Onko Egyptissä pyramideja muualla kuin Kairon lähellä? Esim. Luxorissa? Olen googlettamalla yrittänyt ottaa omatoimisesti selvää, mutta kaikki tiet vievät Kairon suunnalle.
Haluaisin nimittäin lähteä Niilin risteilylle, mutta en saa miestäni houkuteltua mukaan jos sillä reissulla ei näe pyramideja! Ainakaan matkaohjelmassa ei mainita ko. nähtävyyksiä.
Egyptin pyramidit
28
1275
Vastaukset
- Pravda.
wikipedia ja katso sieltä.
Ihan kaikkiko teille uusavuttomille täytyy neuvoa.
Ja missä olit koulun maantiedon tunnilla.- jkhi
Sinä olet kyllä ilkeä jokaisessa vastauksessasi. Kannattaa jättää nämä "auttamiset" sikseen, jos joka kerralla haluat kuitenkin vain kenkkuilla.
Kiitokset kaikille niille, jotka jaksavat vastata asiallisesti. - Hoh-hoijaaaa
sun vastaukset ei kerro muusta kun susta ja sun paskasta elämästä.
Voisitko ystävällisesti säästää meidät muut sun paskakirjoituksilta ja hanki vaikka elämä ! - Pravda.
Hoh-hoijaaaa kirjoitti:
Voisitko ystävällisesti säästää meidät muut sun paskakirjoituksilta ja hanki vaikka elämä !Mikään ei tunnu niin ikävältä kuin saada havaita oma tyhmyytensä. Kyttyräselkääkin loukkaa eniten kyttyräseläksi haukkuminen.
Siksipä tekin noin reagoitte.
Mutta asiaan:
Tieto löytyy Wikipediasta Näköjään ette kyenneet itse tuota(kaan) tietoa hakemaan, joten annetaan lapsille linkki: http://fi.wikipedia.org/wiki/Egyptin_pyramidit
Kyllä koulussa aikoinaan todettiin, että pyramideja löytyy useasta paikasta. Olitte vaan laiskoja.
Se, että tämän kiistätte, tekee teistä todellisia uusavuttomia. - jotkut on vaan syväl
Pravda. kirjoitti:
Mikään ei tunnu niin ikävältä kuin saada havaita oma tyhmyytensä. Kyttyräselkääkin loukkaa eniten kyttyräseläksi haukkuminen.
Mutta asiaan:
Tieto löytyy Wikipediasta Näköjään ette kyenneet itse tuota(kaan) tietoa hakemaan, joten annetaan lapsille linkki: http://fi.wikipedia.org/wiki/Egyptin_pyramidit
Kyllä koulussa aikoinaan todettiin, että pyramideja löytyy useasta paikasta. Olitte vaan laiskoja.
Se, että tämän kiistätte, tekee teistä todellisia uusavuttomia.vittu päähän pelle.
- Sivustaseuraaja
jotkut on vaan syväl kirjoitti:
vittu päähän pelle.
kun et itse osannut?
- vittu et oot pelle
Sivustaseuraaja kirjoitti:
kun et itse osannut?
minä en ole aloittaja mutta vituttaa tollaset kusipäät jotka saa jotain saatanan tyydytystä siitä
et vittuilee täällä ihmisille. Niitä ei varmaan kukaan suostu paneen niin pitää täällä vittuilla.
Joten veä raukka käteen ! - Sivustaseuraaja
vittu et oot pelle kirjoitti:
minä en ole aloittaja mutta vituttaa tollaset kusipäät jotka saa jotain saatanan tyydytystä siitä
et vittuilee täällä ihmisille. Niitä ei varmaan kukaan suostu paneen niin pitää täällä vittuilla.
Joten veä raukka käteen !sen tyydytyksen näytät tietävän.
- voiziisus
Pravda. kirjoitti:
Mikään ei tunnu niin ikävältä kuin saada havaita oma tyhmyytensä. Kyttyräselkääkin loukkaa eniten kyttyräseläksi haukkuminen.
Mutta asiaan:
Se, että tämän kiistätte, tekee teistä todellisia uusavuttomia.Ja Wikipediahan on tunnetusti se luotettavin tietolähde. Vittuillaanpa kerrankin vittuilijalle.
- Juuri näin !
voiziisus kirjoitti:
Ja Wikipediahan on tunnetusti se luotettavin tietolähde. Vittuillaanpa kerrankin vittuilijalle.
