Jos nartulla on ikää jo melkein 10v ja sillä on ollut jo 5 paperillista pentuetta sekä 1 paperiton pentue, koska se oikein pääsee eläkkeelle?
Sääliksi käy..
Koska koira pääsee eläkkeelle?
3
347
Vastaukset
- yleisestiottaen
Tuskin on mitään asetusta tai direktiiviä joka tälläisiä asioita määrittelisi. Terve järki.
Yleinen nyrkkisääntö on, että jokatoisella juoksulla saa pennut teetättää olettaen, että koira on niin fyysisen kuin psyykkisenkin terveytensä puolesta pennutukselle suotuisassa tilassa. Koiraahan saa pennuttaa niinkauan kuin voidaan todeta koiran olevan terve ja kyvykäs niin kantamaan, synnyttämään kuin hoitamaankin pentuja. Sehän on sitten yksilökohtaista ja rodusta, fyysisestä koosta, että lähtökohdista kiinni mikä on otollinen hetki lopettaa pentujen teettäminen.
Tuon kuvailemasi koiran kohdalla, koira on saanut hyvinkin vähän pentuja suhteessa monen kennelin jalostuskoiriin nähden.- 3+9
Siis täh narttua ei kyllä saa astuttaa joka juoksusta tai pentuja ei saa rekisteriin ...vain poikkeusluvalla saa olla lyhyempi astutusväli ja sekin myönnetään vain kerran ja sen jälkeen nartun on levättävä pidempään .
Ilmeisesti tämä narttu ei kuitenkaan ole pääsemässä eläkkeelle ...kun pentuja ei enää saa rekisteriin niin sitten tehdään paperittomia . :( Muistaakseni oli joku taka ikä nartulla minkä jälkeen sitä ei saa enää astuttaa ...
Yllä olevan kirjoittajan kannattaisi ensin vähän ottaa itse asioista selvää ennenkuin alkaaa faktatietona täällä kirjoittelemaan . www.kennelliitto.fi on hyvä aloittaa . Kun kyse on rekisteröidyistä pentueista niin silloin joutuu pelamaan kennelliiton sääntöjen mukaisesti . - yleisestiottaen
3+9 kirjoitti:
Siis täh narttua ei kyllä saa astuttaa joka juoksusta tai pentuja ei saa rekisteriin ...vain poikkeusluvalla saa olla lyhyempi astutusväli ja sekin myönnetään vain kerran ja sen jälkeen nartun on levättävä pidempään .
Ilmeisesti tämä narttu ei kuitenkaan ole pääsemässä eläkkeelle ...kun pentuja ei enää saa rekisteriin niin sitten tehdään paperittomia . :( Muistaakseni oli joku taka ikä nartulla minkä jälkeen sitä ei saa enää astuttaa ...
Yllä olevan kirjoittajan kannattaisi ensin vähän ottaa itse asioista selvää ennenkuin alkaaa faktatietona täällä kirjoittelemaan . www.kennelliitto.fi on hyvä aloittaa . Kun kyse on rekisteröidyistä pentueista niin silloin joutuu pelamaan kennelliiton sääntöjen mukaisesti .Minä sanoin "jokatoisella juoksulla". Sinä sanoit "joka juoksusta".
Luetaas aina rauhassa mitä toinen on sanonut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005378797Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo7375824h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?102252Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1751322Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17976Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.40814- 51797
Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?72764Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57762En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.37672