäkumia. Se on vähän kovaa, mutta jos laittais puolenkymmentä kerrosta, vois toimia tollasessakin. Ja on niitä kaikenlaisia tiivisteitä, normaalit ikkuna ja ovi tiivisteet voi kyllä unohtaa, ne on niin ohuita. Mutta etsiskelemällä varmaan läytyy jotain kumimattoa. Ja kumia on aika helppo käsitellä, hyvä veitsi ja viivotin. Paksuus ja kovuus, ne on tarkeitä.

        Ei sisäseinän tekeminen silleen ole mikään valtavan iso homma. Tosiaan runko ja riittävän monta kerrosta kyprokkia. Sun pitää vaan löytää timpuri, joka tajuaa mistä kyse, eikä laskuta ihan älyttömiä.


      • Kiskomies
        Alkup. kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta.

        Niin, tuosta kumista olen kuullut ennenkin. Siis minkälaisia ne kumituotteet oikein on, mittä seinään tyrkätään? Millä nimellä kulkevat? Saako ihan perusrautamarketista?

        Sitten kustannuksista, tämä tietysti on niin tilannekohtaista, mutta voisiko olla toivoa, että tonnilla saisi tuollaisen n. 2,5-metriä leveän seinän duunattua kuvailemallasi tavalla ammattimiehen toimesta? Vai paljonko uppoaisi..?

        Homman ihan järkevästi alumiinikiskoista vanhan seinän viereen vaan uudet alumiinipystyt meillä laitettiin puhallusvilla ensimmäiseen väliin uusi kiskotus päälle villa väliin 2 krt kipsi päälle.Seiniä voi rakentaa useammakin vierekkäin.


      • sdddsdsddsd

        eristää hyvin ääntä.


    • sis.levy

      itsellä oli myös vastaanvalainen tilanne,mutta löysin ratkaisun k-raudasta. sisustuslevy jonka runko on polyuretaania ja pinta aitoa marmoria, käy kattoo kevyttäkivipintaa.fi .äänet ei enään kuulu ja MINKÄ NÄKÖINEN SEINÄSTÄ TULI.tulevat kai espanjasta tai kreikasta eli ei mitään kiina kamaa. suosittelen, aivan mahtava tuote

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5319
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4745
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3016
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1767
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1643
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1581
    Aihe