Wikipediaanhan voi kuka tahansa kirjoittaa mitä tahansa.
Vain idiootti pitää sitä 100%sesti luotettavana tietolähteenä. - Tosi on.
Juuri näin ! kirjoitti:
Wikipediaanhan voi kuka tahansa kirjoittaa mitä tahansa.
Vain idiootti pitää sitä 100%sesti luotettavana tietolähteenä.mitä tiukkoja rajoitteita Wikipediassa on koskien jostain maasta kirjoittelua.
Kyllä wikipedian tiedon hakkaavat täällä olevan tiedon ainakin tuhat-nolla. - Kaarleppii
Tosi on. kirjoitti:
mitä tiukkoja rajoitteita Wikipediassa on koskien jostain maasta kirjoittelua.
Kyllä wikipedian tiedon hakkaavat täällä olevan tiedon ainakin tuhat-nolla.painu vitun pelle sitä tavaamaan.
Ja kuule ääliö, sinne ei tarvi muuta kun mennä et muokkaa ja muokata mielensä mukaan, niin että vedä käteen - kokototuus.com
Pravda. kirjoitti:
Mutta asiaan:
Se, että tämän kiistätte, tekee teistä todellisia uusavuttomia.että mm. maya-intiaanit ovat rakentaneet pyramiideja.
Oleellista Egyptiin matkaamisessa on, että kaikki merkittävät pyramidit ovat kohtuullisen lähellä toisiaan Memphisin kaupungin ympäristössä.
Theba on paljon etelämpänä, ja siellä haudat louhittiin kallion sisään. - werwr
Hoh-hoijaaaa kirjoitti:
Voisitko ystävällisesti säästää meidät muut sun paskakirjoituksilta ja hanki vaikka elämä !Hyvä opas Epygtin pyramideista:
http://www.lomailija.net/egyptin-pyramidit/
- windyeer83
Mielettömiä on ne muutkin nähtävyydet, Karnakin temppeli ja Kuninkaiden/kuningatarten laaksot jne.!!! Lähtisin kyllä itse risteilylle niiden takia!
- ap.
Kiitokset asiallisille vastaajille!
Kylläpä minä tuon oikeastaan tiesinkin omien "tutkimusteni" perusteella, ettei varsinaisesti Niilin varrella ole pyramideja, en vain olisi halunnut uskoa karua totuutta... Mutta olisi teistä joku voinu kirjoittaa siitä huolimatta, että kyllä, Luxorissa on aivan upea pyramidi! ;) Olisin saanut kovasti haluamani vastauksen ja mieheni reissuun mukaan :D
Todellakin mielettömiä on ne muutkin nähtävyydet siinä Niilin varrella, ja minulle riittäisi ekalle Egyptin reissulle ihan "vain" nekin! Mutta kun mies on saanut päähänsä, että ei ole Egyptin matkaa ilman pyramideja....
Eli Kairon suunnalle on matkattava! - Pravda.
ap. kirjoitti:
Kylläpä minä tuon oikeastaan tiesinkin omien "tutkimusteni" perusteella, ettei varsinaisesti Niilin varrella ole pyramideja, en vain olisi halunnut uskoa karua totuutta... Mutta olisi teistä joku voinu kirjoittaa siitä huolimatta, että kyllä, Luxorissa on aivan upea pyramidi! ;) Olisin saanut kovasti haluamani vastauksen ja mieheni reissuun mukaan :D
Todellakin mielettömiä on ne muutkin nähtävyydet siinä Niilin varrella, ja minulle riittäisi ekalle Egyptin reissulle ihan "vain" nekin! Mutta kun mies on saanut päähänsä, että ei ole Egyptin matkaa ilman pyramideja....
Eli Kairon suunnalle on matkattava!Kyllä ne kivet rahdattiin rakennuspaikalle Niiliä pitkin ja siis rakennuspaikka oli Niilin rantamalla. Niili on sittemmin muuttanut uomaansa ja nyt asia on toisin.
Niilin risteily on oikein suotava. Jos haluaa nähdä muinaisuutta, näkee paljon. Tosin matka on rasittavahko, joten sen päälle sopii viikon rantaloma. - afrikkaa kiertänyt
ap. kirjoitti:
Eli Kairon suunnalle on matkattava!TEMA-matkat järjestää yhdistettyjä Niilin risteilyjä ja Kairon reissuja. Matka kestää 8 päivää ja on jonkin verran hintavampi kuin muut matkat, mutta siinä saa samassa paketissa kaikki Egyptin tärkeimmät nähtävät ja täyshoito.
