Kaverini on oikea vilukissa hänellä on aina kylmä, joten haluaisin kutoa hänelle erityisen lämpimät tumput. Onko kellään mitään vinkkiä/ohjetta miten tumpuista saa lämpöisemmät.
lämpimät tumput?
8
1875
Vastaukset
- tumppunen
Osta Huopanen lankaa ja tee ohjeiden mukaan tosi isot lapaset ja huovuta ne pesukoneessa. Tai lämpimät niistä tulee, vaikka ei huovuttaisikaan, mutta silloin pitää tehdä normaalikokoiset lapaset.
- tai kuvioneuleella
http://www.kaspaikka.fi/neulonta/asusteita_vaatteita/huovutetut_lapaset.html
http://www.kaspaikka.fi/neulonta/neulokset/kirjoneulos.html
ja muista pitkät rannekkeet
- kutoja..
Kiitos vastauksista.
Pitää kokeilla huovutettavia. - iidalissu
koirankarva- lampaanvillalangasta. on kuulemma todella lämpimät.
- vilunäppi
Tosi lämpöiset niin pelkkä neulottu ei riitä. Sellaisesta menee tuuli läpi.
Huovutettukin pitää olla tiiviiksi huovutettu...
Jos on kyseessä vilukäpälä,niin mikä tahansa tuulenpitävä materiaali on parempi.
Lampaantalja,Windstopper-materiaali (saa joistakin kaupoista,tai vaikkapa vanhasta takista...)
Tämä siksi,että sain lahjaksi neulotut/huovutetut lapaset ja ne ei ihan tuulisella pakkaskelillä riitä... - tumppunen
vilunäppi kirjoitti:
Tosi lämpöiset niin pelkkä neulottu ei riitä. Sellaisesta menee tuuli läpi.
Huovutettukin pitää olla tiiviiksi huovutettu...
Jos on kyseessä vilukäpälä,niin mikä tahansa tuulenpitävä materiaali on parempi.
Lampaantalja,Windstopper-materiaali (saa joistakin kaupoista,tai vaikkapa vanhasta takista...)
Tämä siksi,että sain lahjaksi neulotut/huovutetut lapaset ja ne ei ihan tuulisella pakkaskelillä riitä...Kyllä noilla pesukoneessa Huopanen langasta huovutetuilla lapasilla ainakin tarkenee hyvin, ei ole ainakaan mulla tuuli mennyt läpi. On tarjennut mm. koko viime talven kovat pakkaset pelkillä huopasilla ulkona ilman, että sormet ovat jäätyneet.
- Nukitetut kintaat
Linkissä kuvalliset ohjeet ns. "thrummed mittens". Suomessakin näitä on tehty nimellä nukitetut kintaat.
http://www.helloyarn.com/wp/?p=425
Ainakin näyttävät ihanan paksuilta ja lämpimiltä :) - ..
Joka toinen silmukka neulomatta, joka toinen neulotaan.
Käytä vaikka kahta eri lankaa, joka toinen krs vaihda väriä.
Käytin joskus nahkahansikkaiden päällä lapasia, ei paleltanut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 834535
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺854401Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433749Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163473Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402967Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102744En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä152673IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392073Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581738Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1011288