Kun pitäisi saada sen 600ml ainakin päivässä maitoa ja vauvani saakin, mutta voiko antaa vielä enemmän ? Mikä on turvallinen määrä antaa, ettei ole pelkoa että se maksa tai munuainen jotenkin vaurioitusi, näin olen lukenut että liialinen korvike on huonoksi.
Vauva saa aamulla 150ml, sitten ku menee päikkäreille 150ml ja 18:00 150ml ja ennen nukkumaan menota. Yhteensä tuossa on siis se 600ml. Mutta silti tuntuu, ettei tuo 150ml riitä kerralla hänelle, vaan pitäisi saada enemmän.
Olen hakenut ja etsinyt tästä vastausta, mutta en ole mistään löytänyt ! TOivon että edes joku osaisi sanoa, että kuinka paljon tuota korviketta sopii antaa ?
Kuinka paljon maitoa 9,5kk vauvalle USKALTAA antaa ?
16
664
Vastaukset
- haloo helsinki
kai jos sillä on nälkä. Anna sille ruokaa eli soseita
- epätoivoinen äiti
Aamupuuroa ei suostu syömään. Saa kaksi lämmintä ateriaa ( 5kk) koska ei syä 8kk ruokia. Myös saa välipalan ja iltapuuron.
- 20 +16
epätoivoinen äiti kirjoitti:
Aamupuuroa ei suostu syömään. Saa kaksi lämmintä ateriaa ( 5kk) koska ei syä 8kk ruokia. Myös saa välipalan ja iltapuuron.
annoskoko onko suuretunut iän mukana kuten pitäisi??? syökö 8kuisen ruokia jos pehmennät niitä lisää haarukallaa???
- epätoivoinen äiti
20 +16 kirjoitti:
annoskoko onko suuretunut iän mukana kuten pitäisi??? syökö 8kuisen ruokia jos pehmennät niitä lisää haarukallaa???
Olen 8kk ruokia soseuttanut haarukalla, sauvasekoittimella, olen lisännyt äidinmaitoa sekä korviketta eikä siltikään syö. Kaiken olen koittanut tehdä, mutta ei kelpaa. Kyökkii, oksentaa ja loppujenlopuksi ei aukaise suuta. Joten siksi 5kk ruokia syö. Neuvolassa sitten kysyi, että annanko noita 5kk ruokia sitten 2 pilttiä peräkkäin, koska 8kk ruuat ovat 200g ja 5kk ovat 125g? neuvolassa sanoivat, ettei tarvitse antaa, joten en ole antanut.
Tässä muutenkin rupee tulemaan toivoton olo, kun ei saa lasta millään syömään 8kk ruokia, kun ollaahan tässä jo melkein 2kk harjoiteltu syömään. Jos teillä olisi vinkkejä, ottaisin todella mielelläni niitä vastaan !
Pitäisikö minun vain antaa sitten tuota 5kk ruikaa kaksi purkkia peräkkäin, vai miten ?
Ja niin, olen myös tehnyt itse vauvalle ruokaa mutta sekään ei kelpaa. - llarppa
Olen 8kk ruokia soseuttanut haarukalla, sauvasekoittimella, olen lisännyt äidinmaitoa sekä korviketta eikä siltikään syö. Kaiken olen koittanut tehdä, mutta ei kelpaa. Kyökkii, oksentaa ja loppujenlopuksi ei aukaise suuta. Joten siksi 5kk ruokia syö. Neuvolassa sitten kysyi, että annanko noita 5kk ruokia sitten 2 pilttiä peräkkäin, koska 8kk ruuat ovat 200g ja 5kk ovat 125g? neuvolassa sanoivat, ettei tarvitse antaa, joten en ole antanut.
Tässä muutenkin rupee tulemaan toivoton olo, kun ei saa lasta millään syömään 8kk ruokia, kun ollaahan tässä jo melkein 2kk harjoiteltu syömään. Jos teillä olisi vinkkejä, ottaisin todella mielelläni niitä vastaan !
