Olisikohan...

viimeinkin aika vaihtaa formula ratojen suunnittelijaa tai tehdä jotain muita radikaaleja päätöksiä.
Koreaan rakennettiin taas rata jolla ohittaminen on täysin mahdotonta. Pääsuoran päässä saattaa olla mahdollisuus JOS onnistuu liimautumaan edellä ajavan kantaa pääsuoralle tultaessa...............eli ei ole. Tämäkin rata enimmäkseen pitkää pyöreään mutkaa toisen perään.

Harmittavaa.

11

231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eui eu

      Hyvä rata. Ohittamisen puuttuminen ei ole radasta kiinni, vaan säännöistä ja aerodynamiikasta.

      • onkos säännöissä kielletty ohittaminen?


      • eeeee eeee
        hamppi.vontapuli kirjoitti:

        onkos säännöissä kielletty ohittaminen?

        Ilmeisesti et lajia seuraa.


      • hamppi.vontapuli­
        hamppi.vontapuli kirjoitti:

        onkos säännöissä kielletty ohittaminen?

        Tälle käyttäjälle ei ole tunnusta tai se on poistettu.


      • eeeee eeee kirjoitti:

        Ilmeisesti et lajia seuraa.

        Tarkennahan hiukan mitä tarkoitat sillä että säännöt rajoittaa ohittamista.

        Se taas pitää paikkansa että aerodynamiikka haittaa ohittamista ja tässä tapauksessa juuri se.......jos palattaisiin takaisin -70 luvun autoihin niin siitä ei olisi haittaa. Mutta jos radat ovat pelkkiä mutkia niin ohittaminen on mahdotonta.


      • eeeeeeeee e
        hamppi.vontapuli kirjoitti:

        Tarkennahan hiukan mitä tarkoitat sillä että säännöt rajoittaa ohittamista.

        Se taas pitää paikkansa että aerodynamiikka haittaa ohittamista ja tässä tapauksessa juuri se.......jos palattaisiin takaisin -70 luvun autoihin niin siitä ei olisi haittaa. Mutta jos radat ovat pelkkiä mutkia niin ohittaminen on mahdotonta.

        Nimenomaan auton rakentamiseen liittyvät säännöt -> aerodynamiikka. Siinä oli selkeä aasinsilta.
        Ei Korea ole pelkkää mutkaa. 1,2 km suora ja suoraviivainen ykkösektori. Mainitsepa joku vanha rata, jossa on ohituspaikkoja selkeästi tätä enemmän.


      • (^_^)
        eeeeeeeee e kirjoitti:

        Nimenomaan auton rakentamiseen liittyvät säännöt -> aerodynamiikka. Siinä oli selkeä aasinsilta.
        Ei Korea ole pelkkää mutkaa. 1,2 km suora ja suoraviivainen ykkösektori. Mainitsepa joku vanha rata, jossa on ohituspaikkoja selkeästi tätä enemmän.

        Belgian Spa........................ja paljon upeampi rata.


      • (^_^)
        eeeeeeeee e kirjoitti:

        Nimenomaan auton rakentamiseen liittyvät säännöt -> aerodynamiikka. Siinä oli selkeä aasinsilta.
        Ei Korea ole pelkkää mutkaa. 1,2 km suora ja suoraviivainen ykkösektori. Mainitsepa joku vanha rata, jossa on ohituspaikkoja selkeästi tätä enemmän.

        mitä tulee sääntöjen rajoittamaan aerodynamiikkaan..... toisen auton katveessa ajamisessa ei ole mitään aerodynamiikkaa koska se toimii vain "puhtaassa" ilmassa ajaessa. Kai sinä sen tiesitkin.


      • eee eeeee
        (^_^) kirjoitti:

        Belgian Spa........................ja paljon upeampi rata.

        Montako ohituspaikkaa siellä on? Kemmelin suoran päässä yksi. Siinäpä se. Ainoa syy miksi siellä kisat ovat jännempiä on vaihtelevat sääolot. Korean radalla nähtiin useita ohituksia ja yrityksiä. Kolmas sektori on myös uskomattoman hienon näköistä. Nähtiin paljon parempi kisa kuin esim tämän kauden Monza, Bahrain tai Singapore.

        En tarkoittanut että aerodynamiikan rajoittaminen vähentäisi ohituksia. Päinvastoin. Sen takia ensi kaudeksi ollaan jälleen muuttamassa aerodynamiikka sääntöjä (liikuteltava takasiipi). Kai sinä sen tiesitkin.


