kupeessa on tuo huuhteluletkun kiinnitysadapteri vedelle, niin voiko silloin käyttää konette vai tarviiko vielä alakertaan laittaa huuhtelumuhvi tai paljuun, kun tuo ei käy selville ohjekirjasta
Uuden 15hp yamahan
7
779
Vastaukset
- sotahtssu
vaikka en "jammu" olekaan... käytä sitä huuhtelumuhvia "kuulosuojainta", se on ainakin varmaa. Itsellä on tossu tldi 90, siinä on myös tuo huuhteluletkun liitosmahdollisus. paikka on juuri kavitaatiolevyn yläpuolella, siis pumpun alapuolella. Siinä tapauksessa ohjekirjassa käsketään teippaamaan ne omat vedenottoaukot umpeen. Tästä syystä olen käyttänyt sitä perinteistä huuhtelumuhvia, ei tarvitse ruveta teippailemaan.
Sitten mallissa 115 hv, ohjekirjan mukaan, huuhtelulitin on suunnilleen sinä missä merkkipissi on, sen kohdalla ohjekirja sanoo "konetta ei välttämättä tarvitse käynnistää huuhtelun aikana", mutta ei sitä kielletäkään. Näin tohatsussa, varmaan joku antaa specifiä tietoa sinulle yamahan osalta. Outoa ettei tuota ole mainittu ohjekirjassaan? Vaan käytä sitä moottoria jos se adapteri on irti. Kierto loppuu ja kone kuumenee.
Koneen täytyy olla pysäytettynä kun huuhtelet sen letkun avulla. Näin minun ohje kirja ainakin sanoo.
15 minuuttia täytyisi laskea vettä läpi mielummin heti käytön jälkeen.
ohjekirjan sivu 50.
Ohjekirja on sama 20 heppaisen kanssa joka minulla on tuon kiukuttelevan 4 heppaisen kanssa.
Ohjekirja on vm 2007 moottorille, mutta taitaa olla sama kone vieläkin koppaa myöten.- aloittaja..
se liitin on 2007 mallisessa?, kun se on tässä uudessa kiinni siinä mistä kaukosäätökaapelit tulee läpi koneen ulkopuolelle..
Voi olla, ettei tuo ohjekirja ole ihan samanlainen, jos vanhemmassa on kerran maininta - ei kirjautuneena
aloittaja.. kirjoitti:
se liitin on 2007 mallisessa?, kun se on tässä uudessa kiinni siinä mistä kaukosäätökaapelit tulee läpi koneen ulkopuolelle..
Voi olla, ettei tuo ohjekirja ole ihan samanlainen, jos vanhemmassa on kerran mainintaPressun alla enkä viitsi mennä kaivamaan, mutta tuossa ohjekirjan kuvassa se letku on moottoria edestä päin katsoessa vasemmalla puolella hieman kopan alapuolella kantokahvasta ylhäällä oikealla mielestäni.
Naapuri osti kesällä uuden venepaketin jossa oli täsmälleen samanlainen kone (20hv) kuin minulla. Siitä vain päättelin ettei muutoksia ole paljoa tullut.
Voi toki olla että koneesi on erilainen, mutta huuhteluun se tuskin vaikuttaa mitenkään.
Siis letku kiinni jos käytät moottoria ja saavia. Itse teen molemmat huuhtelut peräkkäin ja hyvin on vesi kiertänyt ainakin toistaiseksi.
Kirjoitan ohjeet vielä kuten ne tuohon huoltokirjaan on kirjoitettu.
1.Kun moottori on pysäytetty niin kierrä puutarhaletkun liitin irti alakopan liitännästä.
2. Kierrä puutarhaletkun sovitin puutarhaletkuun joka on kytketty makean veden syöttöön, ja kytke sitten sovitin p-letkun liittimeen.
3Kun moottori on pysäytettynä, avaa vesihana ja anna veden huuhdella jäähdytyskanavia 15 min.
4 irroita letkut ja ruuvaa liitin takaisin alakopan liitäntään.
Sitten siinä on vielä lihavoitu teksti jossa varoitetaan tekemästä tätä toimenpidettä moottorin ollessa käynnissä.
T peki - Siistäh????
Kilpaveneissä, joissa potkurit ui todella pinnassa, jolloin moottorin oma vedenotto ei enää toimi käytetään juuri tuota perässä sijaitsevaa "flush" liitäntää lisävedenottoa varten. Mielestäni moottori on silloin käynnissä??? Eli perustelut sille miksei konetta saisi käyttää huuhteluaukkoa käytettäessä?
- ykä2
Siistäh???? kirjoitti:
Kilpaveneissä, joissa potkurit ui todella pinnassa, jolloin moottorin oma vedenotto ei enää toimi käytetään juuri tuota perässä sijaitsevaa "flush" liitäntää lisävedenottoa varten. Mielestäni moottori on silloin käynnissä??? Eli perustelut sille miksei konetta saisi käyttää huuhteluaukkoa käytettäessä?
Jos huuhteluveden liitäntä on pumpun yläpuolella on sitä käytettäessä vaara, että pumppu käy kuivana. Mikäli kone on rakennettu viisaasti, on vesiputkesta viety pieni paluuvesi pumpulle, jolloin siipipyörä saa vettä vaikka ei sitä saakkaan imemällä alhaalta.
Pumpun käyttö kuivana tuhoaa siipipyörän muutamassa minuutisa, joten varmuus vesivoitelun toiminnasta pitää olla konetta käytettäessä.
- näin on
jos huhtelet tuotakautta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1562677
- 1981935
- 711696
- 921638
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91401- 741078
- 811040
- 951019
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes191944- 67911