Ajatus

-Kansalaispoliisi-

Jos on vaikka saanut ajatuksen siitä,että alkaa ottamaan kiinni nettipedofiileja.Niin kuinka voi toimia?
Voiko aikuinen esimerkiksi esiintyä nuorena henkilönä ja koettaa houkutella aikuisia tekemään tälle hahmolleen sopimattomia ja laittomia ehdotuksia?
Ovatko tällä tavalla hankitut todisteet oikeustoimikelpoisia luulisi ainakin olevan.
Entä mitä voi tehdä,jotta saa pedofiilin ylittämään uskalluskynnyksensä ja tekemään näitä laittomia ja sopimattomia ehdotuksia ja lähestymisiä tälle houkutushahmolle.
Mitään kuvia ei kaiketikaan voi lähettää elleivät ne ole omia sehän on selvä.Eikä kenenkään todellisen henkilön tietoja.Entä jos vaikka tekaisee jonkun tarinan omasta päästään ja lähettää sen kohdehenkilölle?Tarinan tarkoituksena on saada tämä vastaamaan samalla mitalla,valitettavasti siinä tulee antaneeksi turhan paljon huvia jäljityksen kohteina oleville henkilöille,joten asiassa on moraalinen ongelmansa myös.Tosin tuolloin saa jo selvää näyttöä samalla.Olen muistanut kuulleeni,että yksikin sopimaton kirje tai muu vastaava lähestyminen riittää Suomessa tuomioon.

mutta entä toiminnan laillinen puoli?
Voiko tällaista tehdä? ja jos voi niin miten?Olisiko kenestäkään vastaamaan tähän kysmykseen,löytyykö täältä mahdollisesti jotain virkavallan edustajaa antamaan sekvitystä asiaan?

2

511

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pentti A

      En ole suomen lakiin perehtynyt.

      Mutta olen miettinyt samaa. Itse kun olen elämäni kunnossa oleva 30v poikamies, ja haluaisin oman osani antaa esimerkiksi tämän punaisella sedanilla Kemi-Rovaniemen alueella liikkuvan PeDon kiinnisaamiseksi.

      Lakihan sallii hänelle vapaan liikkumisen ja koskemattomuuden.

      Jos minä nappaan kyseisen kaverin itse teosta niin todennäköisesti minut tuomitaan pahoinpitelystä ja vapaudenriistosta. Ja Jos olen netissä esiintynyt murrosikäisenä tyttönä niin todennäköisesti myöskin rikokseen johdattamisesta ja väärällä henkilöllä esiintymisestä.

      Joten minä saan 6kk ehdotonta, Itse tekijä saa 20 päiväsakkoa.

      Tietenki on se toinen vaihtoehto, missä me unohdetaan säännöt, narautetaan PeDo esiintymällä alaikäisenä ja veetään kaikessaa hiljaisuudessa porukalla pataan. Ja kukaan ei saa koskaan tietää koko asiasta mitään ja pedo saa ansionsa mukaan.

      Mutta tämähän on Suomi.

      Anna asian olla, soita poliisille ja odottele pari tuntia niin saat antaa lausunnon.

      Alan olla amerikan lain puolella, jossa yksityisalueelle tunkeutuneen saa ampua. ilman seuraamuksia. ja aseen kuin aseen odottanalla 30 päivää.

    • fijete

      guantamon nuorin vanki sai kovan tuomion,vai saiko.ottaen huomioon minkä ihmismäärän tuhoon hän oli osallisena ja sen että ylivoimaisesti suurin osa oli siviilejä tuomio oli lievä.niin siinä käy kun menee isojen poikien mukaan ja on itse pieni.no,poika voi ajatella osama bin ladenia joka asuu mukavasti jossain pakistanin vuoristossa tilavassa loistohuvilassaan,tuskin laden häntä ajattelee.ottaen huomioon ladenin munuaissairauden on hänen pakko tulla esiin vielä joskus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe