Villimummot ja marjastajat

Kokemusta on

Siis onko kukaan törmännyt villeihin mummoihin Kaakkois-Suomessa ? Tulevat hiipien saaliin kimppuun ja imevät itsestäkin mehut ????

8

408

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pahasti pelästynyt

Joo kohtasin sienestys reissulla vihaisen mummon. Väitti sieni omikseen. Nimitteli ptkä tukaksi ja hipiksi. Vaikka näytän lähinnä poskipartaiselta insinööriltä.

• Sinut metsän kanssa

mummot rauhaan. Ei kai ketään tule ampua, jos on aidosti kiinnostunut sienistä. Lonkka- ja luonnevika metsässä on vakava asia !!!!!

• käytös kunniaan

Itse olen kohdannut villejä/vihaisia mummoja erillaisissa jonoissa. Kiilaavat eteen ja samalla valittavat nykynuorison käytöksestä. Olen saannut useita vihaisia kommentteja siitä kun iolen esim. huomauttanut etuilusta.

• älä ota kesä mummoa

Olisiko mahdollista että jotkut ihmiset olisi ottanut kesämummon ja syksyn tullen jättänyt oman onnensa ojaan. Helpostihan tuollainen kesämummo villiintyy ja voi olla jopa vaarallinen nälkäisenä. Kannattaa noudattaa varovaisuutta kun lähestyy.

• Huolestunut äiti

Haluaisin vaan kysyä että voiko pieni lapsi saada vesikauhun mummon puremasta?
      Onko kokemuksia muilla miten mummon saisi lopettamaan lapsien puremisen?

• pave pavee

Puumanaisiksi.Kyllä tällainen komea nuorimies saa varoa kovastikin .Varsinkin perjantaiiltana kapakissa.Käyvät käsiksi ihan varoittamatta.

• kutseetin mies

Mun vanha äitini sopii juuri noihin villimummon tunnusmerkkeihin. Hiipii puskissa ja nappaa sienet ja marjat juuri toisten edestä. Kerää enemmän kun oikeasti tarvitsee. Metsästä tullessa vielä pari kolmemetristä pölkkyä polkupyörän tarakassa poikittain, talvenvaralle polttopuuksi. Kaiken lisäksi juuri kaakkois-suomessa.

• Mummo vai ei

Näkisin että paras tapa saada villi mummot pois metsistä, olisi ansa metsästys. Eritoten loukku metsästys voisi toimia. Koska näkisin karhunrauta pyynnin epäinhimillisenä ja loukkaantunut mummo voi olla vaarallinen.
      Jokuhan käytti menestyksellisesti kärryparkkia, tähän tarkoitukseen muutama vuosi takaperin.
      Ja sitten mummo voitaisin siirtää kauemmaksi asutuksesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      163
      1463
    2. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1284
    3. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      27
      1281
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      215
      1144
    5. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1086
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      317
      1019
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      224
      1012
    8. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      949
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      276
      922
    10. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      915
    Aihe