Olet Jo vanha tiedät kyllä sen,
Itse olen nuori sinun jälkeesi tänne tullut.
Kosketan haurasta kättäsi ja mieleeni muistui lapsuus.
Kun mummoni olit vielä voimissasi.
opetit minulle elämän taitoja, rakastamisesta virkkaamiseen.
Muistan ikuisesti kun luit minulla satuja iltaisin,
ja sain kömpiä kainaloosi lämpimään.
Ja tuntea kuinka minua rakastit.
Olet mun paras ystäväni, ja nyt hiivut hiljaa pois.
Sun lähtös pian koittaa, tässä sun vieressäsi olen.
Nyt on sinun vuorosi lähteä.
En mene minnekkään ennenkuin sinä menet.
Arvostan kokemuksiasi ja kokemuksiasi elämäsi varrelta
joita olet kertonut, yritän elää niiden mukaan.
että sinä, rakas mummoni.
Voisit olla minusta ylpeä.
sano papalle terveisiä kun tapaatte.
rakkaudella, sinun lapsenlapsesi.
runo mummolleni.
69
2798
Vastaukset
tuo kirjoituksesi on lähinnä tarinan kerrontaa kuin runoa, tämä oikaisu vain sentähden, että eivät runot ole mitä vaan kirjoittelua, joten erotetaan nämä asiat toisistaan.
Lohtua murheellesi !- Kaunis runo
ihminen oletkaan monica, julma ja kylmä.puistattaa ihan.
Sinulle Minäjasuru toivon voimia suruusi. Kumpa useampi lapsenlapsi muistaisi mummoaan noin lämpimästi. Kaunista lausumaa. Kaunis runo kirjoitti:
ihminen oletkaan monica, julma ja kylmä.puistattaa ihan.
Sinulle Minäjasuru toivon voimia suruusi. Kumpa useampi lapsenlapsi muistaisi mummoaan noin lämpimästi. Kaunista lausumaa.ikuinen riidan lietsoja ja valehtelija, minun ja sinun järki kulkee eri sarjoissa ja asioista olemme eri mieltä.
- *Kukkahame*
monica kirjoitti:
ikuinen riidan lietsoja ja valehtelija, minun ja sinun järki kulkee eri sarjoissa ja asioista olemme eri mieltä.
Kaunis oli runosi mummolle, kyynel löytyi silmäkulmastani.
Kirjoitat niin avoimesti, läheisellesi kuin kuiskaten.
Kosketti se minuakin, olen mummo ja lastenlapsia on.
Tuli mieleeni juuri nuo illat heidän kanssaan sadut ja keskustelut.
Kirjoitit kauniisti, voimia sinulle mummosi vierellä. - 2+3
*Kukkahame* kirjoitti:
Kaunis oli runosi mummolle, kyynel löytyi silmäkulmastani.
Kirjoitat niin avoimesti, läheisellesi kuin kuiskaten.
Kosketti se minuakin, olen mummo ja lastenlapsia on.
Tuli mieleeni juuri nuo illat heidän kanssaan sadut ja keskustelut.
Kirjoitit kauniisti, voimia sinulle mummosi vierellä.Hyi hyi Monica, vähän rajaa!
2+3 kirjoitti:
Hyi hyi Monica, vähän rajaa!
kerroinhan vain mielipiteeni, enkä arvostellut kirjoituksen sisältöä, ja toistan vieläkin, se ei ole runoksi muotoiltu. se on kertomus mummosta.
- 1720
monica kirjoitti:
kerroinhan vain mielipiteeni, enkä arvostellut kirjoituksen sisältöä, ja toistan vieläkin, se ei ole runoksi muotoiltu. se on kertomus mummosta.
Olet taas oma itsesi...hapan ja känkkäränkkä.
Tämä on minun mielipiteeni, ja taitaa pysyä 1720 kirjoitti:
Olet taas oma itsesi...hapan ja känkkäränkkä.
Tämä on minun mielipiteeni, ja taitaa pysyäpuhun asiat niinkuin ne ovat, saat minun luvallani pitää mielipiteesi minusta.
- runo tuo on
monica kirjoitti:
puhun asiat niinkuin ne ovat, saat minun luvallani pitää mielipiteesi minusta.
ja erittäin puhutteleva onkin . Monika luulee, että vain riimit tekevät runon. Sehän on ihan vanhanaikaista ! Ikävää aloittajalle, että tuollainen ilkeä eukko pilasi ketjusi, nuoret saavat tosi ikävän kuvan vanhoista muutaman ääliön takia.
runo tuo on kirjoitti:
ja erittäin puhutteleva onkin . Monika luulee, että vain riimit tekevät runon. Sehän on ihan vanhanaikaista ! Ikävää aloittajalle, että tuollainen ilkeä eukko pilasi ketjusi, nuoret saavat tosi ikävän kuvan vanhoista muutaman ääliön takia.
syytä olisi löytää ne järjen rippeet ja lakata riitaa haastamasta, sinulla on patoutunut halu purkaa tuskaasi, ja se on riita, jolla pyrit ulospääsyä paineistasi. Liika viinankäyttökin masentaa kun tarpeeksi käyttää, että ongelmat ei lopu.
- OliviaKoo*
sitä mieltä, että esim. Tommy Taberman ei ole runoilija eivätkä hänen "tuotoksensa" runoja, koska hän ei kirjoita loppusoinnullisia?
Samoin myös Eeva Kilpi ja monet, monet muut.
Minä kirjoitan paljon runoja, sekä loppusoinnullisia että -soinnuttomia, luen myös paljon runoja, molempia tyylejä.
Luulen tietäväni runoista ja niiden kirjoittamisesta enemmän kuin Sinä ja sillä perusteella väitän, että olet täysin metsässä mielipiteinesi. Runon rakenteesta Sinä et ymmärrä yhtään mitään.
Joku viisas on sanonut, että demokratia on juuri sitä, että myös tyhmät mielipiteet sallitaan ja nyt minä siteeraan tätä tuntematonta viisasta. - kaunis oli
OliviaKoo* kirjoitti:
sitä mieltä, että esim. Tommy Taberman ei ole runoilija eivätkä hänen "tuotoksensa" runoja, koska hän ei kirjoita loppusoinnullisia?
Minä kirjoitan paljon runoja, sekä loppusoinnullisia että -soinnuttomia, luen myös paljon runoja, molempia tyylejä.
Luulen tietäväni runoista ja niiden kirjoittamisesta enemmän kuin Sinä ja sillä perusteella väitän, että olet täysin metsässä mielipiteinesi. Runon rakenteesta Sinä et ymmärrä yhtään mitään.
Joku viisas on sanonut, että demokratia on juuri sitä, että myös tyhmät mielipiteet sallitaan ja nyt minä siteeraan tätä tuntematonta viisasta.Niitä ötököitä kämpässäsi, eläkä tule pilaamaan nuoren kaunista runoa mummostaan. Kiitos runosta!
OliviaKoo* kirjoitti:
Joku viisas on sanonut, että demokratia on juuri sitä, että myös tyhmät mielipiteet sallitaan ja nyt minä siteeraan tätä tuntematonta viisasta.Jos sinä olisit sitä, mitä puhut, niin et korvaasi ropsauttaisi tällaisilla palstoilla, vaan nokka kiinni runokirjassa, opettelisit runoja, että kehittyisit ja pääsisit jyvälle mitenkä tosi runoilijat ilmaisee runojaan, katsos runoissa on oma sävelensä joita vain todelliset runoilijat ymmärtää.
Minä en ole sinulle kertonutkaan mitään runoista, joita kerrot minun kirjoittaneen ja tulenkin siihen tulokseen että olet yksi moukka runojen suhteen, ihan yhtä viisas , kuin kuka meistä hyvänsä,
Mutta kovasti olet seurannut kirjoituksiani, joten olet kyllä väärässä minun suhteen, en koskaan ja missään enkä milloinkaan ole sanonut osaavani kirjoittaa runoja saatikka arvostella muiden teoksia, joten sinun kommenttisi valui hukkaan.
Mukavaa, että melenkiintosi on kirjoituksissani !kaunis oli kirjoitti:
Niitä ötököitä kämpässäsi, eläkä tule pilaamaan nuoren kaunista runoa mummostaan. Kiitos runosta!
Olet räksyttäjä eukko.
- 23
monica kirjoitti:
Jos sinä olisit sitä, mitä puhut, niin et korvaasi ropsauttaisi tällaisilla palstoilla, vaan nokka kiinni runokirjassa, opettelisit runoja, että kehittyisit ja pääsisit jyvälle mitenkä tosi runoilijat ilmaisee runojaan, katsos runoissa on oma sävelensä joita vain todelliset runoilijat ymmärtää.
Minä en ole sinulle kertonutkaan mitään runoista, joita kerrot minun kirjoittaneen ja tulenkin siihen tulokseen että olet yksi moukka runojen suhteen, ihan yhtä viisas , kuin kuka meistä hyvänsä,
Mutta kovasti olet seurannut kirjoituksiani, joten olet kyllä väärässä minun suhteen, en koskaan ja missään enkä milloinkaan ole sanonut osaavani kirjoittaa runoja saatikka arvostella muiden teoksia, joten sinun kommenttisi valui hukkaan.
Mukavaa, että melenkiintosi on kirjoituksissani !juuri niinkuin asia on. Minä olisin sanonut pahemmin, mutta olivia oli fiksu. Sinä et ole vähääkään Oliviakoon tasolla.
Rääväsuu olet, aina muille räkyttämässä! 23 kirjoitti:
juuri niinkuin asia on. Minä olisin sanonut pahemmin, mutta olivia oli fiksu. Sinä et ole vähääkään Oliviakoon tasolla.
Rääväsuu olet, aina muille räkyttämässä!Piere vetteen niin se pulahtaa,,,,,, sun juttus on samallaisia,,,, ja mietihän itseäsi, sinussa ei ole mitään muuta kuin riidan haluja ja sivistystä saa tikulla hakea. Nyt edelleen haastat riitaa. Pilaat lapsenlapsen kirjoituksen, haukkumalla ketjussa, pitämällä yllä riitaa.
- Muutama kyynel
Voimia Sinulle surusi kanssa.
Suuri harmi,että "joku" pilasi ketjun mielipiteillään,älä siitä huoli.Kirjottele vaan tänne mummostasi.- 9+2
monica kirjoitti:
ettet vaan itsekin ollut pilaamassa !
Juuri sinä Monica, olet rääväsuu, eikä sinulla ole hivenen vertaa empatiaa tai tunneälyä.
Tunneälystä täällä on ollut ketjuja, ja nyt se on tässä näkyvissä, kun se puuttuu, puuttuu elämästä paljon.
Todella ihmettelen ja olen huomaavinani että on muitakin ihmettelijöitä 9+2 kirjoitti:
Juuri sinä Monica, olet rääväsuu, eikä sinulla ole hivenen vertaa empatiaa tai tunneälyä.
Tunneälystä täällä on ollut ketjuja, ja nyt se on tässä näkyvissä, kun se puuttuu, puuttuu elämästä paljon.
Todella ihmettelen ja olen huomaavinani että on muitakin ihmettelijöitäettet sorru enempää loukkaamaan toisia että tunneälysi pysyy paikoillaan,
syyllistyt tämän ketjun pilaamiseen, herjaamalla minua ja sanallakaan et
vastannut aloitukseen,,,,, sinä vasta peikko olet.....
Minua ei kiinnosta enempää tämä kirjeenvaihto sinun eikä kenenkään muunkaan kanssa, mutta toivottavasti helpotti kun saitte purkaa itseänne.- surullinen lukija
monica kirjoitti:
ettet sorru enempää loukkaamaan toisia että tunneälysi pysyy paikoillaan,
syyllistyt tämän ketjun pilaamiseen, herjaamalla minua ja sanallakaan et
vastannut aloitukseen,,,,, sinä vasta peikko olet.....
Minua ei kiinnosta enempää tämä kirjeenvaihto sinun eikä kenenkään muunkaan kanssa, mutta toivottavasti helpotti kun saitte purkaa itseänne.Minkälaista kieltä käyttää, ei ole sivistyneen ihmisen tapaista! Runo kun on herkkä ja kaunis!
Täytyy ihan pyytää anteeksi palstan puolesta, että meillä on tuollaisia osallistujia! Huh huh - 4#2
surullinen lukija kirjoitti:
Minkälaista kieltä käyttää, ei ole sivistyneen ihmisen tapaista! Runo kun on herkkä ja kaunis!
Täytyy ihan pyytää anteeksi palstan puolesta, että meillä on tuollaisia osallistujia! Huh huhVieläkö moninikki haluaa pitkittää ja syyttää toisia.
- ajastin
4#2 kirjoitti:
Vieläkö moninikki haluaa pitkittää ja syyttää toisia.
Runot ovat osa ihmistä sisältäen tunteita ilosta onnesta ja surusta. Kiitos minäjasuru, se oli kaunis kuvaus hellästä rakkaudesta ja luopumisesta yli ikäpolvien. Hyvin kauniisti kuvattu elämän vaikeinta hetkeä.
Runo on ihmisen kaunein tunne, tarinakin on runoa hyvin kirjoitettuna. Koskettavuus ja tunne joka siitä huokuu on runoa.
- Muistot vain jää
Ei ollut minulla mummoa, ei pappaa.
Poistuivat avaruuteen, ikuisuuteen
kun minä synnyin.
Kului muutamat vuodet, ei ollu minulla enää äitiä,
ei isää, hänkin muutti ikuisuuteen.
Orpo jo lapsena, elämän orpo myös aikuisena.
Lähtivät ystävät varhain, ketään ei jäänyt,
tutut kasvot ympärillä, näkyykö, ei.
Käsien kosketus, posken kyyneleet,
ovat vain vuoren korkuinen muisto- minä pieni*
jauhoille ja puhtaalle.
Painoi syliinsä ja minä nuuhkin.
Kuin hiivaleipä ja pulla
oli mummoni tuoksu.
Ulkona tuulessa liehuva vaate
samalainen tuoksu ympäröi
mummon olemusta..
Keltainen kirnuttu voi
ja mummon rieska oli
parasta mitä tiesin tuoreudessaan.
Kiitos Luoja mummoista.
- minäjasuru
Kiitos palautteesta. Ystäväni mummo kuoli tänään ja tuli tämä kirjottamani runo tai lauselma mieleen. ihan miksi ihmiset sitä haluaa mieltää. :) todella kerroin tunteistani avoimesti ja kiitos reille jotaka olette laitteneet RAKENTAVAA palautetta . En välitä mitä muut ajattelee, kirjoitan runoja aina vai surusta. jostain kumman syystä. Mummoa kova ikävä, helpottanut on kuitenkin. mummo todella kuoli vajaa pari viikkoa kirjoituksen jälkeen ja todella sain olla hänen vierellään. Niin kaunista ja kamalaa kun se onkin samaan aikaan... en muuta toivonutkaan.
- miu ku-
Voi miten koskettavia kaikki sinun kirjoittamasi!
Hienoja tekstejä! Itkettää kun luen niitä.
Siunausta sinulle! - Ginessin ennätykseen
minäjasuru
Eipä se ihme olisikkaan palstahan on 70 laisille ja sinun mummosi kuoli joulun alla ja olikin iältää ilmeisesti jossain 160 vuoden kieppeillä.
Katsoppas täällä on vain näitä vanhuksia. jotka ovat mummoja eikä ne ymmärrä tätä nyky nuorison runoutta..
Varmasti saisit enempi ymmärrystä runollesi siellä omassa ikä ryhmässäsi 30 kuin täällä vanhusten palstalla.
- kulkija vain
käsittääkseni nimim. minäjasuru on kirjoittanut tämän hienon
proosarunon yhtä paljon itselleen terapiana kuin mummolleen, jonka voimat ovat hiipumassa. Runossa on paljon hienoja ja voimakkaita kuvauksia ja ennen kaikkea, ne ovat aitoja il-
maisuja. Tietysti, mitä enemmän kirjoittaa, sitä sujuvam- maksi sanonta muuttuu, mielestäni Monica on täysin jättänyt
huomioimatta tämän seikan.
