Vanha Xbox

Gamisti1977

Pelaakos täällä kukaan vielä vanhalla Xboxilla? Mä jotenkin olen jämähtänyt tähän toisen sukupolven konsolimaailmaan. Mulla on nyt ollut 3 vanhaa Xboxia. Kaikki olen käytettynä ostanut ja siksi eivät ole kestäneet. Ensimmäinen hajosi, toisen myin kyllästyttyäni pois. Sitten oli vuosi taukoa ja satuin näkemään Max Payne -elokuvan ja alkoi taas tehdä mieli päästä pelaamaan. No rahaa ei ollut kovin paljoa, joten päädyin sitten jälleen vanhaan Xboxiin. Siinä kun on kuitenkin tästä sukupolvesta parhaimmat grafiikat. Heti tuli hommattua Doom3 -, Doom3: Resurrection of evil -, Half Life 2 - ja Max Payne -pelit. Olleet loistavia pelejä! Olen Star Wars-fani, joten seuraavaksi lähden metsästämään Knights Of The Old Republic 1 ja 2 -, Jedi Knight - Jedi Outcast ja Jedi Knight -Jedi Academy -pelejä. Olen nuo kaikki omistanut ja pelannut useamman kerran läpi ja ne olivat loistavia pelejä. Nyt haluan saada ne uudestaan.

Nyt kun olen töissä, olen ajatellut tässä parin kuukauden jälkeen ostaa sen uudenmallisen Xbox 360 -konsolin. Siinähän on 250GB:n kovalevykin. Mutta tekeekö sillä mitään ilman nettiyhteyttä? Mulla kun on vain nettitikku ja sitä nyt ei kannata liittää (ei taida edes olla mahdollista) boksiin. Mutta kai sillä uudella Xboxilla sentään voi pelailla ilman nettiäkin? Olen myös miettinyt, että pitäisikö hommata vielä PS2 -konsoli. Sille on tehty joitakin loistopelejä. Mutta oikeastaan vain yhden pelin vuoksi haluaisin PS2:n hommata. Konsoliversio pelistä Half Life. Siis se ensimmäinen. Olen myös suuri Half Life -pelisarjan fani. Tietokoneella olen Half Life 1:n pelannut läpi mutta jotenkin tykkään enemmän pelata konsolilla. Half Life 2 oli ensimmäinen peli tästä sarjasta jonka pelasin. Se räjäytti upealla grafiikallaan, juonellaan ja tunnelmallaan tajuntani totaalisesti. Xbox versiona siis olen tuon Half life 2:n pelannut läpi. Se on myös yksi syy miksi haluaisin hommata Xbox 360:n. Aion sen Orange Boxin hommata, kun siinä on parempigrafiikkaisena Half Life 2 -peli sekä sen jatko-osat Episode I ja Episode II. Kiinnostaa kovasti tietää kuinka tarina jatkuu!
Star Warsista vielä. Kiinnostaa myös kovin nämä uudet Star Wars -pelit. Force Unleashed I ja tuleva II sekä The Old Republic -pelit. Ne aion myös hommata jos saan uuden konsolin hommattua. Kummastutti vaan aika paljon, kun tuo Force Unleashed -peli ilmestyi myös PS2:lle. Varmasti paljon riisutumpana versiona. Vanhalle Xboxille se olisi voitu julkaista parempana. Mutta vanhalle Xboxille ei tehdä enää pelejä..mikä on sääli.

No anyways. Mä tässä pelailen vielä vanhalla Xboxilla ja olen tyytyväinen siihen. Uuden Xbox 360:n tulen hommaamaan vielä tässä ja ehkä PS2:n. Niin ja olen tällainen vanha 33-v patu, joka vaan sattuu tykkäämään pelaamisesta! :D

Gamisti1977

9

969

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ghkjuo

      Kyllä xbox 360 on hyvä kone. Hyvä ja monipuolinen pelivalikoima. Lue keskustelusivulta. xbox mokkula, siellä on kerrottuna miten xbox 360 liitetään nettitikulla liveen. Homma toimii hyvin. Tarvitaan 3G-reititin esim merkkiä A-link ja xboxiin antenni, joka liitetään xboxin taakse, siihen varatulle paikalle. Itsellä on saunalahden nopsa tikku. Hyvin toimii. Eihän live ole välttämätön jos pelailee yksikseen ja/tai kavereiden kanssa kotosalla.