      • (^_^)
        eee eeeee kirjoitti:

        Montako ohituspaikkaa siellä on? Kemmelin suoran päässä yksi. Siinäpä se. Ainoa syy miksi siellä kisat ovat jännempiä on vaihtelevat sääolot. Korean radalla nähtiin useita ohituksia ja yrityksiä. Kolmas sektori on myös uskomattoman hienon näköistä. Nähtiin paljon parempi kisa kuin esim tämän kauden Monza, Bahrain tai Singapore.

        En tarkoittanut että aerodynamiikan rajoittaminen vähentäisi ohituksia. Päinvastoin. Sen takia ensi kaudeksi ollaan jälleen muuttamassa aerodynamiikka sääntöjä (liikuteltava takasiipi). Kai sinä sen tiesitkin.

        kisassa nähtiin ohituksia ainoastaan sen vuoksi että siellä satoi. Viimeisestä mutkayhdistelmästä ei selviä ajamalla toisen auton imussa ja muuten 1,2 kilometriä "pitkä" suora on liian lyhyt että saataisiin tarvittava nopeusero ohittamiseen.........paitsi jos ohitettava on Lotus.

        Liikuteltava takasiipi auttaa ainoastaan suoranopeuksissa vähentämällä downforcea ja ei muuta tilannetta koska kaikilla muillakin on sellainen. Ainoa asia mikä auttaa on juuri aerodynaamisten osien vähentäminen. Tiedätkö oikeasti aerodynamiikasta mitään? Älä välitä, en minäkään mutta sen verran tiedään että ilma liikkuu aivan eri tavalla formulan edessä kuin takana.

        Oletkos koskaan katsonut Span kisaa loppuun?


      • eee eeeeee
        (^_^) kirjoitti:

        kisassa nähtiin ohituksia ainoastaan sen vuoksi että siellä satoi. Viimeisestä mutkayhdistelmästä ei selviä ajamalla toisen auton imussa ja muuten 1,2 kilometriä "pitkä" suora on liian lyhyt että saataisiin tarvittava nopeusero ohittamiseen.........paitsi jos ohitettava on Lotus.

        Liikuteltava takasiipi auttaa ainoastaan suoranopeuksissa vähentämällä downforcea ja ei muuta tilannetta koska kaikilla muillakin on sellainen. Ainoa asia mikä auttaa on juuri aerodynaamisten osien vähentäminen. Tiedätkö oikeasti aerodynamiikasta mitään? Älä välitä, en minäkään mutta sen verran tiedään että ilma liikkuu aivan eri tavalla formulan edessä kuin takana.

        Oletkos koskaan katsonut Span kisaa loppuun?

        Miten se sade niitä ohituksia muka taikoi? Yhtä lailla kuivallakin oltaisiin ohiteltu. Ulosajoja olisi nähty vähemmän, mutta pienempiä leveäksiajoja sekä ohituksia ihan yhtä lailla. Ehkä pari kolme vähemmän. Se suora on ihan tarpeeksi pitkä ja sen jälkeinen lyhyt pätkä loi myös hyvän paikan korottaa sijoja. Ykkösmutkassakin taidettiin pari ohitusta nähdä.

        Eikö takasiipi sitten liity aerodynamiikkaan? Mahdatko sinä nyt tietää mistä edes puhutaan.
        "En tarkoittanut että aerodynamiikan rajoittaminen vähentäisi ohituksia"
        Luepa tuo virkkeeni uudestaan, OK?
        Nimenomaan aerodynamiikkaa vähetämällä toista autoa olisi helpompi seurata.

        Olen katsonut. Ja millainen oli 09 kisa kun ajettiin kuivalla radalla? Hienoja ohituksia hermanni. Fisi ajoi koko kisan puolentoista sekunnin verran Räikköstä perässä. Upeaa, todella upeaa.

        Yhtä lailla Spassa ohitetaan vain sateen ansiosta. Yksi kerssi ohitus nähtiin viime vuonna se siitä. Entäpä sitten 07? Varsinainen snorefest.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      100
      3489
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      307
      1880
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      247
      1707
    4. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      96
      1567
    5. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

      Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      411
      1526
    6. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      430
      1417
    7. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      1410
    8. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

      Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1180
    9. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      356
      1021
    10. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

      Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      27
      1008
    Aihe