Mielessäni on tilanne, jossa nobelisti Tomas Tranströmer arvio pari avutonta tekelettäni. Sen sijaan, että olisi lytännyt minut, hän sanoi: Jag gillar dina dikter skarpt eli kehui pitävänsä niistä kovasti. Mielestäni siinä oli hieno esimerkki arvosteluperusteiden oikeasta käytöstä.- minäiloinen
kulkija vain
monican näkemys" minäjasuru" kertomuksesta. on nappiin osuva. Ei ole mitään syytä läteä asiattomaan kehuntaan. Jos sitten Tomas Tranströmer kehui tekeleitäsi pitää sinun huomioda hänet kohteliaana nobelistina. Täällä kuitenkaan ei ole tarvis mielistellä kehnoja tekeleitä vaan arvionsa voi tehdä rehellisesti ilman mielistelyä.. - kulkija vain
minäiloinen kirjoitti:
kulkija vain
monican näkemys" minäjasuru" kertomuksesta. on nappiin osuva. Ei ole mitään syytä läteä asiattomaan kehuntaan. Jos sitten Tomas Tranströmer kehui tekeleitäsi pitää sinun huomioda hänet kohteliaana nobelistina. Täällä kuitenkaan ei ole tarvis mielistellä kehnoja tekeleitä vaan arvionsa voi tehdä rehellisesti ilman mielistelyä..sinä iloinen: minusta on yhdentekevää, haukutko sinä minua vai kehutko. Miettisit vain hetken niitä kanssasisaria tai
- veljiä, joilla ei ole voimia tuomitsevan arvostelun jälkeen jatkaa vaikka hiottuna heistä olisi voinut tulla kirjallisuuden
kantavia voimia. Lainaan tässä erään ruotsalaisen runoilijan sanontaa: Nuuska on nuuskaa vaikka hopearasiassa, ruusu on ruusu huussin takanakin.
- LIESKAT
Osa porukasta ,jotka noin ikävästi kirjoitteli ovat varmaan humalassa,ei muuten tollaisia suusta päästäisi...
Anteeksi aloittaja nämä osa ovat sairaitavanhuksia. Mitä minä sanoisin arvosteluksi....
Olen itse rustaillut myös runontapaisia tekeleitä.
Ikinä en ole uskaltanut arvostella toisten runoja, nyt sanon vain mielipiteeni, en osaa arvostella nyttenkään.
Meillä on suuri ikäero, ja pidämme erilaisista asioista , myös runojen ja tarinoitten aiheista.
Mielestäni tämä runo on ajatukseltaan kaunis, mutta en missään nimessä saa sitä juontumaan runon muotoon.
Itselläni on aivan sama ongelma vaikka olen kirjoitellutkin sekä soinnuttomia että soinnullisia. Vaikka kuinka yritän ja yritän, runona en osaa niitä pitää.
Oli mainintaa Tabermanista, ne ovat runoja, samoin sen Raumanmurteilla kirjoiitajan (nimi karkas), mutta kumpaisenkaan runoihin en saa mitään makua. En niistä pidä.
Mutta kirjoitellaan jokainen omalla tavallamme, toinen pitää äidistä, toinen tyttärestä.Minusta vois nimittää sitä *Poem* kansainvälisesti---kuin
runoelma, ei pakotettuna mihinkään muottiin. On sävellyksiäkin sillä nimellä,---hienon herkkä m.m. Stenko Fibits'in Poem.
Pitää tarkistaa tuon nimen kirjoitus, uskon hänen olleen tsekkoslovakialaisen.
Heli Laaksosta varmaan tarkoitit Fiuliin, minusta hyvin kotoinen runoilijatyttö,--- variaatioita on niin paljon siinäkin taidelajissa, abstrakteihin asti.
- no hehheh
Poem on kyllä ihan eri luokan asia kuin tuo aloituksen kyhäelmä.