Homma menee niin, että risteillään Luxorista Assuaniin, josta voi vielä tehdä retken Abu Simbeliin, sen jälkeen matkataan yöjunalla Kairoon, jossa ollaan kaksi päivää, eli toisena päivänä pyramidit ja toisena Egyptologian museo basaarit ym.
Halvemmaksi tulee kuitenkin kuin kaksi erillistä matkaa Egyptiin ja itselleni ainakin riittää yksi keikka sinne, en ole mikään arabifani ja minua kiusaa se jatkuva kaupustelu.
Me lähdemme itse ko. risteilylle kuukauden kuluttua.
- ronja.ryovari
Luxorissa ei ole pyramideja, mutta suosittelen erittäin lämpimästi Niilin risteilyä. Sillä matkalla näkee sydämen kyllyydestä historiallisia nähtävyyksiä. Kuninkaiden laakso, Karnakin temppeli, Abu simbel jne. Ja samalla pääsee risteilemään Niiliä pitkin eikä tarvitse miettiä ruokapaikkoja, koska hintaan sisältyy kolme kertaa päivässä mahtavat kattaukset. Tulin pari päivää sitten risteilyltä ja kaikki järjestelyt sujuivat hienosti.
- egypti on niin nähty
ei ne pyramidit nyt niin ihmeelliset ole, että niitten takia kannattaa kairoon mennä....kyllä mä enemmän ihmettelin sitä kairon liikennettä :)
- Kokemusta on
Miljoonat ihmiset maailmassa ovat halunneet/haluavat kokea nuo Maailman ihmeet ja matkustelevat ympäri maailmaa vain nähdäkseen ne, mutta sanoisin, että mukana olisi oltava HYVÄ opas:
http://fi.wikipedia.org/wiki/NewOpenWorld_Corporationin_uudet_maailman_seitsemän_ihmettä
Gizan Pyramiideille Cairon keskustasta on 12-15km, taxilla ½t-tunti riippuen liikenteestä.
Suosittelen vuokraamaan arabi-ratsut, joilla on hienoa ratsastella ympäsi laajaa aluetta.
http://fi.wikipedia.org/wiki/NewOpenWorld_Corporationin_uudet_maailman_seitsemän_ihmettä - Kokemusta on
Kokemusta on kirjoitti:
Miljoonat ihmiset maailmassa ovat halunneet/haluavat kokea nuo Maailman ihmeet ja matkustelevat ympäri maailmaa vain nähdäkseen ne, mutta sanoisin, että mukana olisi oltava HYVÄ opas:
http://fi.wikipedia.org/wiki/NewOpenWorld_Corporationin_uudet_maailman_seitsemän_ihmettä
Gizan Pyramiideille Cairon keskustasta on 12-15km, taxilla ½t-tunti riippuen liikenteestä.
Suosittelen vuokraamaan arabi-ratsut, joilla on hienoa ratsastella ympäsi laajaa aluetta.
http://fi.wikipedia.org/wiki/NewOpenWorld_Corporationin_uudet_maailman_seitsemän_ihmettä - reissussa ollut
Olimme äskettäin Hurghadassa ja Luxorissa. Kyllä ikivanhat nähtävyydet ovat näkemisen arvoisia, aivan kaikki! Seuraavalla kerralla menemme Kairoon ja pyramideja katsomaan! Fantastinen maa kaikkine nähtävyyksineen!
- EgyptFun
"Saavuin lopulta Kairoon, maailman valtiattareen, faaraoiden kaupunkiin, jonka asumuksilla ei ole lukua, jonka loistolla ja kauneudella ei ole vertaa, matkamiesten kohtauspaikkaan, kuninkaiden ja kerjäläisten pysähdyspaikkaan, jonka väkijoukkojen puheensorina on kuin valtameren aaltojen pauhu"
kirjoitti jo Ibn Battula vuonna 1345.
Nykyisin 22 miljoonan asukkaan city on aika tavalla muuttunut, mutta vielä ihmeitä täynnä, historiaa ja entisaikojen tapoja tulvillaan.
