CD-RW -levyn lukeminen

D5L

Miten saan cd-rw levyn auki ja kopioitua tavarat siltä koneelle. Debian Lenny ei aukase sitä. Levy sisältää yhden musiikki levyn Flac tiedostoina.

Itse asiassa ei lue yhtään Fujifilm CD-RW levyä.

7

452

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • qzZ4n

      Levyn lukemattomuus ei johdu käyttöjärjestelmästä vaan romppuasemasta. Kokeile toisella asemalla. Joskus myös romppuaseman valmistajalta saatava firmwarepäivitys auttaa asiaa.

    • Antti Liinuksi

      Paha juttu. Olisit käyttänyt Windowsia tai Mac OS Xää. Ne osaavat. Harrastelijasysteemit tuhoavat sekä koneet että tiedostot.

      • qzZ4n

        Mene muualle häiriköimään. Tämä on asiapalsta. Ei mielisairaiden terapiaa varten.


    • D5L

      Levyt olivat ilmeisesti dataltaan jotenkin viallisia, kun asema, Debian tai mikälie ei suostunut niitä lukemaan.

      Päätteeltä pystyi tyhjentämään, mutta siltikään ei toiminut. Jotenkin kumman syystä Gnomebaker tajusi levyjen päälle ja tein levyille täydelliset tyhjennykset.

      Nyt toimivat taas mallikkaasti.

    • D5L
    • D5L

      Vika oli kuin olikin asemassa tai oikeastaan Firmwaressa.

      Latasin jokun omakutoisen XP live CD:n ja päivitin asemaan uusimman firmwaren. Tähän mennessä kaikki levyt on tunnistunut ja poltot onnistunut.

    • D5L

      Eli asema ei toimi kovinkaan hyvin Debian Lennyllä.

      Brasero sammuttaa itsensä ilman mitään ilmoituksia, kun laittaa tallentamaan data tai audio levyä. Niin dvd kuin cd levyt.

      Nautilus-burner tallentaa noin 10% levystä ja nakkaa levyn ulos ilmoittaen virheestä josta itsekkään ei tiedä mitään.

      Serpentine tekee "Whitenoise" levyn. Koomista jos bändi olis White noise ja kaikki 13 biisiä samaa suhinaa. No suhinaa ne on, mutta bandi on For My Pain ja jokaisella biisillä ihan omat kuviot ;)

      Nero Linux on ainut joka osaa kommunikoida tuon polttolaitteen kanssa. Tai jotenkin... Pilalle menneitä dvd data levyjä meni tänään 3 kpl, koska Nerossa mikä lie M$ tuki, joka lyhentää tiedoston nimiä. Poltot meni OK, mutta levyllä oli sitten biisejä jotka oli tyyliin artisti - Kappale.lac

      Eli pääte flac oli lyhennetty, niin että f oli hävinnyt flac nimestä kokonaan.

      Poltin uudestaan levyn ja sama homma, samoissa biiseissä. Kolmannella kerralla tein tiedostoista ensin .iso imagen ja poltin sen sitten nerolla dvd-levylle. Kaikki OK.

      Kokeilin tehdä audio cd:n nerolla. Kaikki meni alusta loppuun asti ok ja levy jytää cd ja dvd soittimessa kuin alk.per konsanaan.

      Ai juu, Nerolla polton jälkeen asema nakkaa levyn ulos ja imasee saman tien levyn takas sisään ja ilmoittaa, että levyä ei voi liittää. Levy toimii kuiteskin kuin unelma.

      Olen nyt leikkinyt Fujifilm, Verbatim, Sony ja Maxell levyillä ja edellä mainituilla polttosoftilla. Nero on ollut tähän mennessä suopein tuon aseman kanssa.

      Eli ei ihan toimi vieläkään debianissa tuo 40€ ongelmajäte. OEM/bulk olis ollut halvempi, mutta ostin ihan koko paketin, jos toimis.

      Kuitenkin Firmware päivitys toi parempaa toivoa aseman suhteen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      67
      1706
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1411
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1232
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1204
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1106
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      869
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      835
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      190
      758
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      95
      751
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe