Tässä olisi kysymys jollekin asiantuntijalle, mikäli sellaisia palstalla joskus liikkuu.
Kyseessä on sen verran vähäpätöinen asia, etten haluaisi tästä ihan kasvotusten alkaa kysellä keneltäkään asiantuntijalta. :D Kysymykseni on: miten leikkauksessa käytetyt klipsit käyttäytyvät kehossa pidemmän ajan kuluessa?
Olen vähän alle kolmekymppinen nainen, jolle on vajaa vuosi sitten tehty sappirakon poisto tähystyksellä. (Ihan sivumennen sanoen, kyseessä oli yksi elämäni parhaimmista tapahtumista, sillä kymmenisen vuotta jatkuneet kivut loppuivat kuin seinään!) Leikkaus ja toipuminen menivät oikein hyvin. Utelias kun olen, mietin välillä, mitä tapahtuu leikkauksessa asennetuille klipseille. Käsittääkseni niillä on napsaistu kiinni ainakin sappitiehyt ja jokin verisuoni. Pysyvätkö klipsit paikoillaan loppuikäni? Jos eivät, mitä ihmettä niille tapahtuu? Voivatko ne tippua vatsaonteloon? Entä mitä on tapahtunut itse sappitiehyessä ja verisuonissa niille kohdille, jotka on klipsattu? Arpeutuvatko ne jotenkin umpeen klipsien kohdalta?
Joo, saa nauraa jos naurattaa. (Minuakin naurattaa.) :D Ja kiitos sille, joka vaivautuu asiallisesti vastaamaan.
Klipsit leikkauksessa
4
4025
Vastaukset
- klipsit
Heippa!! minun kaverilla oli klipsit (sterillisaatio) lähteneet liikkeelle, toinen oli koteloitunut ja toinen painanut virtsarakkoa....oli allerginen sille metalille!! otettiin pois!! Nyt pelkää itsekkin kun vasen puoli vatsaa on kipeä ja olen myös allerginen kaikille metalille!!
- Anonyymi
Kiinnostaa ihan sama asia.
- Anonyymi
Minulle myös tehty sappirakon poistoleikkaus tähystyksellä 2017.Kaksi klipsiä on myös minun mahaani jätetty.
Nyt vatsa ollut ollut kipeänä jo pidemmän aikaa ja kysyisinkin johtuuko kipu vatsaan jätetyistä klipseistä? - Anonyymi
Syytä kipuun en tiedä, onko klipseistä vai jostain muusta.
Omalla kohdallani kipuja on aina, vatsaa on leikattu monta kertaa. Klipsejäkin siellä taitaa olla jonkin verran, en edes tiedä montako mahtaa olla.
Itse en mitenkään pelkää, että ne lähtisivät jotenkin liikkeelle, vaikka ei mitään tietoa, onko sellainen mahdollista.
Myös tyräverkkoa vatsastani löytyy. Niitä oli aiemmin kahta erilaista, toista leikeltiin pois viimeisessä leikkauksessa. Toista verkkoa ei kuulemma voinut poistaa, kun se on kasvanut kiinni joka paikkaan, kudoksiin, lihaksiin, minne lienee.
Metalliallergia ei taida koskea klipsejä, ne on jotain muuta ainetta kuin metallia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik83296MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681848Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5401549Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin751156Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja60966Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s32940Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt208861- 170813
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59796Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3758