    • vanhan tai uuden xboxin voi liittaa ethernet kaapelilla ja boksilla koneesta

    • ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

      Tuo ei ole ikä eikä mikään tämä on nykyaikaa! Itse aijon pelata ainakin vielä 80kymppisenäkin mikäli henki pihisööööhh! Tottakai xbox360llä voi pelata pelien yksinpelikamppanjat jne. ilman nettiä jos et sitä esim. aivan aluksi verkkoon laita! Itsellä löytyy myös tuo mainitsemasi orange box tosin ps3 versio ku mulla on ps3. Seuraa foorumeita ni sielt varmaan löytyy matskua miten boxi laitetaan verkkoon tikulla. Joku mainitsi edellisessä viestissä että vanhankin xboxin voi liittää nettiin mutta minä korjaan että enää ei voi se tais olla viime vuonna ku vanhan xboxin netti systeemi suljettiin. Youtubesta löytyy videoita xboxin parhaista peleistä ja sit ign:nillä on peleistä revieweitä ni siit näät vähä suuntaa mitkä pelit on hyviä ja mitkä kannattaa skipata! Oletko pelannut esim fall out peli sarjaa jos et ni kannattaa tutustua ja pelaamista siinä riittää kymmeniä tunteja yksinpelissä jos vaan kyseinen peli kiinnostaa. Fall out 3 ja fall out new vegas löytyy pc xbox360 ps3. Ei muuta ku sit ku saat taloutes kuntoon ni tervetuloa nykykonsoli pelaajiin =) ja pääset sit ostaan sen uuden konsolin samalla pääset grafiikoissa uudelle tasolle joka varmasti tulee koukuttaan entistä enempi pelimaailmaan...

    • opo2

      myisin vanhemman x box koneen ei hajoa vaikk seinään heittäs. laittakaa kiinostuneet puh numeroa.

    • Pelaaminen on kivaa!

      Mullakin vanha xbox, mutta valitettavasti omaan makuun on pelejä aika vähän saatavilla enää sille. Omat pelisuosikit ovat Fable ja Morrowind, joidenka takia koko konsoli tuli ylipäätään ostettuakin.

      360 versiolla olen myös pelannut pitkään ilman nettiä. Nykyään se menee jo nettiin, kun aloin pariin peliin hinkumaan ladattavia lisäosia. Niiden lisäosien takia hankin myös langattoman laajakaistan... Mutta siis toimii kyllä ilman nettiäkin vallan mainiosti. Xbox 360 ohjain onkin sitten aivan tähtitieteellisen mahtava siihen ekan boxin ohjaimeen (tai mihin tahansa muunkin konsolin) ohjaimeen verrattuna. Pelivalikoima on luonnollisesti paljon laajempi kun vanhalla boxilla. Jotenkin nyt muistaisin, että ainakin applen älypuhelimella saa 360 boxin myös nettiin jos haluaa? Xbox 360 on ollu oma suosikkikonsolini ps2:n jälkeen, vaikkakin sen käyttöjärjestelmä ja ylipäätään käyttäminen ei ole aina sieltä käyttäjäystävällisimmästä päästä... Mutta jos pitää konsolin poissa netistä, niin säästyy jo paljolta ongelmilta :D

      Pelaamiseenhan ei tosiaan ikä vaikuta mitenkään. Tunnen konsolipelaajia jo ihan lähipiiristäkin ikähaitarilla 10-65 v :D Itse olen 33v nainen ja noita pelikonsoleita on kämppään kertynyt jo melkoinen määrä kaikenlaisia. Sitä mukaa kun on hyviä pelejä ilmestynyt jollekin konsolille, niin se kone on sitten tullut hankittua.

    • Gamisti1977

      Kappas, joku läväytti tämän vanhan aloittamani ketjun framille. No kiva! Pikkusen ovat asiat muuttuneet tuosta. Edelleen omistan Xbox originaalin, mutta rinnalle tuli sitten hankittua Xbox 360. Mass Effectit, Half Life 2 lisäosineen, etc etc on pelattu. Elder Scrolls IV: Oblivion ja Fallout 3 tuli juuri hankittua ja varmaan jossain vaiheessa alan niitäkin pelailemaan. Max Payne 1-3 on hyllyssä, samoin aika monta Call Of Duty -peliä (Call Of Duty 2 -4, Call Of Duty: MW2-3 ja Black Ops).
      Paljon on saanut pelailtua hyviä pelejä. Töissä olen saanut olla nyt 2 vuotta kohta putkeen ja talous on kunnossa. Saanut osteltua hyviä pelejä.

      PS2:nkin omistin vähän aikaa ja sillä tuli pelailtua Killzone (1), Black (jonka hommasin Xboxille myös) ja jotain muitakin ihan ok pelejä.

      Nyt tässä mietin josko siirtyin pleikkariin ja ostais PS3:n tai vaikka suoraan PS4:n! Pitää katsella. Mukavaa se on pelailla silti!

      Ensi viikolla tulee 37v lasiin! :D

      MORO!

      • Kato perskuttia

        Vieläkö joku firma palkkaa työntekijöitäkin?


    • Anonyymi

      joo kyl mie silti pelaan sillä ensimmäisellä boksilla

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1804
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1714
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1602
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1531
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1518
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1405
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      19
      1399
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1212
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe