Olisikohan...

viimeinkin aika vaihtaa formula ratojen suunnittelijaa tai tehdä jotain muita radikaaleja päätöksiä.
Koreaan rakennettiin taas rata jolla ohittaminen on täysin mahdotonta. Pääsuoran päässä saattaa olla mahdollisuus JOS onnistuu liimautumaan edellä ajavan kantaa pääsuoralle tultaessa...............eli ei ole. Tämäkin rata enimmäkseen pitkää pyöreään mutkaa toisen perään.

Harmittavaa.

11

261

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eui eu

      Hyvä rata. Ohittamisen puuttuminen ei ole radasta kiinni, vaan säännöistä ja aerodynamiikasta.

      • onkos säännöissä kielletty ohittaminen?


      • eeeee eeee
        hamppi.vontapuli kirjoitti:

        onkos säännöissä kielletty ohittaminen?

        Ilmeisesti et lajia seuraa.


      • hamppi.vontapuli­
        hamppi.vontapuli kirjoitti:

        onkos säännöissä kielletty ohittaminen?

        Tälle käyttäjälle ei ole tunnusta tai se on poistettu.


      • eeeee eeee kirjoitti:

        Ilmeisesti et lajia seuraa.

        Tarkennahan hiukan mitä tarkoitat sillä että säännöt rajoittaa ohittamista.

        Se taas pitää paikkansa että aerodynamiikka haittaa ohittamista ja tässä tapauksessa juuri se.......jos palattaisiin takaisin -70 luvun autoihin niin siitä ei olisi haittaa. Mutta jos radat ovat pelkkiä mutkia niin ohittaminen on mahdotonta.


      • eeeeeeeee e
        hamppi.vontapuli kirjoitti:

        Tarkennahan hiukan mitä tarkoitat sillä että säännöt rajoittaa ohittamista.

        Se taas pitää paikkansa että aerodynamiikka haittaa ohittamista ja tässä tapauksessa juuri se.......jos palattaisiin takaisin -70 luvun autoihin niin siitä ei olisi haittaa. Mutta jos radat ovat pelkkiä mutkia niin ohittaminen on mahdotonta.

        Nimenomaan auton rakentamiseen liittyvät säännöt -> aerodynamiikka. Siinä oli selkeä aasinsilta.
        Ei Korea ole pelkkää mutkaa. 1,2 km suora ja suoraviivainen ykkösektori. Mainitsepa joku vanha rata, jossa on ohituspaikkoja selkeästi tätä enemmän.


      • (^_^)
        eeeeeeeee e kirjoitti:

        Nimenomaan auton rakentamiseen liittyvät säännöt -> aerodynamiikka. Siinä oli selkeä aasinsilta.
        Ei Korea ole pelkkää mutkaa. 1,2 km suora ja suoraviivainen ykkösektori. Mainitsepa joku vanha rata, jossa on ohituspaikkoja selkeästi tätä enemmän.

        Belgian Spa........................ja paljon upeampi rata.


      • (^_^)
        eeeeeeeee e kirjoitti:

        Nimenomaan auton rakentamiseen liittyvät säännöt -> aerodynamiikka. Siinä oli selkeä aasinsilta.
        Ei Korea ole pelkkää mutkaa. 1,2 km suora ja suoraviivainen ykkösektori. Mainitsepa joku vanha rata, jossa on ohituspaikkoja selkeästi tätä enemmän.

        mitä tulee sääntöjen rajoittamaan aerodynamiikkaan..... toisen auton katveessa ajamisessa ei ole mitään aerodynamiikkaa koska se toimii vain "puhtaassa" ilmassa ajaessa. Kai sinä sen tiesitkin.


      • eee eeeee
        (^_^) kirjoitti:

        Belgian Spa........................ja paljon upeampi rata.

        Montako ohituspaikkaa siellä on? Kemmelin suoran päässä yksi. Siinäpä se. Ainoa syy miksi siellä kisat ovat jännempiä on vaihtelevat sääolot. Korean radalla nähtiin useita ohituksia ja yrityksiä. Kolmas sektori on myös uskomattoman hienon näköistä. Nähtiin paljon parempi kisa kuin esim tämän kauden Monza, Bahrain tai Singapore.

        En tarkoittanut että aerodynamiikan rajoittaminen vähentäisi ohituksia. Päinvastoin. Sen takia ensi kaudeksi ollaan jälleen muuttamassa aerodynamiikka sääntöjä (liikuteltava takasiipi). Kai sinä sen tiesitkin.


      • (^_^)
        eee eeeee kirjoitti:

        Montako ohituspaikkaa siellä on? Kemmelin suoran päässä yksi. Siinäpä se. Ainoa syy miksi siellä kisat ovat jännempiä on vaihtelevat sääolot. Korean radalla nähtiin useita ohituksia ja yrityksiä. Kolmas sektori on myös uskomattoman hienon näköistä. Nähtiin paljon parempi kisa kuin esim tämän kauden Monza, Bahrain tai Singapore.

        En tarkoittanut että aerodynamiikan rajoittaminen vähentäisi ohituksia. Päinvastoin. Sen takia ensi kaudeksi ollaan jälleen muuttamassa aerodynamiikka sääntöjä (liikuteltava takasiipi). Kai sinä sen tiesitkin.

        kisassa nähtiin ohituksia ainoastaan sen vuoksi että siellä satoi. Viimeisestä mutkayhdistelmästä ei selviä ajamalla toisen auton imussa ja muuten 1,2 kilometriä "pitkä" suora on liian lyhyt että saataisiin tarvittava nopeusero ohittamiseen.........paitsi jos ohitettava on Lotus.

        Liikuteltava takasiipi auttaa ainoastaan suoranopeuksissa vähentämällä downforcea ja ei muuta tilannetta koska kaikilla muillakin on sellainen. Ainoa asia mikä auttaa on juuri aerodynaamisten osien vähentäminen. Tiedätkö oikeasti aerodynamiikasta mitään? Älä välitä, en minäkään mutta sen verran tiedään että ilma liikkuu aivan eri tavalla formulan edessä kuin takana.

        Oletkos koskaan katsonut Span kisaa loppuun?


      • eee eeeeee
        (^_^) kirjoitti:

        kisassa nähtiin ohituksia ainoastaan sen vuoksi että siellä satoi. Viimeisestä mutkayhdistelmästä ei selviä ajamalla toisen auton imussa ja muuten 1,2 kilometriä "pitkä" suora on liian lyhyt että saataisiin tarvittava nopeusero ohittamiseen.........paitsi jos ohitettava on Lotus.

        Liikuteltava takasiipi auttaa ainoastaan suoranopeuksissa vähentämällä downforcea ja ei muuta tilannetta koska kaikilla muillakin on sellainen. Ainoa asia mikä auttaa on juuri aerodynaamisten osien vähentäminen. Tiedätkö oikeasti aerodynamiikasta mitään? Älä välitä, en minäkään mutta sen verran tiedään että ilma liikkuu aivan eri tavalla formulan edessä kuin takana.

        Oletkos koskaan katsonut Span kisaa loppuun?

        Miten se sade niitä ohituksia muka taikoi? Yhtä lailla kuivallakin oltaisiin ohiteltu. Ulosajoja olisi nähty vähemmän, mutta pienempiä leveäksiajoja sekä ohituksia ihan yhtä lailla. Ehkä pari kolme vähemmän. Se suora on ihan tarpeeksi pitkä ja sen jälkeinen lyhyt pätkä loi myös hyvän paikan korottaa sijoja. Ykkösmutkassakin taidettiin pari ohitusta nähdä.

        Eikö takasiipi sitten liity aerodynamiikkaan? Mahdatko sinä nyt tietää mistä edes puhutaan.
        "En tarkoittanut että aerodynamiikan rajoittaminen vähentäisi ohituksia"
        Luepa tuo virkkeeni uudestaan, OK?
        Nimenomaan aerodynamiikkaa vähetämällä toista autoa olisi helpompi seurata.

        Olen katsonut. Ja millainen oli 09 kisa kun ajettiin kuivalla radalla? Hienoja ohituksia hermanni. Fisi ajoi koko kisan puolentoista sekunnin verran Räikköstä perässä. Upeaa, todella upeaa.

        Yhtä lailla Spassa ohitetaan vain sateen ansiosta. Yksi kerssi ohitus nähtiin viime vuonna se siitä. Entäpä sitten 07? Varsinainen snorefest.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

      Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      156
      2677
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

      Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      198
      1935
    3. Kerro kaivatustasi.

      1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1696
    4. Kysy jotain kaivatultasi

      Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1638
    5. Kesä, kesä!

      Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1401
    6. Minkälaisesta seksistä

      haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      74
      1078
    7. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

      Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1040
    8. Tarkkanäköisyys

      Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1019
    9. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

      Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      191
      944
    10. Milloin viimeksi

      Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      67
      911
    Aihe