Miksi tunkea joka rakoon noin heíkolla tietämyksellä. Löysin tuon sävellyksen Poem ! Lempisävellyksiäni nuoruudessa ja vieläkin:D
http://www.youtube.com/watch?v=YeNUV9_sCrMIlmeisesti sinulta puuttuu herkkyys, jota et kuule tuossa runoelmassa? Minusta poettinenkin tulkinta sopii tuohon sielumaisemaan:)
- /////
kulkija vain
Ei tältä palstalta kannata runojen arvostusta odotella. Täällä on vain mummoja ja vanhoja pappoja.. Jos tahtoo asiallista palautetta saada on tässä oikea palsta runoille.
Suomi24 / Tiede ja kulttuuri / Kirjat ja novellit / Runot
Täällä sotketaan asiallisetkin aloitukset, jotta saadaan omaa itsekästä minää esiin. Ei tässäkään pitänyt olla muusikin arvostelua, eikä kukaan kysellyt mistä musiikista joku pitåå saatikka pyytänyt näitä iän ikuisia musiikki linkkejä tähän ketjuun.- aiemmin yhteydessä e
kulkija vainolenko minä tietämättäni käyttänyt nimimerkkiäsi, tämä, jossa viittaat Suomi 24/ tiede ja kulttuuri osioon ei ole kirjoittamani, mikäli olen lainannut nimimerkkiäsi, jos sen sijaan Sinä olet tehnyt sen tietoisesti, en voi valittaa muuta kuin mauttomuuden huippua
- se kulkija vain
aiemmin yhteydessä e kirjoitti:
kulkija vainolenko minä tietämättäni käyttänyt nimimerkkiäsi, tämä, jossa viittaat Suomi 24/ tiede ja kulttuuri osioon ei ole kirjoittamani, mikäli olen lainannut nimimerkkiäsi, jos sen sijaan Sinä olet tehnyt sen tietoisesti, en voi valittaa muuta kuin mauttomuuden huippua
valitettavasti äskeinen epäselvä: jos olen tietämättäni käyttänyt nimimerkkiäsi, pyydän anteeksi. Aiemmin tässä keskustelussa nimim. kulkija vain käyttänyt kirjoittaja
- kulkija vain
aiemmin yhteydessä e kirjoitti:
anteeksi, käsitin tuo alun nikiksi, näin ei ole vaan tämä oli mokani.
Puutuin lähinnä tapaan, jolla mollataan toista kirjoittajaa.
Muuten ei tuolla mainitsemassasi osiossakaan se arvostelu ole kovin tasokasta. Uskon että on järkevämpiäkin palstoja niille, jotka haluavat muutakin kuin kavereiden suitsukkeita
Silloin jos lähden omaa näkökantaani kertomaan, en todella kysy lupaa kirjoittaa enkä linkittää!
Ne säännöt on suomi24 tehnyt selviksi meille niitä noudattaville.- häirikölle
Kyllä tässä oli runosta kyse ei ei musiikki linkin työtämisestä tänne.
- tuolla yhdellä
pakkomielle työntyä kaikkialle linkkeineen, yrittää antaa sivistyneen ihmisen kuvaa raukka. Siitä puhe mistä puute.
Voi sentään,..eikö minkäänlaista kunnoitusta edes ole suruun?
Ajatelkaa nyt edes hetken,.. ettei pelkkiä moitteita.- sinulla tex
texsanell kirjoitti:
Voi sentään,..eikö minkäänlaista kunnoitusta edes ole suruun?
Ajatelkaa nyt edes hetken,.. ettei pelkkiä moitteita.ei mitään kunnioitusta toisia kirjoittajia kohtaan. Sinä saat ajatella ja montakin hetkeä.
- runo mummille
Häirikkö mikä häirikkö ja asiallisen ketjun sotikija asiattomuuksillaan...
- Irmeli Isokolo
Kyllä se tex työtää itsensä hinnalla millä hyvänsä ketjuun kun ketjuun oikea palstan häirikkö se on ja pa...n jauhaja. Pysyisi vaan siellä siellä Runen pers puolella...
- eräs kulkija
Runoelma on runomuotoinen eeppisen kirjallisuuden laji. Runoelma ei ole tyyliltään ja aihepiiriltään yhtä tarkkaan rajattu kuin eepos, joka on runoelman alalaji.