Suosittelen 1-2 viikon tutustumista Cairoon, jos vain on mahdollisuus? Pintaraapaisulla, 4-6 tunnin bussimatkalla ei näe kuin rappeutumista ja Saharan pölyä, kun ei ymmärrä vielä nähdä syvemmälle?
Minut kiehtoi opettavaiset, 1000 1 Yötä -kirjan sadut ja tarinat jo pienenä tyttönä. Lumosi!
Kirjaa on saatavissa sekä aikuisten että lasten versiona mm kirjastoista.
Kuten myös maailman kuulua, vuonna 1952 Väinö Linnan kirjoittamaa kirjaa:
Sinuhe, egyptiläinen, joka on kai jo käännetty 60 eri kielelle. Väinö Linna ei ollut koskaan käynyt Egyptissä kirjoittaessaan Sinuhen, josta mm tämä lainaus:
"Ken kerran Niilin vettä on juonut, hänen janoaan ei mikään muu maailman vesi voi sammuttaa" - Mika Waltari???
EgyptFun kirjoitti:
"Saavuin lopulta Kairoon, maailman valtiattareen, faaraoiden kaupunkiin, jonka asumuksilla ei ole lukua, jonka loistolla ja kauneudella ei ole vertaa, matkamiesten kohtauspaikkaan, kuninkaiden ja kerjäläisten pysähdyspaikkaan, jonka väkijoukkojen puheensorina on kuin valtameren aaltojen pauhu"
kirjoitti jo Ibn Battula vuonna 1345.
Nykyisin 22 miljoonan asukkaan city on aika tavalla muuttunut, mutta vielä ihmeitä täynnä, historiaa ja entisaikojen tapoja tulvillaan.
Suosittelen 1-2 viikon tutustumista Cairoon, jos vain on mahdollisuus? Pintaraapaisulla, 4-6 tunnin bussimatkalla ei näe kuin rappeutumista ja Saharan pölyä, kun ei ymmärrä vielä nähdä syvemmälle?
Minut kiehtoi opettavaiset, 1000 1 Yötä -kirjan sadut ja tarinat jo pienenä tyttönä. Lumosi!
Kirjaa on saatavissa sekä aikuisten että lasten versiona mm kirjastoista.
Kuten myös maailman kuulua, vuonna 1952 Väinö Linnan kirjoittamaa kirjaa:
Sinuhe, egyptiläinen, joka on kai jo käännetty 60 eri kielelle. Väinö Linna ei ollut koskaan käynyt Egyptissä kirjoittaessaan Sinuhen, josta mm tämä lainaus:
"Ken kerran Niilin vettä on juonut, hänen janoaan ei mikään muu maailman vesi voi sammuttaa"Opettele hyvä ihminen ensin Suomen kirjallisuuden historia. Pitäisi olla jokin pääsykoe sinun tapaisille ulkomaille menijöille. Olitkohan edes Egyptissä ettet vaan lähiöpubissa. Sinänsä siinäkään ei mitään pahaa. Mutta oletko koskaan kuullut nimeä: Mika Waltari, ellet, älä mene ulkomaille tekemään suomalaisista moukkia.
Huh huh - EgyptFun
Mika Waltari??? kirjoitti:
Opettele hyvä ihminen ensin Suomen kirjallisuuden historia. Pitäisi olla jokin pääsykoe sinun tapaisille ulkomaille menijöille. Olitkohan edes Egyptissä ettet vaan lähiöpubissa. Sinänsä siinäkään ei mitään pahaa. Mutta oletko koskaan kuullut nimeä: Mika Waltari, ellet, älä mene ulkomaille tekemään suomalaisista moukkia.
Huh huhÄläpäs ny noin pillastu?
EN OLE toitottanut kirjaa ja kirjailijaa "maailmalla". Aina ulkomaisia toimittajia tavatessani, passijonoissa, lentokentillä ym ym kuullessaan olevani Suomesta tai Al Ahram-lehden (HS vastaava Egyptissä) päätoimittajan ja kolleegansa tavatessani Cairon kuuluisassa v.1824 perustetussa, intellektuellien ja kuuluisuuksien suosikkiravintolassa, Café Riche'ssa ovat alkaneet kertoa innoissaan kirjasta, lukeneensa kirjan ja kehuneet sitä suuremmoiseksi !
En omista Sinuhe, egyptiläinen -kirjaa! - Tuli vain illalla kirjoitettua nopeasti - ajattelematta.
