Tässä olisi kysymys jollekin asiantuntijalle, mikäli sellaisia palstalla joskus liikkuu.
Kyseessä on sen verran vähäpätöinen asia, etten haluaisi tästä ihan kasvotusten alkaa kysellä keneltäkään asiantuntijalta. :D Kysymykseni on: miten leikkauksessa käytetyt klipsit käyttäytyvät kehossa pidemmän ajan kuluessa?
Olen vähän alle kolmekymppinen nainen, jolle on vajaa vuosi sitten tehty sappirakon poisto tähystyksellä. (Ihan sivumennen sanoen, kyseessä oli yksi elämäni parhaimmista tapahtumista, sillä kymmenisen vuotta jatkuneet kivut loppuivat kuin seinään!) Leikkaus ja toipuminen menivät oikein hyvin. Utelias kun olen, mietin välillä, mitä tapahtuu leikkauksessa asennetuille klipseille. Käsittääkseni niillä on napsaistu kiinni ainakin sappitiehyt ja jokin verisuoni. Pysyvätkö klipsit paikoillaan loppuikäni? Jos eivät, mitä ihmettä niille tapahtuu? Voivatko ne tippua vatsaonteloon? Entä mitä on tapahtunut itse sappitiehyessä ja verisuonissa niille kohdille, jotka on klipsattu? Arpeutuvatko ne jotenkin umpeen klipsien kohdalta?
Joo, saa nauraa jos naurattaa. (Minuakin naurattaa.) :D Ja kiitos sille, joka vaivautuu asiallisesti vastaamaan.
Klipsit leikkauksessa
4
4571
Vastaukset
- klipsit
Heippa!! minun kaverilla oli klipsit (sterillisaatio) lähteneet liikkeelle, toinen oli koteloitunut ja toinen painanut virtsarakkoa....oli allerginen sille metalille!! otettiin pois!! Nyt pelkää itsekkin kun vasen puoli vatsaa on kipeä ja olen myös allerginen kaikille metalille!!
- Anonyymi
Kiinnostaa ihan sama asia.
- Anonyymi
Minulle myös tehty sappirakon poistoleikkaus tähystyksellä 2017.Kaksi klipsiä on myös minun mahaani jätetty.
Nyt vatsa ollut ollut kipeänä jo pidemmän aikaa ja kysyisinkin johtuuko kipu vatsaan jätetyistä klipseistä? - Anonyymi
Syytä kipuun en tiedä, onko klipseistä vai jostain muusta.
Omalla kohdallani kipuja on aina, vatsaa on leikattu monta kertaa. Klipsejäkin siellä taitaa olla jonkin verran, en edes tiedä montako mahtaa olla.
Itse en mitenkään pelkää, että ne lähtisivät jotenkin liikkeelle, vaikka ei mitään tietoa, onko sellainen mahdollista.
Myös tyräverkkoa vatsastani löytyy. Niitä oli aiemmin kahta erilaista, toista leikeltiin pois viimeisessä leikkauksessa. Toista verkkoa ei kuulemma voinut poistaa, kun se on kasvanut kiinni joka paikkaan, kudoksiin, lihaksiin, minne lienee.
Metalliallergia ei taida koskea klipsejä, ne on jotain muuta ainetta kuin metallia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1232558- 1351964
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1151291Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos631286En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k771141HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp
Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio271133Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik351122Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.451089- 961053
Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉841048