Pitäisikö minun vain antaa sitten tuota 5kk ruikaa kaksi purkkia peräkkäin, vai miten ?
Ja niin, olen myös tehnyt itse vauvalle ruokaa mutta sekään ei kelpaa.Meilla auttoi huonoon syomiseen kun yksinkertaisesti laakarin neuvosta lopetin antamasta niin paljoa maitoa. Lapsi (9kk) olisi juonut maitoa paivat pitkat ja juotinkin melko paljon kun tuntui etta pitaahan sinne mahaan jotain laittaa kun ruokaakaan ei mene. No, vahensin maidon antamista huomattavasti eika mennyt montaa paivaa kun ruoka alkoi maistua PALJON paremmin. En tieda auttaisiko teilla, mutta kokeillahan aina voi, lapsi tuskin parissa paivassa nalkaansa kuolee vaikka vahemmalla syonnilla olisikin:)
- 16
Ja niin, olen myös tehnyt itse vauvalle ruokaa mutta sekään ei kelpaa.Jotka ovat auttaneet meillä. Maitoa menee edelleen kymmenkuisella paljon, mutta menee onneksi muutakin. Meillä ongelmana on ollut erityisesti lusikalla syöminen.
Minua ahdistaa ja stressaa ihan tolkuttomasti, jos en saa ruokaa kelpaamaan. Olen huomannutkin, että mun mielialoilla on meillä paljon väliä. Jos olen itse hyväntuulinen, tyttökin syö paljon paremmin. Viime aikoina on kuuneltu muusiikkia ruokailun ohella - tyttö keskittyy kuuntelemaan, ja syö kuin huomaamattaan. Hyväntuulisena jaksan leikittää pikku ruokailijaa samalla, ja syöminen itsessään muuttuu leikiksi. Ja sehän on kivaa.
Toinen vinkki: anna lapsen syödä itse. Ja maitoa päälle. Meillä sormiruokailusta on ollut jonkin verran apua, ja vähintään yhden aterian päivässä tyttö saakin napostella omin sormin. Ja joo, sotku on hirveä, mutta mieluummin mä siivoan lattiaa sen jäljiltä kun jotain on syöty, kuin tuskailen sitä että lapsi ei suostunut syömään ollenkaan. Itse syödessään mun tyttöni vaikuttaa tajunneen sen, että vatsan saaminen täyteen on aika työlästä. Näin lusikkaruokailukin sujuu myöhemmin helpommin.
Kolmanneksi lisättäköön vielä, että meillä tyttö syö mieluiten 1-3 -vuotiaille tarkoitettuja ruokia. Läheskään kaikki, kuten meidän tyttö, eivät jostain syystä tykkää niistä 8-kuukautisten ruuista. Syy saattaa olla palasten koossa. Minä uskallan antaa jo isompienkin pöperöjä, kun hampaitakin on jo kahdeksan.
Tsemppiä. - 1-3 vuotiaiden
16 kirjoitti:
Jotka ovat auttaneet meillä. Maitoa menee edelleen kymmenkuisella paljon, mutta menee onneksi muutakin. Meillä ongelmana on ollut erityisesti lusikalla syöminen.
Minua ahdistaa ja stressaa ihan tolkuttomasti, jos en saa ruokaa kelpaamaan. Olen huomannutkin, että mun mielialoilla on meillä paljon väliä. Jos olen itse hyväntuulinen, tyttökin syö paljon paremmin. Viime aikoina on kuuneltu muusiikkia ruokailun ohella - tyttö keskittyy kuuntelemaan, ja syö kuin huomaamattaan. Hyväntuulisena jaksan leikittää pikku ruokailijaa samalla, ja syöminen itsessään muuttuu leikiksi. Ja sehän on kivaa.
Toinen vinkki: anna lapsen syödä itse. Ja maitoa päälle. Meillä sormiruokailusta on ollut jonkin verran apua, ja vähintään yhden aterian päivässä tyttö saakin napostella omin sormin. Ja joo, sotku on hirveä, mutta mieluummin mä siivoan lattiaa sen jäljiltä kun jotain on syöty, kuin tuskailen sitä että lapsi ei suostunut syömään ollenkaan. Itse syödessään mun tyttöni vaikuttaa tajunneen sen, että vatsan saaminen täyteen on aika työlästä. Näin lusikkaruokailukin sujuu myöhemmin helpommin.
Kolmanneksi lisättäköön vielä, että meillä tyttö syö mieluiten 1-3 -vuotiaille tarkoitettuja ruokia. Läheskään kaikki, kuten meidän tyttö, eivät jostain syystä tykkää niistä 8-kuukautisten ruuista. Syy saattaa olla palasten koossa. Minä uskallan antaa jo isompienkin pöperöjä, kun hampaitakin on jo kahdeksan.
Tsemppiä.ruoissa on mm. suolaa mitä ei alle 1-vuotiaalle saa antaa, otathan huomioon ruokia ostaessa.
- fisutt
Ja niin, olen myös tehnyt itse vauvalle ruokaa mutta sekään ei kelpaa.Mikset tee ruokia itse? Meillä on lähes kaikki ruoat tehty itse, kyläillessä ym. annetaan kaupan valmisruokia. Nyt 8kk ikäisen kanssa opetellaan syömään paloja riisin ja makaronin avulla, kun ne ei mene ihan pieneksi vaikka soseuttaa. Riisit alkaa pikkuhiljaa menemään jo kokonaisina. 8kk valmisruoat ei siis mene alas, vaan yökkii palasia ja lopulta yleensä oksentaa ne mitä on saatu alas. Kotiruokaa syödään kerralla n.9 jääkuutiota eli suunnilleen puolentoista pienen purkillisen verran.
- epätoivoinen äiti
fisutt kirjoitti:
Mikset tee ruokia itse? Meillä on lähes kaikki ruoat tehty itse, kyläillessä ym. annetaan kaupan valmisruokia. Nyt 8kk ikäisen kanssa opetellaan syömään paloja riisin ja makaronin avulla, kun ne ei mene ihan pieneksi vaikka soseuttaa. Riisit alkaa pikkuhiljaa menemään jo kokonaisina. 8kk valmisruoat ei siis mene alas, vaan yökkii palasia ja lopulta yleensä oksentaa ne mitä on saatu alas. Kotiruokaa syödään kerralla n.9 jääkuutiota eli suunnilleen puolentoista pienen purkillisen verran.
onko teillä vauva jokaisen ruuan suhteen huono syömään vai tuohon 8kk ? Meillä ei siis ole muuten ongelmaa, paitsi tuo kokkare ruoka. Hän kyökkii, oksentaa ja sitten ei suostu enään avamaan suutaan,. Mutta täytyy kokeilla, kuten sanoin kaikki vinkit ovat tervetulleita ! :)
16: Kuinka paljon teillä menee maitoa tytöllä ? Ja tuo musiikki voisi myös olla hyvä idea, jospas lapsi sitten siihen keskittyisi enemmän ja saisi sitä ruokaa menemään paremmin ales. Kun sormiruokailette, niin mitä ruokia annatte hänen itse syödä ? Mä en ole uskaltanut antaa muutakui maissi naksuja, koska mulla on älytön pelko siitä, että lapsi ottaa liian ison palan ja tukehtuu. Siksi en ole sen kummemin hänelle antanut mitään sormiruokaa. Mitkä ruuat olisivat ns.helppoja ja turvallisia ? Teillä on hampaita jo 8, joten sekin voi vaikuttaa siihen että pystyy syömään paremmin. Meidän vauvalla on vasta 1 alahammas tullut.
fisutt: Olen koittanut muutamaan otteseen tehdä ruokia, tai siis olen tehnyt ja tarjonut vaualle, mutta teki tuota samaa : kyökkii, oksentaa ja ei avaa suutaan-. Kai hän on sitten niin tottunut noihin kaupan ruokiin, ettei sitten omatekemä kelpaa. Jos hän söisi itse tehtyä, tottakai sitä antaisin. Säästyisihän paljon ja näin. Mutta kun ei syö.
Tänään yritin taas syöttää tuota 8kk ruokaa- piltin Perunaa ja lihamuhennosta, jotain tuollaista. Hän otti, ja sitten rupesi kyökkimään. Sitten annoin taas ja loppujen lopuksi tuli kunnolla oksennusta ruokalappuun. Nyt olen tarjonnut vauvalle sitten tuota 5kk ruokaa 1½ piltti purkkia.
ap - llarppa
onko teillä vauva jokaisen ruuan suhteen huono syömään vai tuohon 8kk ? Meillä ei siis ole muuten ongelmaa, paitsi tuo kokkare ruoka. Hän kyökkii, oksentaa ja sitten ei suostu enään avamaan suutaan,. Mutta täytyy kokeilla, kuten sanoin kaikki vinkit ovat tervetulleita ! :)
16: Kuinka paljon teillä menee maitoa tytöllä ? Ja tuo musiikki voisi myös olla hyvä idea, jospas lapsi sitten siihen keskittyisi enemmän ja saisi sitä ruokaa menemään paremmin ales. Kun sormiruokailette, niin mitä ruokia annatte hänen itse syödä ? Mä en ole uskaltanut antaa muutakui maissi naksuja, koska mulla on älytön pelko siitä, että lapsi ottaa liian ison palan ja tukehtuu. Siksi en ole sen kummemin hänelle antanut mitään sormiruokaa. Mitkä ruuat olisivat ns.helppoja ja turvallisia ? Teillä on hampaita jo 8, joten sekin voi vaikuttaa siihen että pystyy syömään paremmin. Meidän vauvalla on vasta 1 alahammas tullut.
fisutt: Olen koittanut muutamaan otteseen tehdä ruokia, tai siis olen tehnyt ja tarjonut vaualle, mutta teki tuota samaa : kyökkii, oksentaa ja ei avaa suutaan-. Kai hän on sitten niin tottunut noihin kaupan ruokiin, ettei sitten omatekemä kelpaa. Jos hän söisi itse tehtyä, tottakai sitä antaisin. Säästyisihän paljon ja näin. Mutta kun ei syö.
Tänään yritin taas syöttää tuota 8kk ruokaa- piltin Perunaa ja lihamuhennosta, jotain tuollaista. Hän otti, ja sitten rupesi kyökkimään. Sitten annoin taas ja loppujen lopuksi tuli kunnolla oksennusta ruokalappuun. Nyt olen tarjonnut vauvalle sitten tuota 5kk ruokaa 1½ piltti purkkia.
apSilloin kun ongelmia oli niin ei suostunut oikein syomaan mitaan. Tosin tuntuu etta ongelma oli myos siina etta syottotuolissa oli hanen mielestaan niin kovin tylsa vaan istua. Kauheasti pitaa olla edelleenkin jotain viihdyketta poydassa etta suostuu istumaan paikallaan. Meilla meni kylla niin etta kun ensimmaisia kertoja kokeiltiin noita 8kk ruokia niin poika oli ihan innoissaan, kai oli hanen mielestaan mukavempi syoda kun oli jotain pureskeltavaa. Varmaan kannattaa sinnikkaasti silloin talloin kokeilla niita siellakin pain, jospas jossain vaiheessa tottuisi? Monet sanoo myos etta heilla vauva vihaa noita ruokia jotka on sosetta, missa on seassa palasia, etta pitaa olla joko tai. Sosetta tai sitten oikeaa ruokaa. Ei mitaan mossoa jossa on jotain yllatyskontteja sitten seassa.
Vaikket minulta tata kysynytkaan niin vastaan silti, silla sormiruuat nayttelee meidankin ruokahetkissa suuren roolin. Niita tarjoan joka aterialla "viihdykkeeksi". Pitaa hetken taas poikaa paikallaan (on ihan mahdoton ikiliikkuja!!). Aloitettiin muistaakseni joskus 7kk paikkeilla.. Leivanpalasia (tai ensimmaisena taisin antaa ihan ruisleivasta kappaleen kateen jyrsittavaksi, oli vallan mukavaa pojan mielesta!), pehmeita hedelmia palasiksi (mango, banaani, meloni jne..), samoin keitettyja vihanneksia pienina palasina, herneet suuta herkkua, samoin maissi! Mitas muuta, riisimuroja aamupalalla, tai muita vastaavia, viinirypaleenpuolikkaita (tai pienemmaksikin voi toki pilkkoa, ovat taalla suurta herkkua), marjoja, raejuustoa voi jo tuossa vaiheessa kokeilla.. Tassa nyt jotain meidan suosikkeja, ja koskaan ei ole tullut mitaan tukehtumistilanteita :) Nyt isompana (1v) syo juustonpalasia, spagettia tykkaa vedella aanta kohti kokonaisena(!), makaroonit kaikki suurta herkkua.. - 16
1-3 vuotiaiden kirjoitti:
ruoissa on mm. suolaa mitä ei alle 1-vuotiaalle saa antaa, otathan huomioon ruokia ostaessa.
Eipä ole kaikissa. Mm. Nutrician tonnikalapastassa ei ole. Tuoteselosteet lukemalla pysyy kyllä jyvällä.
- 16
apMeidän likka juo maitoa 500-800 ml päivässä. Vaihtelee tosi paljon. Välillä on päiviä, jolloin en saa juuri mitään muuta menemään. Silloin tietysti tuo 800ml täyttyy suunnilleen heittämällä.
Meillä syödään (korjaan, maistellaan) melkein kaikkea. Vain suolaa olen oikeastaan yrittänyt vältellä. Aluksi kokeilin pieniä juttuja, niin pieniä että niihin tuntui epätodennäköiseltä voida tukehtua. Maissia, herneitä, mummon viisaasta neuvosta leipää joka sulaa varmasti suussa pehmeäksi. Jos ruoka liukenee veteen, siihen ei voine tukehtua. Pätee kai niin maissinaksuihin kuin leipäänkin. Tytön erityisherkku on yhäkin leipätikku.
Tämänkin kaiken voi pilkkoa niin mitättömän pieniksi paloiksi, ettei tukehtuminen onnistu. Sitten vain lautanen lapsen eteen ja henkinen valmistautuminen hirvittävään sotkuun :) Ei sitä ruokaa aluksi paljon alas mene, mutta vähän kerrallaan lapsi ymmärtää että hei, tätähän voi nielläkin.
Muakin pelotti alkuun tuo tukehtuminen aika lailla, ja olin jatkuvassa valmiudessa nappaamaan lapsen elvytettäväksi. Mutta se helpottaa. Lapsi tottuu. Äitikin tottuu.
Jos tyttösi kakoo, musta kuulostaa kovasti siltä, että vika on palasissa. Onko tuo nyt synti tai mikään, jos hän ei syö 8kk:lle tarkoitettuja ruokia. On sitä maailmassa ennenkin ilman purkkiruokia pärjätty. Eikä kai kukaan meistä haluaisi kovin isoja paloja, jos pureminen ei luonnistu. Olen varma, että asia korjaantuu pikkuhiljaa. Viimeistään sitten kun hampaita on enemmän.
Ei syytä huoleen! - fisutt
16 kirjoitti:
Meidän likka juo maitoa 500-800 ml päivässä. Vaihtelee tosi paljon. Välillä on päiviä, jolloin en saa juuri mitään muuta menemään. Silloin tietysti tuo 800ml täyttyy suunnilleen heittämällä.
Meillä syödään (korjaan, maistellaan) melkein kaikkea. Vain suolaa olen oikeastaan yrittänyt vältellä. Aluksi kokeilin pieniä juttuja, niin pieniä että niihin tuntui epätodennäköiseltä voida tukehtua. Maissia, herneitä, mummon viisaasta neuvosta leipää joka sulaa varmasti suussa pehmeäksi. Jos ruoka liukenee veteen, siihen ei voine tukehtua. Pätee kai niin maissinaksuihin kuin leipäänkin. Tytön erityisherkku on yhäkin leipätikku.
Tämänkin kaiken voi pilkkoa niin mitättömän pieniksi paloiksi, ettei tukehtuminen onnistu. Sitten vain lautanen lapsen eteen ja henkinen valmistautuminen hirvittävään sotkuun :) Ei sitä ruokaa aluksi paljon alas mene, mutta vähän kerrallaan lapsi ymmärtää että hei, tätähän voi nielläkin.
Muakin pelotti alkuun tuo tukehtuminen aika lailla, ja olin jatkuvassa valmiudessa nappaamaan lapsen elvytettäväksi. Mutta se helpottaa. Lapsi tottuu. Äitikin tottuu.
Jos tyttösi kakoo, musta kuulostaa kovasti siltä, että vika on palasissa. Onko tuo nyt synti tai mikään, jos hän ei syö 8kk:lle tarkoitettuja ruokia. On sitä maailmassa ennenkin ilman purkkiruokia pärjätty. Eikä kai kukaan meistä haluaisi kovin isoja paloja, jos pureminen ei luonnistu. Olen varma, että asia korjaantuu pikkuhiljaa. Viimeistään sitten kun hampaita on enemmän.
Ei syytä huoleen!Niinpä, samapa tuo vielä on, minkälaista se ruoka koostumukseltaan on jos vain menee alas ja on monipuolista. Tuo yksi pieni purkillinen on kyllä aika pieni määrä, itse olen aina syöttänyt niin paljon kuin vain alas menee. Hampaita ei meidänkään pojalla ole vielä kuin kaksi alhaalla, niillä ei vielä ruokaa pureskella.
Meillä koitettiin sormiruokailua pienillä keitetyillä porkkananpalasilla, mutta poika vain leikki niillä eikä laittanut ollenkaan suuhun. Vaikka ihan kaikki muu kyllä suuhun menee mitä käsiinsä saa! Ajattelin antaa ajan vähän kulua ja yrittää joskus toiste uudelleen. - llarppa
llarppa kirjoitti:
Silloin kun ongelmia oli niin ei suostunut oikein syomaan mitaan. Tosin tuntuu etta ongelma oli myos siina etta syottotuolissa oli hanen mielestaan niin kovin tylsa vaan istua. Kauheasti pitaa olla edelleenkin jotain viihdyketta poydassa etta suostuu istumaan paikallaan. Meilla meni kylla niin etta kun ensimmaisia kertoja kokeiltiin noita 8kk ruokia niin poika oli ihan innoissaan, kai oli hanen mielestaan mukavempi syoda kun oli jotain pureskeltavaa. Varmaan kannattaa sinnikkaasti silloin talloin kokeilla niita siellakin pain, jospas jossain vaiheessa tottuisi? Monet sanoo myos etta heilla vauva vihaa noita ruokia jotka on sosetta, missa on seassa palasia, etta pitaa olla joko tai. Sosetta tai sitten oikeaa ruokaa. Ei mitaan mossoa jossa on jotain yllatyskontteja sitten seassa.
Vaikket minulta tata kysynytkaan niin vastaan silti, silla sormiruuat nayttelee meidankin ruokahetkissa suuren roolin. Niita tarjoan joka aterialla "viihdykkeeksi". Pitaa hetken taas poikaa paikallaan (on ihan mahdoton ikiliikkuja!!). Aloitettiin muistaakseni joskus 7kk paikkeilla.. Leivanpalasia (tai ensimmaisena taisin antaa ihan ruisleivasta kappaleen kateen jyrsittavaksi, oli vallan mukavaa pojan mielesta!), pehmeita hedelmia palasiksi (mango, banaani, meloni jne..), samoin keitettyja vihanneksia pienina palasina, herneet suuta herkkua, samoin maissi! Mitas muuta, riisimuroja aamupalalla, tai muita vastaavia, viinirypaleenpuolikkaita (tai pienemmaksikin voi toki pilkkoa, ovat taalla suurta herkkua), marjoja, raejuustoa voi jo tuossa vaiheessa kokeilla.. Tassa nyt jotain meidan suosikkeja, ja koskaan ei ole tullut mitaan tukehtumistilanteita :) Nyt isompana (1v) syo juustonpalasia, spagettia tykkaa vedella aanta kohti kokonaisena(!), makaroonit kaikki suurta herkkua..Kaksi aivan ehdotonta unohtui, riisikakut (sulaa suussa, vahan hitaammin kuin maissinaksut, mutta sulaa silti. Aivan ehdoton herkku meilla!) ja rusinat.
- 16
fisutt kirjoitti:
Niinpä, samapa tuo vielä on, minkälaista se ruoka koostumukseltaan on jos vain menee alas ja on monipuolista. Tuo yksi pieni purkillinen on kyllä aika pieni määrä, itse olen aina syöttänyt niin paljon kuin vain alas menee. Hampaita ei meidänkään pojalla ole vielä kuin kaksi alhaalla, niillä ei vielä ruokaa pureskella.
Meillä koitettiin sormiruokailua pienillä keitetyillä porkkananpalasilla, mutta poika vain leikki niillä eikä laittanut ollenkaan suuhun. Vaikka ihan kaikki muu kyllä suuhun menee mitä käsiinsä saa! Ajattelin antaa ajan vähän kulua ja yrittää joskus toiste uudelleen.Yritä uudelleen vaikka heti! Se, että ekat parit ruokailut menee ihan leikkimiseksi, kuuluu asiaan. Ja kun kaikki muu kerran menee suuhun, kyllä se ruokakin sinne tiensä ennen pitkää löytää. Vaikka se parit kokeilukerrat veisikin. Ja mitä pikemmin yrität uudelleen, sitä pikemmin on edessä myös se tilanne jossa lapsi ymmärtää kupletin juonen.
- alan opiskelija
Tuosta korvikemaidon määrästä ja sen turvallisuudesta. Varmasti turvallinen korvikkeen enimmäismäärä on 1,2l. Tämän määrän voi siis antaa ihan huoletta ilman, että tarvitsisi miettiä munuais- tai muita elinvaurioita, riippumatta siitä mitä muuta lapsi syö tai minkä ikäinen/kokoinen lapsi on.
Jos lapsi ei syö mitään valmiita vauvapuuroja, jugurtteja tms. maitotuotteita voi korviketta antaa turvallisesti 1,5-1,8l. Suuremmatkin määrät ovat yleensä turvallisia, mutta tällöin tilanne kannattaa tarkistaa omalta lääkäriltä.
Ko. määrät koskevat kaikkia ruokakaupassa myytäviä nestemäisiä ja ohjeen mukaan jauheesta sekoitettuja korvikkeita. Apteekin korvikkeilla on sitten omat rajoituksensa.
Toki näin suuria määriä ei kannata lapselle syöttää kuin tilapäisesti (esim. sairauden aikana, kun kiinteät ei maistu), koska korvike ei yksinään riitä turvaamaan kaikkien ravintoaineiden saantia pitkällä aikavälillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273633- 412469
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362314Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381559
- 141372
- 1281310
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2681293Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275