Olen kuunnellut tosipaksun kirjan c-äänikaseteille (6 tuntia) luettuna, kirjastosta lainattuna joskus 15 vuotta sitten... ja nähnyt amerikkalaisten, kirjan mukaan tehdyn elokuvan 9-kyt luvulla ja aina sen jälkeen, kun on tullut uusintoina Suomen tv-kanavilta, olen juuri silloin ollut Egyptin matkalla! - Ei muuten ole tullut piiiitkään aikaan uusintana!
Olisihan tuohon Sinuhe, egyptiläinen -kannanottooni toisellakin tavalla vastata?
-
En ole niin blondi etten tietäisi, minä vuonna Suomi itsenäistyi ! ja milloin Tsaari Nikolain perhe murhattiin ja voisin luetella Venäjän Keisarikunnan (1721-1917) Tsaarit, perheet ja minkälaisia olivat heidän elämänsä. Koska alkoi 1. ja Toinen Maailmansota ja mistä syystä. Mitkä olivat Suomen roolit kyseisissä - jaa muidenkin maiden; Euroopan, Aasian, Afrikan ja Usan ja minkälaiseen lopputulokseen ne päätyivät.
Ruotsin, Pohjoismaiden, Baltian maidenkin historiat ovat olleet kerrattiua - mielenkiintoisia! Ja tietysti Egyptin historia on hyvin hallussa.
Ps. En käy lähiö-pubeissa! Enkä pubeissa ylensäkään...En ole kaljan kittaaja :) - EgyptFun
EgyptFun kirjoitti:
Äläpäs ny noin pillastu?
EN OLE toitottanut kirjaa ja kirjailijaa "maailmalla". Aina ulkomaisia toimittajia tavatessani, passijonoissa, lentokentillä ym ym kuullessaan olevani Suomesta tai Al Ahram-lehden (HS vastaava Egyptissä) päätoimittajan ja kolleegansa tavatessani Cairon kuuluisassa v.1824 perustetussa, intellektuellien ja kuuluisuuksien suosikkiravintolassa, Café Riche'ssa ovat alkaneet kertoa innoissaan kirjasta, lukeneensa kirjan ja kehuneet sitä suuremmoiseksi !
En omista Sinuhe, egyptiläinen -kirjaa! - Tuli vain illalla kirjoitettua nopeasti - ajattelematta.
Olen kuunnellut tosipaksun kirjan c-äänikaseteille (6 tuntia) luettuna, kirjastosta lainattuna joskus 15 vuotta sitten... ja nähnyt amerikkalaisten, kirjan mukaan tehdyn elokuvan 9-kyt luvulla ja aina sen jälkeen, kun on tullut uusintoina Suomen tv-kanavilta, olen juuri silloin ollut Egyptin matkalla! - Ei muuten ole tullut piiiitkään aikaan uusintana!
Olisihan tuohon Sinuhe, egyptiläinen -kannanottooni toisellakin tavalla vastata?
-
En ole niin blondi etten tietäisi, minä vuonna Suomi itsenäistyi ! ja milloin Tsaari Nikolain perhe murhattiin ja voisin luetella Venäjän Keisarikunnan (1721-1917) Tsaarit, perheet ja minkälaisia olivat heidän elämänsä. Koska alkoi 1. ja Toinen Maailmansota ja mistä syystä. Mitkä olivat Suomen roolit kyseisissä - jaa muidenkin maiden; Euroopan, Aasian, Afrikan ja Usan ja minkälaiseen lopputulokseen ne päätyivät.
Ruotsin, Pohjoismaiden, Baltian maidenkin historiat ovat olleet kerrattiua - mielenkiintoisia! Ja tietysti Egyptin historia on hyvin hallussa.
Ps. En käy lähiö-pubeissa! Enkä pubeissa ylensäkään...En ole kaljan kittaaja :)...kuunneltavaa kirjasta, monta eri linkkiä:
http://www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=4&ag=25&t=&a=4367
Kirjan Wikipedia -tiedot:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Sinuhe_egyptiläinen
Suosittelen tutustumista! - tyttö nyt ruotsissa
EgyptFun kirjoitti:
Äläpäs ny noin pillastu?
-
Ps. En käy lähiö-pubeissa! Enkä pubeissa ylensäkään...En ole kaljan kittaaja :)hieno vastaus! kiitos sinulle
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406653
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495739- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434490Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523892- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522966Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242402- 422270
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197