Elinsiirtolaki on muuttunut niin,että periaatteessa jokainen on luovuttaja,jos ei ole erikseen ilmoittanut vastustavansa.Näin minä tämän uutisen ymmärsin.No miten ilmaisen vastustavani?Kirjoittamalla paperilapun lompakkoon?Omaiseni ovat asiasta tietoisia,mutta riittääkö se?Aika rankkaa tekstiä,että kuolleilta otetaan elimiä sillä perusteella,että "ei tämä potilas varmaankaan olisi vastustanut..."
Olen ihan täysjärkinen,aikuinen ihminen,mutta minä nyt vain en pidä ajatuksesta.Jokaiselle on annettu tietty määrä päiviä.Ei meistä kukaan täällä ikuisesti ole.Minä autan ihmisiä elinaikanani,mutta sen jälkeen kun olen kuollut,niin olen kuollut.Jos itse kuolen siksi,että olisin tarvinnut elinsiirron,niin sitten kuolen.Elämä on elämisen arvoista,mutta se päättyy,kun sen on määrä päättyä.
elinsiirrosta
2
711
Vastaukset
- elämälle kiitos
sitten vapaamuotoisesti asian paperille (useammalle), joita pidät lompakossasi, taskussasi, yleensäkin mukanasi.
Jokaisella on oikeus mielipiteeseensä, itse olen saanut elinsiirrolla jatkoaikaa ja olen kiitollinen ikuisesti luovuttajalle.
Miten suhtaudut siihen että olisit luovuttaja jo elinaikanasi? ."Minä autan ihmisiä elinaikanani,mutta sen jälkeen kun olen kuollut,niin olen kuollut." Auttaisitko luovuttamalla? - juupas juu
Sen jälkeen kun olet kylmä kroppa, niin mikä siinä häiritsee, että sinulta otettaisiin elimiä?
Huvittavin elimien "pakkoluovutuksiin" kriittinen henkilö omasta tuttavapiiristä, kuitenkin on selkeästi ilmaissut tahtonsa polttohautaukseen. Eli hmm...meneeköhän jokin hieman ristiin noin käytännön tasolla jos ajattelee ihan teknisesti? Tarvitsijalle ei saa ottaa maksaa tai munuaista, mutta ihan ok että sitten poltetaan koko kroppa kun elämä on päättynyt:) Okei, ehkä nyt tietysti itse hautaus on kaunis toimenpide ja elimen poisto tuntuu oudolta ajatukselta, mutta olet kuitenkin jo itse asiasta itse jo (luultavasti) aika tietämätön. Varsinkin polttohautauksen kohdalla "vain ruumiina olo" on jo varsin suotavaakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1215675Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/744681834Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk201239Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1111203Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna861073Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.48995- 64961
- 64906
Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain
muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.23857Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64856