Runoelma oli merkittävässä asemassa antiikin aikana (esimerkiksi Homeroksen Ilias), keskiajalla (Rolandin laulu) ja uuden ajan alussa (John Miltonin Kadotettu paratiisi). Runoelman paikan kertomakirjallisuuden valtamuotona vei suorasanainen kertominen, erityisesti romaani. 1900-luvun tunnetuimpia runoelmia on Harry Martinsonin Aniara (1956).
Wikipediaa voisit lukea ennen kuin tulet inttämään ja sitten haukkumaan oikaisjat, vaikka olet itse väärässä.
Älä siis nimitä alun "runoa" runoelmaksi ja pidä musiikki tästä erillään.- pysähdytti
eräs kulkija
Olisit vain laittanut linkin etkä lopioinut tekstiä. Jos ei olla niin runollisia niin ei ainakaan kirjoiteta noita viisauksija ominamme.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Runoelma - vastaus nikille pysä
pysähdytti kirjoitti:
eräs kulkija
Olisit vain laittanut linkin etkä lopioinut tekstiä. Jos ei olla niin runollisia niin ei ainakaan kirjoiteta noita viisauksija ominamme.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Runoelmahdytti
Onhan siinä mainittu Wikipedia, kehotettiin siitä lukemaan. Teksti laitettu valmiiksi, kun linkkiä ei aina aukaista. Jospa tuo inttäminen loppuisi.
- SkillaN*
Minusta herkkä ja elävä viesti.
Lapsenpapsen suru, minkä aivan hyvin pystyi aitona tuntemaan.
Olen tälläisiä runoksi myös nähnyt kutsuttavan, mutta eihän sillä väliä ole, onko runo vain kertomus.
Lämmin, koruton sanoma ikävästä, mutta myös pois menon hyväksyvänä, aika on kaikella.
Varmasti myös lapsenlapsi oli hyvin rakas ja läheinen mummille.
Harvinaista se, että nuori on mummin opit sisäistänyt ja niitä lupaa toteuttaa.
Kiitos "minäjasuru" ja toivon jatkossakin ajatuksiesi ilmaisemista.- 00/7000
Avaus on toista vuotta vanha eikä tietysti liitty todellisuuteen ompahan vaan kirjoitelma muiden kirjoitelmien joukossa. Sanoisin kuitenkin hyvä provo. Melkein arvaisin kuka tämän on sanaillut. Ehkä vihjeenä pitkien ketjujn rakentejija.....
- 1
00/7000 kirjoitti:
Avaus on toista vuotta vanha eikä tietysti liitty todellisuuteen ompahan vaan kirjoitelma muiden kirjoitelmien joukossa. Sanoisin kuitenkin hyvä provo. Melkein arvaisin kuka tämän on sanaillut. Ehkä vihjeenä pitkien ketjujn rakentejija.....
lisävihje. Epävakaa, sairas, lääkäriin heti vietävä.
Enpäs katsonut päivämäärää, mutta silti mielestäni herkkä, kaunis viesti.
Olkoon provo, en yhtään osaa kirjoittajaa nimetä, olkoon kuka vaan;)
Olen kyllä huomannut pitkän ketjun vetäjän, mutta olkoon hänen murheensa.- valaiseva ketju
tässä taas nähdään parin vakikirjoittajan tyyli ja hyökkääminen, kun ihan aiheesta huomautetaan.
Silti toisaalla ollaan niin maireeta että siirappi tursuu.- kulkija vain
tässä nähdään myös taito käsitellä asioita ja tunteita.
RUNO MUMMOLLENI on oman surutyön terapeuttinen toteutus, tärkeintä mielestäni on hänen tukemisensa, ei henkinen kidutus. Tässä kohtaa paatos ei ole paikallaan. Muutamien kommentit ovat luokkaa, joka edellyttäisi
palstan seriffin toimimaan tehtävänsä oikeuttamalla tavalla. Nyt taso on sitä, jota voi odottaa poliittisten tai
uskonnollisten kiihkoryhmien välisiltä yhteenotoilta.
Tekee mieli kysyä: ketä tällainen hyödyttää? Onko tässä
kysymyksessä palstankaappausyritys? - demeter
kulkija vain kirjoitti:
tässä nähdään myös taito käsitellä asioita ja tunteita.
RUNO MUMMOLLENI on oman surutyön terapeuttinen toteutus, tärkeintä mielestäni on hänen tukemisensa, ei henkinen kidutus. Tässä kohtaa paatos ei ole paikallaan. Muutamien kommentit ovat luokkaa, joka edellyttäisi
palstan seriffin toimimaan tehtävänsä oikeuttamalla tavalla. Nyt taso on sitä, jota voi odottaa poliittisten tai
uskonnollisten kiihkoryhmien välisiltä yhteenotoilta.
Tekee mieli kysyä: ketä tällainen hyödyttää? Onko tässä
kysymyksessä palstankaappausyritys?Noin himmenneillä aivoilla ei varmasti ole mitään yritystä tehtävissä.
Ihmettelin minäkin noita asiattomia tekstejä, eikö täällä voi kukaan olla avoimin mielin että ei aleta seuraamaan ja arvostelemaan rankasti.
En ole mitenkään hienosteleva enkä voi arvostella aloittajan tekstiä, mutta mielestäni se on hieno herkkä aloitus.
Runon ei välttämättä ole kuljettava loppusointuineen ja riimeineen, on sivistymätöntä odottaa että kaikki kirjoittavat saman muotoisia runoja mikä ilkeät arvostelijat sitten ruotii.
Mietin tuota kaikkea roskaa mitä on kirjoitettu.
Miten sen kestäisin jos olisin tuo aloittaja.
Uskomatonta ja täysin aivotonta arvostelua.
- jatketaan
harjoituksia, pidetään palsta toimivana,,,,
- se on vaarassa kadot
Raati on avaajan teoksen pisteyttänyt ja hyväksynyt sen runoelmaksi. Jotta se ei tästä katoaisi ketjussa olevien asiaattomien viestien myötä on se siirretty meidän omaan "RUNONURKKAAN"
- juuu kyllä
tex tietää .
- mummon kulta
kiitos huomaavaisuudesta.
- kauhistelija
Ollaan me hyviä arvostelijoita,heh,heh
- copy.....
Pari Katri Valan runoa, vertailkaa loppusointuja!
Pajupilli
"En ole lipunkantaja,
en kotkansydäminen tiennäyttäjä
matkallanne aamun maahan.
Olen virran partaalla paju,
jonka lävitse tuulet puhaltavat,
josta maailman kapinallinen henki
taittaa yksinkertaisen pillin
soittaaksensa sävelmän,
jossa on myrskyä, tuskaa, rakkautta,
ja hiukan aamunsarastusta."
Ihana surullinen ilta
"Vedessä oli himmeä kultainen viiru
Auringon pyöreä reuna painui alas
Kukat sulkeutuivat. Maa tuoksui raukeasti
ohut sinipunainen hämy suuteli silmiäni.
Suuria sametinmustia perhosia putosi kuolleina maahan
vedessä oli himmeä kultainen viiru." - mamma itse
Kuinka tyypillistä on tämänlainen mielipidekirjoittelu palstalla. Sensijaan että aloitus olisi virittänyt kirjoittajia kuvailemaan isovanhemman ja lapsenlapsen suhdetta, kirjoittelussa keskityttiinkin kinaamaan oliko aloitus runo, runoelma vai suorasanainen. Valitettavaa.
- realisti =
Niin tuttuja nuo suhteet ovat jokaiselle ja moneen kertaan täällä käsiteltyjä, melkein joka ketjussa mainitaan.
Sitäpaitsi emme voi lastenlapsen tuntoja käsitellä, joka avaaja oli! - 1
Aloittajan tyypillisyys kirvoittaa sen tyyppistä vastausta.
- doktor no
1 kirjoitti:
Aloittajan tyypillisyys kirvoittaa sen tyyppistä vastausta.
onko pakkomielteesi sanoa se viimeinen sana
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305762Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144344Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403237IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522941Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391549Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338- 601259
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2301202- 791169
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011161